Ik heb RFAD ook nooit gezien. Maar goed, ik heb the godfather en kill bill ook nooit gezien, en tot ik hier kwam had ik scarface ook nooit gezien dus ik ben een barbaar.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:34 schreef svann het volgende:
[..]
Oei. De verkeerde plek om te bekennen dat ik dat hele RFAD niet ken.
Houden zo. Die gare overdreven emotieloos-geweld-is-cool-want-we-zijn-allemaal-wiggers-en-Tarantino-is-God-manie trok ik niet, trek ik niet en zal ik waarschijnlijk nooit trekken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
kill bill
Fitness en Ierland klinkt als een vreemde combi, ik zie altijd allemaal vatsige rasalcoholisten voor me als ik aan Ierland denk.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik ben vandaag wezen fitnessen met allemaal gewichten en zo en iemand gaat een schedule voor me maken, dus het wordt nu echt eng.
Ik moet me toch op een manier onderscheiden (nou ja, naast dat ik 2.03 ben dan).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:57 schreef Lamon het volgende:
[..]
Fitness en Ierland klinkt als een vreemde combi, ik zie altijd allemaal vatsige rasalcoholisten voor me als ik aan Ierland denk.
Culturele generalisatie waarschijnlijk.
CocaCola en McDonalds kennen ze daar ook vast wel.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:57 schreef Lamon het volgende:
[..]
Fitness en Ierland klinkt als een vreemde combi, ik zie altijd allemaal vatsige rasalcoholisten voor me als ik aan Ierland denk.
Culturele generalisatie waarschijnlijk.
2x ja. Maar goed, ik drink eik nooit frisdrank, dus ik zit nu te drinken uit een fles Evian mineraalwater (het kraanwater is vrij smerig), ook ten compensatie van de drank.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
CocaCola en McDonalds kennen ze daar ook vast wel.![]()
Oma Svann.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:06 schreef svann het volgende:
Het stadium waarin dat een eyeopener is ben ik wel voorbij.
Nou ja, gedegen... Met aswoensdag zag ik veel mensen wel rondlopen met een voorhoofd dat anders was dan anders, maar qua gedrag is er weinig meer te vinden van katholieke gronden (hoewel dat natuurlijk altijd wel bon vivants zijn geweest).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:10 schreef svann het volgende:
Maar wat houdt St. Patricks' Day voor jou in?
Optochten, bier, rugby, groene kleding met klavertjes?
Een dag om te vieren dat ze gekerstend werden. Ik geloof dat de meeste ieren nog gedegen katholiek zijn.
Menselijke emoties vind ik ook heerlijk om naar te kijken, maar geen extreme.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:12 schreef Lamon het volgende:
Natuurlijk is het zelden een eye opener, maar het is soms mooi om extreme menselijke emoties en kunst op een behapbare manier gecombineerd te zien. Maar ik ben dan ook zo'n gek die het leuk vind om te slikken, huilen, of schreeuwen bij een film. De intensiteit is genoeg, of het nou op een vrolijke of treurige manier is, dat maakt me niet uit.
Ik bedoel dat de kerk daar nog erg de boventoon voert in de maatschappelijke moraal.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou ja, gedegen... Met aswoensdag zag ik veel mensen wel rondlopen met een voorhoofd dat anders was dan anders, maar qua gedrag is er weinig meer te vinden van katholieke gronden (hoewel dat natuurlijk altijd wel bon vivants zijn geweest).
En wat het voor mij betekent... morgenochtend naar Dublin, en dan zie ik het wel. De meeste ieren die ik heb gesproken schamen zich voor wat daar gebeurt, maar zeggen toch dat ik er in ieder geval heen moet ik het eens te ervaren. Maar volgens de verhalen ga ik morgen allerlei straalbezopen kinderen en moeders met baby's zien, die rond een uur of 12 al laveloos op de grond liggen.
Nu heb ik absoluut niet de behoefte om morgen veel te drinken, dus ik zal eens zien of het wat is.
Het viel eigenlijk allemaal wel mee. Het kan door het vreselijke weer komen (het was echt belachelijk koud vanmorgen), maar ik zag geen dronken kinderen of jonge moeders. Toen ik vanmorgen de trein binnenstapte en nog aan mijn mineraalwater zat waren sommige (vr.) internationals al bezig om pp een fles wijn naar binnen te werken. In Dublin aangekomen hadden we geen geweldige plekken voor de parade, en was het zo koud dat sommigen van mijn gezelschap (waaronder ik) halverwege besloten om een pub op te zoeken om wat te drinken en de parade op tv te zien. Daarna naar wat bars die aangeraden waren door een ierse huisgenoot van een medeinternational (terwijl de mensen die vroeg begonnen waren met drinken langzaam verdwenen), en geëindigd in een best toffe nachtclub. Veel gedanst, en samen met een Italiaan als laatste de bus naar huis gepakt. Geslaagde dag dus. En niet dronken, dat helpt ook.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:27 schreef svann het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de kerk daar nog erg de boventoon voert in de maatschappelijke moraal.
Dat klinkt wel heel erg!
We wachten je verslag af. Veel plezier morgen!
Nou ja, niet echt klederdracht, een beetje het carnavalidee, maar dan wel iets geciviliseerder, en verder allerlei muziekclubs en zo. Maar niet extreem vernieuwend.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 05:12 schreef svann het volgende:
Dus net als de Leids Ontzetfeesten zo'n beetje, maar dan landelijk.
En geen kermis.
Waar bestond die parade uit? Hoempapa en mensen in klederdracht ofzo?
Gave hoedjes.
Op zo'n dag is alles mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |