dit ziet er wel lekker ut, al zou ik de puree dan wel zelf maken.quote:Gehakt ovenschotel met spinazie
Bereidingstijd: 20 minuten
Aantal personen: 2 personen
Benodigdheden:
• 300 gram rundergehakt
• 2 zakjes aardappelpuree
• 2 gesnipperde uien
• 1 kuipje Boursin Knoflook & Fijne Kruiden
• 1 zakje provencaalse kruiden
• 100 gram geraspte kaas
• 1 zakje (diepvries) bladspinazie
Bereiden
Bak het gehakt rul en voeg de gesnipperde uien toe. Voeg wat provencaalse kruiden naar smaak toe. Bereid de aardappelpuree zoals op de verpakking vermeld.Voeg de Boursin Cuisine toe aan de aardappelpuree. Leg een laagje gehakt/ui mengsel in een ovenschaal, vervolgens een laagje aardappelpuree, dan een laagje spinazie. Herhaal deze volgorde tot de ingredienten op zijn. Eindig met een laag geraspte kaas. Zet de schaal in de voorverwarmde voor ongeveer 15-20 minuten tot de kaas mooi bruin is.
Dit recept is echt onwijs lekker. het enige wat ik anders doe is dat ik er geen eieren in doe (ga ik de volgende keer wel doen) en dat ik nog een zaden roerbak mix door de spinazie kieper. Oh en ik zie net dat hier aardappelpuree staat, wij maken het altijd met rijst.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:00 schreef IJzercookie het volgende:
eerst laagje aardappelpuree, daar over heen spinazie-a-creme, daarover een aantal gehalveerde eieren. Hierover een kaassaus gieten, dan in de oven. Als het allemaal al warm is kan een paar minuutjes onder de grill al genoeg zijn
de mijne natuurlijkquote:Op woensdag 8 maart 2006 11:56 schreef Angel20 het volgende:
mmm klinkt allemaal errug lekker!!!![]()
Ben er nog niet uit welk recept ik nu precies ga maken....
probeer dat eiermengsel eens zo te maken: 3 eieren...15 dl melk, 2/3 eetlepels bloem..2 eetlepels koffiemelk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef kabouter.muts het volgende:
ui, knoflook. paprika bakken
bladspinazie erdoor
met vellen bladerdeeg een taartvorm bedekken
spinaziemengsel er in doen
eieren met beetje melk peper en zout loskloppen en erover gieten
overdekken met wat kaas en/of pijnboompitjes
serveren met tomatensalade ofzo
Het is geen puree maar bladerdeeg
toch erg lekker!!!
Je kan het bladerdeeg natuurlijk voor puree vervangen![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:00 schreef IJzercookie het volgende:
eerst laagje aardappelpuree, daar over heen spinazie-a-creme, daarover een aantal gehalveerde eieren. Hierover een kaassaus gieten, dan in de oven. Als het allemaal al warm is kan een paar minuutjes onder de grill al genoeg zijn
Heb je een linkje voor ons?quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:12 schreef Fixxxer het volgende:
spinazie met zalm aardappelpurree en mosterdsausje, f*kking lekker en t recept staat op de website van AH/allerhande.![]()
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?course=hoofdgerecht&ingredient=spinazie+zalm&id=241634&offset=0quote:
Heb het recept uitgeprint!! Ga ik eens proberen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/recipe.jsp?course=hoofdgerecht&ingredient=spinazie+zalm&id=241634&offset=0
Ziet er lekker uit
[afbeelding]
Ik dus... zie bovenstaande post.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:58 schreef Koningin het volgende:
[..]
Heb het recept uitgeprint!! Ga ik eens proberen.
Iemand er ervaring mee?
Klinkt lekker en makkelijk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:00 schreef Lienekien het volgende:
Een heel simpel recept:
Aardappelschijfjes bakken, die doe je in een ovenschaal zodat de bodem is bedekt.
Daaroverheen: een laag spinazie a la creme (ontdooid), naar smaak extra gekruid.
Ten slotte: geraspte kaas of bijv. danish blue
Niet-vegetarische variant: tussen aardappelschijfjes en spinazie een laag rul gebakken gehakt, naar smaak gekruid en met bijv. knoflook en een gesnipperd en gefruit uitje.
20 minuten in een oven van ca. 200 graden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |