abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35852763
Allochtonen in 2015 in meerderheid

In 2015 wonen er naar verwachting meer mensen uit niet-Nederlandse etnische groepen in Den Haag dan Nederlanders. Dat is te lezen in de 'Monitor allochtone Hagenaars 2004'.
In de stadsdelen Centrum en Laak bevinden zich nu volgens de gemeentecijfers de grootste concentraties allochtonen, in Scheveningen de laagste. In 2004 telde Den Haag 469.568 inwoners, bijna 56 procent daarvan behoort tot de etnische groep Nederlanders, kortom autochtonen. Surinamers maken 9,6 procent van de Haagse bevolking uit, Turken 6,5 procent, Marokkanen 5 en Antillianen 2,4 procent.

De prognose is dat de groep autochtonen in 2020 - het laatste jaar dat is meegenomen in de gemeentelijke voorspellingen - is gedaald naar 47,6 procent. Het aantal allochtone Hagenaars bedraagt dan circa 264.000 en het aantal autochtonen zo'n 240.000. Overigens zijn toekomstvoorspellingen over bevolkingssamenstellingen doorgaans gedurfde exercities; aanpassingen in het asielbeleid bijvoorbeeld kunnen de cijfers een draai geven.

De bevolkingsgroei van de Hofstad in 2004 komt volgens de monitor 'vrijwel geheel voor rekening' van de groep 'klassieke migranten' mensen uit Suriname, de Antillen, Turkije en Marokko en de groep migranten uit niet-geïndustrialiseerde landen.

Getalsmatig is de groep inwoners uit niet-geïndustrialiseerde landen, dat zijn praktisch alle natie-staten in Afrika, Azië en Midden- en Zuid-Amerika, van 1997 tot 2004 het sterkst gegroeid: van 31.135 naar 47.667 personen. Migranten uit Indonesië zijn, in absolute aantallen, met 4.416 mensen de grootste groep Hagenaars uit niet-geïndustrialiseerde landen. Andere nationaliteiten met meer dan 2000 landgenoten in Den Haag zijn Pakistani, Chinezen, Ghanezen, Irakezen en Egyptenaren.

Bron: Haagsche Courant

Lekker dan weer
pi_35852960
Geen wonder dat allochtonen ooit een meerderheid zullen vormen: het is onmogelijk om te promoveren tot autochtoon.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:59:46 #3
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35853052
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:57 schreef klnvntrbyt het volgende:
Geen wonder dat allochtonen ooit een meerderheid zullen vormen: het is onmogelijk om te promoveren tot autochtoon.
jammer dat grote groepen allochtonen ook geen enkele moeite doen om zich aan te passen.
wel jammer zoveel niet-westerse allochtonen, gaat weer een lekker probleem worden
De wereld is op hol geslagen
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:02:04 #4
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35853149
TT is misleidend, ik dacht dat het over Nederland ging.

Hoe dan ook, zoals bekend trekken veel autochtonen weg uit de grote steden, zodat de allochtonen overblijven. Het aantal inwoners van de grote steden zakt ook elk jaar.
pi_35853201
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:59 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

jammer dat grote groepen allochtonen ook geen enkele moeite doen om zich aan te passen.
wel jammer zoveel niet-westerse allochtonen, gaat weer een lekker probleem worden
Errr. er zijn zat zgn. allochtonen die gewoon als Nederland beschouwd kunnen worden omdat ze hier geboren zijn, de taal spreken en een hoge opleiding genieten. Ze hebben alleen een iets andere huidskleur. Dan ben je in de ogen van velen niet aangepast genoeg.

Conclusie: er moet een mogelijkheid komen voor allochtonen om te kunnen promoveren tot autochtoon!
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:03:43 #6
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35853216
quote:
Jawel hoor. Bijvoorbeeld: Als de 3e generatie Turken die in Nederland zijn geboren nu kinderen krijgen, dan zijn ze officieel autochtoon. Omdat hun ouders dan hier zijn geboren en officieel Nederlander zijn.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:04:25 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_35853244
Geen punt, Den Haag ligt toch aan zee, kun je zo afsteken hoor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_35853267
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:03 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Jawel hoor. Bijvoorbeeld: Als de 3e generatie Turken die in Nederland zijn geboren nu kinderen krijgen, dan zijn ze officieel autochtoon. Omdat hun ouders dan hier zijn geboren en officieel Nederlander zijn.
Ja, dat is pas een volgende generatie. Als je zelf allochtoon bent kun je niet een autochtoon worden...
pi_35853280
quote:
ik ben geboren en getogen hier en ben zelf half nederlands. omdat één van mijn ouders uit het buitenland komt ben ik ook officieel een tweede-generatie allochtoon...

Dus het autochtoon worden is een proces van 3 generaties...
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:06:00 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35853297
Is dit niet in Amsterdam al het geval?
Kan me een soortgelijk bericht herinneren over A'dam.

Maar wat is het probleem nou eigenlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35853331
daar spint de PVDA garen bij
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_35853360
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:03 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Tenzij ze een importbruidje als moeder hebben.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:09:45 #13
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35853427
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:06 schreef popolon het volgende:
Maar wat is het probleem nou eigenlijk.
Goeie vraag, er veranderd namelijk helemaal niets. De bevolkingsgroei stagneert, en de enigste groep die een beetje doorgroeien zijn de niet-westerse allochtonen. Ik had gedacht dat er nu al meer allochtonen in Den Haag zouden wonen.
pi_35853442
Als ik door de grote steden rijdt heb ik al de indruk in het buitenland te zitten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35853449
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:07 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Tenzij ze een importbruidje als moeder hebben.
dat zegt 'ie dus ook...
pi_35853454
Maar goed, ik neem aan dat topicstarter vooral een probleem heeft met de allochtonen uit de niet-geïndustrialiseerde landen? Dat is nog maar een beperkt gedeelte van het totale aantal allochtonen. In die 'meerderheid' zitten ook personen waarvan de moeder Duitser is, of pa in België is geboren. En die 100% geintegreerd zijn. Wat is het probleem precies?
pi_35853636
Er zitten wel wat goede poezen tussen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:16:50 #18
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_35853669
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:15 schreef NightH4wk het volgende:
Er zitten wel wat goede poezen tussen.
Pics?
pi_35853748
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:16 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Pics?
Irl is beter. =X
pi_35854585
Hele artikel is sowieso misleidend. Meteen denkt iedereen: oooeeeehhh... allochtonen.... onaangepaste figuren... oeeehhhh....

Feit wil alleen dat iedereen van wie een van de ouders niet in Nederland is geboren ook geldt als allochtoon. Mijn moeder (half Poolse) is een allochtoon. Maar die is echt hartstikke Nederlands. Dat geldt uiteindelijk voor de meeste allochtonen. Mijn vriend zijn ouders zijn geboren in Hong Kong.... oeeehhh allochtoon. Hij is toch echt hartstikke Nederlands. Maar ja, het telt allemaal mee in die statistieken.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:46:26 #21
143589 Bram-achoron
www.achoron.com
pi_35854797
Volgens de definitie van 'allochtoon' is het niet zo verwonderlijk dat er veel allochtonen zijn. Volgens de officiele (CBS) definitie ben je namelijk allochtoon als een van je ouders niet in Nederland is geboren. Dat houdt dus in dat onder andere onze Koningin Beatrix een allochtoon is, evenals Prins Willem Alexander. Ook Maxima is allochtoon en daarmee hun kinderen ook. Die vallen zelfs in de categorie 'niet-westerse' allochtoon. Kortom: het is een leeg begrip, ooit geintroduceerd om meer nadruk te leggen op het individu en niet op de etnische groep. Het woord allochtoon zegt niets, het gaat om de individuen die erachter zitten, en die zijn alle uniek. Het lijkt me dan ook verstandig om mensen naar hun eigen persoon te beoordelen en niet naar hun "groeps" lidmaatschap.
Het wordt tijd dat we eens minder gaan generaliseren en mensen gaan beoordelen op wie ze werkelijk zijn. Ook voor de mensen die niet al te goed in Nederland zijn geintegreerd is het belangrijk dat Nederlanders zich open stellen voor die mensen en ze helpen met het moeilijke proces van 'vernederlandsen'. De discussie momenteel is echter erg polariserend en duwt grote groepen 'allochtonen' in het verdomhoekje. Dan kun je het ook niet meer raar vinden dat mensen minder zin hebben zich in te spannen om deel te nemen aan de samenleving, als de samenleving hen niet lijkt te accepteren. Je kunt lang discussieren over de periode dat dit politiek is doodgezwegen, maar daar schiet je niets meer mee op. De generaliserende en inhumane houding die dit kabinet erop na houdt is echter ook weinig constructief.

Voor mensen die geintereseerd zijn in dit onderwerp heb ik nog wel een aanrader om te lezen: 'Hutspot Holland' van Guido Derksen is een boek met gesprekken met tal van personen die actief zijn in het debat, zowel wetenschappers, opiniemakers als vele anderen. De verschillende gesprekken zijn als totaalplaatje erg informatief.
pi_35856474
Ik denk niet dat de PvdA hier wat aan gaat doen of wel ?
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:11:58 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35858446
Overigens is Den Haag al bezig met een plan om de stad allochtoon-vrij te maken. Gewoon de term afschaffen! Ze willen alleen nog maar spreken over Marokkaanse Hagenezen, Turkse Hagenezen, etc.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35859339
Meer allochtonen?
pi_35859459
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:29 schreef Triggershot het volgende:
Meer allochtonen?
ga jij 'ns fietsen. Volgens mij kom jij niet uit den haag er zijn er hier al meer dan zat van die lui.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')