abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:46:05 #51
36038 Shaman
retro-progressief
pi_36079735
quote:
Ook de voormalige aartsvijaand Rusland krijgt in het rapport een veeg uit de pan. "Pogingen om democratische ontwikkelingen in binnen- en buitenland te ondermijnen" zullen de banden met de buurlanden, de Verenigde Staten en Europa belemmeren.
Beslist de VS nu ook al over Europese relaties met andere landen?
pi_36079779
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:38 schreef SocialDisorder het volgende:
heb ik iets gemist? USA een oorlog afgekondigd tegen moslims? Dat zou wel die duizenden moslims op Amerikaans grondgebied verklaren.................
Meki is een beetje in de war: Hij ziet het verschil niet tussen miljoenen onderdrukte Moslims in het Midden Oosten en hun vaak dictatoriale leiders die het geloof misbruiken om aan de macht te blijven.
pi_36079912
Hm, het komt zeker niet slecht uit dat Amerika troepen heeft in omringende landen Pakistan, Afghanistan, Irak, Koeweit en Turkije... niet slecht bedacht.
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:52:24 #54
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_36079924
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:47 schreef more het volgende:

[..]

Meki is een beetje in de war: Hij ziet het verschil niet tussen miljoenen onderdrukte Moslims in het Midden Oosten en hun vaak dictatoriale leiders die het geloof misbruiken om aan de macht te blijven.
Laat ze maar lekker onderdrukt blijven. Schijnbaar vinden ze dit prettig. Zodra die redneck uit texas weer gaat huishouden is de puinhoop die hij achterlaat vaak groter dan dat ie was onder het oude bewind.
pi_36079962
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:52 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Laat ze maar lekker onderdrukt blijven. Schijnbaar vinden ze dit prettig. Zodra die redneck uit texas weer gaat huishouden is de puinhoop die hij achterlaat vaak groter dan dat ie was onder het oude bewind.
En daar heb je dan wel weer een punt. Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat de Islamitische wereld nog niet toe is aan democratie.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36080030
quote:

[..]

zeker dat hij in de war is. Bush die op weg naar vrijheid en democratie slachtoffers maakt, vindt Meki verderfelijk en slecht. Maar een Poetin vindt hij dan wel weer helemaal de bom, omdat hij de cartoons veroordeelde. De duizenden moslims die gewoon afgeslacht zijn op Poetins bevel, omdat ze het lef hadden zich van Rusland af te keren, mwah, daar gaat hij totaal aan voorbij.......(zie het topic-reeksje over de deense cartoons).

Selectieve verontwaardiging kan zó schattig zijn.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36080042
Misschien is een grote volksverhuizing een oplossing voor alle conflicten tussen Sjieten, Soennieten en Koerden. Laat ze allemaal bij elkaar gaan wonen en bouw er een grens omheen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:56:10 #58
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_36080052
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:53 schreef Seneca het volgende:

[..]

En daar heb je dan wel weer een punt. Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat de Islamitische wereld nog niet toe is aan democratie.
Precies. En door dit gekloot krijg je:

• Alleen maar weer meer terrorisme.
  • Moslimlanden dulden velen malen minder van westerse landen. Zie spotprenten incident
  • Veel burgerdoden, en veel dode westerse soldaatjes.
  • Het kost klauwen vol met geld.
  • Spanningen in de relaties tussen de westerse landen.

Ik zie echt niet in waar al dit gekloot goed voor is.
  • pi_36080065
    Ik bedoel.. dwars door bestaande landen als Iran, Irak en Afghanistan... al zijn er wel erg veel verschillende stammen in dat laatste land.
    pi_36080082
    quote:

[..]

Vertel welke leiders in Midden Oosten (behalve Iran) gebruiken actief en zeer duidelijk het geloof om eigen bevolking te onderdrukken?
    Meeste zijn Westers minded, hebben vooral wetgeving gebaseerd op Westerse wetgeving en/of seculier en likken graag de billetjes van Amerika zodat ze veilig blijven waar ze zitten.
    Afentoe wat mensen oppakken die van terrorisme worden verdacht (omdat ze baard dragen en iets te vaak moskee bezoeken kan al reden zijn), bekentenis afdwingen en je zit gewoon goed voor komende 20jaar als leider.
    X
    pi_36080098
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:13 schreef SocialDisorder het volgende:
    met andere woorden; zodra die fusie-reactor werkend is (jaartje of dertig nog) geven we de VS de Europese middelvinger?
    Waarom zouden we iets kapot maken dat werkt?

Het punt is dat we vroeger *afhankelijk* waren van de VS. We hadden geen keus dan het met hen eens zijn en met ze mee te doen. Nu hebben we wel die keus.

Ik zie geen enkele reden om de VS de middelvinger te geven. Maar ik zie ook geen reden om ze te steunen in hun waandenkbeelden.

Ik zie overigens wel een heleboel ellende ontstaan als die fusiereactor af is en werkt. De economieen van landen die afhankelijk zijn van de olie zullen daardoor instorten. En dan krijg je weer NOG meer problemen, boze mensen en terroristen.

Aangezien kernfusie (nog) niet voor wapendoeleinden gebruikt kan worden, lijkt het me het meest veilige voor de wereld om kernfusietechnologie vrij te verspreiden en een algeheel verbod op kernfissie af te kondigen. Dat haalt 3e wereldlanden een belangrijk argument tegen het Westen uit handen, namelijk dat het Westen de ontwikkeling van landen tegenhoudt door energietechnologie voor zichzelf te houden.

[ Bericht 31% gewijzigd door RetepV op 16-03-2006 11:02:43 ]
    pi_36080104
    Cool, dan word ik guerillastrijder in Iran .
    pi_36080166
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef Chriz2k het volgende:
    Cool, dan word ik guerillastrijder in Iran .
    we zullen je missen

laat je even weten wanneer je vertrekt? Kunnen we je uitzwaaien.
      donderdag 16 maart 2006 @ 11:00:42 #64
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_36080185
    ik moet zeggen dat die aanval op iran wel lang laat wachten.
    gehele kutland moeten ze maar eens met de grond gelijk maken, niks dan ellende wat je leest wat er in iran gebeurd.
    De wereld is op hol geslagen
    pi_36080202
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:00 schreef 1ofthefew het volgende:
    ik moet zeggen dat die aanval op iran wel lang laat wachten.
    gehele kutland moeten ze maar eens met de grond gelijk maken, niks dan ellende wat je leest wat er in iran gebeurd.
    Ja precies, gewoon het hele land uitmoorden, het zijn immers toch allemaal üntermenschen.
    pi_36080208
    een aardbeving maakte vorig jaar veel met de grond gelijk
    pi_36080224
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    een aardbeving maakte vorig jaar veel met de grond gelijk
    en toen hoorden we ze niet mekkeren over het verderfelijke westen................
    pi_36080306
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:53 schreef Seneca het volgende:

[..]

Watvoor democratie bedoel jij? Zoals in het Westen, (veelal) seculier?
    X
    pi_36080347
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:02 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en toen hoorden we ze niet mekkeren over het verderfelijke westen................
    Waarom zouden ze, het zijn geen complotdenkers lijkt me
    pi_36080489
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het punt is dat we vroeger *afhankelijk* waren van de VS. We hadden geen keus dan het met hen eens zijn en met ze mee te doen. Nu hebben we wel die keus.

Ik zie geen enkele reden om de VS de middelvinger te geven. Maar ik zie ook geen reden om ze te steunen in hun waandenkbeelden.

Ik zie overigens wel een heleboel ellende ontstaan als die fusiereactor af is en werkt. De economieen van landen die afhankelijk zijn van de olie zullen daardoor instorten. En dan krijg je weer NOG meer problemen, boze mensen en terroristen.

Aangezien kernfusie (nog) niet voor wapendoeleinden gebruikt kan worden, lijkt het me het meest veilige voor de wereld om kernfusietechnologie vrij te verspreiden en een algeheel verbod op kernfissie af te kondigen. Dat haalt 3e wereldlanden een belangrijk argument tegen het Westen uit handen, namelijk dat het Westen de ontwikkeling van landen tegenhoudt door energietechnologie voor zichzelf te houden.
    Psst... Ooit al eens gehoord van H-bommen? Dat zijn bommen waarbij de explosieve kracht wordt geleverd door? Inderdaad, kernfusie (weliswaar getriggerd door kernfissie, maar toch)
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_36080575
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Waarom zouden ze, het zijn geen complotdenkers lijkt me
    ze vonden de aanval van Israel op een Palestijnse gevangenis om de vrijlating van een Palestijnse terroristenleider onlangs ook een complot van VS, GB en Israel..............

Elke scheet die in hun richting wordt gelaten is een zionistisch complot.
    pi_36080603
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef RetepV het volgende:

[..]

Kernfusie is zo goedkoop dat er nu al bekeken wordt om de energie gratis te maken.
    pi_36081930
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef Alulu het volgende:

[..]

Vertel welke leiders in Midden Oosten (behalve Iran) gebruiken actief en zeer duidelijk het geloof om eigen bevolking te onderdrukken?
    Meeste zijn Westers minded, hebben vooral wetgeving gebaseerd op Westerse wetgeving en/of seculier en likken graag de billetjes van Amerika zodat ze veilig blijven waar ze zitten.
    Afentoe wat mensen oppakken die van terrorisme worden verdacht (omdat ze baard dragen en iets te vaak moskee bezoeken kan al reden zijn), bekentenis afdwingen en je zit gewoon goed voor komende 20jaar als leider.
    Vertel mij dan eens welke leiders in het middenoosten de olieinkomsten naar het volk laten vloeien, ipv alleen de upperclass die zich hieraan verrijkt.
    pi_36082669
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:13 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

met andere woorden; zodra die fusie-reactor werkend is (jaartje of dertig nog) geven we de VS de Europese middelvinger?

Denk het niet.........
    nee het MO (als het nog bestaat) krijg de middelvinger
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_36082710
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:05 schreef Tware het volgende:
    Noord korea is een stuk gevaarlijker, maar die zullen ze wel nooit aanvallen; in Noord Korea zit geen olie, in Iran wel...
    nee dat draait om de eerste reden NK is zonder atoombom al in staat heel seoel plat te leggen.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')