quote:Moet een band dan altijd origineel zijn??
Op maandag 03 december 2001 00:10 schreef ullie het volgende:
....en ze zijn niet origineel.
quote:Nee, maar als je niet origineel bent, ga dan niet roepen dat je de beste band van de wereld bent. Vooral niet als je zo'n enorm accent hebt dat je dat pas de 3e keer verstaat.
Op maandag 03 december 2001 08:18 schreef starshine-girl het volgende:[..]
Moet een band dan altijd origineel zijn??
En dan die arrogantie
quote:Elke band is origineel op zijn eigen manier ...
Op maandag 03 december 2001 10:31 schreef Jimmy het volgende:[..]
Nee, maar als je niet origineel bent, ga dan niet roepen dat je de beste band van de wereld bent. Vooral niet als je zo'n enorm accent hebt dat je dat pas de 3e keer verstaat.
quote:en dat zijn ze ook. Veeel te grote egos (vooral die 2 broertjes). 1 erg goeie cd, de rest is matig.
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef Beatrice het volgende:
Iedereen roept altijd dat ze te erg gehyped en enorm overschat zijn
quote:en je weet ook dat ze sindsdien niks meer gepresteerd hebben he?
en ik vind dat niet terecht. Ze zijn live echt wel goed, en met 'wonderwall' en 'don't look back in anger' hebben ze bewezen dat ze echt juweeltjes van nummers kunnen schrijven
quote:Ja Oasis is goed in het enorm arrogant overkomen, het jatten van nummers en het dan een 'tribute' noemen en gewoon algemeen zeiken (ja en daar kan ik ook wat van
Op maandag 03 december 2001 11:50 schreef starshine-girl het volgende:[..]
Elke band is origineel op zijn eigen manier ...
quote:Dat is jouw mening
Op maandag 03 december 2001 12:35 schreef ullie het volgende:[..]
Ja Oasis is goed in het enorm arrogant overkomen, het jatten van nummers en het dan een 'tribute' noemen en gewoon algemeen zeiken (ja en daar kan ik ook wat van
) en das misschien wel een originele combinatie, maar de muziek blijft 3 keer niks.
quote:*Schop*
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef calvobbes het volgende:
Mijn favo O-concert Vredenburg 10 Januari 1996
Daar wil ik even een 'affirmative' onder zetten
Ik heb er net (What's The Story) Morning Glory ingelegd en na al die jaren.....doet dat me toch weer wat
quote:inderdaad.. en nu hebben ze een van 's werelds beste gitaristen in de band: Andy Bell, en wat mag hij doen? juist.. Bass spelen
Op zondag 02 december 2001 18:38 schreef Zanderrr het volgende:
En ik vind Noel Gallagher een waardeloze lead-gitarist. Laat die solo's voortaan ook maar weg.
Het nummer (What's the story) morning glory is een van mijn favorieten en Hello. En Wonderwall blijft ook erg leuk natuurlijk
Don't look back in anger (what's the story morning glory)
En wie weet wat over de geruchten van het nieuwe album??
quote:Single "The Hindu Times" zal op 15 april worden uitgebracht.
Op vrijdag 22 februari 2002 14:31 schreef DiagrO het volgende:
Hey mensen in mijn oogpunt hebben ze maar een beste nummer en dat is toch echt:Don't look back in anger (what's the story morning glory)
En wie weet wat over de geruchten van het nieuwe album??
Wees er snel bij !!!
Nu mag het duidelijk zijn dat de heren Gallagher nogal onder de indruk zijn van John Lennon.
Ikzelf zie wel enige gelijkenis tussen John Lemon en John Lennon.
Wat denk men...
Toeval?
Uitgekozen?
Verzonnen?
quote:schandalig dat dat er nog niet was
Op zondag 02 december 2001 17:28 schreef starshine-girl het volgende:
Nou d'r is nog geen topic over Oasis bij deze is het enige echte Oasis topic geopend ...
quote:Klinkt inderdaad lekker, maar imho is What's The Story toch een beter lopend album
Mijn favo Oasis album: Definitely Maybe
Oasis song: Live Forever
En voor mij zijn dit de favo's:
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef calvobbes het volgende:
quote:*kids were running around, playing and fuckin' in the bushes*
Op zondag 02 december 2001 17:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Fokking in the bushes, mooi gitaarspel met dramatisch verloop...
quote:Schattige post, maar als je nu uitlegt WAAROM, dan komt het al iets intelligenter over
Op zondag 02 december 2001 18:28 schreef Public Enemy het volgende:
Ik heb een keer oasis gezien, en was een ronduit zielige vertoning....verder vind ik oasis maar saai.
quote:Arrogant moet je zijn, wil je iets bereiken in de wereld
Op zondag 02 december 2001 19:43 schreef Tijn het volgende:
Tis vooral de attitude van Oasis die me niet aanstaat. Ik hou niet van mensen die overtuigd zijn van hun eigen superieuriteit.
quote:Hmm, en toch hebben ze veel betere nummers
Qua muziek vind ik ze weinig origineel of schokkend, maar best aan te horen. Hits als "Wonderwall" en "Dont look back in anger" zijn lekkere nummers om meiden mee te scoren als ik mn gitaar meeneem naar het strand of het park ofzo
quote:Sorry, maar dat is juist lekker uniek aan Liam imho, dat'ie er totaal niet uitziet, en dan niet alleen zijn houding
Op maandag 03 december 2001 00:10 schreef ullie het volgende:
de zanger ziet er niet uit als ie live zingt (handen op z'n rug wat is dat nou voor houding)
quote:*uche "Hello" *uche*
Op maandag 03 december 2001 07:20 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
het accoordenschema is nm praktisch (bijna exact) Wonderwall. Maar hij's toch wel leuk eik.
quote:Weah tha best fookin' bhand in tha whoole fookin' woald mahn!
Op maandag 03 december 2001 10:31 schreef Jimmy het volgende:[..]
Nee, maar als je niet origineel bent, ga dan niet roepen dat je de beste band van de wereld bent. Vooral niet als je zo'n enorm accent hebt dat je dat pas de 3e keer verstaat.
quote:We hebben hier een bedmaatje mensen!
Op maandag 03 december 2001 11:53 schreef Tokus het volgende:
en je weet ook dat ze sindsdien niks meer gepresteerd hebben he?
quote:En het hoeft ook geen Blur te zijn, want het is Oasis
Op vrijdag 22 februari 2002 14:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind Oasis best leuk. Don't look back in anger is een geweldig nummer, en ze hebben wel meer goede dingen gedaan. Maar het is geen blur..
Persoonlijk:
Ik vind het een geweldige band, vooral juist omdat ze er zo totaal niet uitzien, omdat ze een kutaccent hebben als ze praten, omdat Liam zingt met een fuckin' neusstemmetje en omdat ze een arrogantie hebben waar ik nog een puntje aan kan zuigen.
Niet dat dat goede punten zijn, maar zeg nou zelf: ondanks die punten klinkt hun muziek nog lekker in de oren
En dan ben je goed bezig vind ik
Verder zit er voor mij een hele geschiedenis achter Oasis (vanaf groep 8 in de basisschool af zelfs ) dus het is best een major factor in mijn leven bij tijd en wijlen.
En iets hoeft niet origineel/onconventioneel te zijn om goed te zijn imho. Zolang het maar lekker klinkt mag je coveren wat je wil van mij. Als je het nummer niet verkracht...
Oasis heb ik nog nooit een nummer horen verkrachten als ze een nummer maakten 'geinspireerd door', dus who cares dat ze rifjes jatten van anderen
En persoonlijk vind ik het gewoon heel relaxte soothing muziek, chill om naar te luisteren, dus dan waarom niet he
En nog 1 laatste vraag voor ik deze ellendig lange post afsluit:
wie weet voor wie Little James is geschreven, en waarom etc
quote:Was dat niet voor Lennon Galagher?
Op donderdag 22 augustus 2002 08:19 schreef Type het volgende:En nog 1 laatste vraag voor ik deze ellendig lange post afsluit:
wie weet voor wie Little James is geschreven, en waarom etc![]()
Zelf sluit ik me bij je aan. De briljantie van Oasis moet je kunnen waarderen. De houding en de onnozele persberichten die over oasis de wereld rond gaan zijn absoluut vermaak!
Ik heb ze een keer live gezien (pinkpop 2000) en dat was geweldig!! Echt een super optreden, helaas zonder Noel. Het publiek was een beetje slecht (karton gooien) maar toch was het super!
quote:Voor mij ook niet
Op donderdag 22 augustus 2002 08:49 schreef XL het volgende:[..]
Was dat niet voor Lennon Galagher?
Was lennon nou de zoon van Noel of van Liam.
Little James is het eerste nummer wat Liam geschreven heeft. Hij schreef het voor zijn eigen zoon. Het klinkt volgens Oasis niet als Hey Jude, maar voor de rest van de wereld natuurlijk wel.
quote:Juist, en het gaat om de muziek, niet om de mensen
Zelf sluit ik me bij je aan. De briljantie van Oasis moet je kunnen waarderen. De houding en de onnozele persberichten die over oasis de wereld rond gaan zijn absoluut vermaak!
quote:
Ik heb ze een keer live gezien (pinkpop 2000) en dat was geweldig!! Echt een super optreden, helaas zonder Noel.
quote:Wat ik ook nog steeds niet snap.
Het publiek was een beetje slecht (karton gooien) maar toch was het super!
quote:Dat was op een meerdaags festival. Die mensen zijn er dan toch al en willen effe een beetje herrie schoppen ofzo.
Op vrijdag 23 augustus 2002 09:27 schreef Type het volgende:Wat ik ook nog steeds niet snap.
Waarom ga je naar een concert toe als je het toch maar gaat verzieken enzo
Jammer als je zo bent vind ik dan...
Ik heb ze in Vredenburg en de Bosche Koeienhallen gezien en daar was geen karton gooiend of wat dan ook gooiend publiek.
quote:Mja, al kom je daar voor andere bands, en ga je Oasis 'even meepikken', ga het dan niet verzieken voor de mensen die er wel staan omdat ze Oasis willen zien, ECHT willen zien
Op vrijdag 23 augustus 2002 09:30 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat was op een meerdaags festival. Die mensen zijn er dan toch al en willen effe een beetje herrie schoppen ofzo.
Ik heb ze in Vredenburg en de Bosche Koeienhallen gezien en daar was geen karton gooiend of wat dan ook gooiend publiek.
quote:Oasis heeft in zo'n geval natuurlijk wel zijn attitude tegen. Maar dat praat niks goed, het is wel weer leuk dat je dat net bij Oasis meemaakt. Daar hoort het eigenlijk wel weer een beetje bij...
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:02 schreef Type het volgende:[..]
Mja, al kom je daar voor andere bands, en ga je Oasis 'even meepikken', ga het dan niet verzieken voor de mensen die er wel staan omdat ze Oasis willen zien, ECHT willen zien
Dan ben je echt zwaar triest bezig nml, of het nu bij Oasis is dat je rotzooi gaat trappen, of bij elke willekeurige andere band...
"Don't Look Back in Anger"
"Some Might Say"
"D'you Know What I Mean"
En een nummer die mij even ontschoten is... "Free" of zo?
Allemaal
quote:sinds dat optreden ben ik fan van oasis. dat was inderdaad een heftige set. wat een sneer. erg goed. ik vind overigens standing on the shoulder of giants de beste oasis plaat. lekker spacy, die plaat drijft op her en der ingedubte gitaarfriemels. heel mooi gedaan, heel sfeervol ook.
Op donderdag 22 augustus 2002 08:49 schreef XL het volgende:[..]
Was dat niet voor Lennon Galagher?
Was lennon nou de zoon van Noel of van Liam.
Little James is het eerste nummer wat Liam geschreven heeft. Hij schreef het voor zijn eigen zoon. Het klinkt volgens Oasis niet als Hey Jude, maar voor de rest van de wereld natuurlijk wel.Zelf sluit ik me bij je aan. De briljantie van Oasis moet je kunnen waarderen. De houding en de onnozele persberichten die over oasis de wereld rond gaan zijn absoluut vermaak!
Ik heb ze een keer live gezien (pinkpop 2000) en dat was geweldig!! Echt een super optreden, helaas zonder Noel. Het publiek was een beetje slecht (karton gooien) maar toch was het super!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |