abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:33:46 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35848729
Het zat er aan te komen et voilá: de CV-ketel in ons nieuwe huis is na twintig jaar trouwe dienst naar zijn grootje. Te hoge CO-waarde.

Enfin. Wat te doen? Het gaat om een Vaillant 240E. Vermogen: onbekend. Moet een ruime woning van twee verdiepingen met deels isolatie verwarmen.
Graag jullie tips en ervaringen maar alsjeblieft in josti-taal want ik weet NIETS van CV-ketels.

O en het heeft enige spoed, want anders dutten we hier in door de CO

Alvast dank!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:35:40 #2
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35848792
Kan ik er bijvoorbeeld niet hup eentje op Marktplaats kopen en die laten installeren?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35849295
Mwah, als garantie geen issue is kun je dat doen ja.... Een 20 tot 25 Kw ketel moet het goed doen. Laat bij verschillende installateurs offertes maken voor verschillende ketels.
pi_35849307
Moet het eigenlijk een combiketel worden? Ook warmwater enzo?
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:19:22 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35850195
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:49 schreef Marsepein het volgende:
Mwah, als garantie geen issue is kun je dat doen ja.... Een 20 tot 25 Kw ketel moet het goed doen. Laat bij verschillende installateurs offertes maken voor verschillende ketels.
Ik heb nu twee afspraken voor maandag as. staan (en nog een zut meer installateurs gemaild).

Wat Marktplaats betreft: zijn er eigenlijk wel installateurs die een elders gekochte ketel willen installeren? Je hoort vaak dat ze moeilijk doen omdat ze geen verantwoordelijkheid willen nemen voor zo'n ding Wat ze van mij ook niet hoeven, maar goed.).

En een combi-ketel inderdaad. Heb de TT even aangepast
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35853336
Tja, en dan komen de vragen, wat vind je belangrijk:
- Heel snel warm water
- Heel veel warm water (Bijvoorbeeld afwas, en douche tegelijk. Bad snel vol. Stortdouche.)
- Goedkoop (En dus een snellere afschrijving, maar ook goedkopere basis materialen, dus een defect komt iets sneller)
- Compact
- Boiler (Of een keukenboiler)

Daar kun je vast over nadenken.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:55:40 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35855138
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:07 schreef Marsepein het volgende:
Tja, en dan komen de vragen, wat vind je belangrijk:
- Heel snel warm water
- Heel veel warm water (Bijvoorbeeld afwas, en douche tegelijk. Bad snel vol. Stortdouche.)
- Goedkoop (En dus een snellere afschrijving, maar ook goedkopere basis materialen, dus een defect komt iets sneller)
- Compact
- Boiler (Of een keukenboiler)

Daar kun je vast over nadenken.
Ik hink tussen 1 en 3
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35855146
Laat hem uit, dan kost het ook geen geld.
Sport doet leven
pi_35855357
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:55 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik hink tussen 1 en 3
Persoonlijk zou ik iets meer geld uitgeven voor een iets luxere en kwalitatief betere ketel, en niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Want zo lang die werkt si er niets aan de hand, maar het gaat altijd kapot als het heel hard nodig is...
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:03:22 #10
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_35860956
@ TS,
Volgens mij is die ketel van jou een VR toestel. Wat voor een rookgasafvoer zit er op? Hou er rekening mee dat je voor een HR-ketel ook een nieuwe rookgasafvoer zal moeten ( laten ) plaatsen. Of je moet weer een VR-ketel plaatsen.
Indien je voor een HR-ketel gaat, raad ik je een Remeha Avanta aan. Als je voor een VR-ketel gaat, kan ik je de AWB ThermoMaster VR 23.29 WT aanbevelen. Het zijn beide goede, betrouwbare en prijstechnisch aantrekkelijke toestellen. Maar als je zoals je zelf al aangeeft niet zo goed thuis bent in deze materie zou ik je zeker door verschillende installateurs laten voorlichten. Het loont zeker de moeite om rond te shoppen. Succes in ieder geval.
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  donderdag 9 maart 2006 @ 06:47:47 #11
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35868619
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:03 schreef rouletteking het volgende:
@ TS,
Volgens mij is die ketel van jou een VR toestel. Wat voor een rookgasafvoer zit er op? Hou er rekening mee dat je voor een HR-ketel ook een nieuwe rookgasafvoer zal moeten ( laten ) plaatsen. Of je moet weer een VR-ketel plaatsen.
Indien je voor een HR-ketel gaat, raad ik je een Remeha Avanta aan. Als je voor een VR-ketel gaat, kan ik je de AWB ThermoMaster VR 23.29 WT aanbevelen. Het zijn beide goede, betrouwbare en prijstechnisch aantrekkelijke toestellen. Maar als je zoals je zelf al aangeeft niet zo goed thuis bent in deze materie zou ik je zeker door verschillende installateurs laten voorlichten. Het loont zeker de moeite om rond te shoppen. Succes in ieder geval.
Het is inderdaad een VR-ketel. De rookafvoer gaat naar boven. Die willen we niet laten omleggen, dus er mag gewoon weer een VR terugkomen wat ons betreft. En dank voor je tips
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35868640
Denk ook aan de combi met je thermostaat. Wel handig als ze goed met elkaar kunnen communiceren, via hetzelfde protocol enzo. Anders kun je bijvoorbeeld het 'moduleren' wel vergeten.

Welke klokthermostaat? Modulerend?
  donderdag 9 maart 2006 @ 08:47:52 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35869261
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 07:03 schreef DennisMoore het volgende:
Denk ook aan de combi met je thermostaat. Wel handig als ze goed met elkaar kunnen communiceren, via hetzelfde protocol enzo. Anders kun je bijvoorbeeld het 'moduleren' wel vergeten.

Welke klokthermostaat? Modulerend?
O herejezus, dat klinkt al weer veel te ingewikkeld
Maar ik zal me eens inlezen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:02:39 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35869469
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:03 schreef rouletteking het volgende:
@ TS,
Volgens mij is die ketel van jou een VR toestel. Wat voor een rookgasafvoer zit er op? Hou er rekening mee dat je voor een HR-ketel ook een nieuwe rookgasafvoer zal moeten ( laten ) plaatsen. Of je moet weer een VR-ketel plaatsen.
Wat is dan het verschil tussen een rook afvoer van een HR en een VR ketel?

Hebben nu ook een VR ketel maar willen die tzt vervangen voor een HR ketel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:36:17 #15
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_35870035
Een HR-ketel produceert condens, en moet dus een andere rookgasafvoer hebben dan een VR-ketel, en de dakdoorvoer moet ook ijspegelvrij zijn.
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:37:24 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35878473
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:36 schreef rouletteking het volgende:
Een HR-ketel produceert condens, en moet dus een andere rookgasafvoer hebben dan een VR-ketel, en de dakdoorvoer moet ook ijspegelvrij zijn.
Oke, op die manier ik zou persoonlijk dan toch voor een HR Ketel gaan ivm besparing van gas
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:30:02 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35882680
Ikzelf heb een Nefit Smartline HR. Nooit geen problemen mee.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:39:04 #18
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_35883006
Heb je een CO melder?

Just in case....
  donderdag 9 maart 2006 @ 18:14:05 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35885944
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:39 schreef Keiichi het volgende:
Heb je een CO melder?

Just in case....
Wazzegje.... CO-melderrrr....neeeeee....


Maar gelukkig zei de ketel-meneer dat we het nog wel een weekje of twee zouden overleven
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35886104
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:37 schreef Martijn_77 het volgende:

Oke, op die manier ik zou persoonlijk dan toch voor een HR Ketel gaan ivm besparing van gas
Ligt er een beetje aan hoe groot de te verwarmen ruimte is, geloof ik.
Je moet met de besparing natuurlijk wel de meerprijs terugverdienen.
Heb eens ergens gelezen dat voor kleine appartementjes VR ruim voldoende is.
  donderdag 9 maart 2006 @ 19:46:50 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35888889
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 18:19 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoe groot de te verwarmen ruimte is, geloof ik.
Je moet met de besparing natuurlijk wel de meerprijs terugverdienen.
Heb eens ergens gelezen dat voor kleine appartementjes VR ruim voldoende is.
Ja, oke maar hier gaat het over een volledige eengezinswoning + de warmwater voorziening
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:28:32 #22
139929 GerritB
Ik wil geen ondertitel
pi_35899078
Kies toch gewoon weer een Vailliant.
prijstechnisch goed ( +/- ¤ 1.800,-- excl btw) dit is inclusief rookgasafvoer en plaatsing.
Valliant HR 24-28 heeft meer vermogen en een betere hoeveelheid tapwater dan bijvoorbeeld de Nefit HR-32.

En Vaillant is bij alle instalateurs bekend en alle onderdelen zijn altijd op voorraad .

suc6 met je keuze.
pi_35907320
Kijk eens op combiservice

Kun je ook berekenen wat voor een vermogen qua ketel je nodig hebt. Wij hebben daar onze vloerverwarming en radiatoren vandaan gehaad. Zijn hele geschikte lui, ook als er iets mis is.
Vandaag besteld was de volgende dag geleverd.

Maar laat je ook door een goede installateur voorlichten. Zij zijn toch ter plekke. Als de ketel een eind van de keuken af staat, is het misschien ook een idee om een keukenboilertje te plaatsen. Heb je meteen warm water daar.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:03:29 #24
96210 W4
Wie, ik?
pi_35908372
We hebben ook recent een nieuwe ketel. Heb slechte ervaringen in vorige woningen met Valliant, dus die viel sowieso af. Als je daar een reparatie aan hebt buiten de garantie, dan kan je bijna meteen een nieuwe ketel kopen, zo duur zijn sommige onderdelen, stelletje oplichters !

Heb nu sinds 2 mnd een Remeha Quinta 35c (combi dus) met een Remeha Celcia 20 modulerende thermostaat. Ding levert tot ongeveer 28,5 kW en is de enige in deze prijsklasse die zonder boiler een CW (ComfortWaarde) bereikt van 5 (6 is het hoogste).

Wij waren 2350 EURO kwijt voor de ketel, plaatsing incl. nieuw expansievat en dakdoorvoer en 2 jaar verhoogde service + beurten.

Oh ja, hou er rekening mee dat je je onderhoudscontract, of in ieder geval de onderhoudsbeurten, ook in de eerste jaren moet laten doen. Er zijn leveranciers die zeggen dat hetniet hoeft in de garantie-periode, maar producenten zoals ATAG (5jr), Remeha en Valliant (2jr)hebben in hun garantievoorwaarden staan, dan de garantie alleen gegeven wordt als er aantoonbaar 1 x per jaar onderhoud heeft plaats gevonden.

Als je in Zuid-Holland woont, probeer eens een offerte aan te vragen voor www.hollandwarmte.nl

Suc !
Poffervier
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:22:42 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35919692
Iemand heel toevallig ervaring met http://www.stopet.nl/ ?

Dinsdag komt daar een monteur van langs.

Vier afspraken staan nu. Twee maandag, twee dinsdag. Misschien nog ééntje erbij dan en gaan we gewoon een knoop doorhakken.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')