abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 maart 2006 @ 17:26:28 #61
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35969941
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:12 schreef thaleia het volgende:
Als je de bladen moet geloven zijn er zoveel laagopgeleide mannen en zoveel hoogopgeleide vrouwen single omdat vrouwen nog steeds 'omhoog willen trouwen' en omdat mannen geen succesvollere vrouw naast zich dulden. Maar ik denk eigenlijk dat dat allemaal steeds minder opgaat. Mensen zoeken een partner die ongeveer even slim is en waar ze mee op 1 lijn zitten, en wie van die twee dan toevallig rijker, succesvoller of hoger opgeleid is doet in deze tijd steeds minder toe, lijkt mij. Mocht het zo zijn dat dat er voor veel mensen nog wel toe doet, dan is dat nog altijd niet mijn probleem, want voor mij geldt dat niet (ik ben laatst nog verliefd geweest op een ultieme klaploper. Een heel slimme klaploper, dat wel ), en op mannen die er wakker van liggen als de salarisstrook van hun vrouw er beter uitziet val ik toch niet.
Dat heb je dan fout gedacht, uit diverse onderzoeken blijkt de segregatie naar opleidingsniveau en inkomen is op dit moment heel actueel weer is. Lees mijn verhaal enkele berichten hierboven maar eens.

Mensen willen een omgeving, waar hun kinderen kunnen opgroeien in welvaart en hoogopgeleiden zijn van mening dat beide ouders hun kinderen kennis moeten kunnen overbrengen. Zodat ze zeker weten dat hun kinderen later netzo goed zullen scoren, als zij zelf.
  zondag 12 maart 2006 @ 17:54:16 #62
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35970774
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:26 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dat heb je dan fout gedacht, uit diverse onderzoeken blijkt de segregatie naar opleidingsniveau en inkomen is op dit moment heel actueel weer is. Lees mijn verhaal enkele berichten hierboven maar eens.

Mensen willen een omgeving, waar hun kinderen kunnen opgroeien in welvaart en hoogopgeleiden zijn van mening dat beide ouders hun kinderen kennis moeten kunnen overbrengen. Zodat ze zeker weten dat hun kinderen later netzo goed zullen scoren, als zij zelf.
Jup, ik ga me daar denk ik ook schuldig aan maken.

Ik wil toch wel een vriendin die minimaal hbo en liefst zelfs universiteit doet eigenlijk. Heb bijna een jaar met iemand gehad die mbo doet en dat werkte uiteindelijk toch niet. Je gaat je toch teveel ergeren aan het verschil in niveau. Qua salaris zou het me worst wezen of mijn vriendin meer zou verdienen dan ik of een hogere functie heeft. Ik studeer geschiedenis dus ga er vanuit dat dat toch wel zal gebeuren
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_35970909
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik wil toch wel een vriendin die minimaal hbo en liefst zelfs universiteit doet eigenlijk. Heb bijna een jaar met iemand gehad die mbo doet en dat werkte uiteindelijk toch niet. Je gaat je toch teveel ergeren aan het verschil in niveau. Qua salaris zou het me worst wezen of mijn vriendin meer zou verdienen dan ik of een hogere functie heeft. Ik studeer geschiedenis dus ga er vanuit dat dat toch wel zal gebeuren
Je mag blij zijn met een baan, inderdaad.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 12 maart 2006 @ 18:02:59 #64
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_35971028
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Heh; het zal per persoon en per geval verschillen, maar ik denk wel dat je gelijk hebt.
Met sommige personen (vrienden, familie e.d.) kun je betere gesprekken voeren omdat ze toch wat meer met jouw manier van denken overeen komen; die niet per sé beter is, maar wel anders.

Wat ik wel vaak irritant vind bij hogeropgeleide mensen is dat sommigen hun 'slimheid' als iets goeds zien en neerkijken op mensen die minder slim of hoogopgeleid zijn. Ik kom zelf van t HBO en zit nu op de VU; maar als je sommigen daar hoort praten over t HBO...
(maar ja: ik denk dan altijd maar zo: Dat zegt meer over henzelf dan over HBO-ers. )

Doe je toevallig (of ga je doen) de lerarenopleiding? Zo ja: werk zat te vinden.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_35971422
ik zit het liefst een beetje op het zelfde niveau en anders liever een slimmere dan een dommere vriend
pi_35971853
Als ik naar mezelf kijk dan denk ik dat ik iemand vooral "uitkies" op sociaal en emotioneel vlak. Als we op deze punten 'tzelfde voelen/denken en dus flinke raakvlakken hebben, dan doet intelligentie me niet zoveel. Natuurlijk wil ik graag 'n gesprek op niveau kunnen voeren en dat lukt in mijn relatie ook, daarom is mijn dinnetje dus "van alle markten thuis"
"If you're not a manc, you're a wank"
  zondag 12 maart 2006 @ 21:19:52 #67
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35972759
quote:
Op zondag 12 maart 2006 18:02 schreef descendent1 het volgende:

Wat ik wel vaak irritant vind bij hogeropgeleide mensen is dat sommigen hun 'slimheid' als iets goeds zien en neerkijken op mensen die minder slim of hoogopgeleid zijn.
Dat zie je wel vaker. Heb zelf HBO gedaan en god wat vonden (vooral de dames) die mensen zichzelf slim. Alles wisten ze...

Zelden zo'n stel wereldvreemde (over turnoffs gesproken), stekeblinde stumperds bij elkaar gezien. Dan hebben we het toch zeker over 50% van het volk wat daar rondliep.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 12 maart 2006 @ 22:15:42 #68
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35975112
quote:
Op zondag 12 maart 2006 18:02 schreef descendent1 het volgende:

Wat ik wel vaak irritant vind bij hogeropgeleide mensen is dat sommigen hun 'slimheid' als iets goeds zien en neerkijken op mensen die minder slim of hoogopgeleid zijn. Ik kom zelf van t HBO en zit nu op de VU; maar als je sommigen daar hoort praten over t HBO...
(maar ja: ik denk dan altijd maar zo: Dat zegt meer over henzelf dan over HBO-ers. )

Doe je toevallig (of ga je doen) de lerarenopleiding? Zo ja: werk zat te vinden.
Ik praat ook negatief over het hbo, heb er drie jaar gezeten voor ik wegvluchtte naar de uni. Wat een verspilling waren die drie jaar zeg.

Ben 2de jaars (ook op de Vu ) nu, niet van plan de lerarenopleiding te doen. Dat is mijn laatste noodplan als ik echt geen werk kan vinden.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_35976869
Ik weet nog dat mijn ex, die in de bouw werkte en ook geen ambities had om hogerop te komen, niet bepaald stond te springen toen ik zei dat ik de universiteit misschien wel wilde doen

Veel mensen verwarren slimheid met de opleiding die iemand genoten heeft. Het maakt me geen donder uit welke diploma's je bent, als ik maar op hetzelfde niveau met je praten kan.
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  zondag 12 maart 2006 @ 23:42:49 #70
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35978202
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:00 schreef Sade het volgende:
Ik weet nog dat mijn ex, die in de bouw werkte en ook geen ambities had om hogerop te komen, niet bepaald stond te springen toen ik zei dat ik de universiteit misschien wel wilde doen

Veel mensen verwarren slimheid met de opleiding die iemand genoten heeft. Het maakt me geen donder uit welke diploma's je bent, als ik maar op hetzelfde niveau met je praten kan.
Jammer alleen dat het een bijna altijd met het ander verbonden is. Er zijn niet veel mensen zonder diploma's die op een beetje niveau kunnen meepraten.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:47:21 #71
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_35978362
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:42 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Jammer alleen dat het een bijna altijd met het ander verbonden is. Er zijn niet veel mensen zonder diploma's die op een beetje niveau kunnen meepraten.
zijn ook niet veel mensen mét diploma's die dat kunnen...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 12 maart 2006 @ 23:53:39 #72
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_35978578
* eens is post *

Wat ik zoek in een vriendin is iemand van ongeveer hetzelfde niveau, mag iets slimmer zijn, mag iets dommer zijn. Wat ik vooral prettig vind is als iemand slimmer is op een punt waar ik wat minder ontwikkeld ben, en andersom. Zo kun je je een beetje aan elkaar optrekken en kom je er aan het eind beiden beter uit!

Hele grote kloven qua intelligentie werken niet, ben ik inmiddels achter. Iemand die het levensdoel heeft om hoofdkassiere te worden bij een AH 3-winkel, ben ik snel op uitgekeken.
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  maandag 13 maart 2006 @ 07:26:24 #73
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35981782
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:15 schreef CrustyClown het volgende:
Ik vind wel dat als ik met een meisje praat, dat we toch wel samen op hetzelfde niveau kunnen praten met elkaar. Hoeft niet persee een hoge studie of dergelijks te zijn, maar gewoon iemand die begrijpt waar je het over hebt. Ik vind het persoonlijk dan ook wel een turn-off als vrouwen (kort door de bocht gezegd) dom zijn.
Ik denk dat het niveau waar op je praat hoe dan ook altijd wel dicht bij elkaar moet liggen wil je op de lange termijn een succesvolle relatie hebben.. Maar dan nog is er veel nuance mogelijk.
pi_35985292
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:42 schreef ethiraseth het volgende:
Ik knal over het algmeen tegen mensen op met bijv een universitaire opleiding. Die lullen een eind in de ruimte over de boeken die ze hebben gelezen, hebben de intressantste theorieën, maar sociaal emotioneel komen ze niet zo ver... Heel irritant soms.
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
pi_35985401
Mijn vriendin is een stuk slimmer dan ik, en eigenlijk kan dat best kut zijn. Ze lult me altijd onder de tafel....

Volgens mij heeft niveau van praten vrij weinig te maken met slimmer of dommer. Als iemand bereidt is naar je te luisteren, of jullie kunnen over dezelfde dingen goed praten, dan maakt het toch niet uit of de een slimmer of dommer is. Het is sowieso maar een vaag begrip slim/dom....
  maandag 13 maart 2006 @ 11:40:52 #76
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35985635
Van mij mag m'n vriendin veel slimmer zijn hoor.
Graag zelfs. Discussies op niveau.... lijkt me geweldig.

En laat ze maar lekker veel meer verdienen dan mij... dan kan ik huisman worden..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35985929
Heb niet alle reacties gelezen, maar wat verstaan jullie dan eigenlijk precies onder slim en hetzelfde niveau? Ben ik wel benieuwd naar.

[ Bericht 13% gewijzigd door Moja op 13-03-2006 12:02:17 ]
  maandag 13 maart 2006 @ 12:39:37 #78
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_35987197
zolang ze maar niet sterker is, is er niks aan de hand.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_35987675
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:52 schreef Moja het volgende:
Heb niet alle reacties gelezen, maar wat verstaan jullie dan eigenlijk precies onder slim en hetzelfde niveau? Ben ik wel benieuwd naar.
wat met hetzelfde niveau bedoeld wordt lijkt me dat de een niet steeds aan de ander uit hoeft te leggen waar hij/zij het eigenlijk over heeft
Too much is never enough!
  maandag 13 maart 2006 @ 13:29:01 #80
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35988736
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:40 schreef avotar het volgende:
Van mij mag m'n vriendin veel slimmer zijn hoor.
Graag zelfs. Discussies op niveau.... lijkt me geweldig.

En laat ze maar lekker veel meer verdienen dan mij... dan kan ik huisman worden..
Dan raakt je vriendin snel uitgekeken op jou..
pi_35988835
Ik persoonlijk doe HBO. Mijn vriendin doet nu nog Gymnasium en is hoogbegaafd. Is erg makkelijk hoor, ze kan me overal bij helpen
Xbox Live: koenpijl
pi_35989119
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:23 schreef _Boo_ het volgende:
Is het anno 2006 nog steeds zo dat mannen een vrouw die slimmer is/beter opgeleid is/meer verdient als bedreigend ervaren of is dat inmiddels achterhaald
Als mijn vriendin meer zou verdienen zou ik daar echt geen probleem mee hebben en opleiding\werk\functie vind ik absoluut niet belangerijk, intelligentie wel! ik hoef nooit geen bimbo's meer.

Al is het meestal het een of het ander en ben ik dus nog steeds op zoek naar een combi vrouw
This is what you are, this is what you get...
pi_35989198
Geen problemen mee, zolang ze maar geen `smartass´ is. (ik weet alles beter enzo).
Mijn motto: Drink, dans, heb lief en verkracht.
pi_35989234
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:29 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Why? misschien neukt zijn vriendin hem niet voor zn geld? er zijn ook mannen die vrouwen kunnen krijgen zonder bakken geld of topfuncties
This is what you are, this is what you get...
  maandag 13 maart 2006 @ 14:02:07 #85
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35989779
Zolang ze me maar kan volgen..en andersom. Maar er komt wel heel wat meer bij kijken dan alleen intelligentie. Zo zijn er zat intelligente vrouwen met als hobby's "winkelen, met vriendinnen stappen en the bold and the beautifull kijken". Dan heb ik dus liever een dom(mer) iemand die echt wat interessants doet op dat gebied. Om maar even een voorbeeldje te noemen hè.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_35990487
Er zijn mensen die heel goed kunnen leren maar qua omgaan met andere mensen oliedom zijn.
En natuurlijk ook andersom..

Het heeft niet veel met intelligentie te maken, meer met interesses op dezelfde vlakken. Dan heb je namelijk altijd wel wat om over te praten

Als ik over m'n werk in detail zou gaan praten zouden weinig meiden dat snappen
Programmeren is voor veel mensen nog heel veel abracadabra
  maandag 13 maart 2006 @ 14:31:24 #87
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35990696
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:29 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

hoe zo dat dan?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35991542
Het valt me wel op dat ik vaker met mensen omga die van hetzelfde niveau zijn zegmaar.
  maandag 13 maart 2006 @ 15:40:48 #89
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_35992867
Anders omschreven... Zou je t erg vinden als je vriendin je vaak (juist) corrigeert of iets weet wat
jij niet weet?

Nee, dat zou ik absoluut niet erg vinden...

Dat zou betekenen dat zij minstens in dezelfde dingen geinteresseerd is, en dus een aanvulling...
t is je vriendin for gods sake, niet je sidekick terwijl jij de superhero bent...

Overigens vind ik teasen in de vorm van intelligentie prikkelen echt wel leuk...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_35994292
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:40 schreef B-FliP het volgende:
Anders omschreven... Zou je t erg vinden als je vriendin je vaak (juist) corrigeert of iets weet wat
jij niet weet?
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Blijkbaar niet helemaal duidelijk aangezien sommige mensen het in dit topic hebben over iemand die in stilte heel slim zit te zijn. Dat doen slimme mannen toch ook niet, die moeten het ook altijd aan iedereen laten weten dat zij het bij het rechte eind hebben.

Ik bedoel juist iemand die je inderdaad corrigeert, die laat weten het niet met je eens te zijn, die tegen je in gaat en nog gelijk heeft ook (omdat ze nou eenmaal slimmer is).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')