quote:Ik lees hier genoeg over mensen die de 150.000 dode kinderen in Irak niet betreuren en roepen : Het doel heiligt de midellen. Albright is 1 van de politici die dat ook vind (toevallig een Joodse dame). Maar die 150.000 kinderen zijn voor mij wel ff iets belangrijker dan 8 doden elders. Gisteren is ook een bomaanslag gepleegd in Colombia, ik heb er nog niets over gelezen op FOK! Het lijkt erop dat een Israelisch leven in het westen gezien wordt alsof het meer waard is dan een ander leven. Voor mij zijn ze hetzelfde. En die Colombianen zijn net zo belangrijk als die Isrealiers
Op zondag 02 december 2001 14:11 schreef aa het volgende:[..]
Lijkt me niet dat hij dat doet:
[..]
Kijk maar bijv. naar die mensen die in New York een paar vliegtuigen verkeerd op de grond hebben gezet.
Vroeger had je in Japan ook zulke mensen, de kamikazes.
quote:Israëlische én Palestijnse levens worden in het westen inderdaad als heel belangrijk gezien. Over Jammu & Kashmir hoor je bijvoorbeeld niks terwijl elke dag wel weer mensen gedood worden door terroristen. Onlogisch is dat echter niet helemaal. De situatie daar in het Midden-Oosen is heel belangrijk voor de hele wereld. In Colombia heeft het alleen invloed op Colombia. Als er in het Midden-Oosten iets gebeurt beïnvloedt dat de hele wereld.
Het lijkt erop dat een Israelisch leven in het westen gezien wordt alsof het meer waard is dan een ander leven
En dat alleen Israëlische doden tellen is niet helemaal waar. Het wordt ook uitgebreid in de pers gebracht als Palestijnen op een vreemde wijze sterven. Bijvoorbeeld met die booby trap van een paar dagen geleden. Eerst werd gedacht dat het gewoon een ongeluk was met een niet ontplofte granaat. Toch kwam dat uitgebreid in de pers. Van Colombia bijvoorbeeld zou dat nog geeneens in de pers komen.
[Dit bericht is gewijzigd door VAK op 02-12-2001 14:33]
quote:Bewijst maar weer eens dat jou mening gebasseerd is op haat jegens Arabieren.
Op zondag 02 december 2001 14:29 schreef machteld het volgende:
Arabisch bloed is nu eenmaal goedkoper.
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 02-12-2001 14:44]
quote:Is wel waar! Je moet niet alleen naar het nieuws kijken. kijk ook naar NOVA en andere soortgelijke uitzendingen. ALtijd is een Israelier vermoord en een Palestijn gedood.
Op zondag 02 december 2001 14:31 schreef VAK het volgende:[..]
En dat alleen Israëlische doden tellen is niet helemaal waar. Het wordt ook uitgebreid in de pers gebracht als Palestijnen op een vreemde wijze sterven. Bijvoorbeeld met die booby trap van een paar dagen geleden. Eerst werd gedacht dat het gewoon een ongeluk was met een niet ontplofte granaat. Toch kwam dat uitgebreid in de pers. Van Colombia bijvoorbeeld zou dat nog geeneens in de pers komen.
quote:Ik zeg toch niets slechts over Arabieren !!
Op zondag 02 december 2001 14:32 schreef onschuldig het volgende:[..]
Bewijst maar weer eens dat jou mening gebasseerd is op haat jegens Arabieren.
Omdat een aantal Arabieren zulke gekke dingen doen wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn,. Als ik alle Joden zou geneeraliseren zouden ze er ook niet goed vanaf komen en zou ik ook kunnen beweren dat hun bloed goedkoper is dan strond, kijk maar naar WOII. Maar zo ben ik gelukkig niet!! ik probeer mensen naar daden te beoordelen en Israel beoordeel ik op politieke gronden.
Ik wil alleen maar zeggen dat bepaalde Arabische bevolkingsgroepen leven gemiddeld minder waard lijken te achten.
quote:Als iemand zijn eigen leven onbelangrijk vind hoeven wij dat toch niet te vinden?? En ik had het over de media en Colombia. Jij moest zo nodig van onderwerp veranderen.
Op zondag 02 december 2001 14:49 schreef machteld het volgende:[..]
Ik zeg toch niets slechts over Arabieren !!
Ik wil alleen maar zeggen dat bepaalde Arabische bevolkingsgroepen leven gemiddeld minder waard lijken te achten.
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 02-12-2001 14:59]
quote:Het wordt tenminste verteld als er doden vallen. Bij andere landen blijft het helemaal stil... Een Palestijnse dode is altijd nog belangrijker dan de Colombiaan, Afrikaan of Indiër.
Is wel waar! Je moet niet alleen naar het nieuws kijken. kijk ook naar NOVA en andere soortgelijke uitzendingen. ALtijd is een Israelier vermoord en een Palestijn gedood.
quote:Meer als een STATISTISCH gegeven is het niet. Als er een Israelier sterft is het gelijk wereldnieuws en moet er uren aan besteed worden op TV.
Op zondag 02 december 2001 14:59 schreef VAK het volgende:[..]
Het wordt tenminste verteld als er doden vallen. Bij andere landen blijft het helemaal stil... Een Palestijnse dode is altijd nog belangrijker dan de Colombiaan, Afrikaan of Indiër.
quote:Dus als Amerikanen eerder bereid zijn te sterven voor hun land dan Nederlanders, dan kun je dus zeggen "Amerikaans bloed is nu eenmaal goedkoper."
Op zondag 02 december 2001 14:29 schreef machteld het volgende:
Arabisch bloed is nu eenmaal goedkoper.Kijk maar bijv. naar die mensen die in New York een paar vliegtuigen verkeerd op de grond hebben gezet.
Vroeger had je in Japan ook zulke mensen, de kamikazes.
quote:Je zei wel wat slechts over Arabieren. Als je dat zelf niet een door hebt dan...
Op zondag 02 december 2001 14:49 schreef machteld het volgende:[..]
Ik zeg toch niets slechts over Arabieren !!
Je kan het trouwens ook zo zien: Mensen die bereid zijn te sterven voor hun land volk of overtuiging zijn dapperder dan de egoistische bangerige 'luiestoel-mopper-mens'
.
quote:Nee hoor, het verschil daartussen is echt niet zo heel groot. Als er bijvoorbeeld een Israeli in z'n auto wordt neergeschoten door Palestijnen wordt het bijna nooit los vermeld, maar in een context van: "nog een dag van geweld in Israël." Als er een Hamas-leider in z'n auto wordt weggeblazen door Israël komt dat nog groter in het nieuws en vaak wordt er zelfs daarvoor een soort van veroordeling uitgesproken. Het verschil is hier tegenwoordig echt niet zo groot meer. Het enige is dat jij iedere seconde die aan een Israeli besteed wordt een seconde teveel vindt en elke seconde die aan een Palestijn besteed wordt te weinig vindt. Op die manier kijk je naar de media en daardoor lijkt het alsof de media fel pro-Israël is. Dat de media wel wat pro-Israël gericht zijn komt omdat men zich nou eenmaal veel beter kan identificeren met een jongere die 's nachts naar de disco gaat dan een Palestijn die in een vluchtelingenkamp woont.
Meer als een STATISTISCH gegeven is het niet. Als er een Israelier sterft is het gelijk wereldnieuws en moet er uren aan besteed worden op TV.
--------------------------------------------------
Kennelijk mag je daar normaalgesproken dus wel een wapen dragen...
Ik heb zelf weinig hoop dat het daar ooit nog goed komt.
Het uitroepen van de noodtoestand is in ieder geval een teken dat Arafat wel degelijk een (wanhopige) poging doet zijn onberekenbare achterban in toom te houden. Veel zal het helaas niet uitmaken.
quote:Klopt (niet in zijn algemeenheid, want ook andere factoren spelen een rol)
Op zondag 02 december 2001 15:01 schreef HighPriority het volgende:
Dus als Amerikanen eerder bereid zijn te sterven voor hun land dan Nederlanders, dan kun je dus zeggen "Amerikaans bloed is nu eenmaal goedkoper."
Net zoals een Zuid-Afrikaanse hiv-geinfecteerde minder verzorging en medicijnen krijgt (en daardoor eerder sterft) dan een goed verzekerde Amerikaan. Aan elk leven hangt dus ook gewoon een prijskaartje.
quote:Dat had hij wel een paar jaar eerder mogen doen, maar het is een beginnetje.
Op zondag 02 december 2001 15:26 schreef ButcherBird het volgende:
Bron: www.nos.nl
-------------------------------------------------------
De Palestijnse leider Arafat heeft de noodtoestand uitgeroepen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever. Dit houdt onder meer in dat alleen de politie een wapen mag dragen. Organisaties waarvan de leden toch wapens dragen worden verboden.
quote:En hoe denk je dat Israelische kinderen worden opgevoed
Op zondag 02 december 2001 11:40 schreef machteld het volgende:
Ik ben pessimistisch, wanneer ik weet dat veel Palestijnse kinderen in haat worden opgevoed
Ik heb de topic-titel aangepast naar de waarheid, want intussen is de aanslag opge-eist door Hamas.
Probeer verder inhoudelijk op elkaars argumenten in te gaan. zonder al de veel SCHREEUWEN en plaatsen van alleen maar smileys.
Dankjewel.
quote:Exact, een tijdje geleden hebben ze dat heel treffend laten zien bij Netwerk. Daar gingen ze eens bij de jongeren aan beide kanten kijken en wat je daar zag was puur blinde haat. Stuk voor stuk, aan beide zijden haatten ze elkaar, maar op de vraag of ze ooit omgingen met iemand van elkaars groepen moesten ze allemaal bekennen dat ze dat niet deden. Aan beide zijden worden ze met haat opgevoed en zolang dat gaande is, zal het nooit goedkomen.
Op zondag 02 december 2001 15:48 schreef calvobbes het volgende:
En hoe denk je dat Israelische kinderen worden opgevoedDie hebben laten zien toch ook niet echt allemaal brave jongens en meisjes te zijn! Waarom geeft je alleen Arafat (de palestijnen) de schuld, oke de palestijne hebben ws deze twee aanslagen gepleegd. Maar Israel heeft ook genoeg gekken rondlopen die tot dezelfde gruwelijkheden in staat zijn
quote:Ik denk dat de topic-titel een juiste weergave van de werkelijkheid is. Misschien niet jouw werkelijkheid, maar wel de mijne.
Op zondag 02 december 2001 15:55 schreef golfer het volgende:
Ik kan blijkbaar niet een paar uur genieten van het weekend of er onstaat hier alweer een schreeuwerige discussie met een, de lading niet dekkende, topic-titel.Ik heb de topic-titel aangepast naar de waarheid, want intussen is de aanslag opge-eist door Hamas.
Probeer verder inhoudelijk op elkaars argumenten in te gaan. zonder al de veel SCHREEUWEN en plaatsen van alleen maar smileys.
Dankjewel.
Op Al Jazeera worden de daders van zulke aanslagen zelfs niet als terroristen omschreven. Dat is weer een andere werkelijkheid.
Wat zou je dan bijv. moeten doen met de volgende topic-titel: ' Palestijnse vrijheidsstrijders delen rake klap uit in Haifa tegen de Israelische bezettingsmacht'
Ik denk dat ook daar wel ruimte voor zou moeten kunnen zijn.
quote:Oja, heb jij gezien dat Arafat 1 van de zelfmoordenaars was
Op zondag 02 december 2001 16:28 schreef machteld het volgende:Ik denk dat de topic-titel een juiste weergave van de werkelijkheid is. Misschien niet jouw werkelijkheid, maar wel de mijne.
Zolang de Hamas de aanslag heeft opgeeisd is het een Hamas actie en kan NIEMAND zeggen dat Arafat het heeft gedaan!
Jij mag het denken maar aangezien hier op Fok ook een soort van democratie geld zijn topictitels van jou waarin je de schuld alleen bij Arafat legt fout imo!
imo = In Mijn Ogen
Ik schaam me nog steeds voor Kok, die Arafat kortgeleden omhelsde als een held en broeder, hij blijft de grootste terrorist die er op aarde rondwaggelt en ik hoop van harte dat er een raket land op zijn theedoek.
quote:Daar ben ik het ook mee eens! Maar waarom veroordeelt niemand de rol van Israel in dit conflict
Op zondag 02 december 2001 17:17 schreef Koos Voos het volgende:
Arafat blijft een terrorist en dient als zodanig behandeld te worden.
quote:Is dat dan niet het vermoorden van onschuldige mensen?
bron NOS nieuws internet pagina http://www.omroep.nl/nos/nieuws/index.html
Hevige bombardementen op Tora Bora
De Verenigde Staten hebben hevige bombardementen uitgevoerd rond het bergdorp Tora Bora ten zuiden van Jalalabad, in het oosten van Afghanistan, zo meldt het Afghaanse persbureau AIP. Er zouden twintig burgers zijn gedood.
quote:Onzin
Op zondag 02 december 2001 16:32 schreef calvobbes het volgende:[..]
Zolang de Hamas de aanslag heeft opgeeisd is het een Hamas actie en kan NIEMAND zeggen dat Arafat het heeft gedaan!
Bewijs maar dat Hamas het gedaan heeft. Kun je niet.
Bewijs maar dat Arafat er niet achter zit. Kun je ook niet.
quote:Waarom beweerde jij dan dat Arafat erachter zat???? Een beetje tegenstrijdig of nie? ???????
Op zondag 02 december 2001 19:57 schreef machteld het volgende:[..]
Onzin
quote:Onzin!
Op zondag 02 december 2001 19:57 schreef machteld het volgende:Onzin
Leg trouwens eens uit wat je van de rol van Israel in dit conflict vind! Waar twee vechten hebben twee schuld!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |