Zoiets ja.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:15 schreef Dacide het volgende:
Heeft ie een dikke spin gemaakt ofzo?
quote:Frankrijk kampioen A1GP, Jos 14e in sprintrace
(12/3/2006) Door de tweede plaats in de sprintrace op te eisen en door het feit dat Zwitserland een slechte race reed en ook nog eens een zwarte vlag kreeg, is Frankrijk al verzekerd van het kampioenschap.
"Wat is dit?" zal het eerste idee geweest zijn van menige kijker naar de door regen overheerste sprintrace op Laguna Seca. Fijne waterwolken achter de auto's zorgden voor een zicht dat nauwelijks twee meter kon zijn. Meer dan drie auto's waren bij de start niet door de camera te registreren, de rest zat verborgen in een spray van regen.
Eigenlijk was het nog een wonder dat er maar één auto spinde in die eerste ronde: Max Papis. De safetycar moest dus al snel ingezet worden.
Frankrijk liet even erna zien dat hun auto in de regen weer het best van iedereen functioneerde. Met een fraaie actie wist Nicolas Lapierre een tweede plek te pakken. Een belangrijke tweede plaats, omdat deze het kampioenschap zeker zou stellen.
Daarna zagen we een race waar de auto op de baan houden tot kunst werd verheven. Zeker niet gemakkelijk rijden! Daarbij nog eens in aanmerking nemende dat het voor veel rijders de eerste regenrace in een A1GP wagen was, was het verwonderlijk om te zien dat ondanks een minimaal zicht toch de een na de andere inhaalactie werd gepresenteerd. Meestal niet succesvol, maar toch.
Libanon sloeg een kleine flater door op het rechte stuk achter de safetycar zijn auto nog niet in bedwang te houden. Hij tikte daarbij Duitsland en Australië aan.
Voor Jos Verstappen was het 'overleven'. Vanuit een 12e startpositie zou een inhaalrace totaal zinloos zijn geweest en waarschijnlijk met schade afgelopen. Daarom probeerde Jos zijn plek te houden. Dat ging niet helemaal feilloos. Hij slipte en wist de auto met veel ervaring én een dubbele donut op de baan te houden. Daarna werd hij ongevraagd betrokken in een slippartij van Fittipaldi. Op het allerlaatst wist Verstappen dan toch nog een plaats naar voren te pakken door Pakistan in te halen. Met enkele uitvallers in de laatste ronde was een 14e klassering, gezien de hele situatie, nog niet eens zo heel slecht.
Jo Vleugels
land ronden tijd
1 MEXICO 16 31:07.422
2 FRANCE 16 31:09.193
3 PORTUGAL 16 31:15.462
4 GREAT BRIT 16 31:20.213
5 IRELAND 16 31:31.812
6 CANADA 16 31:33.449
7 GERMANY 16 31:33.838
8 NEW ZEAL. 16 31:37.896
9 USA 16 31:38.456
10 AUSTRALIA 16 31:42.069
11 SOUTH AF 16 31:43.393
12 AUSTRIA 16 31:59.182
13 BRAZIL 16 32:01.622
14 NETHERLANDS16 32:02.688
15 PAKISTAN 16 32:05.098
16 SWITZERLAND16 32:07.900
17 CHINA 16 32:20.430
18 CZECH REP 15 29:48.402
19 ITALY 15 32:15.466
20 INDONESIA 12 24:56.280
21 LEBANON 9 18:07.595
22 MALAYSIA 7 13:57.083
Ik wou zeggen, als hij normaal rustig had gedaan was hij eerder op het goede pas geweest. Dit was meer te snel weg willen en nog een keer dwars..quote:Op zondag 12 maart 2006 23:31 schreef Vitalogy het volgende:
Jo zegt met veel ervaring, maar het leek meer dat hij nogal geforceerd snel terug de baan op wilde komen.
Maar goed, niet te veel over zeiken. Die race was in zijn geheel een drama, niet alleen wat Jos betreft. Nu maar vlug de hoofdrace.
Ik vind het maar saai, als je dit ooit eens hebt gezien is het iedere keer hetzelfde... Ben er zelf ook een keertje live bij geweest. Eén keer leuk, maar om nog een keer te gaan....quote:
Over een paar ronden weten we hetquote:Op maandag 13 maart 2006 00:00 schreef Stereotomy het volgende:
Dit moet gewoon op slicks kunnen, toch?
Dat zei Allard, maar ik vraag me af.quote:Op maandag 13 maart 2006 00:06 schreef X-fi het volgende:
Iedereen naar binnen, wat heeft Verstappen voor banden, ook regenbanden toch?
Het is zeker leuk om te zien! Deed me veel beter met de formule 1 winterstop!quote:Op maandag 13 maart 2006 00:10 schreef Stereotomy het volgende:
Toch altijd leuke wedstrijden met die Dinky Toys, vinden jullie niet?
Geweldige reclamequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |