quote:
Op zondag 12 maart 2006 03:18 schreef displission het volgende:Normaal gesproken functioneerd de geest in drie verschillende toestanden:
-wakende bewustzijn
-droombewustzijn
-diepe slaap
Er is nog een toestand en die is het interessants vind ikzelf:
de vierde dimensie. Turiya, de toestand van onbewust bewustzijn. Deze toestand wordt ook wel de "veranderde bewustzijnstoestand" genoemd. De bewuste geest wordt onderdrukt terwijl er toch volledig bewustzijn is.
Chakra's, Verlichting en trainigen staan open voor vele verschillende vormen van aanpak en interpretatie. Vooral onder de Yoga interpretaties bestaat veel verschillen. De Turiya Yoga is bijvoorbeeld alweer een versimpelde versie van de Hinustaanse Filosofie "Turiya".
Ik hou dan ook in mijn post een andere interpretatie aan, die wel enorm overeenkomt met Turiya. Bijvoorbeeld namelijk "veranderde bewustzijnstoestand" als Universeel Bewustzijn. Een staat van bewustzijn waarbij de "ego" (Seperate Selfish Self) onderdrukt wordt en de geest zich vult met bewustzijn van Eenheid (Universal Consciousness). In die staat spreekt men van een verlicht persoon (Enlightened Being).
Termen zoals 'vierde dimensie' ben ik ziek. Dit voornamelijk omdat ze over het hele internet al vaak gebruikt worden en vaak nog verkeerd ook (als in: "In 2012 gaan we naar de vijfde dimensie" en dergelijke bullsh!t.)
Jij veranderd. Jouw 'being', jouw bewustzijn... niet de dimensie
![]()
Het is gewoon een staat waarbij de vibratie van ons (je) bewustzijn zodanig getrained en gestimuleerd is, dat hij een hogere vibratie aanneemt en dus een hoger bewustzijn aangaat. (Oneness)
quote:
...de houding weten we al..: gekruisde benen en de handen al leunend op de benen naar boven en een o makend. Het schijnt dat men dan op de ademhaling gaat letten en geluiden gaat maken.
positie&ademhalingDe Lotuspositie is een goede positie. Het houdt de rug recht en omdat het enigzins een onnatuurlijke zitvorm is, blijf je bewust van je houding. Dit helpt de concentratie.
Je kan ook liggend mediteren, maar men valt dan vaak in slaap
![]()
Met een rechte rug en diepe ademhaling worden chakra's gestimuleerd om uit de zuurstof meer energie op te wekken. De toevoer is door de rechte rug beter.
IN: verse, nieuwe en geladen zuurstof, vol met energie van je eigen auro en omgeving. Visualiseer de snelle vibratie van de zuurstof terwijl je het inademt.
UIT: zwakke, oude en ongeladen energie en gas. Visualiseer hoe je al de goede zuurstof uit de lucht hebt gehaald en alleen de waardeloze lucht uit je lichaam laat ontsnappen.
geluidenAdem haalt men via de longen binnen. Je stem is niets anders dan lucht dat weer uit de longen geduwt wordt. Omdat je stembanden hierbij vibreren, komen er geluiden. En Voila, men praat.
![]()
Vibratie is het sleutelwoord als het aankomt om meditatie. De wetenschap praat ook eindelijk over vibrerende energie als de opmaak van het universum. (stringtheorie etc) Metafysica houdt dat al decennia aan.
Het maken van geluiden tijdens mediteren (of Yoga) is niet voor niets. Men gebruikt zo'n Mantra voor concentratie, zelfprogrammering en stimulatie.
Laten we bijvoorbeeld even kijken naar displisson's geluidjes:
quote:
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
* displission maakt geluid van zoemende bij
De meest bekende 'mantra' is het ge-'ohmmmm...' zoals dat van displission.
Geschreven is dit "AUM" en deze wordt door velen verkeerd uitgesproken.
Het bestaat uit 3 delen.
Eerst spreekt men de
A, welke de stembanden doet laten trillen op een hoge frequentie.
Daarna krijg je de
U, welke de stembanden laat overgaan van een hoge frequentie naar de lagere frequenties.
Daarna krijg je de
M, ofwel de lagere frequenties. Hierbij voel je de 'bass' in je stem en hoe lager je deze krijgt hoe beter.
Dit uitspreken volgt het uitademen van de lucht. Het is de bedoeling dat je het woord als 'gids' gebruikt voor hoe je je adem laat gaan. De uitgaande lucht bevat niks meer. Al het goede is er uitgehaald door je lichaam. Je zou bijna de mantra een gebedje kunnen noemen voor de dode lucht die je terug de wereld in stuurt.
Door de uitgaande lucht te laten vibreren volgens een Mantra, stimuleert ook het lichaam. Het wordt ook een vorm van healing genoemd, aangezien je je negatieve gedachten en vibraties ermee uitademt. Omdat men alles ziet als vibratie (materie, lucht, organisme) kan men hiermee ziektes uit het lichaam laten verdwijnen.
quote:
Koendalini
Het schijnt dat je voor het wekken van de koendalini je lichaam moet reinigen..het gaat zelf zo ver dat men een bamboestok 4 cm in de anus moet duwen terwijl men in een bad zit waar het water tot de tot de navel staat. Ook het reinigen van ogen en buik en de keel is bijv. een vereiste. Dit is absoluut noodzakelijk....
Noodzakelijk is het gelukkig niet. Wel aangeraden.
Het lichaam is als een machine. Likte it or not. Stress, zenuwen en al die shit kan de energieloop van de chakra's verstoren en/of ophopen/stoppen.
Als iemand de Kundalini aanspreekt met dit soort energieophopingen in zich, dan worden ook die 'opgeladen' en gestimuleerd. Dit heeft vaak een bedwelmend gevoel als gevolg. Men kan er bij flauwvallen. Ook voelt je soms de druk niet in je hoofd/bewustzijn, maar in je lichaam. zware benen, borststeekjes, pijnlijke onderrug.
Vasten reinigt het lichaam, maar is niet
noodzakelijk. Je lichaam kan zichzelf repareren, zonder dat je er bewust mee bezig hoeft te zijn. Wondjes sluiten zich vanzelf met nieuwe huid, net als dat ontstressen en kalmte (door meditatie) de 'negatieve' energie wegwerkt.
Vasten is wel een pré voor het lichaam. Er zijn veel giftige stoffen aanwezig in het lichaam die op geen betere manier gescheiden kunnen worden als met vasten (of waterdieet). Doe dit wel met mate. Een dik persoon die nog nooit gevast heeft, hoeft niet een maand zonder eten te gaan. Bouw 't langzaam op. 2 dagen vasten is beter dan geen dagen vasten.
quote:
maar er zijn waarschijnlijk en naar mijn mening ook andere manieren om de koendalini stroom te bereiken. Kundalinie is de kracht die het gevolg is van positieve en negatieve ionen in het lichaam. Deze fusie die op het 7e zetel plaatsvind vernietigd de dualiteit van de geest en schept verlichting. Wie deze toestand ervaart bereikt het ongedeelde bewustzijn en wordt verlicht. Deze toestand is naar mijn mening tevens met drugs te bereiken. De ware yogi steekt de oceaan van geboorte, ziekte, ouderdom en de dood over. Dit is de hoogste staat die men kan bereiken.
Er is een specifieke Kundalini-training. Daarmee voel/merk/krijg je de Kundalini, maar verdwijnt deze ook weer uit het lichaam nadat de positie gebroken wordt.
De Kundalini staat log van Yoga of van Meditatie. Zolang men zich op het correcte pad voor Verlichting bevindt kan Kundalini ook gegeven worden, zonder dat je je er op richt.
Net zoals er veel Yoga vormen zijn, zijn er veel Kundalini interpretaties. Zo is Kundalini bijvoorbeeld ook de 'kracht/energie' die los komt in het lichaam wanneer de 7e (Crown) Chakra ontgrendeld is. Dit wordt in de oude literatuur en kunst weergegeven als een kroon (of gouden cirkel) rondom het hoofd. Engeltjes en Jezusjes hebben deze ook vaak.
Het ontvangen van deze energie veranderd veel dingen. Het beëindigt je zelf-geörienteerde en zelfzuchtige kijk op de wereld en wordt één met een hogere vorm van bewustzijn. Hierin bestaat geen 'ik' meer, maar alleen het goede van alles.
quote:
Ik doe een beroep op degene die hier meer verstand van hebben..zelf ben ik bezig met een boek te lezen hierover..maar het lijkt me een goed plan als een meester op dit gebied ons helpt. Ik verwacht dat hier iemand zit die er veel verstand van heeft dus vandaar mijn oproep. Help vele van ons een staat van verlichting te bereiken door eventuele praktsiche voorbeelden.
All paths lead to Enlightenment.
Bewustzijn is als een berg. Iedereen beklimt deze berg op zijn manier. Net als een piramide, heeft de berg 4 zijdes. Life (Leven), Mind (Geest), Body (Lichaam) en Thought (Gedachte).
Allen leiden tot Eén. Je hoeft niet te mediteren, maar dit helpt je geest met het begrijpen. Voor een sporter is zijn sport ook vaak al een meditatie. Kijk naar je leven en vraag je af: Wanneer voel ik mij het minst zelfgeorienteerd en zelfzuchtig. Als dit op de tennisbaan of het hockeyveld is, dan kun je dit vast samenbrengen met een enigzins gevoel van gezonde voldoening. Waar krijg
jij je 'high on life' van?
(Valkuil: sex is geen high on life, maar lichamelijke bevrediging. Je voelt dan chemicalien in je lichaam. dergelijke sex is zelfzuchtig en de reden waarom celebaatschap uiteindelijk in sommige religie is opgenomen.)
quote:
Eventuele aanvullende informatie betreffende dit onderwerp mag men hier ook kwijt.
Enlightenment is niet bedoeld voor mensen die denken ermee te kunnen genieten van speciale krachten of ontwaakte vermogens.