Cool, als je dus een *oude verkeersbordenverzameling* wilt dan steel je gewoon elk nieuw bord wat je tegenkomt.quote:--------------------------------------------------------------------------------
Deal met dieven verkeersborden
MAASBREE - De Limburgse gemeente Maasbree heeft een opvallende oplossing bedacht voor de diefstal van verkeersborden.
Het gemeentebestuur wil de gestolen borden simpelweg terugruilen met de dieven, meestal jongeren.
Diefstal van verkeersborden zadelt veel gemeenten op met een flinke jaarlijkse kostenpost. Sommige jongeren vinden het leuk borden op te hangen in bijvoorbeeld een jeugdhonk. Ze gaan ’s nachts op pad met steeksleutel 13 om een of meer borden te stelen.
Al gaat het om misdrijven, wethouder W. Hermans (CDA) is toch bereid de daders een handreiking te doen. ,,Als ze de gestolen borden inleveren, krijgen ze geen straf en mogen ze overbodige borden van Openbare Werken hebben. Zo hebben ze toch iets om aan de muur te hangen.’’
De wethouder is niet bang dat zijn plan een verkeerd signaal afgeeft. ,,Het is misschien moeilijk ergens een grens te trekken, maar het is duidelijk dat een inbreker die computers van de gemeente steelt niet dezelfde behandeling krijgt. Dit is gewoon een opvoedkundige actie die ons wellicht gestolen borden oplevert, die we anders nooit meer terug hadden gezien’’
Ambtenaren...quote:Op donderdag 9 maart 2006 05:41 schreef buzzer het volgende:
het lijkt een aardig initiattief, maar ik vraag me inderdaad ook af of die niet juist aanzet tot het jatten van verkeersvorden..
Ik vind het wel een aardig plan. En het is ook niet echt erg "belonen". Het zou anders zijn als de gemeente zou zeggen "Iedereen krijgt per ingeleverd bord 50E in Iris cheques". Ze krijgen gewoon "geen straf". En tja, die ouwe kutborden van werk-in-uitvoering heeft iedereen, dus da's ook niet echt een beloning...quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:30 schreef yup het volgende:
[..]
Ambtenaren...
Echt te triest voor woorden dit.
Wat dacht je van BETER vastzetten van die borden, en met beter bedoel ik echt gewoon heel dikke constructies? Leuk dat het duur arbeidsintensief enzo is maar als je dat vergelijkt met het aantal gestolen borden verdient zo een constructie zichzelf makkelijk terug....
Dus je beloont de dieven nu, typisch NL.
Hebben die gasten dan ZO een grote plaat voor hun knar![]()
quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:30 schreef yup het volgende:
[..]
Ambtenaren...
Hebben die gasten dan ZO een grote plaat voor hun knar![]()
Stoute jongen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Verkeersbord heb je los met sleutel 13.
Kost je een enkele minuut om die 2 bouten los te draaien. Vroeger veel gedaan, helaas is die tijd voorbij
Vroeger.quote:
verkapte-ik-wil-mijn-stoere-smilie-laten-zien-postquote:
quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:52 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
verkapte-ik-wil-mijn-stoere-smilie-laten-zien-post
Doodsverwensing...quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:53 schreef funkmaster het volgende:
[..]
[afbeelding]
hey psst.....anders ga je even dood??
Had ik niet eens gelezenquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:54 schreef -Wolf- het volgende:
steeksleutel #13. handig dat ze dat er even bijzetten.
ik jat nooit verkeersborden.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:55 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Had ik niet eens gelezenMaar das toch algemeen bekend
![]()
aahh sorry, ben je nu sip....??quote:
quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:59 schreef funkmaster het volgende:
[..]
aahh sorry, ben je nu sip....??![]()
kijk eens een konijntje ---> [afbeelding]
speciaal voor jou![]()
O tempora!quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Verkeersbord heb je los met sleutel 13.
Kost je een enkele minuut om die 2 bouten los te draaien. Vroeger veel gedaan, helaas is die tijd voorbij
In de Breestraat nog wel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:29 schreef Solitarias het volgende:
[..]
O tempora!
Onder het mom van een "studentikoze actie" werd dit kwajongensgedrag gerechtvaard.....
Solitarias hing - na een borrelavond - midden in de Breestraat te Leiden in een paal om het straatnaambord los te draaien (sleutel 13 zat toenderdtijd standaard in zijn jasje...)
Agent, van onderen: Wat doet u daar, meneer?
S: Ik keek even of ie nog goed vast zat, dit bord.....
Agent: Oh, dan is het goed.....
![]()
Verkeerspleintje spelen?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:23 schreef rameijer het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er nou zo leuk is aan het bezitten van een groot aantal verkeersborden?![]()
Behalve het plaatsnaambord in het dorpje Ransdorp (nabij A'dam): dat zit bijzonder goed vastgelast (weet ik na terugkeer van een tevergeefsre scoortrip jaren geleden)quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:13 schreef illusions het volgende:
Ze maken het wel erg makkelijk... "met steeksleutel 13"
Joh, stuur ze gelijk op dan, nog makkelijker... lol
"Dorst" en "Best" schijnen ook redelijk populair te zijn en zijn daarom allemaal beter vastgezetquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:32 schreef Solitarias het volgende:
Behalve het plaatsnaambord in het dorpje Ransdorp (nabij A'dam): dat zit bijzonder goed vastgelast (weet ik na terugkeer van een tevergeefsre scoortrip jaren geleden)
De Leidsche Scoorsub "Sleuteltje 13" werd daar helaas verslagen......
Ja, zo moeilijk is het idee van ééntoerschroeven niet zou je denkenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:03 schreef bonke het volgende:
ik zou gewoon andere bouten gebruiken die niet met een simpel steeksleuteltje los te draaien zijn
gemeente ambtenaren hequote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zo moeilijk is het idee van ééntoerschroeven niet zou je denken
soort "gevangenisbouten"?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zo moeilijk is het idee van ééntoerschroeven niet zou je denken
Heh, heh, heh...quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:29 schreef Solitarias het volgende:
[..]
O tempora!
Onder het mom van een "studentikoze actie" werd dit kwajongensgedrag gerechtvaard.....
Solitarias hing - na een borrelavond - midden in de Breestraat te Leiden in een paal om het straatnaambord los te draaien (sleutel 13 zat toenderdtijd standaard in zijn jasje...)
Agent, van onderen: Wat doet u daar, meneer?
S: Ik keek even of ie nog goed vast zat, dit bord.....
Agent: Oh, dan is het goed.....
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |