Godverdegodgloeiendeteringgodver!
Paar weke terug heb ik n ongeluk gehad met brommer wat niet mijn shuld was. De brommerboer hier in de buurt had m'n brommer total loss verklaard en daarom moest er een schade expert komen kijken om dat te bevestigen/af te wijzen. Deze lul zei dus van nou dan kijk ik ook meteen even naar je helm. Dus ik die brommer en helm gister naar de brommerboer brengen want daar zou de 'expert' komen. 'S middags kon ik m'n brommer weer ophalen en hij ging mij 's middags bellen.
Dus hij gister om een uur of 5 bellen en hij zegt dus van je de brommer is idd total loss. Dus ik denk zo: mooi
![]()
... je broek heb ik 40 euro voor neergezet (was broek van 80 euro maar die was niet nieuw meer dus dat kon nog) en de helm heb ik niet meegenomen in de claim.
![]()
Ik zo: 'ehm mag ik vragen waarom niet
![]()
'
Vervolgens ging het gesprek als volgt: (ik ben M en E is die expert)
E:Ik heb aan de helm geen schade kunnen constateren
M:Dat is mooi maar het is algemeen bekent dat als een helm betrokken is geweest bij een ongeluk dat er dan een nieuwe aangeschaft moet worden.
E:Als er aan de buitenkant geen schade te zien is dan is er aan de binnenkant ook geen schade
M:Nou ik weet wel zeker dat er aan de binnenkant schade is... ik ben met m'n hoofd op het dak van die auto geklapt... er zit ook een grote deuk in het dak en daarnaast zit die helm van binnen onder het bloed... en of je dan een deuk kan vinden aan de buitenkant of niet dan is de spanning er gewoon af
E (enigsinds geirriteerd): hm... maar wie zegt dat dan tegen jou
M:Van de politie mag ik deze helm niet meer gebruiken maar het is ook gewoon algemeen bekend dat je een nieuwe helm moet kopen..
E (nog geirriteerder): Ja ik denk dat jij gelijk hebt want jij bent 16 en ik ben nog maar 60 en heb natuurlijk nog maar 34 jaar ervaring... ik wil dr verder ook geen discussie over hebben
Toen ging die snel het telefoontje afhandelen. Het rare was nog dat die schade expert van onze rechtsbijstand verzekering is (dus hij staat aan onze kant) maar hij zegt dat hij het voor de tegenpartij niet hard kan maken als hij gecontroleerd word.... m'n pa gaat hem maandag bellen want hij gaat er ook gewoon niet mee akkoord.
wat een lul