die noemen wij "knipper"quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:05 schreef Flyswatter het volgende:
N.a.v. dit topic herinnerde ik me dat we vroeger thuis een toffe naam hadden voor de afstandsbediening, nl.:
Televisieding. (Maar dan wel in het Limburgs: Tilleviesiedink)
voorzover ik weet zijn dat ook treefjes... mgoed, je kan nooit weten.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:07 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:
afstandsbediening: mn pa noemt het altijd "het kassie" mn broer noemde het altijd "de zapper"
elastiekjes voor in je haar: "stelahiekje"
onderzetters voor pannen: "treefjes"
mijn bed: "mn nestje"
eindelijk gerechtigheid! het is dus een echt bestaand woord!!!!!! en iedereen maar zeggen dat het niet zo was!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:08 schreef BertV het volgende:
[..]
voorzover ik weet zijn dat ook treefjes... mgoed, je kan nooit weten.
treeft (de ~, ~en)
1 ijzeren drievoet om potten enz. boven een open vuur te kunnen plaatsen
2 roostertje om hete pannen, strijkijzers enz. op te zetten
Hier ook. Het televisiekastjequote:Op woensdag 8 maart 2006 10:35 schreef YellowLedbetter het volgende:
Kastje: De afstandsbediening voor de TV
Bij ons de "Radiobode"quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:19 schreef Yozzz het volgende:
Wij noemen om de een of andere reden de Tvgids altijd de Radiogids![]()
bij ons was het knopjesquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:16 schreef Litso het volgende:
Wij noemen de afstandsbediening altijd 'de knoppen'.
Ow ja, dat zegt mijn pa ook nog steeds.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:19 schreef Yozzz het volgende:
Wij noemen om de een of andere reden de Tvgids altijd de Radiogids![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:50 schreef Biogarde het volgende:
Ik noem m'n broertje altijd, kutjong![]()
En zo heet ie helemaal niet![]()
![]()
111!!!11undostres!11@###@@@
![]()
!11
![]()
of gewoon ABquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:30 schreef sararaats het volgende:
de afstandsbediening heet hier de zapper of het kaske
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |