Raar idee dat je broertje net op die beruchte datum is geboren.quote:Op zondag 12 maart 2006 02:13 schreef Ryan3 het volgende:
22 november 1963 werd mijn broer geboren, ik was nog net geen 2, herinner me er niets meer van.
In 1968 was ik 6. Weet nog dat we 1 april verhuisden naar Hoek (zvl). Maar er staat me niets bij van de moord op King. Noch van de moord op RFK...
Ja, dat leefde wel bij ons, vanwege die toevalligheid. Was voor mijn moeder rot, want niemand had oog voor de geboorte van haar zoon.quote:Op zondag 12 maart 2006 02:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Raar idee dat je broertje net op die beruchte datum is geboren.
Wordt ie er nog vaak mee geconfronteerd?
Ja dat kan nog best lang doorwerken later.quote:Op zondag 12 maart 2006 02:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat leefde wel bij ons, vanwege die toevalligheid. Was voor mijn moeder rot, want niemand had oog voor de geboorte van haar zoon.
Maar vergeet niet dat kinderen dat over 40 jaar ook over ons zeggen. 11 september en de daarop volgende aanslagen, oorlogen... maar de val van de muur en dat soort dingen natuurlijk ook. Maar ik geef toe, ik zou ook een jaar of 20 eerder geboren willen zijn.quote:Op maandag 13 maart 2006 01:48 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben stiekem jaloers op 40+-ers
Ze hebben de beroemdste / berichtste momenten van de 20e eeuw meegemaakt (moord op JFK, RFK, MLK, de maanlanding, Vietnam-oorlog, etc. etc.).
Geweldige muziek, toen ook. Ik krijg altijd de indruk dat het leven toen veel ongecompliceerder was.
Precies. Elke tijd heeft zijn eigen hoogtepunten.quote:Op maandag 13 maart 2006 01:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar vergeet niet dat kinderen dat over 40 jaar ook over ons zeggen. 11 september en de daarop volgende aanslagen, oorlogen... maar de val van de muur en dat soort dingen natuurlijk ook. Maar ik geef toe, ik zou ook een jaar of 20 eerder geboren willen zijn.
Dat lijkt het maar om dat het recentelijker is. Over een tijd zal die dag ook een keerpunt zijn gebleken, zoals zoveel dingen dat later blijken.quote:Op maandag 13 maart 2006 02:01 schreef Sloggi het volgende:
De val van de Muur heb ik ook al niet bewust meegemaakt (toen was ik 3 geloof ik). Alleen 9/11 inderdaad wel, maar vergeleken met de moord op JFK of de maanlanding is dat ook niet echt een geweldige gebeurtenis.
Volgens mij was de eerste Telstar-satelliet er al in 1962 en kwamen die TV-beelden van de moord op Kennedy en de andere moorden toch echt wel al vrij snel binnen in Nederland voor zover ik het mij kan herinneren.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:18 schreef Gravedigger het volgende:
Dat berichten langzaam binnenkwamen via t.v. was logisch. Er waren nog geen cpmmunicatie satellieten zoals nu. Beelden kwamen vaak uren later. Voor up-to-date nieuws was je aangewezen op de rado. Daat hoorde ik we ook voor het eerst over.
quote:Op zondag 19 maart 2006 12:46 schreef Billian85 het volgende:
Ik vraag me af, zullen die fragmenten van de radio waarop de moord op Kennedy werd bekendgemaakt nog ergens te vinden zijn ?
quote:Op zondag 19 maart 2006 15:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
![]()
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/BG_presentaties3-bb.rm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |