abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45389956
Als ik zo eens terug kijk op al de strips die ik hier langs zie komen en de strips die ik in die zelfde periode ook gelezen heb, kan ik maar 1 ding zeggen: "Ik wil weer klein zijn".

Ik heb destijds nog de zwart/wit uitgave gelezen van "De vergelders" (The Avengers), met Hulk, Thor, Ironman, Wasp, Ant-man, later kwamen daar nog veel meer zuperhero's bij.

Echt coooooooooooool.

Edit:
Hier kan je een wat recentere foto zien: http://www.reed.edu/~waltonl/avengers.jpg

[ Bericht 14% gewijzigd door chatter op 15-01-2007 23:11:42 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 05:44:43 #102
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45396216
Ik heb zelf nog heel veel comics van Marvel uit de laten jaren '80.

Echt geweldig om die nog eens lezen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 08:52:43 #103
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45397176
Ik krijg heel erg heimwee naar die verzamelbanden van Kuifje of Robbedoes (de tijdschrifen bedoel ik), ik weet het niet meer zeker...toch eens kijken in de tweedehandswinkel in Hilversum

Maar, als ik zo zoek, is er eigenlijik geen stripblad meer, zoals 'vroegah'...als ik wat rondinternet kom ik op zone 5300, en er is Stripschrift, wat is julie favoriete stripmaandblad tegenwoordig?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:48:02 #104
163808 Nollem
Roerbak Mii
pi_45399459
Ik heb alle storms, tenminste die door Don zijn getekend. Voor de fans: Er komen nieuwe aan;
"de kronieken van de tussentijd" waren geflopt, omdat de stijl van tekenen te veel scheelde met die van Don, maar ze hebben nu tekenaars gevonden die het wel hetzelfde kunnen als Don. Dus afwachten.

Verder mis ik tot nu toe ook (Hell)Spawn Echt zo een gave strip.

DirkJan vind ik echt de sterkste humor hebben.

Ach en klassiekers als Suske en Wiske, Donald Duck, Asterix en Obelix en Lucky Luck heb ik ook gelezen. Maar van bovenstaande heb ik toch het meest genoten.
Ik houd van leuke hobby's, lekker eten en leuke dingen doen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:00:18 #105
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_45399759
Oei, Franka, Buck Danny, Dan Cooper, Michel Vaillant, De brokkenmakers, Roel Dijkstra, De partners en niet te vergeten G. Rafzerk! (Ben druk bezig om alle series compleet te maken)

U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:33:19 #106
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_45463743

En mijn persoonlijk favoriet.

pi_45607617

m'n allernieuwste aanwinst van Urbanus
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:35:46 #108
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_71907718
Wow, strips zijn op Fok een echt zwart gat lijkt het. Dit is het eerste zinnige topic dat ik tegenkwam bij een zoekactie, en hierin is al 933 dagen niet gepost.

Nou, dan doe ik maar een kleine poging tot het tot stand brengen van een "revival".Hier komt ie.

Sinds 2 jaar ben ik (na een onderbreking van misschien wel 20 jaar) het plezier van strips weer aan het herondekken. In m'n jeugd las ik onnoemelijk veel strips, en momenteel ben ik eigenlijk vooral die strips weer aan het opzoeken. Ik ben in die tijd weer flink aan het verzamelen geslagen, en loop zelfs wel eens een beurs/markt af. Zo heb ik vandaag bijv. het erg gezellige Kamper Stripspektakel bezocht en daar rond de 25 albums vandaan gesleept.

Wat ik momenteel vooral verzamel:
- De Koene Ridder
- Luc Orient
- Yoko Tsuno
- Buck Danny
- Kuifje
- Jonathan (maar ook het andere werk van Cosey)
- de strips van Servais
- strips van Franz
- Suske en Wiske (alhoewel ik bij nr. 200 een beetje gestopt ben, en momenteel alleen bijzondere albums verzamel)

Vandaag heb ik van de tekenaar van een van die favorieten iets leuks kunnen bemachtigen. Eddy Paape (de tekenaar van Luc Orient) voorzag een album van me van een schets en een handtekening:

Ik ben niet echt een handtekeningenjager, maar dit vond ik wel erg leuk. Vooral ook omdat ik de strips van Luc Orient ooit (medio jaren 80) helemaal stuk las.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:50:56 #109
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_71910480
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:32 schreef Relayer het volgende:
Storm was/is natuurlijk geweldig, en er was natuurlijk een hele goede reden om die strips te lezen: Roodhaar.

Dit gedeelte is volgens mij wel het vreemdste van heel de serie: Roodhaar die eerst van de verdrinkingsdood wordt gered, maar dan blijkt dat het water een bedwelmend effect heeft. Daarna wordt ze op een aparte wijze genezen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dus...als je bedwelmt bent, en zoveel water binnen hebt gekregen dat je bijna inwenidg verdrinkt, kun je genezen worden door met je benen te hangen in een gat in de grond waar een of andere damp uit komt? Dat mag Martin Lodewijk wel eens uitleggen. Het ziet er meer uit als een excuus om Roodhaar weer eens heel wat minder kleding te laten dragen. (maar toegegeven, het ziet er lekker uit)
Het verbaast me eigenlijk een beetje dat dit in een kinderblad stond. (Ik was 6 toen ik dit voor het eerst zag) Dat zou vandaag de dag tot een rel hebben geleid.
Ik constateer een onbedoeld surrealistisch effect, veroorzaakt door deze topic-kick.
  zondag 16 augustus 2009 @ 01:28:14 #110
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_71913089
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:50 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik constateer een onbedoeld surrealistisch effect, veroorzaakt door deze topic-kick.
Je bedoelt dat twee jaar na dato, Tinypic de plaatjes heeft verwijderd, en de links heeft toegewezen aan andere plaatjes?
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  zondag 16 augustus 2009 @ 01:50:11 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_71913287
Ja zoiets.

En ze heeft niet eens rood haar! !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 16 augustus 2009 @ 01:58:57 #112
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_71913351
De laatste heeft wel een rood strikje

Afijn, gelukkig was er hier iemand zo slim de afbeeldingen op zijn eigen site te zetten...

Al hoop ik maar dat het niet weer een flinke discussie wordt omdat ik dit gedeelte 'een beetje vreemd, maar wel lekker' vind.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')