Die foto's maken het juist af, geniaal gevonden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:34 schreef Delenlill het volgende:
Dit verhaal is larie, of tenminste dik overdreven, en die foto's zijn ook net iets te nep, dit is gewoon de reinste propaganda, het verhaal is wel goed geschreven tho, hulde voor de schrijver! Je weet je publiek echt te pakken.
Nee, ik was zo slim om mijn password te vergeten en ik ben van provider gewisseld en kan nu mijn acount niet meer bereiken. Dus dan maar zo (ik hecht ook niet veel waarde aan mijn posthistorie).quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:00 schreef Andre70 het volgende:
Overigens, heb je nu speciaal een kloon aangemaakt om hierop te reageren? Waarom niet onder je eigen titel?
Iets wat de grondprijzen verschrikkelijk opdrijft. Hier kun je duidelijk zien wat onbeperkte vrijhandel voor gevolgen heeft. Bedankt liberaal Nederland.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:42 schreef kwib het volgende:
Die vastgoedhandelaar is rijk geworden door grondtransacties.
Dat is niet de schuld van de gemeenten, maar van de landelijke overheid.quote:Dat daar kapitalen aan wordt verdiend is toch echt niet zijn schuld. Ik maak zelf grondexploitaties voor gemeenten en die gebruiken deze ook om hun miljoenentekorten (!!) mee op te vullen.
Vrije sector? Oh, doe maar 300 euro per vierkante meter.
Zoeel invloed hebben milieu-organisaties echt niet hoor, anders zou het ook niet mogelijk zijn om de ene na de andere snelweg aan te leggen, soms zelfs dwars door een uniek natuurgebied!quote:Als je van de milieulobbies nergens mag bouwen maar wel 16 miljoen landgenoten van een twee-onder-een-kap woning moet voorzien gaat de grondprijs omhoog. Standaard vraag & aanbod.
Hij kan hier misbruik van maken omdat het neoliberalisme verbiedt om vrijhandel aan banden te leggen, ook al gaat het om een schaars produkt als grond.quote:Die handelaar maakt gewoon goed gebruik van de kortezichtige hypocritisie van de Nederlandse Ruimtelijke Ordening. Iets wat ik ook van plan ben om te doen
Het is juist géén onbeperkte vrijhandel. Dat is nu net het hele probleem.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:42 schreef DaveM het volgende:
[..]
Iets wat de grondprijzen verschrikkelijk opdrijft. Hier kun je duidelijk zien wat onbeperkte vrijhandel voor gevolgen heeft. Bedankt liberaal Nederland.
[..]
Noem eens een paar beperkingen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:58 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Het is juist géén onbeperkte vrijhandel. Dat is nu net het hele probleem.
Er is slechts één beperking, en die is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen landbouwgrond en bouwgrond.quote:
If you can't beat them, join them. Maar dat wil niet zeggen dat wij als Nederland in geheel dit soort praktijken dan maar moet toelaten. Die arme vrouw met haar kindje draagt meer bij aan Nederland als die vette kerel. Het is niet rechtvaardig.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:42 schreef kwib het volgende:
Die vastgoedhandelaar is rijk geworden door grondtransacties. Dat daar kapitalen aan wordt verdiend is toch echt niet zijn schuld. Ik maak zelf grondexploitaties voor gemeenten en die gebruiken deze ook om hun miljoenentekorten (!!) mee op te vullen. Vrije sector? Oh, doe maar 300 euro per vierkante meter.
Als je van de milieulobbies nergens mag bouwen maar wel 16 miljoen landgenoten van een twee-onder-een-kap woning moet voorzien gaat de grondprijs omhoog. Standaard vraag & aanbod.
Die handelaar maakt gewoon goed gebruik van de kortezichtige hypocritisie van de Nederlandse Ruimtelijke Ordening. Iets wat ik ook van plan ben om te doen
Ja, maar wat nu als je niet sociaal kunt huren, en particulier huren onbetaalbaar is? En je niet meer 20 bent en nog lekker bij je ouders kunt wonen? Iedereen moet toch een dak boven zijn hoofd? Je dacht toch hopelijk niet dat mensen voor hun lol een hypotheek nemen die 7x hun bruto jaarinkomen bedraagt... dat is omdat er geen keuze is.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:31 schreef longinus het volgende:
Mooi verhaal, maar hoe vaak je de mensen ook waarschuwd ze blijven lenen en tophypotheken afsluiten. Krijgen ze het nioet bij de ene bank dan gaan ze naar de andere en als ze het daar ook niet krijgen dan gaan ze naar figuren die er niet om geven als mensen in de problemen komen.
Hier begin je het wel door te krijgenquote:Gemeentes en ambtenaren doen er nog een schepje bovenop door regels af te dwingen maar gerespekteerde inwoners/zakenlui te bevoordelen.
Bestemmingsplannen lekken of worden aangepast en driemaal raden wie daar rijker door worden.
Het hebben van een kennis op het gemeentehuis geeft je al voorsprong, zeker als die kennis een hogere funktie heeft. Het is gewoon een vorm van corruptie.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:28 schreef BadEend19 het volgende:
Maar het heeft er ook mee te maken dat sommige vastgoedhandelaren fraude plegen, dit kan doordat ze mensen omkopen bij de gemeente enz en dus als eerste op de hoogte zijn van wat bijv bouwgrond word enz. enz.
Het krantenartikel is wel schromelijk overdreven idd!![]()
Dat deze fraude algemeen bekend is, en ook nog eens oogluikend wordt toegestaan is het echte schandaal. Ik vraag me af hoeveel hooggeplaatsen hier ook nog beter van worden.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:28 schreef BadEend19 het volgende:
Maar het heeft er ook mee te maken dat sommige vastgoedhandelaren fraude plegen, dit kan doordat ze mensen omkopen bij de gemeente enz en dus als eerste op de hoogte zijn van wat bijv bouwgrond word enz. enz.
Het krantenartikel is wel schromelijk overdreven idd!![]()
Wel overdreven je kunt niet bijlenen als je de hypotheek al nauwelijks kan betalen!quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:44 schreef longinus het volgende:
[..]
Het hebben van een kennis op het gemeentehuis geeft je al voorsprong, zeker als die kennis een hogere funktie heeft. Het is gewoon een vorm van corruptie.
En een overdreven artikel is het niet, gewoon de tegenstellingen goed beschreven, al denk ik wel dat dat Brechtje erg naďef is geweest.
De Quote-500 staat helemaal vol van dit soort miljoenairs. Ik denk niet dat het goed is dat toegelaten wordt dat zo een kleine groep mensen zich zo "exhibionistisch" verrijkt terwijl veel gezinnen moeite hebben om rond te komen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:37 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Wel overdreven je kunt niet bijlenen als je de hypotheek al nauwelijks kan betalen!![]()
Het is niet een vorm van corruptie, het is corruptie omdat je over voorkennis beschikt wat in NL verboden is net als op de beurs enz.
Maar het gebeurd ook veelvuldig dat vastgoedhandelaren mensen omkopen bij de gemeente of provincie die geen kennis, familie enz is , ze verdienen er later toch zoveel aan dat het niet uitmaakt dat ze moeten omkopen.![]()
Daarom zijn er in deze branche ook zoveel miljonairs.
Wat is de definitie van een Bananenrepubliek? Volgens mij zitten we er dichtbij.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:21 schreef Barcas het volgende:
[..]
Dat deze fraude algemeen bekend is, en ook nog eens oogluikend wordt toegestaan is het echte schandaal. Ik vraag me af hoeveel hooggeplaatsen hier ook nog beter van worden.
Het lijkt wel alsof we langzaam een bananenrepubliek worden.![]()
De vraag is natuurlijk hoeveek keuze ze gehad heeft.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 04:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Met een muts als Brechtje heb ik al niet eens medelijden. Dat ze oppleurt. Beetje zielig gaan lopen doen in de krant. Ze is gewoon enorm dom, kan ik geen medelijden mee hebben.
quote:'We hadden geen andere keuze. Toen Willem (haar overleden man, red.) nog leefde was hij de kostwinner. We verdienden nét te veel om een sociale woning te krijgen, en veel te weinig om particulier te kunnen huren.'
En ook het hele sociale-woningidee is van de overheid. De groep van Brechtje valt overheidswege nou net tussen het wal en het schip. Wanneer het steuntrekkers geweest waren had de gemeente wél iets betaalbaars voor ze geregeld.quote:'Maartje was toen anderhalf jaar oud en het was eind november. Omdat we ten einde raad waren, en we nergens anders terecht konden, zijn we toch maar naar de hypotheekbank gegaan
quote:Het wordt steeds moeilijker om nog voldoende geld te kunnen lenen om een huis te kopen. Vooral starters hebben het vaak moeilijk hiermee. Al langer vinden wij dat hier iets aan gedaan moet worden.
Zelfbenoemd filantroop en mensenvriend Bram Duikelaar biedt uitkomst.
"Nu ik zelf als succesvol zakenman genoeg geld verdiend heb wil ik graag iets voor de mensen terugdoen. Niet uit eigenbelang, maar uit goedheid. Mijn kennis ligt op het gebied van vastgoed. Dáár ga ik dus helpen!"
Vele duizenden mensen legden reeds hun lot in handen van deze zakenman. Mensen die zonder zijn hulp nog steeds huizenloos langs de kant van de woningmarkt zouden hebben gestaan. Ook ú bent welkom om in de toekomst have en goed over te doen aan deze man. Alles wat u hoeft de doen is te informeren bij "de Hypotheekbank". Wij helpen u graag!
Vast meer keuze dan alleen het handeltje van deze gladjakker. Waarom was d'r vent trouwens onverzekerd?quote:De vraag is natuurlijk hoeveek keuze ze gehad heeft.
Dát kwam nu eenmaal beter uit.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Vast meer keuze dan alleen het handeltje van deze gladjakker. Waarom was d'r vent trouwens onverzekerd?
Heb jij een betere oplossing voor haar? Ze komt oorspronkelijk uit Den Dungen!quote:Op zondag 12 maart 2006 23:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan kan ze nu op de blaren zitten vanwege eerdere kortzichtigheid.
quote:De gemeentelijke grondprijzen voor het bouwen van woningen zijn dusdanig gestegen, dat de woningmarkt erdoor verlamd raakt. Dat stelt branchevereniging Bouwend Nederland zondag in De Telegraaf. Volgens de organisatie komt dat mede doordat de kosten van een nieuwe woning voor eenderde worden bepaald door de prijs van de grond en ligt de oorzaak hiervan bij de gemeenten. Door de stijging zouden starters nauwelijks nog in aanmerking komen voor een nieuwe woning (...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |