abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35846685
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Oke je wil het niet begrijpen, ook goed.
Leg het dan maar eens uit...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_35846739
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:21 schreef megapauper het volgende:
Je blijft er omheen draaien. Waar het om gaat is dat je mensen in sommige gevallen niet zelf de keuze moet laten, ik doel op zaken die van levensbelang zijn. Eén daarvan is een uitkering voor iemand die om wat voor reden dan ook geen andere inkomstyen kan genereren. Met die uitkering kan hij/zij dan eten kopen wat via de vrije markt wordt aangeboden. Het is dus onzin om te zeggen dat ik zou vinden dat de prijs van voedsel door de overheid bepaald worden.
In dit land is de helft van de beroepsbevolking voor haar inkomen van de overheid afhankelijk. Kunnen die allemaal niet op andere manieren inkomsten genereren?
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:35:26 #153
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35846812
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:21 schreef more het volgende:

Ik zag in het verleden, toen Balkenende nog niet aan de "macht" was, zo vaak "minder bedeelden" die gewoon volledig zwart bijverdiende. En daar wil ik niet voor betalen.
Waar wil jij eigenlijk wel belasting voor betalen? Voor nieuwe wegen denk ik, zodat je met je met die belachelijke kiepwagen van je lekker over het asfalt kun rijden. Of wil je er mee door het zand gaan crossen?
pi_35846841
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

In dit land is de helft van de beroepsbevolking voor haar inkomen van de overheid afhankelijk. Kunnen die allemaal niet op andere manieren inkomsten genereren?
De helft? Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_35846850
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:35 schreef megapauper het volgende:
Waar wil jij eigenlijk wel belasting voor betalen? Voor nieuwe wegen denk ik, zodat je met je met die belachelijke kiepwagen van je lekker over het asfalt kun rijden. Of wil je er mee door het zand gaan crossen?
Ben je gek! Wegen moeten geprivatiseerd worden.

Ik heb overigens geen auto. Te duur in dit land, dankzij de overheid.
pi_35846886
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De helft? Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan?
De helft ja. Ambtenaar of uitkeringstrekker. Dat is even schrikken he.
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:39:03 #157
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35846891
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:

wie bedoel je? Uitkeringstrekkers, studenten etc...............of de overheidsambtenaren?
pi_35846950
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:35 schreef megapauper het volgende:

[..]

Ik denk dat ik als ondernemer meer belasting per jaar betaal dan jij in je hele leven, maar goed.
Wat ik wil is een kleine overheid die alleen de belangrijke zaken regelt, en voor de rest zoveel mogelijk aan de burgers zelf overlaat.
pi_35846961
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ben je gek! Wegen moeten geprivatiseerd worden.

Ik heb overigens geen auto. Te duur in dit land, dankzij de overheid.
Ik stel voor om de wegenbelasting kostendekkend te maken en daar het hele wegenstelsel van te betalen . Bedrijven kunnen de kosten gewoon door rekenen in hun producten. Hoef ik geen belasting meer te betalen voor iets dat ik nauwelijks gebruik.
pi_35847011
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

De helft ja. Ambtenaar of uitkeringstrekker. Dat is even schrikken he.
Ambtenaren werken iig wel, en we willen allemaal meer politie toch?
pi_35847014
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:21 schreef more het volgende:

[..]

Ik zag in het verleden, toen Balkenende nog niet aan de "macht" was, zo vaak "minder bedeelden" die gewoon volledig zwart bijverdiende. En daar wil ik niet voor betalen.
ja vooral kom eens met cijfer die dit kunnen staven dat het aantal fraudeurs door balkenende verminderd is.

Net zoals mensen elkaar nu steeds veren in de reet lopen te steken dat er zo weinig asielzoekers binnenkomen, dat komt ook alleen maar door beleidsregels die tijdens paars 2 gemaakt zijn.
pi_35847064
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals mensen elkaar nu steeds veren in de reet lopen te steken dat er zo weinig asielzoekers binnenkomen, dat komt ook alleen maar door beleidsregels die tijdens paars 2 gemaakt zijn.
Waarom zit heel links Nederland dan op Rita Verdonk te kankeren?
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:45:13 #163
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35847079
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:41 schreef more het volgende:

Ik denk dat ik als ondernemer meer belasting per jaar betaal dan jij in je hele leven, maar goed.
Wat ik wil is een kleine overheid die alleen de belangrijke zaken regelt, en voor de rest zoveel mogelijk aan de burgers zelf overlaat.
wat zijn de belangrijke zaken volgens jou?

En je denkt toch niet dat ik geloof dat jij een paar miljoen euro per jaar verdient he.................sta je in de quote 500?
pi_35847118
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:44 schreef more het volgende:

[..]

omdat Rita een kankerwijf is ...

Nee, omdat ze blunders maakt, zoals met het verstrekken van verkeerde informatie aan de kamer.
pi_35847131
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:44 schreef more het volgende:

[..]

Omdat dit gaat over uitgeprocedeerde asielzoekers en dat is wat anders dan degene die nu nog binnenkomen.

Kom je dadelijk ook nog met de verminderde fraude cijfers?
pi_35847134
Rita Verdonk is een naar, kil, achterbaks onmens.
pi_35847164
We gaan weer terug naar voorheen!
Toen dit land nog niet naar de kloten was geholpen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:48:28 #168
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35847192
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

omdat Rita een kankerwijf is ...

Nee, omdat ze blunders maakt, zoals met het verstrekken van verkeerde informatie aan de kamer.
Ik vond je eerste argument beter
pi_35847231
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:48 schreef megapauper het volgende:

[..]

Ik vond je eerste argument beter
Het eerste is de echte reden, het 2e de reden die de linkse oppositie aangeeft. Allebei zijn ze waar natuurlijk.
pi_35847356
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:45 schreef megapauper het volgende:

[..]

En je denkt toch niet dat ik geloof dat jij een paar miljoen euro per jaar verdient he.................sta je in de quote 500?
Nee ik sta niet in de Q 500, maar ik schat dat jij een gemiddeld iemand bent met dito salaris en dat je ongeveer ¤ 14.000,- per jaar aan de belasting kwijt bent.

Dus "je hele leven" is misschien wat overdreven, hou het maar op 15 jaar.
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:02:24 #171
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35847654
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:53 schreef more het volgende:

Nee ik sta niet in de Q 500, maar ik schat dat jij een gemiddeld iemand bent met dito salaris en dat je ongeveer ¤ 14.000,- per jaar aan de belasting kwijt bent.

Dus "je hele leven" is misschien wat overdreven, hou het maar op 15 jaar.
Jij bent echt een beetje vervreemd van de samenleving als je denk dat jan modaal 14.000 euro aan belastinggeld afdraagt
pi_35847955
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:02 schreef megapauper het volgende:

[..]

Jij bent echt een beetje vervreemd van de samenleving als je denk dat jan modaal 14.000 euro aan belastinggeld afdraagt
Volgens het Nibud betaalde (in 2004) een gezin met twee kinderen, waarvan alleen de man werkt met een modaal salaris van ¤ 29.500,- per jaar ongeveer ¤ 11.000,- belasting. Ik heb het ietsjes opgehoogd.
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:14:52 #173
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35848079
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:11 schreef more het volgende:

Volgens het Nibud betaalde (in 2004) een gezin met twee kinderen, waarvan alleen de man werkt met een modaal salaris van ¤ 29.500,- per jaar ongeveer ¤ 11.000,- belasting. Ik heb het ietsjes opgehoogd.
28% opgehoogd...............anyway daar ging het niet op. Ik feliciteer je met je inkomen van NLG 1.000.000,- per jaar maar weet nu nog steeds niet wat jij belangrijke overheidstaken vindt waar je aan mee wilt betalen.
pi_35848626
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:14 schreef megapauper het volgende:

[..]

maar weet nu nog steeds niet wat jij belangrijke overheidstaken vindt waar je aan mee wilt betalen.
Onderwijs
Veiligheid
Handhaving
Basiszorg
Stimulering nieuwe technieken.
Infrastructuur (wegen, bruggen, je weet wel)

De rest kan de BV nederland zelf wel.
pi_35849705
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:30 schreef more het volgende:

[..]

Onderwijs
Veiligheid
Handhaving
Basiszorg
Stimulering nieuwe technieken.
Infrastructuur (wegen, bruggen, je weet wel)

De rest kan de BV nederland zelf wel.
Cultuur?

Of laten we de cultuur van de VS voor het gemak maar verder doorvoeren? (wat wel gebeurt als je dit aan de bv NL overlaat)

[ Bericht 5% gewijzigd door meurdoos op 08-03-2006 17:10:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')