Doe ik zeker... wordt wel leuk.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:29 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wow, mooi bootje
Zeker een ooi project, ik ben benieuwd naar de vorderingen. Maak er een topic van!
Dus geen oude boot, maar een met zeilen? Bedankt voor de tip, ik ga deze meteen te koop zetten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 00:13 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Je moet er maar zin hebben, ronddobberen in zo'n ouwe schuit. Neem dan op zn minst een boot met zeilen..
lekker blijven varen in je Motor bootjequote:Op vrijdag 7 april 2006 09:01 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dus geen oude boot, maar een met zeilen? Bedankt voor de tip, ik ga deze meteen te koop zetten.
Dat weten we.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef DIGIT_ het volgende:
Leuk topic (en persoonlijke pagina)!
Druk vaarwater daar in dort volgens mij, denk je ook ff aan de Wateralmanak?
De herziene Wateralmanak 1 (2005/2006) bevat de meest recente vaarreglementen, die men in Nederland en België verplicht aan boord moet hebben.
Ik heb zelf veel gezeild, wij zaten ook altijd te zeiken over motorboten, behalve als er geen wind stond, dan vroegen we om een sleepjequote:Op vrijdag 7 april 2006 11:36 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
lekker blijven varen in je Motor bootje
laat die zeilers maar zeiken
het is ook nooit goed zeilers zeiken altijd op motorboot lui![]()
heb ooit er verhaal gehoord van zeilers die een zeer goed contact hadden op de wal met en met de zeil boot alles ging goed tot dat een van de twee de zeilbooot verkocht en er een motorboot kocht dit vertelde ze aan de andere, die is toen opgestapt en ze hebben elkaar nooit meer gezien.
ongeloofelijk maar waargebeurd.
We krijgen bij onze verzekering deel 2 van de ANWB, da's best een matige aktie van ze.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:49 schreef DIGIT_ het volgende:
Leuk topic (en persoonlijke pagina)!
Druk vaarwater daar in dort volgens mij, denk je ook ff aan de Wateralmanak?
De herziene Wateralmanak 1 (2005/2006) bevat de meest recente vaarreglementen, die men in Nederland en België verplicht aan boord moet hebben.
Het is geen merk. Die is gewoon op zijn janboerenfluitjes in elkaar gezet, jaar of 60 geleden is de schattingquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:30 schreef longinus het volgende:
Zeg Conflikt wat voor type/merk heb je eigenlijk, ik ben ook zo noob wat dat aangaat.
hehehe lol.quote:Op vrijdag 7 april 2006 09:01 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dus geen oude boot, maar een met zeilen? Bedankt voor de tip, ik ga deze meteen te koop zetten.
ik heb gewoon zin om met een motorboot te varen, misschien ga ik ooit nog wel een keer zeilen, maar een motorboot vind ik gewoon leuker om zelf te hebben.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:01 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
[..]
hehehe lol.
BV een lemster-aak (= oude boot met zeilen) vind ik inderdaad mooier..
Ik snap gewoon niet wat er leuk of boeiend aan is om met zo'n (toch ook niet bepaald echt heel denderend snelle) motorboot heen en weer te varen. Met zeilen moet je er nog wel wat voor doen, wil je goed zeilen althans, en zou je het al snel wat meer als een sport kunnen zien om zo hard, mooi of efficient mogelijk te zeilen. Maar met zo'n motorsloep?
Maargoed ik ben nog jong, misschien is dat et
Je kan het iig. beschouwen als een gemotoriseerd terras met veranderend uitzicht en goedkoop bier (en dure benzinequote:Op vrijdag 7 april 2006 22:01 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet wat er leuk of boeiend aan is om met zo'n (toch ook niet bepaald echt heel denderend snelle) motorboot heen en weer te varen.
Ik ga echt op zoek naar een buitenboord motor, hoeveel PK zou genoeg zijn?quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je kan het iig. beschouwen als een gemotoriseerd terras met veranderend uitzicht en goedkoop bier (en dure benzine)
Buitenboordmotor moet toch ook benzine in?quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:56 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik ga echt op zoek naar een buitenboord motor, hoeveel PK zou genoeg zijn?
Ik denk dat een buitenboordmotor een stuk zuiniger is. Daarbij zijn deze makkelijker te onderhouden en scheelt het me een heleboel ruimte in de kuip.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Buitenboordmotor moet toch ook benzine in?
Je kan sterkte motor wel berekenen aan de hand van de waterverplaatsing/rompvorm. Ook moet je weten of je lang- of kortstaart moet hebben Deze rekenmodule heb ik nog gevonden, maar die gaat overelectromotoren. Zo op het eerste oog schat ik dat je aan 20-30 PK genoeg moet hebben. Maar ik ben een beetje een zeiler, dus echt veel weet ik er ook niet van.![]()
http://www.evin.nl/2005/i(...)or%20te%20kiezen.htm
Ik heb iemand die dat voor me zou gaan doen als het zo ver is. Ik wil 'm einde zomer toch op de kant hebben.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:53 schreef Hendrik38 het volgende:
Wow conflict, weet waar je aan begint. Je moet, zoals hierboven ook al gezegd, heel wat wegslopen en een deel van je "spiegel"" weer waterdicht afdekken en vervolgens een heeeeele stevige plek maken voor je buitenboordmotor. Aangezien er een behoorlijk zware motor opkomt komen er ook behoorlijk wat krachten bij vrij. Ik heb al 1 keer eerder een buitenboordmotor achter van een boot af zien donderen bij het varen...foetsie motor.
Ik denk dat een 9,9 pk niet voldoende is voor zo'n toch behoorlijk forse (qua gewicht) boot. Als je een beetje manouvreerbaar wil zijn in druk verkeer zou ik een zwaardere nemen en dan dacht ik meer aan een 30 pk.quote:Op zondag 9 april 2006 11:11 schreef marky het volgende:
Waarschijnlijk kan je daar waar nu de motor staat en de staart naar buiten gaat ruimte maken voor een buitenboordmotor. Je zou het zelfs zo kunnen doen dat de motor binnen de romp in een bun hangt. Een goed motortje voor dit scheepje zou een Yamaha 4 takt 9.9 pk met werkschroef. Die zijn krachtig genoeg en geluidsarm en al aardig betaalbaar tweedehands te koop.
Ik was de camera vergetenquote:Op zondag 9 april 2006 15:55 schreef Hendrik38 het volgende:
Ohhhhhhh ben je nou noggggg niet teruggggggggg... (ben alleen maar benieuwd naar de pics)
Het is zijn werk!quote:Op zondag 9 april 2006 16:41 schreef Hendrik38 het volgende:
okiedokie....als die kerel maar goed kan lassen dan komt het helemaal snor...
Het is misschien wat beter met sturen, maar ik ga toch liever voor een normale buitenboordmotor, als ik het al ga doen. Je hebt wel gelijk dat een gewoon roer beter is, maar zo gaat het ook. Ik wil vooral die ruimte in de kuip vrij hebben.quote:Op maandag 10 april 2006 21:18 schreef marky het volgende:
Ik zou een bunnetje lassen en daar het motortje inhangen. Je kan dan namelijk er een roer achter hangen dat stuurt prettiger dan sturen met de schroef. Als je stuurt met de schroef moet je altijd voldoende power aan de schroef hebben te kunnen sturen. Heb je een roer dan kan je ook met minder gas nog goed sturen. En echt die 9.9 speelt met het bootje.
Het gaat erom dat ik een nieuwere, iets zuinigere motor wil, die makkelijker te onderhouden is en een boel ruimte vrij maakt.quote:Op woensdag 12 april 2006 08:46 schreef Cosworth het volgende:
Wat ga je met die ruimte doen? Je bent er zo op gefocussed...![]()
Coketransport?
Jawel, dat kan best. Dat hebben veel boten.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:29 schreef BaraCuda het volgende:
Maar dat stuur kun je dan niet meer gebruiken of zie ik dat verkeerd?
Ok, mja dan zal er misschien aantal dingen veranderd moeten worden...quote:Op woensdag 12 april 2006 11:37 schreef Conflict het volgende:
[..]
Jawel, dat kan best. Dat hebben veel boten.
Mechanisch, mbv twee simpele kabels en wat katrollen die naar de motor gaan. De gaskabel werkt hetzelfde als een standaard kabel en het schakelen gaat weer met twee andere kabels.quote:Op woensdag 12 april 2006 11:41 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ok, mja dan zal er misschien aantal dingen veranderd moeten worden...
Is dat sturen op dit moment mechanisch of elektronisch?
Nee als er al 2 kabels liggen zal dat wel te doen zijnquote:Op woensdag 12 april 2006 11:47 schreef Conflict het volgende:
[..]
Mechanisch, mbv twee simpele kabels en wat katrollen die naar de motor gaan. De gaskabel werkt hetzelfde als een standaard kabel en het schakelen gaat weer met twee andere kabels.
Ik denk niet dat het moeilijk is om dat geschikt te maken voor een buitenboord motor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |