abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35902370
Ik vond de jaren 60 een tijdperk vol idealen over vrijheid, liefde en muziek. Maar waar zijn de hippies van toen? Wat is er gebeurd met die idealen?

Was jij een hippie? En hoe kijk je daar nu tegenaan. Had je ooit gedacht dat je leven zo zou verlopen?

dit is een verkapt 'zijn alle middelbare school idealen gedoemd te mislukken' topic
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † vrijdag 10 maart 2006 @ 09:04:13 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_35902725
Ik ben in 1962 geboren en heb het hippie-tijdperk dus niet bewust meegemaakt. Als rasechte materialist ben ik er niet rouwig om die tijd gemist te hebben.

Ik heb geen idealen in de zin van de wereld willen verbeteren of demonstreren tegen alles wat los en vast zit. Ik heb het ook niet op krakers of ander werkschuw volk die denkt dat alles maar "gratis en van iedereen" moet zijn. Wel probeer ik me een beetje sociaal te gedragen en zal ik mensen die me na aan het hart liggen zeker helpen waar ik kan. De natuur gaat me ook aan het hart en Greenpeace, het WNF en de DB kunnen dan ook elk jaar wel op een bedragje rekenen.

Persoonlijk houd ik van luxe spullen om me heen, een dikke wagen voor de deur en een snelle motorfiets in de garage. Ik werk er hard voor en heb zelden tot nooit last van een schuldgevoel over de dingen die ik kan betalen.

En ja, ik leid nu min of meer het leven dat ik vroeger voor ogen had. Ik slaap trouwens prima en voel me goed.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † vrijdag 10 maart 2006 @ 09:06:50 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_35902770
Oh ja, ik ben inderdaad een soort kantoorlul geworden. Net als zo'n 80% van de rest van de Nederlanders overigens. Ik voel me er prima bij.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 09:09:29 #4
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35902818
toch zijn de meeste mensen die spijkerjasjes dragen juist 40ers en 50ers.
dus ik denk dat die mensen, net als ik, een compromis hebben gesloten:
deels de hang naar vroeger houden en deels de luxe van een goed betaalde baan nemen.

ik was geen hippie, maar ik wist toen wel al, dat degenen die de wilde jaren zouden overleven, veelal toch HBB-mensen zouden worden.
pi_35907104
De hippies van toen zijn de managers van nu, dus het was allemaal loos geblaat in die tijd, degene die nog over zijn uit die tijd en geen manager zijn of eigen zaak hebben leven nu onder een brug en staan stijf van de drugs
Er loopt een soort voetbalzenuw van het zere been naar het verkeerde keelgat, want telkens als je tegen het eerste aanschopt, schiet er iets in het tweede.
pi_35908696
Betekent dat dat jeugdidealen (zoals de hippie's) gedoemd zijn te verzanden in 'toch maar studeren en die goede baan omdat ik toch liever een mooie auto en gaaf huis wil ipv bloemen, liefde en seks?'
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:21:44 #7
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35908920
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:14 schreef Isabeau het volgende:
Betekent dat dat jeugdidealen (zoals de hippie's) gedoemd zijn te verzanden in 'toch maar studeren en die goede baan omdat ik toch liever een mooie auto en gaaf huis wil ipv bloemen, liefde en seks?'
nee
het verzandt in seks via macht en een goede baan, ipv seks via liefde.

alsof hippies geen gave huizen wilden

een van de protestpunten was namelijk woningnood
pi_35910558
quote:
In de meeste gevallen wel ja. Als je ouder wordt ga je beseffen dat ideeen die op zich wel leuk vaak niet werken in de praktijk. Bovendien is het zo dat de meeste mensen gewoon materialistisch zijn, laten we eerlijk zijn. En gek op geld. En dan gooi je bepaalde idealen graag overboord.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  † In Memoriam † vrijdag 10 maart 2006 @ 14:49:29 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_35911654
quote:
Nee!

Ik heb inderdaad gestudeerd voor de mooie woning, auto en motor, maar ik wil ook gewoon bloemen, liefde en sex. Gelukkig is dat allemaal gratis en hoef je dáár niet voor te studeren.
pi_35911837
In de jaren '60 vond ik nog niet zoveel, Isa
Ik vond Boudewijn de Groot knap, en George Harrison
Hippies, Provo's die zag ik iedere dag als ik naar school huppelde, in dat bouwvallige kraakpand, met die gebloemde 2cv-tjes voor de deur en op de boulevard in Scheveningen zag ik ze weggeknuppeld worden , toen ik in het treintje zat

Mijn ouders waren.zijn van de klassieke muziek, dus van huis uit kreeg ik ook geen bloemenkracht mee.
En in mijn pubertijd, idealen? Ja, uuuuh.... jongens, vooral, en een nieuwe Wrangler van de markt in Voorburg, dat was het wel zo'n beetje
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35916731
Ik ben nog steeds een hippie

Wat zal er van mij worden, als ik dit zo lees
pi_35918438
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:56 schreef milagro het volgende:
... op de boulevard in Scheveningen zag ik ze weggeknuppeld worden ...
Dat was een goede traditie, donderdagavond nà het Scheveningse Vuurwerk: de politie (veelal te paard met lange wapenstokken) net zo lang provoceren tot zij een charge uitvoerden. Harde maar sportieve confrontaties, inclusief zweepslagen op de kuiten en buitgemaakte politiepetten die na afloop ingeleverd werden op het politiebureau aan het Gevers Deynootplein.
Welk een contrast met de huidige agentjes ... die zijn zelfs te bang om een paard te benaderen!
tegenwoordig richt ik mij op de Bourgondische geneugten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')