Hm. die titel is eerder voor Fiat of Ferrari ben ik bang. Ook al is Alfa vele puikender uiteraard.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:39 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zet hier ff een linkhje neer naar een topic van een paar weken geleden: Legendarische Alfa Romeo's
Stikvol foto's van Alfa's,Alfa is toch het belangrijkste en toonaangevende Italiaanse merk.
Stoere bak. Hoe oud was de auto toen je hem had want die zijn al een tijdje uit het straatbeeld verdwenen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
goed topic! Ik heb een alfa giuilia super gehad!
[afbeelding]
Alfa Romeo is het oudste Italiaanse merk, Enzo Ferrari is zo verslingerd aan racen geraakt toen hij bij AR op ed formule 1 afdeling terecht kwam.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hm. die titel is eerder voor Fiat of Ferrari ben ik bang. Ook al is Alfa vele puikender uiteraard.
Ik was inderdaad van plan naar dat evenement te gaan, maar door omstandigheden ben ik dit weekend niet in Fryslânquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:25 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Hmz ik zag een fiat 500 (?) station in het FEC leeuwarden. Heb alleen geen plaatjes. Jammer anders was ik de man geweest natuurlijk in dit topic.Het was een oltimer evenement.
Had eerlijk gezegd al lang verwacht dat alexxxxx er was geweest en foto's had gemaakt![]()
![]()
Maak het nu niet erger danhet al is.. ik veheug me al jaren om naar dat venement te gaan, was eest in Zuidlaren en dus te ver weg, nu eindleijk in de buurt en nu kan ik nietquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Kop op, zoveel italianen stonden er ook niet. Wel tractors/legervoertuigen, vrachtwagens, amerikanen, superoude auto's, motoren, bromfietsen, scooters, oldtimer caravans.
![]()
ga je mond spoelenquote:
Hee slimmerik, er zijn 2 Berlikums/Berlicums.quote:
Is dat wel zo? bv. BMW 1600--2002 heeft vanaf 1966 al onafhankelijke achterwielophanging.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:33 schreef JaFFe het volgende:
Die Lancia Beta is zo wreed eerste gewone auto met onafhankelijke suspensie
door zo'n auto is m'n vriendin donderdag aangeredenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:42 schreef schvvmert het volgende:
De laatste "echte" Alfa.![]()
[afbeelding]
quote:1e serie: Multipla 600
gebouwd van 1955 - 1960 totaal 76.871 stuks
Makkelijk te herkennen aan de langwerpige richting aanwijzers voorop
633cc motor
quote:2e serie: Multipla 600D
gebouwd van 1960 - 1967 totaal 83.398 stuks
Te herkennen aan de ronde richtingaanwijzers voorop
767cc motor
Want de huidige duitsers zijn wel zo mooiquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:27 schreef JosvG het volgende:
In de tijd dat Alfa nog mooi was.
Dat zei ik toch nietquote:Op zondag 12 maart 2006 01:43 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Want de huidige duitsers zijn wel zo mooivooral de 3 serie.. wat een pareltje.
En waarom dan precies?quote:Op zondag 12 maart 2006 04:42 schreef PNG het volgende:
Mooie TS foto's Alex. Paar bijzondere dingen.
Vooral die zilvere is stiekem bijzonder. Maserati "Bi-Turbo's" zijn er zat, dit is een bijzondere.
Moeten ze eerst nog ontwikkeld worden?quote:Op zondag 12 maart 2006 15:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag een toffe Fiat 500 er op gezetDinsdag of woensdag zet ik m in dit topic
nee, ben niet thuis.quote:Op zondag 12 maart 2006 16:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Moeten ze eerst nog ontwikkeld worden?![]()
Een Lancia Aprilia van voor WO2 had dat ook al,quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is dat wel zo? bv. BMW 1600--2002 heeft vanaf 1966 al onafhankelijke achterwielophanging.
sorry voor off-topic
die van mij was uit 1976, hij werd wel wat roestig, helaas, daarom heb ik hem weggedaan destijds.. , die van mij wordt nu volgens mij ergens als onderdelenvoorraad gebruikt. Er zijn ovrigens nog vrij veel van deze autos verkrijgbaar. Onderdelen zijn ook vrij courant en betaalbaar. (model is hier verkocht van 1962-1980) Auto rijdt zeer modern, heeft een zeer goede stroomlijn door een vooruitstrevend uitgekiend ontwerp (cw 0.34) en is snel. Ik zou er zo weer 1 kopen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Stoere bak. Hoe oud was de auto toen je hem had want die zijn al een tijdje uit het straatbeeld verdwenen.
Als je ¤19.000 hebt, op internet zie ik ook aardige exemplaartjes staan rond de ¤10.000quote:Op zondag 28 mei 2006 11:37 schreef Hyperdude het volgende:
Deze "oude Italiaan" uit 1992 kan je nog kopen ook.![]()
[afbeelding]
http://www.auto-halan.nl/
Maar dat zijn, vermoed ik, geen Evo's, kijk maar eens naar het aantal wielboutenquote:Op zondag 28 mei 2006 16:22 schreef HansU het volgende:
[..]
Als je ¤19.000 hebt, op internet zie ik ook aardige exemplaartjes staan rond de ¤10.000![]()
Hij ziet er erg goed uitquote:Op zondag 28 mei 2006 16:22 schreef HansU het volgende:
[..]
Als je ¤19.000 hebt, op internet zie ik ook aardige exemplaartjes staan rond de ¤10.000![]()
Zagato is een Italiaanse ontwerper/ontwerpstudio, net zoals Pininfarina, Bertone, Guigiaro, Touring en nog veel meer van die jongens. Zagato is gevestigd in een paar oude hallen naast de oude (bijna totaal afgebrokenquote:Op zondag 28 mei 2006 18:34 schreef Chokeme het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar Zagato voor staat ? Dacht dat het een britse term was (AM) maar wordt dus ook in Italie gebruikt.
Dat is een Lancia Flavia 2000 Coupé. Een ontwerp van Pininfarina, en elke Lancia is speciaalquote:Op zondag 28 mei 2006 17:31 schreef CittaR het volgende:
mijn overbuurman heeft ook een oude lancia voor de deur staan... ik weet alleen niet of het iets speciaals oid is.
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |