abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35938995

De driehoeken zijn allebei even groot, opgebouwd uit dezelfde stukjes. Alleen als je ze op een andere manier neerlegt hou je dus een vlakje over...

Heeft iemand hier een verklaring voor?

[ Bericht 6% gewijzigd door League op 11-03-2006 23:57:03 ]
Niets uit deze post mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van druk, fotokopie, microfilm, geluidsband, elektronisch of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de auteursrechthebbende.
pi_35939152
Let eens heel goed op de grootte van de vierkantjes :-) .
pi_35939349
Nieuw plaatje plaatsen alstublieft
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35939368
Als je goed kijkt naar de schuine zijde, zie je dat die niet helemaal recht is.

Bij het bovenste plaatje zit er een knik in, zodat de zijde 'hol' is.

Op het onderste plaatje is hij 'bol' dus is de oppervlakte precies even groot, ondanks het ene lege hokje.

Het is dus eigenlijk geen raadsel ofzo, maar gewoon optisch bedrog. Je denkt dat de driehoek op beide plaatjes dezelfde vorm heeft maar dat is stiekem niet zo
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_35939422
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:06 schreef longinus het volgende:
Nieuw plaatje plaatsen alstublieft
Even kijken op Luek.nl en klikken op 'visuele ilussies'.

niet bedoeld als spam maar gewoon om te helpen met dit grote mysterie
pi_35939528
Uitprinten en uitknippen, zie je gelijk hoe je visueel bedonderd word
(is overigens een plaatje wat waarschijnlijk met de ark van noach mee gebracht is)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_35939557
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:07 schreef FransDeens het volgende:
Als je goed kijkt naar de schuine zijde, zie je dat die niet helemaal recht is.

Bij het bovenste plaatje zit er een knik in, zodat de zijde 'hol' is.

Op het onderste plaatje is hij 'bol' dus is de oppervlakte precies even groot, ondanks het ene lege hokje.

Het is dus eigenlijk geen raadsel ofzo, maar gewoon optisch bedrog. Je denkt dat de driehoek op beide plaatjes dezelfde vorm heeft maar dat is stiekem niet zo
ik heb het gechecked in paint met de line-tool. alle zijden lijken recht.
pi_35939686
ik heb het geknipt en geplakt in paint, met beide figuren kan ik beide driehoeken maken, hoe kan dit?
pi_35939791
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:13 schreef vaudej het volgende:

[..]

ik heb het gechecked in paint met de line-tool. alle zijden lijken recht.
Tel van het rode en van het donkergroen driehoekje maar eens het aantal hokjes horizontaal en verticaal. Ze zijn niet in dezelfde verhouding (groen 5 horizontaal, 2 verticaal wat dus zou betekenen dat rood 7,5 horizontaal, 3 verticaal zou moeten hebben ipv. 8 horizontaal), wat automatisch betekent dat de schuine zijden niet dezelfde hoek hebben. Dus als je ze naast elkaar zet loopt schuine zijde niet recht. Het is maar minimaal, maar precies genoeg om de oppervlakte van een hokje te overbruggen
  zaterdag 11 maart 2006 @ 14:27:37 #10
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_35939882
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:09 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Even kijken op Luek.nl en klikken op 'visuele ilussies'.

niet bedoeld als spam maar gewoon om te helpen met dit grote mysterie
welke dan??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_35939924
Kijk maar eens goed naar de bovenste driehoek.

Van links onder gezien, in de hoek. Ga 8 vakjes naar rechts en 3 omhoog. Je ziet dat de lijn daar precies door de hoek van een hokje heen gaat.

Als je ditzelfde op het onderste plaatje doet zie je dat de lijn niet precies de hoek van het hokje kruist.

Met andere woorden: de driehoeken lijken identiek, maar ze zijn het niet.
pi_35939938
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:27 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

welke dan??
Welke wat?
pi_35940048
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:23 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Tel van het rode en van het donkergroen driehoekje maar eens het aantal hokjes horizontaal en verticaal. Ze zijn niet in dezelfde verhouding (groen 5 horizontaal, 2 verticaal wat dus zou betekenen dat rood 7,5 horizontaal, 3 verticaal zou moeten hebben ipv. 8 horizontaal), wat automatisch betekent dat de schuine zijden niet dezelfde hoek hebben. Dus als je ze naast elkaar zet loopt schuine zijde niet recht. Het is maar minimaal, maar precies genoeg om de oppervlakte van een hokje te overbruggen
verdomd, je hebt gelijk. ik had het wel gezien, maar had niet gedacht dat zo weinig het verschil zou uitmaken
pi_35941441
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:34 schreef vaudej het volgende:

[..]

verdomd, je hebt gelijk. ik had het wel gezien, maar had niet gedacht dat zo weinig het verschil zou uitmaken
Daarom zij ik ook, uitprinten en uitknippen, dan zie je het verschil heel erg makkelijk
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:13:13 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35943822
Ik zie geen driehoek

Plaatje werkt niet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35943864
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zie geen driehoek

Plaatje werkt niet
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:23:47 #17
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35944123
Plaatje werkt nu ineens wel bij mij, eerst niet.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_35944782

(verkapt wat klopt er niet aan het plaatje topic )
Buikpijn van het lachen!
pi_35957154
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 14:23 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Inderdaad, probleem opgelost

Plaatje veranderd (bedankt Patty)
Niets uit deze post mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van druk, fotokopie, microfilm, geluidsband, elektronisch of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de auteursrechthebbende.
  zondag 12 maart 2006 @ 00:42:19 #20
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35957281
Nog even een plaatje van die site..

In dit schilderij zie je een vrouw, maar ook een aantal dieren... wie kan ze allemaal vinden?
pi_35957477
Ook dat plaatje doet het niet...
  zondag 12 maart 2006 @ 01:11:21 #22
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35957504
quote:
Op zondag 12 maart 2006 00:42 schreef Martijn_fijn het volgende:
Nog even een plaatje van die site..

[afbeelding]

In dit schilderij zie je een vrouw, maar ook een aantal dieren... wie kan ze allemaal vinden?
Kat, krokodil, slang, vogel? (Op d'r arm.)
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')