Even kijken op Luek.nl en klikken op 'visuele ilussies'.quote:
ik heb het gechecked in paint met de line-tool. alle zijden lijken recht.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:07 schreef FransDeens het volgende:
Als je goed kijkt naar de schuine zijde, zie je dat die niet helemaal recht is.
Bij het bovenste plaatje zit er een knik in, zodat de zijde 'hol' is.
Op het onderste plaatje is hij 'bol' dus is de oppervlakte precies even groot, ondanks het ene lege hokje.
Het is dus eigenlijk geen raadsel ofzo, maar gewoon optisch bedrog. Je denkt dat de driehoek op beide plaatjes dezelfde vorm heeft maar dat is stiekem niet zo
Tel van het rode en van het donkergroen driehoekje maar eens het aantal hokjes horizontaal en verticaal. Ze zijn niet in dezelfde verhouding (groen 5 horizontaal, 2 verticaal wat dus zou betekenen dat rood 7,5 horizontaal, 3 verticaal zou moeten hebben ipv. 8 horizontaal), wat automatisch betekent dat de schuine zijden niet dezelfde hoek hebben. Dus als je ze naast elkaar zet loopt schuine zijde niet recht. Het is maar minimaal, maar precies genoeg om de oppervlakte van een hokje te overbruggenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:13 schreef vaudej het volgende:
[..]
ik heb het gechecked in paint met de line-tool. alle zijden lijken recht.
welke dan??quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:09 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Even kijken op Luek.nl en klikken op 'visuele ilussies'.
niet bedoeld als spam maar gewoon om te helpen met dit grote mysterie
verdomd, je hebt gelijk. ik had het wel gezien, maar had niet gedacht dat zo weinig het verschil zou uitmakenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:23 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Tel van het rode en van het donkergroen driehoekje maar eens het aantal hokjes horizontaal en verticaal. Ze zijn niet in dezelfde verhouding (groen 5 horizontaal, 2 verticaal wat dus zou betekenen dat rood 7,5 horizontaal, 3 verticaal zou moeten hebben ipv. 8 horizontaal), wat automatisch betekent dat de schuine zijden niet dezelfde hoek hebben. Dus als je ze naast elkaar zet loopt schuine zijde niet recht. Het is maar minimaal, maar precies genoeg om de oppervlakte van een hokje te overbruggen
Daarom zij ik ook, uitprinten en uitknippen, dan zie je het verschil heel erg makkelijkquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:34 schreef vaudej het volgende:
[..]
verdomd, je hebt gelijk. ik had het wel gezien, maar had niet gedacht dat zo weinig het verschil zou uitmaken
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zie geen driehoek
Plaatje werkt niet
Inderdaad, probleem opgelostquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:23 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Tel van het rode en van het donkergroen driehoekje maar eens het aantal hokjes horizontaal en verticaal. Ze zijn niet in dezelfde verhouding (groen 5 horizontaal, 2 verticaal wat dus zou betekenen dat rood 7,5 horizontaal, 3 verticaal zou moeten hebben ipv. 8 horizontaal), wat automatisch betekent dat de schuine zijden niet dezelfde hoek hebben. Dus als je ze naast elkaar zet loopt schuine zijde niet recht. Het is maar minimaal, maar precies genoeg om de oppervlakte van een hokje te overbruggen
Kat, krokodil, slang, vogel? (Op d'r arm.)quote:Op zondag 12 maart 2006 00:42 schreef Martijn_fijn het volgende:
Nog even een plaatje van die site..![]()
[afbeelding]
In dit schilderij zie je een vrouw, maar ook een aantal dieren... wie kan ze allemaal vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |