Maar als je de sluitertijd en diafragma niet mee veranderd heb je daar toch niets aan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De camera draait dan tijdelijk aan je ISO knopje als het ware, zodat je film anders belicht word dan dat de lichtmeter denkt dat goed voor je film is....
pushen en pullen is het voor de gek houden van je camera.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:43 schreef Kleintje het volgende:
Maar wat is dat pushen nu eigenlijk???
Ja, dat klopt heeft alleen zin als ie niet in de M mode staat.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:43 schreef PoseidonVS het volgende:
Maar als je de sluitertijd en diafragma niet mee veranderd heb je daar toch niets aan?
Het idee van een het instellen van een hogere ISO dan er in zit is toch dat je lichtmeter je aanraad om hogere sluitertijden of een kleiner diafragma te gebruiken dan normaal?
In princiepe is dat langer of korter ontwikkelen van de film waardoor de foto's lichter of donkerder worden dan met de standaard ontwikkeltijden voor die film.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:43 schreef Kleintje het volgende:
Maar wat is dat pushen nu eigenlijk???
Handmatigquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:47 schreef Kleintje het volgende:
zo ver was ik al... maar hoe kan je dat doen?
Vraag ik me gewoon af...
Met je F65 kan het niet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:47 schreef Kleintje het volgende:
zo ver was ik al... maar hoe kan je dat doen?
Vraag ik me gewoon af...
huh??? Maar kan dat dan met een analoge?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Handmatig! je ISO instellen inplaats van je camera in DX mode te laten staan....
Ja als je naar een vaklab gaat is het aan te raden om door te geven dat je een rolletje gepushed hebt omdat ze anders misschien denken dat je je foto's zo donker wilde hebben.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:48 schreef Kleintje het volgende:
oke... dus dat gebeurd met afdrukken.
Tnx.
En als je niet zelf afdrukt maar het laat doen, kan je daar bij de speciaalzaak ook om vragen???
Je kan het overal gewoon vragen. Of ze het doen is een tweedequote:Op woensdag 8 maart 2006 13:48 schreef Kleintje het volgende:
oke... dus dat gebeurd met afdrukken.
Tnx.
En als je niet zelf afdrukt maar het laat doen, kan je daar bij de speciaalzaak ook om vragen???
Ja hoor, maar toevallig heb jij een camera gekocht waarin die handmatige ISO instel functie niet op de camera zitquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:50 schreef Kleintje het volgende:
huh??? Maar kan dat dan met een analoge?
*voelt zich nu erg blond en een*
quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:11 schreef Mauro het volgende:
Uitkijken wat voor foto's je op Fok! plaatst!
Telegraaf blundert met 'criminele' FOK!ker
Dat vind je veel?quote:
Whehehehehee. "Geqxon beraadt zich met zijn adviseur"quote:
Weer een reden erbij om die krant niet te lezenquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:32 schreef CocaColaLight het volgende:
Het begint nog groter te worden:
http://www.rtl.nl/(/actue(...)crime/060308-fok.xml
Maar wel erg slecht van de telegraaf. Onder het motto laten we zomaar een foto nemen van een jongen met een "pistool" in zijn handen....
Toch maar eens kijken of ik geen deal met de telegraaf kan sluiten. Er zit toevallig een schiet vereniging bij mij in de buurt
sssssttttt Die 2 zware criminelen zijn nog voortvluchtigquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:28 schreef RonaldV het volgende:
Ik ben al blij dat ze niet een foto van twee Fok!-sters in bikini met SuperSoaker hebben geplaatst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |