Wow, strips zijn op Fok een echt zwart gat lijkt het. Dit is het eerste zinnige topic dat ik tegenkwam bij een zoekactie, en hierin is al 933 dagen niet gepost.
Nou, dan doe ik maar een kleine poging tot het tot stand brengen van een "revival".Hier komt ie.
Sinds 2 jaar ben ik (na een onderbreking van misschien wel 20 jaar) het plezier van strips weer aan het herondekken. In m'n jeugd las ik onnoemelijk veel strips, en momenteel ben ik eigenlijk vooral die strips weer aan het opzoeken. Ik ben in die tijd weer flink aan het verzamelen geslagen, en loop zelfs wel eens een beurs/markt af. Zo heb ik vandaag bijv. het erg gezellige
Kamper Stripspektakel bezocht en daar rond de 25 albums vandaan gesleept.
Wat ik momenteel vooral verzamel:
- De Koene Ridder
- Luc Orient
- Yoko Tsuno
- Buck Danny
- Kuifje
- Jonathan (maar ook het andere werk van Cosey)
- de strips van Servais
- strips van Franz
- Suske en Wiske (alhoewel ik bij nr. 200 een beetje gestopt ben, en momenteel alleen bijzondere albums verzamel)
Vandaag heb ik van de tekenaar van een van die favorieten iets leuks kunnen bemachtigen. Eddy Paape (de tekenaar van Luc Orient) voorzag een album van me van een schets en een handtekening:
![]()
Ik ben niet echt een handtekeningenjager, maar dit vond ik wel erg leuk. Vooral ook omdat ik de strips van Luc Orient ooit (medio jaren 80) helemaal stuk las.