Dat heb je dan fout gedacht, uit diverse onderzoeken blijkt de segregatie naar opleidingsniveau en inkomen is op dit moment heel actueel weer is. Lees mijn verhaal enkele berichten hierboven maar eens.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:12 schreef thaleia het volgende:
Als je de bladen moet geloven zijn er zoveel laagopgeleide mannen en zoveel hoogopgeleide vrouwen single omdat vrouwen nog steeds 'omhoog willen trouwen' en omdat mannen geen succesvollere vrouw naast zich dulden. Maar ik denk eigenlijk dat dat allemaal steeds minder opgaat. Mensen zoeken een partner die ongeveer even slim is en waar ze mee op 1 lijn zitten, en wie van die twee dan toevallig rijker, succesvoller of hoger opgeleid is doet in deze tijd steeds minder toe, lijkt mij. Mocht het zo zijn dat dat er voor veel mensen nog wel toe doet, dan is dat nog altijd niet mijn probleem, want voor mij geldt dat niet (ik ben laatst nog verliefd geweest op een ultieme klaploper. Een heel slimme klaploper, dat wel), en op mannen die er wakker van liggen als de salarisstrook van hun vrouw er beter uitziet val ik toch niet.
Jup, ik ga me daar denk ik ook schuldig aan maken.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:26 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dat heb je dan fout gedacht, uit diverse onderzoeken blijkt de segregatie naar opleidingsniveau en inkomen is op dit moment heel actueel weer is. Lees mijn verhaal enkele berichten hierboven maar eens.
Mensen willen een omgeving, waar hun kinderen kunnen opgroeien in welvaart en hoogopgeleiden zijn van mening dat beide ouders hun kinderen kennis moeten kunnen overbrengen. Zodat ze zeker weten dat hun kinderen later netzo goed zullen scoren, als zij zelf.
Je mag blij zijn met een baan, inderdaad.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jup, ik ga me daar denk ik ook schuldig aan maken.
Ik wil toch wel een vriendin die minimaal hbo en liefst zelfs universiteit doet eigenlijk. Heb bijna een jaar met iemand gehad die mbo doet en dat werkte uiteindelijk toch niet. Je gaat je toch teveel ergeren aan het verschil in niveau. Qua salaris zou het me worst wezen of mijn vriendin meer zou verdienen dan ik of een hogere functie heeft. Ik studeer geschiedenis dus ga er vanuit dat dat toch wel zal gebeuren
Heh; het zal per persoon en per geval verschillen, maar ik denk wel dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:54 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jup, ik ga me daar denk ik ook schuldig aan maken.
Ik wil toch wel een vriendin die minimaal hbo en liefst zelfs universiteit doet eigenlijk. Heb bijna een jaar met iemand gehad die mbo doet en dat werkte uiteindelijk toch niet. Je gaat je toch teveel ergeren aan het verschil in niveau. Qua salaris zou het me worst wezen of mijn vriendin meer zou verdienen dan ik of een hogere functie heeft. Ik studeer geschiedenis![]()
![]()
dus ga er vanuit dat dat toch wel zal gebeuren
Dat zie je wel vaker. Heb zelf HBO gedaan en god wat vonden (vooral de dames) die mensen zichzelf slim. Alles wisten ze...quote:Op zondag 12 maart 2006 18:02 schreef descendent1 het volgende:
Wat ik wel vaak irritant vind bij hogeropgeleide mensen is dat sommigen hun 'slimheid' als iets goeds zien en neerkijken op mensen die minder slim of hoogopgeleid zijn.
Ik praat ook negatief over het hbo, heb er drie jaar gezeten voor ik wegvluchtte naar de uni. Wat een verspilling waren die drie jaar zeg.quote:Op zondag 12 maart 2006 18:02 schreef descendent1 het volgende:
Wat ik wel vaak irritant vind bij hogeropgeleide mensen is dat sommigen hun 'slimheid' als iets goeds zien en neerkijken op mensen die minder slim of hoogopgeleid zijn. Ik kom zelf van t HBO en zit nu op de VU; maar als je sommigen daar hoort praten over t HBO...![]()
(maar ja: ik denk dan altijd maar zo: Dat zegt meer over henzelf dan over HBO-ers. )
Doe je toevallig (of ga je doen) de lerarenopleiding? Zo ja: werk zat te vinden.![]()
Jammer alleen dat het een bijna altijd met het ander verbonden is. Er zijn niet veel mensen zonder diploma's die op een beetje niveau kunnen meepraten.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:00 schreef Sade het volgende:
Ik weet nog dat mijn ex, die in de bouw werkte en ook geen ambities had om hogerop te komen, niet bepaald stond te springen toen ik zei dat ik de universiteit misschien wel wilde doen![]()
Veel mensen verwarren slimheid met de opleiding die iemand genoten heeft. Het maakt me geen donder uit welke diploma's je bent, als ik maar op hetzelfde niveau met je praten kan.
zijn ook niet veel mensen mét diploma's die dat kunnen...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jammer alleen dat het een bijna altijd met het ander verbonden is. Er zijn niet veel mensen zonder diploma's die op een beetje niveau kunnen meepraten.
Ik denk dat het niveau waar op je praat hoe dan ook altijd wel dicht bij elkaar moet liggen wil je op de lange termijn een succesvolle relatie hebben.. Maar dan nog is er veel nuance mogelijk.quote:Op zondag 12 maart 2006 16:15 schreef CrustyClown het volgende:
Ik vind wel dat als ik met een meisje praat, dat we toch wel samen op hetzelfde niveau kunnen praten met elkaar. Hoeft niet persee een hoge studie of dergelijks te zijn, maar gewoon iemand die begrijpt waar je het over hebt. Ik vind het persoonlijk dan ook wel een turn-off als vrouwen (kort door de bocht gezegd) dom zijn.
Ik knal over het algmeen tegen mensen op met bijv een universitaire opleiding. Die lullen een eind in de ruimte over de boeken die ze hebben gelezen, hebben de intressantste theorieën, maar sociaal emotioneel komen ze niet zo ver... Heel irritant soms.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:42 schreef ethiraseth het volgende:
Jammer alleen dat het een bijna altijd met het ander verbonden is. Er zijn niet veel mensen zonder diploma's die op een beetje niveau kunnen meepraten.
wat met hetzelfde niveau bedoeld wordt lijkt me dat de een niet steeds aan de ander uit hoeft te leggen waar hij/zij het eigenlijk over heeftquote:Op maandag 13 maart 2006 11:52 schreef Moja het volgende:
Heb niet alle reacties gelezen, maar wat verstaan jullie dan eigenlijk precies onder slim en hetzelfde niveau? Ben ik wel benieuwd naar.
Dan raakt je vriendin snel uitgekeken op jou..quote:Op maandag 13 maart 2006 11:40 schreef avotar het volgende:
Van mij mag m'n vriendin veel slimmer zijn hoor.
Graag zelfs. Discussies op niveau.... lijkt me geweldig.
En laat ze maar lekker veel meer verdienen dan mij... dan kan ik huisman worden..
Als mijn vriendin meer zou verdienen zou ik daar echt geen probleem mee hebbenquote:Op zondag 12 maart 2006 12:23 schreef _Boo_ het volgende:
Is het anno 2006 nog steeds zo dat mannen een vrouw die slimmer is/beter opgeleid is/meer verdient als bedreigend ervaren of is dat inmiddels achterhaald![]()
Why? misschien neukt zijn vriendin hem niet voor zn geld? er zijn ook mannen die vrouwen kunnen krijgen zonder bakken geld of topfunctiesquote:Op maandag 13 maart 2006 13:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dan raakt je vriendin snel uitgekeken op jou..
hoe zo dat dan?quote:Op maandag 13 maart 2006 13:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dan raakt je vriendin snel uitgekeken op jou..
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Blijkbaar niet helemaal duidelijk aangezien sommige mensen het in dit topic hebben over iemand die in stilte heel slim zit te zijn. Dat doen slimme mannen toch ook niet, die moeten het ook altijd aan iedereen laten weten dat zij het bij het rechte eind hebben.quote:Op maandag 13 maart 2006 15:40 schreef B-FliP het volgende:
Anders omschreven... Zou je t erg vinden als je vriendin je vaak (juist) corrigeert of iets weet wat
jij niet weet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |