abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:50:48 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35909891
Omdat de VS enigzins moeite hebben om voldoende bewijsmateriaal te verzamelen tegen de mensen die vastzitten in Guantanamo-bay zijn ze heel creatief geworden in het vinden van aanwijzingen voor terroristisch gedrag.
Zo willen ze het bezit van een casio als bewijsmateriaal gaan aanvoeren bij het -eventueel ter dood- veroordelen van hun gevangenen. Een dergelijk horloge zou immers gebruikt kunnen gaan worden als timer voor een explosief!

http://seattlepi.nwsource(...)asio_Connection.html
quote:
Cheap watches trouble for Gitmo prisoners

By BEN FOX
ASSOCIATED PRESS WRITER

An Iraqi changes the battery of a watch, in Baghdad,Iraq, Thursday, March 9, 2006. A seemingly ordinary Casio watch has become part of the web of evidence against detainees at the Guantanamo Bay Naval Base in Cuba. Authorities say the model been used as a timer for bombs. But detainees captured by U.S. forces while wearing the watch are shocked it would be used against them. "Millions and millions of people have these types of Casio watches," a Saudi detainee told a military tribunal, according to recently released documents. (AP Photo/Karim Kadim)
SAN JUAN, Puerto Rico -- Are they bomb timers, or just time pieces? Common Casio watches, some worth less than $30, have become part of the often ambiguous web of evidence against detainees at Guantanamo Bay.

The U.S. military cites the digital watches worn by prisoners when they were captured as possible evidence of terrorist ties. Casios have been used repeatedly in bombs, after all, including one used by the architect of the 1993 World Trade Center attack; the explosive device was set off on a Philippine Airlines flight, killing a passenger.

Wearing a Casio is cited among the unclassified evidence against at least eight of the detainees whose transcripts were released by the Pentagon after a Freedom of Information Act lawsuit by The Associated Press.

The prisoners, who stand accused of links to al-Qaida or to the Taliban in Afghanistan, say they have been shocked that wearing a cheap watch sold worldwide could be used against them.

"Millions and millions of people have these types of Casio watches," Mazin Salih Musaid, a Saudi detainee, told his military tribunal.

Even guards at Guantanamo wear Casios, noted Usama Hassan Ahmend Abu Kabir, a Jordanian accused of belonging to a group linked to al-Qaida, the terror organization that carried out the Sept. 11 attacks on the United States.

"I have a Casio watch due to the fact that they are inexpensive and they last a long time," the 34-year-old detainee told a tribunal. "I like my watch because it is durable. It had a calculator and was waterproof, and before prayers we have to wash up all the way to my elbows."

Like owning an automatic weapon or wearing olive drab clothing - both common in Afghanistan - the Casios have become further pieces of evidence that the U.S. tribunals are weighing in these "enemy combatant" hearings. The sessions are held partly to determine whether those held at the U.S. military prison on Cuba pose a threat to the United States.

"The problem for military intelligence in a war like this is determining who is the enemy," said Mark Ensalaco, an international terrorism expert at the University of Dayton, in Ohio.

But for detainees, citing ownership of a Casio watch as evidence amounts to profiling, a mistake that sweeps up the innocent.

"This watch is not from al-Qaida, it's not used for a bomb," protested Abdul Matin, a prisoner from Afghanistan. "This is just a regular watch. All older, younger men and women use this watch everywhere."

Authorities have, however, documented the use of the watches in several terrorist acts.

- In the 1996 trial of Ramzi Yousef, the alleged mastermind of the first attack on the World Trade Center, a prosecutor described how a Casio attached to a timing device using 9-volt batteries became the "calling card" of Yousef's Philippines-based terror cell.

Yousef, a nephew of detained terror mastermind Khalid Shaikh Mohammed, tested the method with a bomb under a seat on Philippine Airlines Flight 434, killing one passenger. The attack was allegedly a dry run for a plot to blow up 11 jumbo jets. Authorities foiled the plot after the bomb-makers inadvertently set their apartment on fire.

- Ahmed Ressam, an Algerian convicted in 2001 of plotting to bomb Los Angeles International Airport around the millennium, bought two model 1663 Casio watches at a Canadian electronics store to use as timers, according to court records.

- The U.S. Department of Homeland Security advised airport screeners and law enforcement in January 2005 to be aware that some altimeter-equipped Casios, whose model numbers were not disclosed, could be used in explosives, as could another unspecified brand of watch that doubled as a butane lighter.

The advisory singled out Casio because it's inexpensive, widely used and easy to find, Homeland Security spokeswoman Michelle Petrovich said.

But that's precisely the problem with citing particular models of Casios as evidence, some bomb experts say - there's nothing unique about their use in time bombs. In fact, many household items with timing functions, including such devices as microwave oven timers, can be modified to set off bombs, said David Williams, a retired FBI agent who worked on the first World Trade Center bombing investigation.

Yousef's terror cell used Casios that were easy to buy and reconfigure into bomb parts, Williams said. The terrorists found it easy to remove the plastic buttons and frame, and relatively simple to reconfigure the circuitry into a timer. The cell also prized the watches for their accuracy and long-lasting batteries, he said.

"You can have a time delay for up to three years that's accurate to the second, as long as the battery lasts in the watch," said Williams, who now runs a counterterrorism consulting business.

The most widely cited model of Casio in the Guantanamo transcripts is the F91W, which was introduced in 1996 and "has no exclusive technology," Casio says. It's a model popular throughout the world simply because it has a stopwatch and alarm, is water resistant and inexpensive, the company added in a statement.

At least one Internet site offers the watch for $28, and less advanced models are sold for less than half that price.

The watch maker, a division of Casio Computer Co., Ltd. of Japan, declined interview requests, but said in the statement that it is aware of the concerns. "Casio continues to work closely with all government agencies, including the Department of Homeland Security to help limit any potential threats and deal with security concerns," the statement said.

Even if Casios were pulled off the market worldwide, terrorists could easily switch to other commonly available products to make timers for bombs, Williams said. "You give me a half-hour in a supermarket and I can blow up your garage."
The End Times are wild
pi_35910027
top het wordt steeds belachelijker
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:59:41 #3
137831 RPD
'Forget about it'
pi_35910134
hmmmm.... dit lijkt me een typische poging van de vs om een merk kapot te maken verder kan je volgens mij met een eenvoudig kruitvat horloge ook best een goeie timer maken, en inderdaad met een goeie zak kunstmest kan je een boel in de lucht laten vliegen... dus zielige poging
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:02:01 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35910201
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:59 schreef RPD het volgende:
hmmmm.... dit lijkt me een typische poging van de vs om een merk kapot te maken verder kan je volgens mij met een eenvoudig kruitvat horloge ook best een goeie timer maken, en inderdaad met een goeie zak kunstmest kan je een boel in de lucht laten vliegen... dus zielige poging
Is dit nu een geniale woordspeling of een domme spelfout?

[ Bericht 1% gewijzigd door LXIV op 10-03-2006 14:08:58 ]
The End Times are wild
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:04:11 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35910262
Ik heb ook een casio horloge Ben ik nu een terrorist?
Huilen dan.
pi_35910324
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:59 schreef RPD het volgende:
dat met die kunstmest
ik zal je even uit je droom helpen (bijna) elke kunstmest heeft na oklahoma brandvertragers gekregen zodat het bijna onmogelijk wordt het te laten ontploffen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_35910348
Ik denk dat ik maar eens ga onderduiken.... ik heb een casio horloge... en een baardje....
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:07:58 #8
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35910379
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dat met die kunstmest
ik zal je even uit je droom helpen (bijna) elke kunstmest heeft na oklahoma brandvertragers gekregen zodat het bijna onmogelijk wordt het te laten ontploffen
Nitraat kun je ook zelf maken, van tuinafval.
Daar heb je geen kunstmest voor nodig.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:08:42 #9
139602 -Wonderchild-
It's a miracle~!
pi_35910404
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:04 schreef Isdatzo het volgende:
nee een pauper
pi_35910435
Ze hebben ooit eens een bom gemaakt die als ontsteker een casio horloge had, maar om nu alleen casio horloges als gevaarlijk aan te merken. Amerikanen maken boeing's waarmee hele wolkenkrabbers worden neergehaald, iedereen die met een boeing vliegt is toch ook geen terrorist.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:10:15 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35910466
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:08 schreef -Wonderchild- het volgende:

[..]

nee een pauper
omdat?
Huilen dan.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:11:28 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_35910505
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:09 schreef longinus het volgende:
Ze hebben ooit eens een bom gemaakt die als ontsteker een casio horloge had, maar om nu alleen casio horloges als gevaarlijk aan te merken. Amerikanen maken boeing's waarmee hele wolkenkrabbers worden neergehaald, iedereen die met een boeing vliegt is toch ook geen terrorist.
Casio-horloges worden niet als gevaarlijk aangemerkt! Was dat maar alles.
Het dragen van een casio wordt beschouwd als bewijsmateriaal dat de drager een terrorist is.
The End Times are wild
  Redactie Sport vrijdag 10 maart 2006 @ 14:17:23 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_35910687
Dan zijn bepaalde Texas Instruments GR's (zols TI-89) ook dingen voor terroristen. Daar zit namelijk een klok op....
Oh nee, die natuurlijk niet, want die komen bij Bush weg...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_35910866
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Casio-horloges worden niet als gevaarlijk aangemerkt! Was dat maar alles.
Het dragen van een casio wordt beschouwd als bewijsmateriaal dat de drager een terrorist is.
Dan kun je ook doorberendneren dat als je met een boeing vliegt je ook een potentieel terrorist kan zijn, en dat in kombinatie met een casio....
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35911463
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:04 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ook, maar heb em alleen nooit om
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35911621
* Mutant01 doet snel zn horloge af.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:49:30 #17
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_35911656
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

omdat?
Je geen geld hebt voor een degelijke klok. Pauper.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_35911683
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:49 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35911896
Ik heb een Casio horloge en speel op een Casio keyboard.
Ben ik nu staatsgevaarlijk?
pi_35911920
* Lucille draagt ook een casio horloge
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35912193
James Bond gebruikt daarvoor een Omega horloge, hoor. Véél sjieker!
Be careful what you wish...You just might get it.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:10:16 #22
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_35912207
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is dit nu een geniale woordspeling of een domme spelfout?
Een combinatie schat ik zo in
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:21:16 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_35912537
quote:

[..]

En casio heeft geen degelijke horloges omdat....?

naja sommige mensen
Huilen dan.
pi_35912732
quote:

[..]

Nou mijn huidige casio was toch aardig aan de prijzige kant. Relatief dan Ik ben nl expert in het onbedoeld slopen van horloges en wil daarom ook nooit meer dan 150 euro uitgeven aan een horloge, aangezien ze meestal toch maar 2 jaar meegaan... dus tja, dan lukt het me zelfs met casio om een horloge te kopen dat net binnen mijn gestelde maximum ligt
pi_35912775
nix horloges.
gewoon receive-onlysimkaarten in oude GSM's
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:29:09 #26
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_35912799
Ik heb een klein verzamelingetje Casio horloges. Dat maakt mij waarschijnlijk een terroristisch meesterbein (ipv een nerd).

* Een waanzinnig gelach verspreidt zich vanachter de radioactieve gloed van een monitor, galmend door de straten van een kille grijze slaapstad. Nietsvermoedende ouden van dagen en onschuldige huisdieren worden ruw uit hun dagdromen gerukt *
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:38:44 #27
110777 Adsum
Is present!
pi_35913107
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 15:09 schreef ButcherBird het volgende:
James Bond gebruikt daarvoor een Omega horloge, hoor. Véél sjieker!
Ever higher. Ever better.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:12:37 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35917745
Maar, dit is toch al vrij oud nieuws? Niet dat dat het minder belachelijk maakt.
quote:
News.yahoo.com : U.S. Cast a Wide Net in Terror War

[..]

The evidence against others can seem flimsy. In at least one case, it appears to include only the fact that the suspect wore a Casio watch — a brand allegedly favored by terrorists for use as bomb timers.

[..]

sat 4 mar
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:00:19 #29
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35920900
he jongens, niet zo vs bashen he.
ze doen ook goede dingen en redden ons wel

soms vraag ik me af of dit allemaal een slechte aflevering van family guy is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:13:56 #30
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35934099
Is toch wel ziek je horloge merk gaan gebruiken als bewijs.

What's next?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35934168
Ik heb er nog zoeentje met een rekenmachine erin. Dat is voor de launch codes van de nukes
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:38:30 #32
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36017372
en de beurskoers van casio neemt een diepe duik in de rode cijfers
¡ Experience Everything !
pi_36099747
In Marokko kosten deze Casio-horloges omgerekend nog geen ¤ 3,-. Hoeveel mogelijke terroristen zijn dat wel niet?
  donderdag 16 maart 2006 @ 23:32:51 #34
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36102793
Pfff, het zijn toch terroristen! Wees blij dat Amerika tenminste wat tegen deze schurken doet!

Altijd weer dat gezeur van links! Wacht maar tot hier een bom ontploft Dan denken jullie wel anders over Casio!
Krekker is de bom!
pi_36164909
Is de top van Casio al opgepakt vanwege medeplichtigheid aan terroristische activiteiten?
  zondag 19 maart 2006 @ 13:41:29 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36166367
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Is toch wel ziek je horloge merk gaan gebruiken als bewijs.

What's next?
Snijden in de penis zodat verdachten 'de waarheid' gaan vertellen.

Ohnee, dat is er ook al.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')