abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2361590
quote:
Op maandag 03 december 2001 00:10 schreef ullie het volgende:
....en ze zijn niet origineel.
Moet een band dan altijd origineel zijn??
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
  maandag 3 december 2001 @ 10:31:56 #27
2391 Jimmy
Door het bot
pi_2361958
quote:
Op maandag 03 december 2001 08:18 schreef starshine-girl het volgende:

[..]

Moet een band dan altijd origineel zijn??

Nee, maar als je niet origineel bent, ga dan niet roepen dat je de beste band van de wereld bent. Vooral niet als je zo'n enorm accent hebt dat je dat pas de 3e keer verstaat.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_2362172
Ik vind dat Oasis wel een paar leuke nummers heeft gehad maar verder echt niet wereldschokkend is ofzo.

En dan die arrogantie

pi_2362576
quote:
Op maandag 03 december 2001 10:31 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Nee, maar als je niet origineel bent, ga dan niet roepen dat je de beste band van de wereld bent. Vooral niet als je zo'n enorm accent hebt dat je dat pas de 3e keer verstaat.

Elke band is origineel op zijn eigen manier ...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 december 2001 @ 11:53:19 #30
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2362592
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef Beatrice het volgende:
Iedereen roept altijd dat ze te erg gehyped en enorm overschat zijn
en dat zijn ze ook. Veeel te grote egos (vooral die 2 broertjes). 1 erg goeie cd, de rest is matig.
quote:
en ik vind dat niet terecht. Ze zijn live echt wel goed, en met 'wonderwall' en 'don't look back in anger' hebben ze bewezen dat ze echt juweeltjes van nummers kunnen schrijven
en je weet ook dat ze sindsdien niks meer gepresteerd hebben he?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 3 december 2001 @ 12:35:01 #31
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_2362881
quote:
Op maandag 03 december 2001 11:50 schreef starshine-girl het volgende:

[..]

Elke band is origineel op zijn eigen manier ...

Ja Oasis is goed in het enorm arrogant overkomen, het jatten van nummers en het dan een 'tribute' noemen en gewoon algemeen zeiken (ja en daar kan ik ook wat van ) en das misschien wel een originele combinatie, maar de muziek blijft 3 keer niks.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_2362891
quote:
Op maandag 03 december 2001 12:35 schreef ullie het volgende:

[..]

Ja Oasis is goed in het enorm arrogant overkomen, het jatten van nummers en het dan een 'tribute' noemen en gewoon algemeen zeiken (ja en daar kan ik ook wat van ) en das misschien wel een originele combinatie, maar de muziek blijft 3 keer niks.

Dat is jouw mening
pi_3257625
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef calvobbes het volgende:
Mijn favo O-concert Vredenburg 10 Januari 1996
*Schop*

Daar wil ik even een 'affirmative' onder zetten
Ik heb er net (What's The Story) Morning Glory ingelegd en na al die jaren.....doet dat me toch weer wat

Voetbal?
  vrijdag 22 februari 2002 @ 08:40:15 #34
10090 waspman
life is sweet
pi_3258201
quote:
Op zondag 02 december 2001 18:38 schreef Zanderrr het volgende:
En ik vind Noel Gallagher een waardeloze lead-gitarist. Laat die solo's voortaan ook maar weg.
inderdaad.. en nu hebben ze een van 's werelds beste gitaristen in de band: Andy Bell, en wat mag hij doen? juist.. Bass spelen
  FOK!fossiel vrijdag 22 februari 2002 @ 11:49:11 #35
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_3259830
(What's the story) morning glory heb ik ook.
Best leuke cd.

Het nummer (What's the story) morning glory is een van mijn favorieten en Hello. En Wonderwall blijft ook erg leuk natuurlijk

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  vrijdag 22 februari 2002 @ 14:31:56 #36
23161 DiagrO
HaSta La VictOria SiEmpRe!!
pi_3261632
Hey mensen in mijn oogpunt hebben ze maar een beste nummer en dat is toch echt:

Don't look back in anger (what's the story morning glory)

En wie weet wat over de geruchten van het nieuwe album??

We will walk right over you!
  vrijdag 22 februari 2002 @ 14:34:46 #37
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3261671
Ik vind Oasis best leuk. Don't look back in anger is een geweldig nummer, en ze hebben wel meer goede dingen gedaan. Maar het is geen blur. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3262874
quote:
Op vrijdag 22 februari 2002 14:31 schreef DiagrO het volgende:
Hey mensen in mijn oogpunt hebben ze maar een beste nummer en dat is toch echt:

Don't look back in anger (what's the story morning glory)

En wie weet wat over de geruchten van het nieuwe album??

Single "The Hindu Times" zal op 15 april worden uitgebracht.
Album volgt in de zomer volgens NME.
Voetbal?
pi_3736451
http://www.divxsource.com/mp3/

Wees er snel bij !!!

woensdag 21 augustus 2002 @ 20:12:56 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_5479848
Ik zit net de live-cd van oasis te bekijken.
Staat daarop recorded bij John Lemon.

Nu mag het duidelijk zijn dat de heren Gallagher nogal onder de indruk zijn van John Lennon.

Ikzelf zie wel enige gelijkenis tussen John Lemon en John Lennon.

Wat denk men...
Toeval?
Uitgekozen?
Verzonnen?

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 22 augustus 2002 @ 08:19:32 #41
20619 Type
O positief...
pi_5487262
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:28 schreef starshine-girl het volgende:
Nou d'r is nog geen topic over Oasis bij deze is het enige echte Oasis topic geopend ...
schandalig dat dat er nog niet was
quote:
Mijn favo Oasis album: Definitely Maybe
Oasis song: Live Forever
Klinkt inderdaad lekker, maar imho is What's The Story toch een beter lopend album

En voor mij zijn dit de favo's:

• Roll with it -> veeeeeeeel geluisterd toen mijn moeder gestorven was, heeft me er heel goed bovenop geholpen als ik weer verdrietig was, en doet dat nu nog steeds. Als ik me kut voel, dan zet ik Roll with it op en voel ik me beter
  • Wonderwall -> doet me denken aan mijn toenmalig beste vriendin, degene die mij voor het eerst Oasis heeft laten horen
  • Champagne Supernova -> Datzelfde meisje heb ik toen JAAAAAREN niet gezien (where were you while we were getting high...?)
  • Live Forever -> vriendin en stuff
  • Slide Away -> De text daarvan heb ik mooi netjes op een kaartje gezet en aan een rode roos gemaakt, en met valentijn aan mijn vriendin gegeven
  • Songbirds -> lekker vrolijk, lekker lieflijk
  • She is love -> krijg er gewoon elke keer tranen van in mijn ogen...
    quote:
    Op zondag 02 december 2001 17:29 schreef calvobbes het volgende:

• Mijn favo O-concert Vredenburg 10 Januari 1996

* Type is nog steeds niet naar een concert geweest van ze
    Heb alle CD's en shit, en heb zelfs een officiele Heathen Chemistry poster (jawel jawel, de voorkant van Heathen Chemistry, maar dan op f*ckin' posterformaat )
    Maar ik heb nog geen tijd/geld/kans gehad naar een concert te gaan
    quote:
    Op zondag 02 december 2001 17:35 schreef Skull-splitter het volgende:
    Fokking in the bushes, mooi gitaarspel met dramatisch verloop...
    *kids were running around, playing and fuckin' in the bushes*
    Heb je de film Snatch gezien? Daar wordt dat nummer PERFECT gebruikt...
    quote:
    Op zondag 02 december 2001 18:28 schreef Public Enemy het volgende:
    Ik heb een keer oasis gezien, en was een ronduit zielige vertoning....

verder vind ik oasis maar saai.

Schattige post, maar als je nu uitlegt WAAROM, dan komt het al iets intelligenter over
    quote:
    Op zondag 02 december 2001 19:43 schreef Tijn het volgende:
    Tis vooral de attitude van Oasis die me niet aanstaat. Ik hou niet van mensen die overtuigd zijn van hun eigen superieuriteit.
    Arrogant moet je zijn, wil je iets bereiken in de wereld
    quote:
    Qua muziek vind ik ze weinig origineel of schokkend, maar best aan te horen. Hits als "Wonderwall" en "Dont look back in anger" zijn lekkere nummers om meiden mee te scoren als ik mn gitaar meeneem naar het strand of het park ofzo
    Hmm, en toch hebben ze veel betere nummers
    quote:
    Op maandag 03 december 2001 00:10 schreef ullie het volgende:
    de zanger ziet er niet uit als ie live zingt (handen op z'n rug wat is dat nou voor houding)
    Sorry, maar dat is juist lekker uniek aan Liam imho, dat'ie er totaal niet uitziet, en dan niet alleen zijn houding
    En handen op de rug en de microfoon een stukje naar boven is toch niet iets dat je elke dag ziet he, dus toch weer WAT origineels
    quote:
    Op maandag 03 december 2001 07:20 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
    het accoordenschema is nm praktisch (bijna exact) Wonderwall. Maar hij's toch wel leuk eik.
    *uche "Hello" *uche*
    quote:
    Op maandag 03 december 2001 10:31 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Weah tha best fookin' bhand in tha whoole fookin' woald mahn!
    Geweldig vind ik het, gewoon humor
    quote:
    Op maandag 03 december 2001 11:53 schreef Tokus het volgende:
    en je weet ook dat ze sindsdien niks meer gepresteerd hebben he?
    We hebben hier een bedmaatje mensen!
    hoe weet'ie anders dat ze niets meer gepresteerd hebben
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2002 14:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ik vind Oasis best leuk. Don't look back in anger is een geweldig nummer, en ze hebben wel meer goede dingen gedaan. Maar het is geen blur. .
    En het hoeft ook geen Blur te zijn, want het is Oasis

Persoonlijk:
    Ik vind het een geweldige band, vooral juist omdat ze er zo totaal niet uitzien, omdat ze een kutaccent hebben als ze praten, omdat Liam zingt met een fuckin' neusstemmetje en omdat ze een arrogantie hebben waar ik nog een puntje aan kan zuigen.
    Niet dat dat goede punten zijn, maar zeg nou zelf: ondanks die punten klinkt hun muziek nog lekker in de oren
    En dan ben je goed bezig vind ik

Verder zit er voor mij een hele geschiedenis achter Oasis (vanaf groep 8 in de basisschool af zelfs ) dus het is best een major factor in mijn leven bij tijd en wijlen.

En iets hoeft niet origineel/onconventioneel te zijn om goed te zijn imho. Zolang het maar lekker klinkt mag je coveren wat je wil van mij. Als je het nummer niet verkracht...
    Oasis heb ik nog nooit een nummer horen verkrachten als ze een nummer maakten 'geinspireerd door', dus who cares dat ze rifjes jatten van anderen

En persoonlijk vind ik het gewoon heel relaxte soothing muziek, chill om naar te luisteren, dus dan waarom niet he

En nog 1 laatste vraag voor ik deze ellendig lange post afsluit:
    wie weet voor wie Little James is geschreven, en waarom etc

"Dance music is just that same silly beat over and over again
    and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
    -Liam Gallagher, Oasis
      donderdag 22 augustus 2002 @ 08:49:35 #42
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_5487350
    quote:
    Op donderdag 22 augustus 2002 08:19 schreef Type het volgende:

En nog 1 laatste vraag voor ik deze ellendig lange post afsluit:
    wie weet voor wie Little James is geschreven, en waarom etc

Was dat niet voor Lennon Galagher?
    Was lennon nou de zoon van Noel of van Liam.
    Little James is het eerste nummer wat Liam geschreven heeft. Hij schreef het voor zijn eigen zoon. Het klinkt volgens Oasis niet als Hey Jude, maar voor de rest van de wereld natuurlijk wel.

Zelf sluit ik me bij je aan. De briljantie van Oasis moet je kunnen waarderen. De houding en de onnozele persberichten die over oasis de wereld rond gaan zijn absoluut vermaak!

Ik heb ze een keer live gezien (pinkpop 2000) en dat was geweldig!! Echt een super optreden, helaas zonder Noel. Het publiek was een beetje slecht (karton gooien) maar toch was het super!

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
    en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
      donderdag 22 augustus 2002 @ 09:00:16 #43
    1986 Jane
    agnostic dyslexic insomniac
    pi_5487403
    Ik heb weinig met Oasis, maar Don't Look Back In Anger vind ik (hoewel gedeeltelijk gejat) toch best een leuk nummer.
    Lying awake, wondering if there is a Dog...
    Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
      vrijdag 23 augustus 2002 @ 09:27:54 #44
    20619 Type
    O positief...
    pi_5501520
    quote:
    Op donderdag 22 augustus 2002 08:49 schreef XL het volgende:

[..]

Little James is het eerste nummer wat Liam geschreven heeft. Hij schreef het voor zijn eigen zoon. Het klinkt volgens Oasis niet als Hey Jude, maar voor de rest van de wereld natuurlijk wel.

Voor mij ook niet
    quote:
    Zelf sluit ik me bij je aan. De briljantie van Oasis moet je kunnen waarderen. De houding en de onnozele persberichten die over oasis de wereld rond gaan zijn absoluut vermaak!
    Juist, en het gaat om de muziek, niet om de mensen
    En zolang de muziek goed is, is het alleen maar grappig te lezen wat er allemaal moeilijk gedaan wordt over wie en wat en hoe ze zijn
    quote:
    Ik heb ze een keer live gezien (pinkpop 2000) en dat was geweldig!! Echt een super optreden, helaas zonder Noel.
    Ik heb ze nog nooit live gezien
    quote:
    Het publiek was een beetje slecht (karton gooien) maar toch was het super!
    Wat ik ook nog steeds niet snap.
    Waarom ga je naar een concert toe als je het toch maar gaat verzieken enzo
    Jammer als je zo bent vind ik dan...
    -Liam Gallagher, Oasis
    pi_5501540
    quote:
    Op vrijdag 23 augustus 2002 09:27 schreef Type het volgende:

Wat ik ook nog steeds niet snap.
    Waarom ga je naar een concert toe als je het toch maar gaat verzieken enzo
    Jammer als je zo bent vind ik dan...

Dat was op een meerdaags festival. Die mensen zijn er dan toch al en willen effe een beetje herrie schoppen ofzo.

Ik heb ze in Vredenburg en de Bosche Koeienhallen gezien en daar was geen karton gooiend of wat dan ook gooiend publiek.

vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:02:24 #46
    20619 Type
    O positief...
    pi_5501786
    quote:
    Op vrijdag 23 augustus 2002 09:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat was op een meerdaags festival. Die mensen zijn er dan toch al en willen effe een beetje herrie schoppen ofzo.

Ik heb ze in Vredenburg en de Bosche Koeienhallen gezien en daar was geen karton gooiend of wat dan ook gooiend publiek.

Mja, al kom je daar voor andere bands, en ga je Oasis 'even meepikken', ga het dan niet verzieken voor de mensen die er wel staan omdat ze Oasis willen zien, ECHT willen zien
    Dan ben je echt zwaar triest bezig nml, of het nu bij Oasis is dat je rotzooi gaat trappen, of bij elke willekeurige andere band...
    -Liam Gallagher, Oasis
      zaterdag 31 augustus 2002 @ 14:51:54 #47
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_5598240
    quote:
    Op vrijdag 23 augustus 2002 10:02 schreef Type het volgende:

[..]

Mja, al kom je daar voor andere bands, en ga je Oasis 'even meepikken', ga het dan niet verzieken voor de mensen die er wel staan omdat ze Oasis willen zien, ECHT willen zien
    Dan ben je echt zwaar triest bezig nml, of het nu bij Oasis is dat je rotzooi gaat trappen, of bij elke willekeurige andere band...

Oasis heeft in zo'n geval natuurlijk wel zijn attitude tegen. Maar dat praat niks goed, het is wel weer leuk dat je dat net bij Oasis meemaakt. Daar hoort het eigenlijk wel weer een beetje bij...
    pi_9696591
    Kickje

"Don't Look Back in Anger"
    "Some Might Say"
    "D'you Know What I Mean"

En een nummer die mij even ontschoten is... "Free" of zo?

Allemaal

pi_9696825
    quote:
    Op donderdag 22 augustus 2002 08:49 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb ze een keer live gezien (pinkpop 2000) en dat was geweldig!! Echt een super optreden, helaas zonder Noel. Het publiek was een beetje slecht (karton gooien) maar toch was het super!

sinds dat optreden ben ik fan van oasis. dat was inderdaad een heftige set. wat een sneer. erg goed. ik vind overigens standing on the shoulder of giants de beste oasis plaat. lekker spacy, die plaat drijft op her en der ingedubte gitaarfriemels. heel mooi gedaan, heel sfeervol ook.
      donderdag 10 april 2003 @ 16:44:02 #50
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_9701711
    favo nummers

>some might say
    >free
    >all around the world [maar dan wel de 9 minuten versie )

[b]@RemiLehmann[/b]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')