Dat is inderdaad het betere voetenwerkquote:Op donderdag 9 maart 2006 10:49 schreef Zaphod82 het volgende:
Fimpje van een Korean Air 747 die seconden voor de landing op Kai Tak nog even netjes recht voor de baan wordt gezet. Sooo nice![]()
http://www.metacafe.com/watch/30410/boeing_747_extreme_landing/
eigenlijk valt het daar best nog wel mee, maar ik schrol me wel de tyfus, want ik was gewoon wat aan het lezen daar, kijk ik het raam uit alleen maar bomenquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:19 schreef LaZZ het volgende:
Supervet ja, laatst al topic over gezien overigens.
Overigens vond ik het al redelijk vet bij vliegveld Dalaman in Turkije tussen die bergen/heuvels.
Was ook redelijk dichtbij. Maar niet zo dichtbij als dat Kai Tak!
quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:38 schreef osmo het volgende:
Hah en ik vond 's nachts landen in Hurghada al spannend, over de zee richting vliegveld draaien over alle hotels daar. Daar in St Maarten staan lijkt mij geweldig als zo'n 747 overkomt, maakt dat veel herrie/wind Public_NME?
Even gegoogled:quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:28 schreef longinus het volgende:
De landingsbaan op de malediven is ook leuk, die is iets langer als het eilandje waarop hij ligt, sterker het hele vliegveld is een eiland.
Daar heb ik al meerdere malen een programma over gezien op Discovery, zeker een mooi vliegveld. Ik zou er ook wel eens heen willen gaan.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kai Tak is gesloten, daarvoor is in 1997(?) een nieuwe voor geopend, genaamd Chek Lap Kok, gebouwd op en tegen het eiland Lantau, waarbij land werd gewonnen uit de zee. Daarbij werd de grootste dubbeldeks hangbrug gebouwd een tunnel bij Hong Kong Island en een nieuw treinstation aan HK Island. En dat in 8 jaar...
Nog een filmpje van de oude Kai Tak.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:38 schreef osmo het volgende:
Hah en ik vond 's nachts landen in Hurghada al spannend, over de zee richting vliegveld draaien over alle hotels daar. Daar in St Maarten staan lijkt mij geweldig als zo'n 747 overkomt, maakt dat veel herrie/wind Public_NME?
Saba Airport; 25km van St. Maarten!quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:37 schreef blieblie het volgende:
Der is ook ergens een vliegveld op een rots achtig iets waar de startbaan net te kort van is.
Aan het einde van de baan zakt/valt het vliegtuig dan een stukje naar beneden (zoals je ook vaak op vliegdekschepen ziet) voordat er lift is.
Ik weet zo alleen niet welk vliegveld dat is.
Kleine correctie: Het onderstel van de 747 draait niet mee, maar het is wel sterk genoeg om een crab angle van 45 graden te overleven (al is het nog steeds niet aan te raden om dat te doen)quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:31 schreef Public_NME het volgende:
...
Over dat filmpje van Kai Tak met die Korean 747; dat is hoe je moet landen in een cross wind (zo schuin tegen de wind in hangen). Het onderstel van een 747 kan namelijk ook een beetje meedraaien.
Het is trouwens wel heel extreem (zwaar van de centerline), maar dat zou wel te maken hebben met die stijle draai die ze daar moesten maken!
Dat was begin 1998. Ik vloog eind januari '98 namelijk nog terug naar NL vanaf Kai Tak. Een keer een avondlanding meegemaakt op Kai Tak. Kijk je zo bij wat kantoren naar binnen en zie je het licht van de computerschermen. Erg mooi gezicht was dat.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Kai Tak is gesloten, daarvoor is in 1997(?) een nieuwe voor geopend, genaamd Chek Lap Kok,
Ik dacht dat het onderstel van een 747 vrij flexible was zodat het een beetje mee kon draaien. (hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is van een crab landing, aangezien ze hem vlak voor de baan recht trekken)quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:27 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Kleine correctie: Het onderstel van de 747 draait niet mee, maar het is wel sterk genoeg om een crab angle van 45 graden te overleven (al is het nog steeds niet aan te raden om dat te doen)
Boeing test zijn vliegtuigen daar ook op, ik heb thuis een video van zo'n test met proto's van de 747 en de 777.
Die gooi ik vanavond wel ff online,
Mjah, ik denk toch dat Kai Tak gevaarlijker was ondanks hun korte runway.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:23 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
St.Maarten
Geniale plek, heb daar ook gestaan. Maho Beach
Kai Tak ziet er ook wel spannend uit, volgens mij moet je daar helemaal gek worden van de herrie van die vliegtuigen
Zonder grappen, vliegtuigen hebben het hek wel eens geraakt... En een A340 van AF brak een take-off af (richting het strand deze keer) en die wist dus nog maar net te stoppen voor het hek... Anders ging hij zo over de weg het strand op!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:35 schreef anisubs het volgende:
[..]
Mjah, ik denk toch dat Kai Tak gevaarlijker was ondanks hun korte runway.
Kijk maar uit daar in Sint Maarten dat je kop er niet af word gereden.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |