Minimaal 7 doden
Arafat kan slechts functioneren wanneer hij in conflict is vanuit een 'underdog'positie. Zonder conflict, geen Arafat.
MET Arafat geen vrede/mensenrechten.
Zonder Arafat: Bijna niemand die het echt weet.
Ik ben pessimistisch, wanneer ik weet dat veel Palestijnse kinderen in haat worden opgevoed
Zolang Arafat geen poot uitsteekt is hij de meest verantwoordelijke voor dit terroristisch geweld, alsmede voor de onderdrukking van zijn eigen volk; geen democratie, marteling van gedetineerden etc. teveel om op te noemen.
quote:als aanvulling:
Op zondag 02 december 2001 11:47 schreef machteld het volgende:
Zie oa teletext
NOS-TT 125 zo 02 dec 11:49:01
Doden bij aanslagen op bussen Haifa
HAIFA In de Israelische havenstad Haifa
zijn twee aanslagen op twee autobussen
gepleegd.Volgens de eerste berichten
zijn daarbij zeker 7 inzittenden om het
leven gekomen.Meer dan 10 passagiers
raakten gewond.Aangenomen wordt dat de
aanslagen het werk zijn van Palestijnse
zelfmoordenaars.
De nieuwe terreurdaden komen nog geen
12 uur na de aanslagen in Jeruzalem die
aan 10 Israeliers het leven kostten.
NOS-TT 124 zo 02 dec 11:49:42
Arrestaties na aanslag in Jeruzalem
JERUZALEM Israelische troepen hebben na
de drie aanslagen in Oost-Jeruzalem
enkele radicale Palestijnen opgepakt.
Bij de aanslagen vielen 12 doden en 150
gewonden,meest jongeren.Onder de doden
zijn de 2 Palestijnse zelfmoordenaars.
De terreurbeweging Islamitische Jihad
heeft de verantwoordelijkheid voor de
aanslagen opgeeist,en meer terreurdaden
aangekondigd.
Het Israelische leger heeft tevens de
Palestijnse gebieden afgegrendeld.Het
geweld ging vanochtend niettemin door.
Palestijnen drongen in de Gazastrook
een nederzetting binnen en schoten daar
een joodse kolonist dood.
zie ook 125
quote:Nog een gedeelte van Teletekst:
Op zondag 02 december 2001 11:40 schreef machteld het volgende:
Zolang Arafat geen poot uitsteekt is hij de meest verantwoordelijke voor dit terroristisch geweld, alsmede voor de onderdrukking van zijn eigen volk; geen democratie, marteling van gedetineerden etc. teveel om op te noemen.
quote:Ik denk dat hij best wel zijn best wil doen, maar dat hij niet meer de macht en controle heeft om zijn eigen bevolking in toom te houden.
President Bush riep Yasser Arafat op de
verantwoordelijken voor de aanslagen
op te sporen en te berechten.Bush zei
dat Arafat nu meer dan ooit moet laten
zien dat de strijd tegen terrorisme hem
ernst is.
Nog voor de aanslagen van gisteravond
plaatsvonden,had de Palestijnse politie
op een aantal plaatsen vijftien leden
van de Islamitische Jihad opgepakt.
quote:Hoe weet jij dat Arafat geen poot uitsteekt??? Alsof alle Palestijnen naar hem luisteren???? Alsof hij weet wie terreuracties plant???? Wordt aub wkker!!!! Tuurlijk gaat Sharon Arafat als eerste schuldig verklaren, maar Sharon beweert nog veel meer waarvan we weten dat het niet waar is. Deze aanslag is het gevolg van Sharon's acties waarbij de afgelopen weken meer als 100 palestijnse kinderen gestorven zijn??? Tuurlijk wil men wraak! Israel gaat nu ook wraak nemen en zie EEN CIRCEL WAAR ZE NOOIT MEER UIT KOMEN!!!!
een link is nog niet beschikbaar, maar volgt later.Minimaal 7 doden
Arafat kan slechts functioneren wanneer hij in conflict is vanuit een 'underdog'positie. Zonder conflict, geen Arafat.
MET Arafat geen vrede/mensenrechten.Zonder Arafat: Bijna niemand die het echt weet.
Ik ben pessimistisch, wanneer ik weet dat veel Palestijnse kinderen in haat worden opgevoedZolang Arafat geen poot uitsteekt is hij de meest verantwoordelijke voor dit terroristisch geweld, alsmede voor de onderdrukking van zijn eigen volk; geen democratie, marteling van gedetineerden etc. teveel om op te noemen.
Verander de topic naam en voeg Sharon toe aub!
quote:Hopelijk zien we strak een bombardement op Israel. Enige land in de wereld die openlijk staatsterreur pleegt!!!
Op zondag 02 december 2001 12:00 schreef BAZZA het volgende:
Hopelijk zien we snel US Marines de PA gebieden binnentrekken want dit kan/mag niet langer zo door gaan.
quote:Doet Israel al met de regelmaat van de klok Palestijnse dorpje binnenvallen en kinderen doodschieten. Hebben ze echt geen US leger voor nodig!! En al die dode Palestijnen ??? Mag dat wel doorgaan>????? 89 % van de vermoorde Palestijnen waren kinderen waarvan 75 % een kogel in de hoofd heeft gekregen! Mij maak je niet wijs dat ze per ongeluk zijn doodgeschoten!! Wanneer stopt Israel met haar STAATSTERREUR???? Als dat gebeurd is het denk ik ook afgelopen met die aanslagen!!
Hopelijk zien we snel US Marines de PA gebieden binnentrekken want dit kan/mag niet langer zo door gaan.
quote:Goed idee.
Amerika denk ik, heeft echter geen zin in dode soldaten.
Misschien beter wanneer Europa eens zijn nek uitsteekt, en het aandurft om vuile handen te maken.
Misschien nog beter zou het zijn wanneer Arabische broedervolken het Palestijnse volk zouden steunen zowel financieel als spiritueel, en om orde op zaken te stellen.
quote:wat bedoel je hiermee?
Op zondag 02 december 2001 12:27 schreef machteld het volgende:
Misschien nog beter zou het zijn wanneer Arabische broedervolken het Palestijnse volk zouden steunen zowel financieel als spiritueel, en om orde op zaken te stellen.
quote:meisje. Wanneer er Amerikaanse tanks de Palestijnse gebieden binnentrekken zal het aantal aanslagen verdubbelen. Vrede kun je daar alleen bereiken door slim te zijn en te praten, niet door het geweld op te voeren.
Goed idee.Amerika denk ik, heeft echter geen zin in dode soldaten.
Misschien beter wanneer Europa eens zijn nek uitsteekt, en het aandurft om vuile handen te maken.
BAH
Mensen die roepen dat israel aan staats terrorisme doen laten mij echt kotsen
quote:Mischien wou dat kind aangifte doen van STAATSTERREUR?? EN mensen die mij die roepen dat israel schone handen heeft laten mij
Op zondag 02 december 2001 13:09 schreef logisnack het volgende:israel heeft een politie bureau vernietigd als vergelding.
hierbijn is een kind om het leven gekomen, dan vraag ik mijn af... WAT DOET EEN KIND IN VREDESNAAM OP EEN POLITIE BUREAU?????BAH
Israel is een apartheidstaat geworden met NAZI'S aan de macht. Een apartheidsstaat waarin iedereen die niet Joods is als minderwaardig wordt gezien
op NAZI'S
quote:Wat bezielt Israel om zomaar een Politiebureau op te blazen?????
Op zondag 02 december 2001 13:09 schreef logisnack het volgende:
Zijn zoveel mensen hier nou zo blind en dom?
Ziet niemand de vergelijking dan?
Bin laden blaas een gebouw op en direct wordt de complete taliban vermoord en met hetzelfde excuus word straks iraq ook aangevallen, palesteinen blazen zichzelf achter elkaar op en israel slaat ook terug (nog in lichte mate, want israel kan meer als het wil) en direct wordt het staatsterrorisme genoemd?
gooit de vs dan ook geen bommen op huizen met kinderen erin?
het is natuurlijk fout dat er kinderen omkomen onder de palesteinen.
maar dat is de fout van de ouders.
die sturen tenslotte de kinderen de straat op.
en dan lees ik op teletekst:
israel heeft een politie bureau vernietigd als vergelding.
hierbijn is een kind om het leven gekomen, dan vraag ik mijn af... WAT DOET EEN KIND IN VREDESNAAM OP EEN POLITIE BUREAU?????BAH
quote:Slecht idee.
Op zondag 02 december 2001 12:27 schreef machteld het volgende:[..]
Goed idee.
Amerika denk ik, heeft echter geen zin in dode soldaten.
De reden van de aanvallen op de VS waren juist de US bemoeienissen met het MO. Stuur US soldaten palestijns gebied in en je hebt echt een brute oorlog. Dat pikt niemand daar.
quote:omdat daar mensen zitten die met terrorisme te maken hadden.
Op zondag 02 december 2001 13:18 schreef onschuldig het volgende:[..]
Wat bezielt Israel om zomaar een Politiebureau op te blazen?????
![]()
![]()
quote:Als ik met de MEDIA zou meelullen had ik een andere mening gehad!! De MEDIA in NEDERLAND is nogal pro-ISRAELISCH!! CNN ook!!! Dat ze niet te vertrouwen zijn heb je dus gelijk in!!!!!!!!!!!!
Op zondag 02 december 2001 13:34 schreef logisnack het volgende:[..]
omdat daar mensen zitten die met terrorisme te maken hadden.
deze worden uitgeschakeld als vergelding, hetzelfde is eigenlijk dat de US nu hoofdgebouwen van de taliban aanvalt.
En hoe kun je israelis nazi's noemen, dat zijn juist de mensen die werden vermoord door de nati's, jij lult gewoon uit je nek en je lult compleet mee met de media.
media is niet meer te vertrouwen.
BAH Ik![]()
![]()
VAN JOU want je bent net zo erg als alle terroristen (arrafat, sadam en taliban,bin laden)
Kun je het niet hebben als iemand een andere mening heeft als jij???? Wou je soms ontkennen dat er dagelijks onschuldige Palestijnen worden vermoord?? Dagelijks worden beloofd van hun land waarop ze al generaties lang leven??? Dagelijks huizen worden afgebroken omdat ze zogenaamd geen bouwvergunnin hebben??? Israel bezig is met het wegpesten van niet Joden in Jeruzalem????? Dit noem ik NAZI praktijken. Triest dat het volk dat het meest heeft geleden onder de NAZI's op dit moment er het meest op lijkt en ze soms zelfs overtreft1111111111
quote:Kan Israel naar binnen kijken???? Hoe weten ze dat daar terroristen zitten???? ISRAEL past de laatste jaren een slimme strategie toe!! Vermoord alles en iedereen en blaas alles op en als je je moet verantwoorden praat je het goed door te zeggen dat het terroristen waren!!! Hoe kan een kind van 8 een vermeende terrorist zijn??????
Op zondag 02 december 2001 13:34 schreef logisnack het volgende:[..]
omdat daar mensen zitten die met terrorisme te maken hadden.
deze worden uitgeschakeld als vergelding, hetzelfde is eigenlijk dat de US nu hoofdgebouwen van de taliban aanvalt.
En hoe kun je israelis nazi's noemen, dat zijn juist de mensen die werden vermoord door de nati's, jij lult gewoon uit je nek en je lult compleet mee met de media.
media is niet meer te vertrouwen.
BAH Ik![]()
![]()
VAN JOU want je bent net zo erg als alle terroristen (arrafat, sadam en taliban,bin laden)
quote:ten eerste ik heb geen falilie in israel zitten.
Op zondag 02 december 2001 13:44 schreef onschuldig het volgende:[..]
Wordt wakker en erken dat je familie in Israel fout zit!!!!!!
quote:
Op zondag 02 december 2001 13:48 schreef logisnack het volgende:[..]
ten eerste ik heb geen falilie in israel zitten.
ik ben ook geen jood ofzo.
maar ik ben het gewoon niet met jou eens.
klaar.
dus we hebben een meningsverschil ok kan gebeuren.
ik ben uitgepraat
heb je soms niets meer te zeggen??????
SHALOM
quote:Je komt nogal kinderachtig over met je enorme aantal "smilies" en dit soort uitspraken.
Op zondag 02 december 2001 13:49 schreef onschuldig het volgende:[..]
![]()
![]()
:
heb je soms niets meer te zeggen??????
![]()
SHALOM
Veroordeel jij dit soort daden dan niet ?
quote:Lijkt me niet dat hij dat doet:
Op zondag 02 december 2001 14:09 schreef BAZZA het volgende:[..]
Je komt nogal kinderachtig over met je enorme aantal "smilies" en dit soort uitspraken.
quote:
Op zondag 02 december 2001 12:08 schreef onschuldig het volgende:[..]
Hopelijk zien we strak een bombardement op Israel.
quote:Ik ben tegen elke vorm van terreur!!! En wat gisteren gebeurt is vind ik net als jij schandalig!!!!! Maar we moeten ons afvragen waar de oorzaak ligt, en door de Palestijnen de schuld te geven en Arafat leg je een deel van de verantwoording bij de verkeerde mensen. Het verschil met een aantal andere FOKKERS hier is dat ik mij de doden van beide kant betreur en niet alleen de israelisch. Ik blijf erbij dat de bron van dit allemaal in Israel en hun politiek gezocht moet worden.
Op zondag 02 december 2001 14:09 schreef BAZZA het volgende:[..]
Je komt nogal kinderachtig over met je enorme aantal "smilies" en dit soort uitspraken.
groeten
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 02-12-2001 17:00]
quote:Ik lees hier genoeg over mensen die de 150.000 dode kinderen in Irak niet betreuren en roepen : Het doel heiligt de midellen. Albright is 1 van de politici die dat ook vind (toevallig een Joodse dame). Maar die 150.000 kinderen zijn voor mij wel ff iets belangrijker dan 8 doden elders. Gisteren is ook een bomaanslag gepleegd in Colombia, ik heb er nog niets over gelezen op FOK! Het lijkt erop dat een Israelisch leven in het westen gezien wordt alsof het meer waard is dan een ander leven. Voor mij zijn ze hetzelfde. En die Colombianen zijn net zo belangrijk als die Isrealiers
Op zondag 02 december 2001 14:11 schreef aa het volgende:[..]
Lijkt me niet dat hij dat doet:
[..]
Kijk maar bijv. naar die mensen die in New York een paar vliegtuigen verkeerd op de grond hebben gezet.
Vroeger had je in Japan ook zulke mensen, de kamikazes.
quote:Israëlische én Palestijnse levens worden in het westen inderdaad als heel belangrijk gezien. Over Jammu & Kashmir hoor je bijvoorbeeld niks terwijl elke dag wel weer mensen gedood worden door terroristen. Onlogisch is dat echter niet helemaal. De situatie daar in het Midden-Oosen is heel belangrijk voor de hele wereld. In Colombia heeft het alleen invloed op Colombia. Als er in het Midden-Oosten iets gebeurt beïnvloedt dat de hele wereld.
Het lijkt erop dat een Israelisch leven in het westen gezien wordt alsof het meer waard is dan een ander leven
En dat alleen Israëlische doden tellen is niet helemaal waar. Het wordt ook uitgebreid in de pers gebracht als Palestijnen op een vreemde wijze sterven. Bijvoorbeeld met die booby trap van een paar dagen geleden. Eerst werd gedacht dat het gewoon een ongeluk was met een niet ontplofte granaat. Toch kwam dat uitgebreid in de pers. Van Colombia bijvoorbeeld zou dat nog geeneens in de pers komen.
[Dit bericht is gewijzigd door VAK op 02-12-2001 14:33]
quote:Bewijst maar weer eens dat jou mening gebasseerd is op haat jegens Arabieren.
Op zondag 02 december 2001 14:29 schreef machteld het volgende:
Arabisch bloed is nu eenmaal goedkoper.
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 02-12-2001 14:44]
quote:Is wel waar! Je moet niet alleen naar het nieuws kijken. kijk ook naar NOVA en andere soortgelijke uitzendingen. ALtijd is een Israelier vermoord en een Palestijn gedood.
Op zondag 02 december 2001 14:31 schreef VAK het volgende:[..]
En dat alleen Israëlische doden tellen is niet helemaal waar. Het wordt ook uitgebreid in de pers gebracht als Palestijnen op een vreemde wijze sterven. Bijvoorbeeld met die booby trap van een paar dagen geleden. Eerst werd gedacht dat het gewoon een ongeluk was met een niet ontplofte granaat. Toch kwam dat uitgebreid in de pers. Van Colombia bijvoorbeeld zou dat nog geeneens in de pers komen.
quote:Ik zeg toch niets slechts over Arabieren !!
Op zondag 02 december 2001 14:32 schreef onschuldig het volgende:[..]
Bewijst maar weer eens dat jou mening gebasseerd is op haat jegens Arabieren.
Omdat een aantal Arabieren zulke gekke dingen doen wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn,. Als ik alle Joden zou geneeraliseren zouden ze er ook niet goed vanaf komen en zou ik ook kunnen beweren dat hun bloed goedkoper is dan strond, kijk maar naar WOII. Maar zo ben ik gelukkig niet!! ik probeer mensen naar daden te beoordelen en Israel beoordeel ik op politieke gronden.
Ik wil alleen maar zeggen dat bepaalde Arabische bevolkingsgroepen leven gemiddeld minder waard lijken te achten.
quote:Als iemand zijn eigen leven onbelangrijk vind hoeven wij dat toch niet te vinden?? En ik had het over de media en Colombia. Jij moest zo nodig van onderwerp veranderen.
Op zondag 02 december 2001 14:49 schreef machteld het volgende:[..]
Ik zeg toch niets slechts over Arabieren !!
Ik wil alleen maar zeggen dat bepaalde Arabische bevolkingsgroepen leven gemiddeld minder waard lijken te achten.
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 02-12-2001 14:59]
quote:Het wordt tenminste verteld als er doden vallen. Bij andere landen blijft het helemaal stil... Een Palestijnse dode is altijd nog belangrijker dan de Colombiaan, Afrikaan of Indiër.
Is wel waar! Je moet niet alleen naar het nieuws kijken. kijk ook naar NOVA en andere soortgelijke uitzendingen. ALtijd is een Israelier vermoord en een Palestijn gedood.
quote:Meer als een STATISTISCH gegeven is het niet. Als er een Israelier sterft is het gelijk wereldnieuws en moet er uren aan besteed worden op TV.
Op zondag 02 december 2001 14:59 schreef VAK het volgende:[..]
Het wordt tenminste verteld als er doden vallen. Bij andere landen blijft het helemaal stil... Een Palestijnse dode is altijd nog belangrijker dan de Colombiaan, Afrikaan of Indiër.
quote:Dus als Amerikanen eerder bereid zijn te sterven voor hun land dan Nederlanders, dan kun je dus zeggen "Amerikaans bloed is nu eenmaal goedkoper."
Arabisch bloed is nu eenmaal goedkoper.Kijk maar bijv. naar die mensen die in New York een paar vliegtuigen verkeerd op de grond hebben gezet.
quote:Je zei wel wat slechts over Arabieren. Als je dat zelf niet een door hebt dan...
Op zondag 02 december 2001 14:49 schreef machteld het volgende:[..]
Ik zeg toch niets slechts over Arabieren !!
Je kan het trouwens ook zo zien: Mensen die bereid zijn te sterven voor hun land volk of overtuiging zijn dapperder dan de egoistische bangerige 'luiestoel-mopper-mens' .
quote:Nee hoor, het verschil daartussen is echt niet zo heel groot. Als er bijvoorbeeld een Israeli in z'n auto wordt neergeschoten door Palestijnen wordt het bijna nooit los vermeld, maar in een context van: "nog een dag van geweld in Israël." Als er een Hamas-leider in z'n auto wordt weggeblazen door Israël komt dat nog groter in het nieuws en vaak wordt er zelfs daarvoor een soort van veroordeling uitgesproken. Het verschil is hier tegenwoordig echt niet zo groot meer. Het enige is dat jij iedere seconde die aan een Israeli besteed wordt een seconde teveel vindt en elke seconde die aan een Palestijn besteed wordt te weinig vindt. Op die manier kijk je naar de media en daardoor lijkt het alsof de media fel pro-Israël is. Dat de media wel wat pro-Israël gericht zijn komt omdat men zich nou eenmaal veel beter kan identificeren met een jongere die 's nachts naar de disco gaat dan een Palestijn die in een vluchtelingenkamp woont.
Meer als een STATISTISCH gegeven is het niet. Als er een Israelier sterft is het gelijk wereldnieuws en moet er uren aan besteed worden op TV.
--------------------------------------------------
Kennelijk mag je daar normaalgesproken dus wel een wapen dragen...
Ik heb zelf weinig hoop dat het daar ooit nog goed komt.
Het uitroepen van de noodtoestand is in ieder geval een teken dat Arafat wel degelijk een (wanhopige) poging doet zijn onberekenbare achterban in toom te houden. Veel zal het helaas niet uitmaken.
quote:Klopt (niet in zijn algemeenheid, want ook andere factoren spelen een rol)
Op zondag 02 december 2001 15:01 schreef HighPriority het volgende:
Dus als Amerikanen eerder bereid zijn te sterven voor hun land dan Nederlanders, dan kun je dus zeggen "Amerikaans bloed is nu eenmaal goedkoper."
Net zoals een Zuid-Afrikaanse hiv-geinfecteerde minder verzorging en medicijnen krijgt (en daardoor eerder sterft) dan een goed verzekerde Amerikaan. Aan elk leven hangt dus ook gewoon een prijskaartje.
quote:Dat had hij wel een paar jaar eerder mogen doen, maar het is een beginnetje.
Op zondag 02 december 2001 15:26 schreef ButcherBird het volgende:
Bron: www.nos.nl
-------------------------------------------------------
De Palestijnse leider Arafat heeft de noodtoestand uitgeroepen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever. Dit houdt onder meer in dat alleen de politie een wapen mag dragen. Organisaties waarvan de leden toch wapens dragen worden verboden.
quote:En hoe denk je dat Israelische kinderen worden opgevoed
Ik ben pessimistisch, wanneer ik weet dat veel Palestijnse kinderen in haat worden opgevoed
Ik heb de topic-titel aangepast naar de waarheid, want intussen is de aanslag opge-eist door Hamas.
Probeer verder inhoudelijk op elkaars argumenten in te gaan. zonder al de veel SCHREEUWEN en plaatsen van alleen maar smileys.
Dankjewel.
quote:Exact, een tijdje geleden hebben ze dat heel treffend laten zien bij Netwerk. Daar gingen ze eens bij de jongeren aan beide kanten kijken en wat je daar zag was puur blinde haat. Stuk voor stuk, aan beide zijden haatten ze elkaar, maar op de vraag of ze ooit omgingen met iemand van elkaars groepen moesten ze allemaal bekennen dat ze dat niet deden. Aan beide zijden worden ze met haat opgevoed en zolang dat gaande is, zal het nooit goedkomen.
Op zondag 02 december 2001 15:48 schreef calvobbes het volgende:
En hoe denk je dat Israelische kinderen worden opgevoedDie hebben laten zien toch ook niet echt allemaal brave jongens en meisjes te zijn! Waarom geeft je alleen Arafat (de palestijnen) de schuld, oke de palestijne hebben ws deze twee aanslagen gepleegd. Maar Israel heeft ook genoeg gekken rondlopen die tot dezelfde gruwelijkheden in staat zijn
quote:Ik denk dat de topic-titel een juiste weergave van de werkelijkheid is. Misschien niet jouw werkelijkheid, maar wel de mijne.
Op zondag 02 december 2001 15:55 schreef golfer het volgende:
Ik kan blijkbaar niet een paar uur genieten van het weekend of er onstaat hier alweer een schreeuwerige discussie met een, de lading niet dekkende, topic-titel.Ik heb de topic-titel aangepast naar de waarheid, want intussen is de aanslag opge-eist door Hamas.
Probeer verder inhoudelijk op elkaars argumenten in te gaan. zonder al de veel SCHREEUWEN en plaatsen van alleen maar smileys.
Dankjewel.
Op Al Jazeera worden de daders van zulke aanslagen zelfs niet als terroristen omschreven. Dat is weer een andere werkelijkheid.
Wat zou je dan bijv. moeten doen met de volgende topic-titel: ' Palestijnse vrijheidsstrijders delen rake klap uit in Haifa tegen de Israelische bezettingsmacht'
Ik denk dat ook daar wel ruimte voor zou moeten kunnen zijn.
quote:Oja, heb jij gezien dat Arafat 1 van de zelfmoordenaars was
Op zondag 02 december 2001 16:28 schreef machteld het volgende:Ik denk dat de topic-titel een juiste weergave van de werkelijkheid is. Misschien niet jouw werkelijkheid, maar wel de mijne.
Zolang de Hamas de aanslag heeft opgeeisd is het een Hamas actie en kan NIEMAND zeggen dat Arafat het heeft gedaan!
Jij mag het denken maar aangezien hier op Fok ook een soort van democratie geld zijn topictitels van jou waarin je de schuld alleen bij Arafat legt fout imo!
imo = In Mijn Ogen
Ik schaam me nog steeds voor Kok, die Arafat kortgeleden omhelsde als een held en broeder, hij blijft de grootste terrorist die er op aarde rondwaggelt en ik hoop van harte dat er een raket land op zijn theedoek.
quote:Daar ben ik het ook mee eens! Maar waarom veroordeelt niemand de rol van Israel in dit conflict
Op zondag 02 december 2001 17:17 schreef Koos Voos het volgende:
Arafat blijft een terrorist en dient als zodanig behandeld te worden.
quote:Is dat dan niet het vermoorden van onschuldige mensen?
bron NOS nieuws internet pagina http://www.omroep.nl/nos/nieuws/index.html
Hevige bombardementen op Tora Bora
De Verenigde Staten hebben hevige bombardementen uitgevoerd rond het bergdorp Tora Bora ten zuiden van Jalalabad, in het oosten van Afghanistan, zo meldt het Afghaanse persbureau AIP. Er zouden twintig burgers zijn gedood.
quote:Onzin
Op zondag 02 december 2001 16:32 schreef calvobbes het volgende:[..]
Zolang de Hamas de aanslag heeft opgeeisd is het een Hamas actie en kan NIEMAND zeggen dat Arafat het heeft gedaan!
Bewijs maar dat Hamas het gedaan heeft. Kun je niet.
Bewijs maar dat Arafat er niet achter zit. Kun je ook niet.
quote:Waarom beweerde jij dan dat Arafat erachter zat???? Een beetje tegenstrijdig of nie? ???????
Op zondag 02 december 2001 19:57 schreef machteld het volgende:[..]
Onzin
quote:Onzin!
Op zondag 02 december 2001 19:57 schreef machteld het volgende:Onzin
Leg trouwens eens uit wat je van de rol van Israel in dit conflict vind! Waar twee vechten hebben twee schuld!
quote:Arafat laat dit alles toe vanaf het gebied dat onder controle staat van de Palestijnse Autoriteit. Arafat IS de PA. Daaruit volgt Arafat is verantwoordelijk EN medeplichtig.
Op zondag 02 december 2001 20:03 schreef onschuldig het volgende:[..]
Waarom beweerde jij dan dat Arafat erachter zat???? Een beetje tegenstrijdig of nie? ???????
Vergeleken met Arafat is Milosevic misschien wel een schatje.
quote:Probeer niet in termen van 'gematigd' te denken.
Op zondag 02 december 2001 20:09 schreef speknek het volgende:
Arafat is toch de meest gematigde van het groepje gajes wat daar rondloopt als Palestijnse leiders.
quote:Dus een leider van een land is schuldig voor de misdragingen van zijn "onderdanen"
Op zondag 02 december 2001 20:10 schreef machteld het volgende:Arafat laat dit alles toe vanaf het gebied dat onder controle staat van de Palestijnse Autoriteit. Arafat IS de PA. Daaruit volgt Arafat is verantwoordelijk EN medeplichtig.
Dan denk ik dat de Israelische regering minstens net zo hard aangepakt moet worden. Zij organiseren moordacties tegen (vermeende) palestijnse terroristen!
quote:Wanneer Nederland bewapende groeperingen op zijn grondgebied toelaat die bijvoorbeeld aanslagen plegen tegen Belgie, dan is Kok geheel verantwoordelijk!
Op zondag 02 december 2001 20:20 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dus een leider van een land is schuldig voor de misdragingen van zijn "onderdanen"
En jij ook als kiezer op de foute partij !
En jij ook wanneer je niet alles doet wat in je macht ligt (waartoe je in staat bent), om te VOORKOMEN dat zulke aanslagen zich voordoen.
[Dit bericht is gewijzigd door machteld op 02-12-2001 20:34]
quote:De Palestijnen hebben officieel geen land of staat. Dus bovenstaande geldt niet voor Arafat
Op zondag 02 december 2001 20:29 schreef machteld het volgende:[..]
Wanneer Nederland bewapende groeperingen op zijn grondgebied toelaat die bijvoorbeeld aanslagen pleegt tegen Belgie, dan is Kok geheel verantwoordelijk!
Het kabinet ook.
De Tweede Kamer ook.En jij ook als kiezer op de foute partij !
En jij ook wanneer je niet alles doet wat in je macht ligt (waartoe je in staat bent), om te VOORKOMEN dat zulke aanslagen zich voordoen.
quote:Waarom klets je toch telkens om het vraagstuk Israel heen
Op zondag 02 december 2001 20:29 schreef machteld het volgende:[blabla]
quote:En ook geen democratie.
Op zondag 02 december 2001 20:33 schreef onschuldig het volgende:[..]
De Palestijnen hebben officieel geen land of staat. Dus bovenstaande geldt niet voor Arafat
Wat ze WEL hebben is censuur en martelen van gedetineerden.
quote:Hebben ze zeker van Israel geleerd, die zijn daar experts in!
Op zondag 02 december 2001 20:36 schreef machteld het volgende:[..]
En ook geen democratie.
Wat ze WEL hebben is censuur en martelen van gedetineerden.
quote:Het tegendeel is waar.
Op zondag 02 december 2001 20:40 schreef SanderThomas het volgende:
Duidelijk is dat vrijwel de gehele wereld pro-Israel is.
Hoe was het ook alweer laatst met die conferentie in Zuid-Afrika? Weet je dat nog?
quote:Neem voortaan eerst eens de moeite om je te verdiepen in het onstaan van Israel. Dan kom je er vanzelf achter dat je onzin schrijft.
Op zondag 02 december 2001 20:40 schreef SanderThomas het volgende:
boel tekst
quote:ja, weet ik, maar gezien het feit dat de hele wereld acties van Palestijnen veroordeeld en "vergelding" toestaat, vraag ik me af in hoeverre dat geen schijnvertoon was.
Op zondag 02 december 2001 20:48 schreef machteld het volgende:[..]
Het tegendeel is waar.
Hoe was het ook alweer laatst met die conferentie in Zuid-Afrika? Weet je dat nog?
quote:Wat probeer je nu eigenlijk duidelijk te maken??
Op zondag 02 december 2001 20:38 schreef onschuldig het volgende:[..]
Hebben ze zeker van Israel geleerd, die zijn daar experts in!
![]()
![]()
quote:Wat wil je precies weten?
Op zondag 02 december 2001 20:34 schreef calvobbes het volgende:[..]
Waarom klets je toch telkens om het vraagstuk Israel heen
Arafet is een "bad guy" ok, daar ben ik het mee eens! Maar die gekken in de Israelische regering net zo!
Hoe denk jij daarover
Arafat een 'bad guy'? Daar gaat het even niet om.
En 'die gekken'? Ook niet
Het vraagstuk Israel? Je vraagt me nogal wat.
Maar om te beginnen: Erken het bestaansrecht van Israel als eerste stap
Daarna praten we verder. Ok?
quote:nee liever niet! Ik wil weten waarom jij wel de moeite neemt om Arafat aan de schandpaal te nagelen terwijl de regering van Israel net zoveel te verwijten valt!
Op zondag 02 december 2001 20:58 schreef machteld het volgende:Daarna praten we verder. Ok?
quote:Integendeel, ik zie NIETS door de vingers.
Op zondag 02 december 2001 20:52 schreef calvobbes het volgende:
Machteld, leg nou eens uit waarom jij (blijkbaar) alles door de vingers ziet wat Israël allemaal doet!
Leg JIJ maar eens uit waarom JIJ bijna niets doet om Aidspatienten in Zuid-Afrika bij te staan in hun laatste levensfase!
Leg JIJ maar eens uit wat je doet om de burgerbevolking in Zimbabwe tegen Mugabe te beschermen.
quote:Wanneer jij het bestaansrecht van Israel niet erkend, heb ik verder geen behoefte aan een gedachtenwisseling met jou.
Op zondag 02 december 2001 21:00 schreef calvobbes het volgende:[..]
nee liever niet! Ik wil weten waarom jij wel de moeite neemt om Arafat aan de schandpaal te nagelen terwijl de regering van Israel net zoveel te verwijten valt!
En voor het overige: je kunt naar mijn mening geen appels met peren vergelijken.
quote:Wat doe JIJ hieraan dan
Op zondag 02 december 2001 21:07 schreef machteld het volgende:Leg JIJ maar eens uit waarom JIJ bijna niets doet om Aidspatienten in Zuid-Afrika bij te staan in hun laatste levensfase!
Leg JIJ maar eens uit wat je doet om de burgerbevolking in Zimbabwe tegen Mugabe te beschermen.
En hoe kun JIJ in beoordelen wat IK er wel of niet aan doe
quote:Sorry maar ik ga geen landen erkennen die (ook)moordcommando's op pad sturen, huizen zonder pardon met de grond gelijk maken en kinderen met haat op laten groeien!
Op zondag 02 december 2001 21:12 schreef machteld het volgende:Wanneer jij het bestaansrecht van Israel niet erkend, heb ik verder geen behoefte aan een gedachtenwisseling met jou.
Lekker makkelijk discusieren zo, "jij bent het niet met mij eens dus praat ik niet met je"
quote:Daar heb je helemaal gelijk in. Maar beide "landen" (zal ik het maar effe voor het gemak noemen) worden 'geregeerd' door mensen die het niet erg vinden hun buren naar de andere kant van Mars te schieten. Dus echt onvergelijkbaar zijn ze niet op het punt dat jij alleen aan Arafat verwijt!
En voor het overige: je kunt naar mijn mening geen appels met peren vergelijken.
quote:Doe ik dat?
Op zondag 02 december 2001 21:18 schreef calvobbes het volgende:
En hoe kun JIJ in beoordelen wat IK er wel of niet aan doe
Bijna niemand in Nederland doet er wat aan!
En jij denkt dat je een uitzondering bent?
Maar ik laat mij graag overtuigen.
quote:Dit gaat wel heel erg offtopic maar vooruit!
Op zondag 02 december 2001 21:24 schreef machteld het volgende:Bijna niemand in Nederland doet er wat aan!
En jij denkt dat je een uitzondering bent?
Maar ik laat mij graag overtuigen.
Vertel mij maar eens wat ik aan die problematiek kan doen
dat zou o.a. betekenen dat ik ervoor moet zorgen dat de paus ophoud met zeggen dat condooms niet mogen. Diverse corrupte staatshoofden en hun regering omver moet werpen omdat hun proberen zoveel mogelijk ontwikkelingshulp in te pikken met hun burocratie e.d.
Wat doe jij eraan
quote:Niets wat ik noemenswaardig vind.
Op zondag 02 december 2001 21:29 schreef calvobbes het volgende:[..]
Wat doe jij eraan
quote:Dus waarom zou ik dan aan jou uit moeten leggen waarom ik niks aan wereldproblematiek doe die ( imo ) moeilijk tot niet op te lossen is! Of is dit een soort van rookgordijn omdat je niet wilt toegeven dat Israel ook behoorlijk fout bezig is soms
Op zondag 02 december 2001 21:48 schreef machteld het volgende:[..]
Niets wat ik noemenswaardig vind.
quote:Om te beginnen met de corrupte kliek rondom Arafat?
Op zondag 02 december 2001 21:29 schreef calvobbes het volgende:[..]
Diverse corrupte staatshoofden en hun regering omver moet werpen
Lijkt mij een prima idee.
Maar je mag van mij ook eerst Mugabe's strot dicht knijpen.
quote:Ja dat zou ik beide gevallen graag doen, en als me dat lukt kan ik ook effe langs Israël waar ik ook nog wel een paar mensen weet die dat verdienen
Op zondag 02 december 2001 21:52 schreef machteld het volgende:[..]
Om te beginnen met de corrupte kliek rondom Arafat?
Lijkt mij een prima idee.
Maar je mag van mij ook eerst Mugabe's strot dicht knijpen.
quote:Wat JIJ doet is aan jou zelf.
Op zondag 02 december 2001 21:51 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dus waarom zou ik dan aan jou uit moeten leggen waarom ik niks aan wereldproblematiek doe die ( imo ) moeilijk tot niet op te lossen is! Of is dit een soort van rookgordijn omdat je niet wilt toegeven dat Israel ook behoorlijk fout bezig is soms
Wat betreft Israel: Dat ze VUILE HANDEN maken en daarmee fout zijn is mij geheel duidelijk. Maar wat is het alternatief? Het kan nog veel erger.
Wat deed Nederland in Srebrenica? Hebben ze NIETS gedaan? Of hebben ze vuile handen gemaakt? Het is toch nooit goed !!!
quote:Tja, en is het in dat geval niet beter om dat via gerechtelijke procedures te doen? Ik denk van wel.
Op zondag 02 december 2001 22:02 schreef calvobbes het volgende:kan ik ook effe langs Israël waar ik ook nog wel een paar mensen weet die dat verdienen
Dat er voldoende reden is om bijna elke Amerikaanse president te vervolgen wegens oorlogsmisdaden, betekent nog niet dat het op DIT moment zinvol is om dat te doen.
(waarom wordt de fraude (v. Gijzel) etc niet harder aangepakt? Antwoord: Dan kun je bijna het gehele bedrijfsleven wel aanpakken. Bovendien onvoldoende capaciteit bij het O.M.)
quote:Wat is er zinvol aan Arafat nu ombrengen of wat dan ook
Op zondag 02 december 2001 22:18 schreef machteld het volgende:Dat er voldoende reden is om bijna elke Amerikaanse president te vervolgen wegens oorlogsmisdaden, betekent nog niet dat het op DIT moment zinvol is om dat te doen.
Zoals we helaas hebben gezien de afgelopen dagen zijn er genoeg gekken die hun leven geven voor "hun" eigen staat / land!
Zo gauw je Arafat uitschakelt staat er wel een andere idioot klaar, die waarschijnlijk fanatieker is! Dit soort problemen los je imo door met elkaar te gaan praten en niet elkaar zoveel mogelijk onder de gordel te stoten!
de rest van jouw opmerkingen negeer ik aangezien we dan zwaar offtopic gaan en deze discussie aardig vertroebelt
quote:OK
Op zondag 02 december 2001 22:04 schreef golfer het volgende:
Kunnen we proberen de slowchat te doorbreken en weer ontopic over de Hamas-aanslag te komen?
quote:Omdat Arafat de dader niet is.
Op zondag 02 december 2001 22:25 schreef machteld het volgende:OK
Het onderwerp was wat mij betreft, en ik ben deze topic gestart, de aanslagen in Haifa, en dader Arafat werd door jou ineens weggecensureerd.
en stel dat Israel de palestijnse gebieden echt binnenvalt
hoe zal de rest van de arabische wereld reageren ?
quote:Ik heb jouw standpunt al eerder vernomen. En met alle respect, ik heb een andere mening. Misschien niet politiek-correct genoeg in Fok-forum-land.
Op zondag 02 december 2001 22:27 schreef golfer het volgende:[..]
Omdat Arafat de dader niet is.
quote:Het gaat hier niet om een standpunt, maar om een feit.
Op zondag 02 december 2001 22:31 schreef machteld het volgende:Ik heb jouw standpunt al eerder vernomen. En met alle respect, ik heb een andere mening. Misschien niet politiek-correct genoeg in Fok-forum-land.
Jouw mening staat hier geheel buiten en daarover ga ik hier niet met je in discussie, want mijn mening over deze problematiek kan je iets diepgravender en inhoudelijker en genuanceerder vinden o.a. in dit topic:
quote:Bewijs maar dat IK het niet gedaan heb. Kun je ook niet.
Op zondag 02 december 2001 19:57 schreef machteld het volgende:[..]
Onzin
Klinkt belachelijk, maar als ik ergens een hekel aan heb is het omgekeerde bewijsvoering.
Als Hamas zoiets opeist kun je er vanuit gaan dat ze het ook werkelijk gedaan hebben.
quote:Ik zal zometeen je link lezen.
Op zondag 02 december 2001 22:38 schreef golfer het volgende:[..]
Het gaat hier niet om een standpunt, maar om een feit.
En aangezien ik moderator ben van een nieuwsforum, behoor je de feiten niet anders weer te geven dan ze zijn en worden feitelijk onjuiste topictitels verbetert.
Niet meer en niets minder.Jouw mening staat hier geheel buiten en daarover ga ik hier niet met je in discussie, want mijn mening over deze problematiek kan je iets diepgravender en inhoudelijker en genuanceerder vinden o.a. in dit topic:
Israël/Palestina, dialoog deel 2. Oplossingen?
Ik heb alle begrip voor jouw positie, en zou misschien hetzelfde gedaan hebben wat betreft de topictitel. Een andere plaats is misschien meer geschikt voor discussie hierover. Toch heb je niet gereageerd op de 'alternatieve' topictitel, iets met 'Palestijnse vrijheidsstrijders'. Dat hoeft ook niet in deze thread, daar is feedback voor, wat ik ervan begrepen heb.
Overigens, wat je gisteren gedaan hebt, vooral het EERSTE slotje, daar heb ik VEEL minder begrip voor!
[Dit bericht is gewijzigd door machteld op 02-12-2001 23:20]
quote:Ik ben het helemaal met je eens
Op zondag 02 december 2001 22:57 schreef ButcherBird het volgende:[..]
Bewijs maar dat IK het niet gedaan heb. Kun je ook niet.
Klinkt belachelijk, maar als ik ergens een hekel aan heb is het omgekeerde bewijsvoering.
Als Hamas zoiets opeist kun je er vanuit gaan dat ze het ook werkelijk gedaan hebben.
(aan de andere kant
1 Hoeveel gekken zeggen iets gedaan te hebben wat ze niet gedaan hebben? Ik denk een heleboel
2 Hoeveel 'gekken' zeggen NIET wat ze gedaan hebben? Bin Laden?)
En dat klinkt voor mij dus geheel NIET belachelijk.
Maar een beetje NAIEF
(wat zei Maxima ook alweer? 'Hij was een beetje dom')
goed nieuws is geen nieuws
Door golfer (Moderator) - zaterdag 30 juni 2001 01:17
--------------------------------------------------------------------------------
Oké, ook een poging tot een scenario:
Sharon zo snel mogelijk weg en vervangen door iemand van de modernere generatie, liefst iemand van de beweging Vrede nu.
Arrafat ook weg en vervangen door minder met terroristisch verleden belast persoon, liefst ook iemand van een wat jeugdiger en moderner denkend signatuur. (Motown, stel je beschikbaar )
Jordanië er bij betrekken.
Staat en religie scheiden, zoals in moderne democratiën het geval zou moeten zijn.
Eerste vereiste: absolute wapenstilstand van alle kanten.
Daarna: praten, praten en nog eens praten.....
Mogelijke uitkomst?
Grenzen vastleggen, maar niet die van bestand van 1949, want dat is qua veiligheid voor Israêl onacceptabel, zolang Golan-hoogvlakte door Syrië-gesteunde groeperingen kan worden gebruikt.
Palestijnen krijgen na overleg met een gebied rondom de plek waar meeste Palestijnen ook vandaan komen: huidige grensstreek Israël-Jordanië.
Waterverdelingsprobleem oplossen en vastleggen. (In mijn ogen het essentiële economische punt wat al jaren het conflict in stand houdt).
En dan Jerusalem.
In mijn optiek niet toe te wijzen aan wie dan ook.
Zal een soort status aparte moeten krijgen onder toezicht van een wisselende authoriteit. (VN?)
Vrij verkeer daar naar toe voor alle betrokken religies en bevolkingsgroepen moet mogelijk worden gemaakt.
Tja....simpel denken waarschijnlijk, maar ik blijf soms (bewust) een naïeve dromer.
Arabisch bloed is nu eenmaal goedkoper.Kijk maar bijv. naar die mensen die in New York een paar vliegtuigen verkeerd op de grond hebben gezet.
kijk eens een stap verder. alleen wanhopige mensen voeren dit soort acties uit. israeli's worden slachtoffer tijdens uitgaan, palestijnen hebben moeite genoeg om hun gezin te onderhouden. tis een wrede wereld.
bij discussies over onschuldige burgerslachtoffers werd vaak gereageerd in de trant van waar gehakt wordt vallen spaanders; israeli's zijn niet eens onschuldig.
En nu weer ontopic hier.
quote:
Op zondag 02 december 2001 23:33 schreef don_quichot het volgende:[..]
vergeet Captain Doolittle en de experimentele landing bij Dieppe niet; zelfde oorlog. of wat eerder, de joodse opstand tegen de romeinen.... het verschil tussen heldendom en waanzin is dun.
(Denk ook eens aan al die vrijwilligers aan het oostfront)
alleen wanhopige mensen voeren dit soort acties uit.
(dit is een grote misvatting. Ik heb de links niet zo snel paraat, maar je zult zeker overtuigd raken. Zoek ff zelf, of anders wil ik wel proberen je daarmee te helpen.)
bij discussies over onschuldige burgerslachtoffers werd vaak gereageerd in de trant van waar gehakt wordt vallen spaanders; israeli's zijn niet eens onschuldig.
(Hoe bedoel je? Is niet ieder mens schuldig totdat het tegendeel bewezen is? (om misverstanden te voorkomen, reageer alleen wanneer je begrijpt wat ik zeg)
Wat betreft golfer:
Ik heb net, niet even alles gelezen in de link waar je mij naar verwezen had.
Wat betreft Hamas?
Er schiet mij even alleen dat aardige anti-Ajax refrein te binnen waar de Nederlandse samenleving geen problemen mee schijnt te hebben: ' Hamas Hamas. alle Joden aan het gas'.
Leuke gedoogcultuur, lijkt een beetje op 'Vrede Nu' wat mij betreft. Teveel gedogen en het 'goede' in de mens (willen) zien. Niet erg practisch dus.
De meeste Palestijnen zijn vooralsnog niet anders dan ze zijn, en Israeliers hebben bijna geen andere keus dan zich aan deze KLEUR aan te passen.
En Arafat? Ingenieur die niet kan overleven zonder conflicten! Hamas als geschenk uit de hemel.
Arafat overleeft het wel weer! Maar ten koste van hoeveel mensenlevens en kwaliteit van leven?
quote:Daar is toentertijd anders behoorlijk veel om te doen geweest en ik meen met toch ook te herinneren dat er een wedstrijd is stilgelegd omdat het publiek sis-geluiden maakte als een Ajacied aan de bal was. Wat je hier zegt is absoluut niet waar.
Op maandag 03 december 2001 00:08 schreef machteld het volgende:
Er schiet mij even alleen dat aardige anti-Ajax refrein te binnen waar de Nederlandse samenleving geen problemen mee schijnt te hebben: ' Hamas Hamas. alle Joden aan het gas'.
quote:Probeerde ik eerder ook al duidelijk te maken maar dat werd volgens mij beetje genegeerd.
Op zondag 02 december 2001 23:33 schreef don_quichot het volgende:[..]
vergeet Captain Doolittle en de experimentele landing bij Dieppe niet; zelfde oorlog. of wat eerder, de joodse opstand tegen de romeinen.... het verschil tussen heldendom en waanzin is dun.
kijk eens een stap verder. alleen wanhopige mensen voeren dit soort acties uit. israeli's worden slachtoffer tijdens uitgaan, palestijnen hebben moeite genoeg om hun gezin te onderhouden. tis een wrede wereld.
quote:Voor de rest Machteld wil ik nog even kwijt dat ik het opvallend vind dat wanneer mensen jouw om uitleg voor je soms zwaar partijdige opmerkingen vragen je opeens heel algemeen en zogenaamd objectief begint te lullen over 'hoe het nou eenmaal is in de wereld' om dan vervolgens weer lekker eenzijdig de zaak te bekijken. Telkens als iemand je erop wijst dat Arafat niet de enige 'badguy' is, zeg je het hiermee eens te zijn om dan in de post daarna weer lekker eenzijdig over de slechte Arafat en z'n Palesteinse 'duivels' verder te lullen.
Op zondag 02 december 2001 15:01 schreef HighPriority het volgende:
Je kan het trouwens ook zo zien: Mensen die bereid zijn te sterven voor hun land volk of overtuiging zijn dapperder dan de egoistische bangerige 'luiestoel-mopper-mens'.
Sorry dat ik het zeg hoor maar (ook mede aan de hand van eerdere posts) geloof ik er helemaal niks van dat jij deze zaak ook maar een beetje klein objectief bekijkt.
En mocht je echt redelijk objectief zijn kun je me dan uitleggen waarom je nou juist de Palesteinse kant hebt uitgekozen om als 'badguy' te belichten?
quote:het gesis is nog steeds is sneerlands stadions te horen en is nog steeds niet bedoeld om het geluid van een lekke bal te imiteren.
Op maandag 03 december 2001 00:11 schreef Lithion het volgende:[..]
Daar is toentertijd anders behoorlijk veel om te doen geweest en ik meen met toch ook te herinneren dat er een wedstrijd is stilgelegd omdat het publiek sis-geluiden maakte als een Ajacied aan de bal was. Wat je hier zegt is absoluut niet waar.
maar dit is een redelijk zinloos zijspoor want wat hebben antisemitisme en antizionisme met elkaar te maken?
quote:Misschien kun je mij ff updaten?
Op maandag 03 december 2001 00:11 schreef Lithion het volgende:[..]
Daar is toentertijd anders behoorlijk veel om te doen geweest en ik meen met toch ook te herinneren dat er een wedstrijd is stilgelegd omdat het publiek sis-geluiden maakte als een Ajacied aan de bal was. Wat je hier zegt is absoluut niet waar.
Wordt dat nooit/bijna nooit meer gedaan? Ik bedoel Hamas en sis en oerwoud etc.
Indien toch nog: Worden er arrestaties verricht, en straffen uitgedeeld?
Zo niet, dan zal jij het wel beter weten. Dan heb ik mij vergist. Ik dacht dat het nog steeds aan de orde van de dag is om Ajax 'Jodenclub' te noemen. Maar misschien zijn mijn bronnen niet betrouwbaar.
quote:Palestijnse!
Op maandag 03 december 2001 00:14 schreef HighPriority het volgende:En mocht je echt redelijk objectief zijn kun je me dan uitleggen waarom je nou juist de Palesteinse kant hebt uitgekozen om als 'badguy' te belichten?
Ja, dat kan ik uitleggen.
Maar niet nu.
De vraag is heel goed.
En ik wil er ook graag op in gaan.
Verder schijnt het hier over Hamas te moeten gaan, terwijl ik, gezien de oorspronkelijke topictitel, het liever over Arafat heb.
Verder is niemand redelijk objectief. maar ik ga er maar even vanuit dat ik begrijp wat je bedoelt.
Arafat is de bad guy.
Na Arafat staat er misschien iemand op die een grotere bad guy zal blijken te zijn.
Van de Israelische samenleving kan ik mij nog enige tolerantie voorstellen (Vrede Nu, maar ook het grootste deel van de ZGN hardliners). Van de Palestijnse is helaas ook op langere termijn weinig te verwachten. Daar moeten ze mee geholpen worden. Er zijn genoeg verlichte Palestijnse geesten, maar het PERCENTAGE is te laag. En wat moet een mens in Nederland met Jihad, Hamas etc.
Israel is de enige democratische rechtsstaat in die contreien.
Noem eens de landen op die een betere democratie hebben dan Israel? Hoeveel tel je er nu? 200? 50? Noem ze dan maar eens op!
24 January 2001
AI Index: MDE 15/004/2001
Israel and the Occupied Territories
Impunity for Killers of Palestinians
"The sentence handed down to Nahum Korman sends out a powerful message - that Israelis can kill Palestinians with impunity," Amnesty International said today. The human rights organization was commenting on the decision of the Jerusalem District Court to sentence Nahum Korman, a 37-year-old Israeli citizen, to six months community service for the killing of an 11-year-old Palestinian child, Hilmi Shawasheh. He was also ordered to pay 70,000 shekels to the victim's family.
The punishment is in sharp contrast with the six and half year sentence given to Su'ad Hilmi Ghazal, a Palestinian from Sebastia village near Nablus who in December 1998 at the age of 15 and whilst suffering psychological problems, injured an Israeli settler by stabbing him. Immediately after her arrest, despite being a minor, she was held incommunicado without access to either a lawyer or her family for 27 days, for 17 of which she was held in solitary confinement. Since then, Su'ad Hilmi Ghazal, whose mental health deteriorated as a result of the ordeal, has been held for two years in the women's section of Neve Terze prison in Ramle.
"These two contrasting sentences reflect a deeply rooted culture of discrimination against Palestinians, which permeates the Israeli justice system,"Amnesty International said. "People have a right to be treated equally under the law, regardless of which community they come from, yet his clearly does not apply in Israel." Both Nahum Korman and Su'ad Hilmi Ghazal were sentenced on 21 January 2001.
http://www.amnestyusa.org/countries/israel_and_occupied_territories/index.html
waar tevens ook rapporten zijn tevinden over de Palestijnse Autoriteit, die misschien kunnen verklaren waarom er geen 'intellectuele palestijnen' (meer) zijn.
Volgende link zullen mensen onder het kopje onder onnodig schokkend materiaal zetten.
Mijn inziens niet, de realiteit is nu eenmaal schokkend.
http://www.unseennews.com/archives/isrbombbusexpl113022001_3.jpg
[Dit bericht is gewijzigd door Calella op 03-12-2001 04:36]
http://www.ptb.be/international/article.phtml?section=A2AAABBSBB&object_id=5578
quote:Waarom eerst wat doen aan Hamas en niet aan Israel?
Op maandag 03 december 2001 08:55 schreef machteld het volgende:
Sorrie jongens, gaan jullie het eerst maar eens over Hamas etc. hebben, en doe er wat aan. Daar hoor ik de anti-Israel-kliek niet over.
Nog even over die kleine discussie over die oude topictitel van je.
quote:
Op zondag 02 december 2001 22:27 schreef golfer het volgende:[..]
Omdat Arafat de dader niet is.
quote:
Op zondag 02 december 2001 22:31 schreef machteld het volgende:[..]
Ik heb jouw standpunt al eerder vernomen. En met alle respect, ik heb een andere mening. Misschien niet politiek-correct genoeg in Fok-forum-land.
quote:Dit officiele standpunt moet toch wel genoeg zeggen nietwaar Machteld?
Palestijnen arresteren meer dan honderd fundamentalistenUitgegeven: 3-12-2001 12:03
Laatst gewijzigd: 3-12-2001 12:10GAZA/DAMASCUS - De Palestijnse Autoriteit heeft meer dan honderd moslimfundamentalisten opgepakt. Het gaat vooral om leden van de Islamitische Jihad en Hamas. Dat is maandag vernomen van bronnen binnen de Palestijnse veiligheidsdienst.
De arrestaties hadden plaats na de Palestijnse zelfmoordaanslagen dit weekeinde in Jeruzalem en Haifa waarbij 27 doden en meer dan tweehonderd gewonden vielen.
Van de 77 opgepakte aanhangers van Hamas en Islamitische Jihad werden er 35 opgepakt in de Gazastrook, de rest op de Westelijke Jordaanoever. Een woordvoerder van Hamas heeft de arrestaties veroordeeld. De Palestijnse Autoriteit geeft toe aan Israëlische en Amerikaanse druk en probeert de beschermer van Israël te worden, aldus Mussa Abu Marzuk van het politieke bureau van Hamas in de Syrische hoofdstad Damascus.
De Palestijnse Autoriteit heeft de noodtoestand uitgeroepen na de aanslagen. Het heeft hierdoor extra bevoegdheden gekregen nog gebaseerd op regelgeving uit de periode van het Britse mandaat over Palestina van 1923 tot 1948.
Bron: http://nu.nl/document?n=48387
quote:Neen
Op maandag 03 december 2001 13:27 schreef HighPriority het volgende:
Dit officiele standpunt moet toch wel genoeg zeggen nietwaar Machteld?
Die aanslagen zijn mede gebeurt omdat Arafat het vertikt om TIJDIG krachtdadig op te treden.
De nu genomen maatregelen, daarvan moet nog maar afgewacht worden of dat zoden aan de dijk zet.
Ik zou het op dit moment zelfs nog geen beginnetje durven noemen. Maar misschien blijkt over een paar dagen dat de maatregelen afdoende zijn.
Beter is het denk ik om Arafat weg te jagen, en dat een jongere garde het roer overneemt (met alle risico's van dien).
Het idee van Bin Laden is dus hetzelfde als van palesteinse bewegingen.
En er wordt toch ook niet over gezeurd dat amerika destijds iraq en nu afganistan aanvalt?
Al weer de beelden vergeten waar Arafat een warme omhelsing gaf aan Sadam Hoesein?
Nooit de groote smerige greins op het gezicht van arafat gezien?
alweer vergeten dat het palesteinse volk op straat loopt te feesten bij elke groote aanslag? (denk hierbij aan het WTC en verscillende aanslagen op Israel)
Mensen die hier opkomen voor de palesteinse kant komen naar mijn idee op voor terroristen.
en niet zomaar terroristen.
terroristen die erop uitzijn alle joden om te brengen of om in ieder geval Israel te vernietigen.
Dit zijn Nazie gedachten.
En dat keuren de meeste Nederlanders zomaar goed, sterker nog, ze geloven alle verhaaltje die de Palesteinen aan de media laten zien en gaan de israelies de schuld geven en zelf nazies noemen.
De Joden hebben nooit echt kunnen leven zonder bang te moeten zijn voor hun leven.
Zolang de Joden al bestaan worden ze vervolgd en probeert men ze te vernietigen.
Ik durf te wedden dat de gisteren gearesteerde mannen binnen een paar dagen of misschien nu al vrij rond lopen.
quote:Hear, hear.
Op maandag 03 december 2001 13:52 schreef machteld het volgende:[..]
Neen
Die aanslagen zijn mede gebeurt omdat Arafat het vertikt om TIJDIG krachtdadig op te treden.
De nu genomen maatregelen, daarvan moet nog maar afgewacht worden of dat zoden aan de dijk zet.
Ik zou het op dit moment zelfs nog geen beginnetje durven noemen. Maar misschien blijkt over een paar dagen dat de maatregelen afdoende zijn.Beter is het denk ik om Arafat weg te jagen, en dat een jongere garde het roer overneemt (met alle risico's van dien).
quote:Arafat en Fatah hebben de verwerping van de staat Israel uit hun handvest geschrapt, waarmee ze wat mij betreft de status van te rechtvaardige vrijheidsbeweging hebben bereikt. enquetes in de bezette gebieden hebben geleerd dat het gros van de palestijnen ook bereid waren om de staat israel te erkennen.
Op maandag 03 december 2001 14:54 schreef logisnack een heel verhaal in de stijl van het broertje van Machteld:
En dat keuren de meeste Nederlanders zomaar goed, sterker nog, ze geloven alle verhaaltje die de Palesteinen aan de media laten zien en gaan de israelies de schuld geven en zelf nazies noemen.
het artikel wat ik hierboven heb geplaatst toont de klasse, in Israel dus rassejustitie, aan. enige verdieping in het nazisme zal leren dat israel meer recht heeft op dit soort titels dan de palestijnen.
quote:hmmz, die vergelijking Hamas/Jihad slaat nergens op. Jihad is een heilige oorlog. De Hamas is een afscheidingsorganisatie
Op maandag 03 december 2001 01:13 schreef machteld het volgende:[..]
En wat moet een mens in Nederland met Jihad, Hamas etc.
quote:Hoe kun je een staat een goede democratie noemen als deze staat is ontstaan door de oorspronkelijke bewoners weg te jagen. Het creeeren van de staat Israel was net zo smerig en onmenselijk als het koloniseren van o.a. Latijns America, Afrika en Australië
Noem eens de landen op die een betere democratie hebben dan Israel? Hoeveel tel je er nu? 200? 50? Noem ze dan maar eens op!
quote:Hamas is een afscheidingsbeweging. Hun extremisme keur ik niet goed, maar hun bestaansreden is volledig begrijpelijk
Op maandag 03 december 2001 08:55 schreef machteld het volgende:
Sorrie jongens, gaan jullie het eerst maar eens over Hamas etc. hebben, en doe er wat aan. Daar hoor ik de anti-Israel-kliek niet over.
quote:
Op maandag 03 december 2001 14:54 schreef logisnack het volgende:
in prenciepe zijn de meeste midden oosten landen uit op de vernieteging van het land israel en alle joden.
hier is geen beweis voor maar alles wijst er wel naar.
hier volgen 2 voorbeelden.
quote:Wat jij niet in de gaten lijkt te hebben, is dat de Israeli's de bezetters zijn van het vroegere Palestina.
Mensen die hier opkomen voor de palesteinse kant komen naar mijn idee op voor terroristen.
en niet zomaar terroristen.
terroristen die erop uitzijn alle joden om te brengen of om in ieder geval Israel te vernietigen.
De Joden hebben nooit echt kunnen leven zonder bang te moeten zijn voor hun leven.
Zolang de Joden al bestaan worden ze vervolgd en probeert men ze te vernietigen.
quote:De Palestijnen zijn alleen uit op een mogelijkheid tot leven in het land dat altijd van hun is geweest.
Het idee van Bin Laden is dus hetzelfde als van palesteinse bewegingen.
quote:1 Waar heb ik Hamas met Jihad vergeleken?
Op maandag 03 december 2001 17:06 schreef SanderThomas het volgende:[..]
hmmz, die vergelijking Hamas/Jihad slaat nergens op. Jihad is een heilige oorlog. De Hamas is een afscheidingsorganisatie
[..]Hoe kun je een staat een goede democratie noemen als deze staat is ontstaan door de oorspronkelijke bewoners weg te jagen. Het creeeren van de staat Israel was net zo smerig en onmenselijk als het koloniseren van o.a. Latijns America, Afrika en Australië
http://web.nps.navy.mil/~library/tgp/pij.htm
2 Waar heb ik gezegd dat Israel een GOEDE democratie is?
quote:Die groep heet niet Jihad, maar Palestine Islamitic Jihad, oftewel de heilige oorlog van Islamitische Palestijnen. Jihad betekent strijd.
Op maandag 03 december 2001 17:17 schreef machteld het volgende:[..]
1 Waar heb ik Hamas met Jihad vergeleken?
Bovendien is Jihad wel degelijk een terroristische groepering, zie ook:http://web.nps.navy.mil/~library/tgp/pij.htm
2 Waar heb ik gezegd dat Israel een GOEDE democratie is?
In dit stukje noem je Israel een goede democratie. Of beter, zeg je dat er weinig beteren zijn. Lijkt mij het zelfde.
quote:Hier zeg je Jihad, Hamas, etc., waarbij je ze dus als vergelijkbaar opnoemt.
quote:
Er zijn genoeg verlichte Palestijnse geesten, maar het PERCENTAGE is te laag. En wat moet een mens in Nederland met Jihad, Hamas etc.
quote:Wat jij niet in de gaten lijk te hebben is dat je niks van de geschiedenis afweet.
Op maandag 03 december 2001 17:15 schreef SanderThomas het volgende:
Wat jij niet in de gaten lijkt te hebben, is dat de Israeli's de bezetters zijn van het vroegere Palestina.
quote:100% ARGREE
Op maandag 03 december 2001 19:20 schreef BRILLiant het volgende:
Heel ff voor de duidelijkheid... akkoorden>>>
Wye, Camp David, Sharm-el-Sheikh, Tennet... Israel heeft ze allemaal uitgevoerd maar de PA niet, zeg niet dat t niet zo is want zelfs de ex-gezant van de VS, Dennis Ross, zegt t. In Camp David is de PA zoon beetje alles aangeboden door Barak en Clinton, een eigen staat, een einde aan de bezetting, het opdoeken van praktisch alle nederzettingen en over de rest en Jeruzalem zou dan verder gepraat worden... MAAR wat zegt Arafat? Nee bedankt en er breekt weer een intifada uit, en elke keer als er iets "ergs" gebeurt pakt Arafat weer een paar militanten op om ze na 2 dagen wer te laten gaan....vinden jullie het gek dat Israel ze liever zelf afknalt? Jullie moeten eens wakker worden met z'n allen en inzien dat Israel daar de enige echte democratie is en het enige Westerse land tussen al die landen die nog ergens in de Middeleeuwen zitten....
Jij weet tenminste hoe het in elkaar steekt.
quote:Als iedereen land gaat claimen dat 3000 jaar geleden van zijn voorouders was zouden heel veel Europeanen moeten verhuizen. Hoe zou jij het vinden als over 4000 jaar de Indianen terug gaan naar de VS en daar voor terrorist gaan spelen en alle Amerikanen gaan verjagen. PS. Als jij nog beter op de hoogte was dan wist jij dat de Joden daar wel altijd geleeft hebben maar nooit land als eigendom hebben gehad. Ze zijn daar altijd gasten geweest!
Op maandag 03 december 2001 19:17 schreef logisnack het volgende:[..]
Wat jij niet in de gaten lijk te hebben is dat je niks van de geschiedenis afweet.
Het gebied was in de tijd van de bijbel al van Israel, vanaf de tocht van Abraham naar het Israel.
En veel later heeft Israel een opstand tegen de romeinen gehad en toen zijn de Joden verslagen en over heel de wereld verspreid.
pas na de 2e wereldoorlog zijn ze weer terug gegaan.
quote:
Wat jij niet in de gaten lijk te hebben is dat je niks van de geschiedenis afweet.
Het gebied was in de tijd van de bijbel al van Israel, vanaf de tocht van Abraham naar het Israel.
quote:
Genesis 12:5
De roeping van AbramAbram nu nam zijn vrouw Sarai en Lot, zijns broeders zoon, en al hun have, die zij verworven hadden, en de lieden, die zij in Haran verkregen hadden, en zij trokken uit om te gaan naar het land Kanaän.
quote:Inderdaad ging Abraham richting het land dat tegenwoordig Israel is, maar Israel bestaat pas sinds na de tweede wereldoorlog. En als je dan de bijbel er bij wilt halen, lees vooral Genesis 15:13
Genesis 15:13
Belofte en tekenEn Hij zeide tot Abram: Weet voorzeker, dat uw nakomelingen vreemdelingen zullen zijn in een land, dat het hunne niet is, en dat zij hen dienen zullen, en dat die hen zullen verdrukken, vierhonderd jaar.
quote:naar mijn iedee waren die 400 jaren de jaren dat ze verspreid over heel de wereld leefden en onderdrukt werden.
Op maandag 03 december 2001 19:50 schreef SanderThomas het volgende:[..]
[..]
[..]Inderdaad ging Abraham richting het land dat tegenwoordig Israel is, maar Israel bestaat pas sinds na de tweede wereldoorlog. En als je dan de bijbel er bij wilt halen, lees vooral Genesis 15:13
quote:wat ik vooral bedoel is dat God Abraham waarschuwde dat hij hen de kans gaf om het VOLK Israel te stichten, niet het LAND Israel. Het volk zou uiteindelijk in vrede samen moeten leven met de (volgens mij Islamitische) Kanaänieten.
Op maandag 03 december 2001 20:03 schreef logisnack het volgende:[..]
naar mijn iedee waren die 400 jaren de jaren dat ze verspreid over heel de wereld leefden en onderdrukt werden.
nu zijn ze terug.
Volgens mij moet je voor wat er nu in de wereld gebeurt Openbaringen lezen... de eindtijd!!!
quote:Hoe kun je nou "altijd te gast zijn"
Op maandag 03 december 2001 19:43 schreef onschuldig het volgende:
Als iedereen land gaat claimen dat 3000 jaar geleden van zijn voorouders was zouden heel veel Europeanen moeten verhuizen. Hoe zou jij het vinden als over 4000 jaar de Indianen terug gaan naar de VS en daar voor terrorist gaan spelen en alle Amerikanen gaan verjagen. PS. Als jij nog beter op de hoogte was dan wist jij dat de Joden daar wel altijd geleeft hebben maar nooit land als eigendom hebben gehad. Ze zijn daar altijd gasten geweest!
Voor de Joden/Palestijnen een jaar of 30 duizend daarvoor woonde er ook weer andere volkeren, maar waren die ook niet "te gast"
Vreemde uitspraak van jou eigenlijk...
(bron: NRC 03.12.01)
quote:Dat is ruim 3 KEER zoveel dode Palestijnen als Israeliers. Wanneer houdt het daar eens op!?
Op maandag 03 december 2001 22:23 schreef Mook het volgende:
'De tweede intifadah heeft sinds zij eind september 2000 begon, nu (rond het middaguur) 1.043 levens geëist, van wie 799 Palestijnen en 222 Israëliers.'(bron: NRC 03.12.01)
quote:Ja gek he als de palesteinen met stenen Israeliers aan gaan vallen.
Op maandag 03 december 2001 22:47 schreef onschuldig het volgende:[..]
Dat is ruim 3 KEER zoveel dode Palestijnen als Israeliers. Wanneer houdt het daar eens op!?
quote:Ik ben pro-recht! EN ben tegen onrecht!!!! Heeft niets met Palestijns of Israelisch te maken. Als ik in een tank zit of iets anders met een pantser boven me kop ga ik niet terug schieten. Die Israelisch soldaten schieten maar al te graag. Ze zijn erg trigger gevoelig
Op dinsdag 04 december 2001 01:05 schreef logisnack het volgende:[..]
Ja gek he als de palesteinen met stenen Israeliers aan gaan vallen.
dan vragen ze erom dat er terug geschoten word.
wat zou jij doen als 100 mensen jou met stenen bekogelen en jij hebt 1 geweer?
precies... jezelf verdedigen.
Trouwens wat ben jij een fanatiek PRO-Palestein zeg.
quote:Wat doen die soldaten op Palestijns gebied???? Juist ja!!! PROVOCEREN!!!!!1
quote:precies...
Op dinsdag 04 december 2001 01:36 schreef onschuldig het volgende:[..]
Wat doen die soldaten op Palestijns gebied???? Juist ja!!! PROVOCEREN!!!!!1
quote:GEWELD<>GEWELD
quote:Toevallig las ik gister dat de meerderheid of in ieder geval veel Palestijnen het ook zat zijn en vrede willen.
Op dinsdag 04 december 2001 16:55 schreef Koos Voos het volgende:
dat kan je van meer dan de helft van het Palestijnse volk niet zeggen..
quote:En wat doen die terroristen op Palestijns gebied?
Op dinsdag 04 december 2001 01:36 schreef onschuldig het volgende:[..]
Wat doen die soldaten op Palestijns gebied???? Juist ja!!! PROVOCEREN!!!!!1
quote:Ja tuurlijk, en dat heb jij ook gedaan ?? Ik toevalligerwijs wel, en wel voor maar liefst 5 jaar. Dan gaan je oogjes wel open hoor, domme kleuter !!
Op zondag 02 december 2001 12:04 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Lekker de Palestijnen overal de schuld van geven... ik zou zeggen: ga een keer in een van die gebieden leven waar de palestijnen zitten, dan leer je dat er ook een andere kant van het verhaal is.
quote:Israel verdedigt zichzelf. Wat zou jij doen als ik jou een stomp voor je hasses zou geven ?? Zeker ook 'Dank je wel' en 'Amen' zeggen ?? Dan mep je toch ook terug !
Op dinsdag 04 december 2001 01:50 schreef Nyrem het volgende:[..]
GEWELD<>GEWELD
Israel maakt misbruik van haar macht. Dat is gewoon een feit. Het is hopen dat er snel een nieuwe regering komt.
Want meer dan de helft van het israelische volk is geen voorstander van geweld.
quote:Dan nog heb je maar een kant van het verhaal gezien, netzoals de Israeli's het zien.
Op dinsdag 04 december 2001 19:01 schreef Jackpot22 het volgende:[..]
Ja tuurlijk, en dat heb jij ook gedaan ?? Ik toevalligerwijs wel, en wel voor maar liefst 5 jaar. Dan gaan je oogjes wel open hoor, domme kleuter !!
Wat ben jij trouwens ongelovelijk onbeheerst zeg, ook in een ander topic beetje agressief lopen schreeuwen... Weet je zeker dat je geen Moslim bent? (als we jou waarschijnlijke definitie van Moslim aanhouden).
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 04-12-2001 19:07]
quote:Ten eerste zou ik nooit zomaar een stomp op mijn 'hasses' krijgen zonder enige reden, en als ik er al 1 zou krijgen zou ik me omdraaien en weglopen. Wie is er dan de grootste loser ?
Op dinsdag 04 december 2001 19:03 schreef Jackpot22 het volgende:[..]
Israel verdedigt zichzelf. Wat zou jij doen als ik jou een stomp voor je hasses zou geven ?? Zeker ook 'Dank je wel' en 'Amen' zeggen ?? Dan mep je toch ook terug !
quote:Niet op een nette manier ?? Hoezo ? Dat was gebied dat aan niemand toebehoorde, en werd geleid door de landen die aangesloten waren bij het Gemenebest landen. Toen de joden na WO 2 een 'thuishaven' wilden creeren hebben ze dat land toegewezen gekregen en hebben een bedrag per vierkante kilometer betaald. Ze zijn ermee aan de gang gegaan, en hebben er echt wat van gemaakt. Nu eisen die moslims ook een gedeelte op, maar ze kunnen het niet, ze begrijpen het niet. De Gaza strook was tot 1967 van Egypte, totdat Israel werd aangevallen (Jomkippour, weet je nog ?) en de joden waren daar (terecht) verbolgen over, en sindsdien houdt Israel de Gazastrook bezet.
Op maandag 03 december 2001 20:50 schreef SanderThomas het volgende:[..]
wat ik vooral bedoel is dat God Abraham waarschuwde dat hij hen de kans gaf om het VOLK Israel te stichten, niet het LAND Israel. Het volk zou uiteindelijk in vrede samen moeten leven met de (volgens mij Islamitische) Kanaänieten.
Als je bekijkt wat er nu in de wereld gebeurt, zie ik aan beide kanten hetzelfde gedrag, alleen wordt het van de Israeliers wel geduld en van de Palestijnen niet. De Staat Israel is overigens in 1948 gesticht en niet bepaald op een nette manier...
Ga nou echt eens zelf kijken in die gebieden, je komt er echt vanzelf wel achter. Ik heb zelf 5 jaar in het middenoosten gewoond, waarvan 2 jaar in Syrie (brrrr) en 3 jaar in Israel.
quote:Damn. Ken je het verwijt pot/ketel?
En veel later heeft Israel een opstand tegen de romeinen gehad en toen zijn de Joden verslagen en over heel de wereld verspreid.
pas na de 2e wereldoorlog zijn ze weer terug gegaan.
quote:Precies, jij legt de vinger precies op de zere plek. Israel heeft dat een aantal keren gedaan, terwijl de Palestijen gewoon doorgaan met terroristische acties. De politiek van Israel is erop geent dat dat nu direct wordt afgestraft, en nu zijn de palestijnen het zielige volkje ? Dus Amerika moet nu ook maar niets doen, na de aanslagen op het WTC ?? Gewoon terug schoppe, dat is de enige taal die ze verstaan !!
Op dinsdag 04 december 2001 19:05 schreef gelly het volgende:[..]
Ten eerste zou ik nooit zomaar een stomp op mijn 'hasses' krijgen zonder enige reden, en als ik er al 1 zou krijgen zou ik me omdraaien en weglopen. Wie is er dan de grootste loser ?
quote:Oh ja ? Van 1994 tot 1996 heb ik in Syrie gewoond, echt het slechtste wat een mens maar mee kan maken en daarna heb ik 3 jaar (met veel plezier) in Israel gewoond. Had daar nix met de politiek te maken, maar heb daar gewerkt als baggeraar, jawel in die zeer bekende haven.
Op dinsdag 04 december 2001 19:04 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Dan nog heb je maar een kant van het verhaal gezien, netzoals de Israeli's het zien.
Wat ben jij trouwens ongelovelijk onbeheerst zeg, ook in een ander topic beetje agressief lopen schreeuwen... Weet je zeker dat je geen Moslim bent?
(als we jou waarschijnlijke definitie van Moslim aanhouden).
De reden waarom ik misschien in jouw ogen als agressief overkom, is omdat ik het idee heb dat jullie zometeen weer lekker kunnen aanschuiven bij moeders aan tafel, terwijl je totaal geen fuck van de wereld hebt gezien, en al helemaal nix heb meegemaakt. Maar wel lekker veroordelen, GOED HOOR ! Jij bent een slimme vent zeg !
quote:Allemaal leuk en aardig. En anderen moeten dus hun mond houden omdat ze toevallig niet in Syrie hebben gewoond?
Op dinsdag 04 december 2001 19:32 schreef Jackpot22 het volgende:[..]
Oh ja ? Van 1994 tot 1996 heb ik in Syrie gewoond, echt het slechtste wat een mens maar mee kan maken en daarna heb ik 3 jaar (met veel plezier) in Israel gewoond. Had daar nix met de politiek te maken, maar heb daar gewerkt als baggeraar, jawel in die zeer bekende haven.
De reden waarom ik misschien in jouw ogen als agressief overkom, is omdat ik het idee heb dat jullie zometeen weer lekker kunnen aanschuiven bij moeders aan tafel, terwijl je totaal geen fuck van de wereld hebt gezien, en al helemaal nix heb meegemaakt. Maar wel lekker veroordelen, GOED HOOR ! Jij bent een slimme vent zeg !
Stel je voor, je komt net komen aanlopen op het station, om daar vervolgens met eigen ogen te zien hoe een armoedig gekleed persoon en zakenman in net pak met elkaar aan het vechten zijn. Logische conclusie: De zakenman wordt overvallen want ik zie toch met eigen ogen hoe hij zich verdedigd tegen dat armoedig gekleed schepsel.
Werkelijkheid:
Het zijn twee bekenden van elkaar die al een hele tijd ruzie hadden om een volkstuintje ergens net buiten de stad. Volgens beide zit het tuintje al jaren in de familie en beiden zeggen er recht op te hebben.
Toevallig heeft de zakenman een iets betere achtergrond, waardoor hij de kans heeft gehad zichzelf beter te ontwikkelen om zichzelf daarna in een net pak te steken.
Waarschijnlijk is hij in de ogen van velen de rechtmatige eigenaar. Dat armoedig gekleed schepsel zal vast en zeker wel een profiteur zijn nietwaar...
Maar goed, jij hebt met je eigen ogen gezien hoe de zakenman inelkaar werd geslagen dus weet het wel eventjes beter nietwaar?
Ik zeg niet dat het ook in het Midden oosten ook precies zo is of ook maar een beetje in de buurt komt van dat verhaal. Enige wat ik wil zeggen is dat jij, al had je in elk land in het Midden-oosten gewoond, het niet perse bij het rechte eind hoeft te hebben.
Ander voorbeeld: Tijdens heleboel buitenlander topic hoor je genoeg mensen steen en been klagen over de verschrikkelijke situatie in Nederland of tenminste in de randstad. Ik woon er ook maar ervaar het heel anders.
Dus wie zegt dat jouw eigen ervaring de werkelijkheid omschrijft?
quote:je moet dus ergens geweest zijn om mee te mogen praten? dan even voor de informatie; de bezette gebieden en Israel zijn twee verschillende dingen. zelfs de VN heeft zich daar, zij het halfslachtig over uitgesproken. mijn mening is, hoewel ik nooit geweest ben, dat de VN zich daar veel actiever moet inzetten, omdat de mensen aldaar, verblind door haat en woede, allemaal hun zegje klaar hebben, en in ieder geval niet objectief zijn.
Op dinsdag 04 december 2001 19:32 schreef Jackpot22 het volgende:
Van 1994 tot 1996 heb ik in Syrie gewoond, echt het slechtste wat een mens maar mee kan maken en daarna heb ik 3 jaar (met veel plezier) in Israel gewoond. Had daar nix met de politiek te maken, maar heb daar gewerkt als baggeraar, jawel in die zeer bekende haven.
Dus: 'Arafat slaat wederom toe in Haifa'.
quote:Niet zo naief hier svp.
Op zaterdag 08 december 2001 09:30 schreef calvobbes het volgende:
Zolang Arafat de aanslag niet heeft opgeeist zal dat niet gebueren! Niet zo eigenwijs doen machteld, het is je al vaak genoeg uitgelegd!!!
Heeft Bin Laden de aanslagen op het WTC al expliciet opgeeist?
quote:Nee, maar er zijn (blijkbaar) wel genoeg bewijzen voor de meeste regeringen om de Amerikanen te helpen bij de "oorlog". Welke bewijzen heb jij dat Arafat betrokken is bij de aanslagen in Israel
Op zondag 09 december 2001 06:37 schreef machteld het volgende:[..]
Niet zo naief hier svp.
Houd dat rode kopje ook maar voor je!Heeft Bin Laden de aanslagen op het WTC al expliciet opgeeist?
quote:Wie willens en wetens terroristische organisaties laat voortbestaan, maakt zich schuldig en medeplichtig aan de door deze organisaties uitgevoerde daden, zoals moordaanslagen op onschuldige burgers.
Op zondag 09 december 2001 08:02 schreef calvobbes het volgende:[..]
Nee, maar er zijn (blijkbaar) wel genoeg bewijzen voor de meeste regeringen om de Amerikanen te helpen bij de "oorlog". Welke bewijzen heb jij dat Arafat betrokken is bij de aanslagen in Israel
quote:Makkie.
Op zondag 09 december 2001 08:02 schreef calvobbes het volgende:[..]
Nee, maar er zijn (blijkbaar) wel genoeg bewijzen voor de meeste regeringen om de Amerikanen te helpen bij de "oorlog". Welke bewijzen heb jij dat Arafat betrokken is bij de aanslagen in Israel
Alweer 8 gewonden bij een aanslag op een bus door een van de door jou al zolang gedoogde vriendelijke praatclubjes.
En ook nog weer twee suicidebomaanslagen in Gaza; weer 4 gewonden tot nu toe.
En dan zit Arafat maar te jammeren dat hij geen kansen krijgt om orde op zaken te stellen.
quote:* zucht *
Op woensdag 12 december 2001 19:05 schreef machteld het volgende:
Ook ambulancepersoneel werd beschoten.En ook nog weer twee suicidebomaanslagen in Gaza; weer 4 gewonden tot nu toe.
En dan zit Arafat maar te jammeren dat hij geen kansen krijgt om orde op zaken te stellen.
Stomme vraag maar ik probeer het toch, wat kan Arafat eraan doen dat er een stel idioten zijn die zichzelf graag opblazen
quote:Meen me toch te herrinneren dat er o.a. Hamas leden op zijn gepakt de laatste dagen! Hij kan moeilijk iedere fanatieke Palestijn opsluiten of wel
Op zondag 09 december 2001 15:10 schreef machteld het volgende:Wie willens en wetens terroristische organisaties laat voortbestaan, maakt zich schuldig en medeplichtig aan de door deze organisaties uitgevoerde daden, zoals moordaanslagen op onschuldige burgers.
Jij vind dus wel dat de regering van Israel gerechtvaardigd is om vergeldingacties uit te voeren waarbij kinderen (per ongeluk) worden doodgeschoten door Israelische militairen
quote:'fanatiek', specificeer dat ff.
Op woensdag 12 december 2001 19:10 schreef calvobbes het volgende:[..]
Meen me toch te herrinneren dat er o.a. Hamas leden op zijn gepakt de laatste dagen! Hij kan moeilijk iedere fanatieke Palestijn opsluiten of wel
Jij vind dus wel dat de regering van Israel gerechtvaardigd is om vergeldingacties uit te voeren waarbij kinderen (per ongeluk) worden doodgeschoten door Israelische militairen
Vergeldingsacties? Het is maar hoe je het noemt. Ja die keur ik goed. Sharon weet beter dan de meeste Israeliers hoe met 'Arabieren' om te gaan, wat van de meeste import uit West-Europa niet gezegd kan worden.
En ja, ik heb er begrip voor dat er (ter vergelijking) in Afghanistan onschuldige slachtoffers vallen. Net als die mevrouw die bij 'onze' bevrijding door een voedseldropping gedood werd.
En wat er zoal opgepakt wordt, dat zijn doorgaans geen sleutelfiguren, maar wat klein grut, voor de sier.
quote:je doelt op Sabra en Shatilla?
Op woensdag 12 december 2001 19:31 schreef machteld het volgende:
'fanatiek', specificeer dat ff.Vergeldingsacties? Het is maar hoe je het noemt. Ja die keur ik goed. Sharon weet beter dan de meeste Israeliers hoe met 'Arabieren' om te gaan,
quote:'leuk'. Nee, echt niet leuk.
Op woensdag 12 december 2001 21:43 schreef don_quichot het volgende:[..]
je doelt op Sabra en Shatilla?
Laten we hopen dat 'de waarheid' onthuld wordt.
(Shatilla? schrijf je dat zo?)
Voor het overige, Sharon is my hero, zolang de Palestijnen niet met een fatsoenlijke gesprekspartner willen/kunnen komen. Daarna brand ik hem af (tenzij hij (net als Begin) HET gebaar weet te maken) een voor iedereen goede deal weet te realiseren)
quote:Welk gebaar van Begin doel je op?
Op woensdag 12 december 2001 22:05 schreef machteld het volgende:'leuk'. Nee, echt niet leuk.
Laten we hopen dat 'de waarheid' onthuld wordt.
(Shatilla? schrijf je dat zo?)Voor het overige, Sharon is my hero, zolang de Palestijnen niet met een fatsoenlijke gesprekspartner willen/kunnen komen. Daarna brand ik hem af (tenzij hij (net als Begin) HET gebaar weet te maken) een voor iedereen goede deal weet te realiseren)
De vrede met Egypte, die verder de Palestijnen ook in de kou lieten staan?
Dat gebaar kwam niet van Begin af, maar van Sadat, die de eerste stap zette.
quote:1 Verkeerd geformuleerd; Hij is als 'conservatief'/'havik' ingegaan op wat op zijn weg lag.
Op woensdag 12 december 2001 22:09 schreef golfer het volgende:[..]
1 Welk gebaar van Begin doel je op?
2 De vrede met Egypte, die verder de Palestijnen ook in de kou lieten staan?
3 Dat gebaar kwam niet van Begin af, maar van Sadat, die de eerste stap zette.
ad.2 WIE LAAT DE PALESTIJNEN NIET IN DE STEEK?
quote:Dank je wel Hamas (overlevende aanvaller behoort tot die groep, zoals zojuist bevestigd (CNN))
Op woensdag 12 december 2001 18:01 schreef machteld het volgende:
Weer minstens 7 doden
Het schijnt op FOK niet politiek correct te zijn om Arafat hiervoor dank te zeggen.
quote:Voor de mensen op fok! die wat langzaam van begrip zijn, hier wat simpele voorbeelden:
Op woensdag 12 december 2001 23:19 schreef machteld het volgende:Dank je wel Hamas (overlevende aanvaller behoort tot die groep, zoals zojuist bevestigd (CNN))
Het schijnt op FOK niet politiek correct te zijn om Arafat hiervoor dank te zeggen.
Je kunt Wim Kok niet schuldig verklaren als er een Nederlander wordt opgepakt met drugs in Singapore.
Je kunt de Spaanse regering niet aanspreken op het gedrag van de ETA.
Je kunt de Ierse regering niet aan de schandpaal nagelen als de IRA een aanslag pleegt
Dus waarom zou Arafat wel het boetekleed aan moeten trekken?
quote:* applaus *
Op woensdag 12 december 2001 23:26 schreef robh het volgende:[..]
Voor de mensen op fok! die wat langzaam van begrip zijn, hier wat simpele voorbeelden:
Je kunt Wim Kok niet schuldig verklaren als er een Nederlander wordt opgepakt met drugs in Singapore.
Je kunt de Ierse regering niet aan de schandpaal nagelen als de IRA een aanslag pleegt
Die vergelijkingen had ik zelf moeten bedenken
quote:Er is een onderzoek geweest naar die dode kinderen en wat bleek? 90 % van die kinderen is tussen de ogen of in het hoofd geschoten. Lijkt me niet echt per ongeluk !!!
Op woensdag 12 december 2001 19:10 schreef calvobbes het volgende:Jij vind dus wel dat de regering van Israel gerechtvaardigd is om vergeldingacties uit te voeren waarbij kinderen (per ongeluk) worden doodgeschoten door Israelische militairen
quote:Je hebt zojuist bewezen een NAZI te zijn. Wat jij hebt gezegd en door mij hier in het vet is herhaald heeft ook ene meneer HITLER gezegd in een toespraak vlak voor de Jodenvernietiging.
Op woensdag 12 december 2001 19:31 schreef machteld het volgende:'fanatiek', specificeer dat ff.
Vergeldingsacties? Het is maar hoe je het noemt. Ja die keur ik goed. Sharon weet beter dan de meeste Israeliers hoe met 'Arabieren' om te gaan, wat van de meeste import uit West-Europa niet gezegd kan worden.
Hitler weet beter dan de meeste Europeanen hoe met 'Joden' om te gaan, wat van de meeste export uit West-Europa niet gezegd kan worden.
quote:Net zoiets als die New Yorker die een paar jaar terug is doodgeschoten met 41 kogels omdat die z'n portomeneen pakte
Op woensdag 12 december 2001 23:36 schreef onschuldig het volgende:Er is een onderzoek geweest naar die dode kinderen en wat bleek? 90 % van die kinderen is tussen de ogen of in het hoofd geschoten. Lijkt me niet echt per ongeluk !!!
quote:Ik wist wel dat er een verband was tussen de Amerikaanse politie en de Israelisch soldaten.
Op woensdag 12 december 2001 23:42 schreef calvobbes het volgende:[..]
Net zoiets als die New Yorker die een paar jaar terug is doodgeschoten met 41 kogels omdat die z'n portomeneen pakte
En waarbij de agenten ook nog werden vrijgesproken
quote:Kom kom. Tussen dom/onnozel en NAZI zit toch een wereld van verschil? Zeg niet dat het ene het ander uitsluit, maar dit gaat wel wat ver.
Op woensdag 12 december 2001 23:41 schreef onschuldig het volgende:Je hebt zojuist bewezen een NAZI te zijn. Wat jij hebt gezegd en door mij hier in het vet is herhaald heeft ook ene meneer HITLER gezegd in een toespraak vlak voor de Jodenvernietiging.
Hitler's uitspraak kwam op het volgende neer:
Hitler weet beter dan de meeste Europeanen hoe met 'Joden' om te gaan, wat van de meeste export uit West-Europa niet gezegd kan worden.
quote:Ik heb een vermoeden dat die Machteld-figuur een zieke zionist is die Israel niet in mocht omdat hij/zei te lelijk was
Op woensdag 12 december 2001 23:46 schreef robh het volgende:[..]
Kom kom. Tussen dom/onnozel en NAZI zit toch een wereld van verschil? Zeg niet dat het ene het ander uitsluit, maar dit gaat wel wat ver.
quote:Het verschil tussen op de rand en over de rand kan heel klein zijn. Tussen dom en NAZI ook. Voor mij is iedere NAZI per definitie dom. Inclusief Machteld.
Op woensdag 12 december 2001 23:46 schreef robh het volgende:[..]
Kom kom. Tussen dom/onnozel en NAZI zit toch een wereld van verschil? Zeg niet dat het ene het ander uitsluit, maar dit gaat wel wat ver.
Het is triest genoeg dat het wederzijdse geweld daar al steeds blijft doorgaan, probeer het (verbale) geweld hier te beperken.
quote:Och, ik vind die berichtjes van haar wel leuk eigelijk. Gaan wel nergens over, maar het houd je van de straat.
Op woensdag 12 december 2001 23:48 schreef onschuldig het volgende:Ik heb een vermoeden dat die Machteld-figuur een zieke zionist is die Israel niet in mocht omdat hij/zei te lelijk was
Vind het alleen jammer dat ze andere standpunten niet kan begrijpen
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 12-12-2001 23:52]
quote:Was niet zo bedoeld. Hierbij mijn oprecht excuses.
Op woensdag 12 december 2001 23:50 schreef golfer het volgende:
Kappen met op de persoon spelen en proberen weer ontopic te komen.Het is triest genoeg dat het wederzijdse geweld daar al steeds blijft doorgaan, probeer het (verbale) geweld hier te beperken.
quote:Bij mij heeft het het tegenovergestelde resultaat. Zodra ik haar onzin lees wordt ik zo misselijk dat ik een luchtje ga scheppen.
Op woensdag 12 december 2001 23:51 schreef robh het volgende:[..]
Och, ik vind die berichtjes van haar wel leuk eigelijk. Gaan wel nergens over, maar het houd je van de straat.
zometeen maar weer on-topique
quote:Ze begrijpt wel meer niet. Mischien heeft ze wel lang geen goede ........ gehad
Op woensdag 12 december 2001 23:51 schreef robh het volgende:
Vind het alleen jammer dat ze andere standpunten niet kan begrijpen
quote:Ja, ben het helemaal met je eens. Ik vind dat er een ignore-optie op het forum moet komen. Kun je bepaalde posts van bepaalde mensen blokken
Op woensdag 12 december 2001 23:58 schreef robh het volgende:
Zij moet ook haar mening kunnen geven. En daar kunnen we dan over discussieren.
Maar haar opvattingen over goed en fout vind ik i.d.d. wel erg zwart-wit.
En vooral bij topics over dit soort zaken gaat ze erg ver.
De modjes zuller er zo langzamerhand ook wel een beetje moe van worden.
Er hoeft maar 1 Palestijn een scheet te laten en er komt een nieuw topic van machteld: "Arafat vergast joodse nederzetting".
Tja, en dat zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.
quote:Maar hoe dan ook, weer on-topic. Laten we in ieder geval tot de gezamenlijke conclusie komen dat terreur van beide kanten niet goed is en slecht is voor de vrede! Kan deze topic meteen op slot
Op donderdag 13 december 2001 00:01 schreef golfer het volgende:
robh, ook jij a.u.b. weer ontopic en niet verder op de persoon doorgaan.
[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 13-12-2001 00:04]
quote:Is het verschil je echt niet duidelijk?
Op woensdag 12 december 2001 23:26 schreef robh het volgende:[..]
Voor de mensen op fok! die wat langzaam van begrip zijn, hier wat simpele voorbeelden:
quote:Lijkt me idd duidelijk!
Op donderdag 13 december 2001 00:02 schreef onschuldig het volgende:Maar hoe dan ook, weer on-topic. Laten we in ieder geval tot de gezamenlijke conclusie komen dat terreur van beide kanten niet goed is en slecht is voor de vrede! Kan deze topic meteen op slot
quote:Het enige verschil dat ik zie is dat wanneer de Hamas (laten we maar ophouden met Arafat of dé Palestijnen, want die doen dat niet. red.) een aanslag pleegt de Israeli's ook weer aanslagen plegen...
Op donderdag 13 december 2001 00:03 schreef machteld het volgende:Is het verschil je echt niet duidelijk?
Lees nog eens wat threads door, informeer je, en wanneer je er dan nog niet uitkomt wil ik wel een poging wagen.
Ok?
[edit]
steilfaut
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 13-12-2001 00:17]
quote:Ik ben er niet vies van om andermans argumenten te horen, dus ga je gang!
Op donderdag 13 december 2001 00:03 schreef machteld het volgende:Is het verschil je echt niet duidelijk?
Lees nog eens wat threads door, informeer je, en wanneer je er dan nog niet uitkomt wil ik wel een poging wagen.
Ok?
[ot]
Vanwaar deze diepgewortelde haat tegen de Palestijnen?
[/ot]
quote:Moet dat nu?
Op woensdag 12 december 2001 23:58 schreef robh het volgende:
Er hoeft maar 1 Palestijn een scheet te laten en er komt een nieuw topic van machteld: "Arafat vergast joodse nederzetting".
Weet je echt niets originelers te bedenken?
quote:Dat is niet kwetsend bedoeld, mijn excuses als het wel zo overkomt.
Op donderdag 13 december 2001 00:17 schreef machteld het volgende:Moet dat nu?
Weet je echt niets originelers te bedenken?
quote:Om te beginnen, wat bedoel je met ot
Op donderdag 13 december 2001 00:15 schreef robh het volgende:[..]
Ik ben er niet vies van om andermans argumenten te horen, dus ga je gang!
[ot]
Vanwaar deze diepgewortelde haat tegen de Palestijnen?
[/ot]
quote:offopic, luie typmiep die ik ben
Op donderdag 13 december 2001 00:19 schreef machteld het volgende:
Om te beginnen, wat bedoel je met ot
'Vanwaar deze diepgewortelde haat tegen de Palestijnen?'
Quote me!
quote:Nee, ik probeer het maar ik snap niks van je
Op donderdag 13 december 2001 00:25 schreef machteld het volgende:
Ach jullie kennen mij inmiddels een beetje.
quote:Misschien kun je het goed maken met een taakstraf van 1000 uur onder voetbalsupporters van diverse pluimage. Ik mag nu toch wel aannemen dat je begrijpt waar ik op doel.
Op donderdag 13 december 2001 00:19 schreef robh het volgende:[..]
Dat is niet kwetsend bedoeld, mijn excuses als het wel zo overkomt.
Volgens mij is Machteld bezig aan alternatieve regressietherapie. Tikkertje op 'n forum...
na herhaalde verzoeken om niet offtopic te gaan en niet op de persoon te spelen, blijven jullie maar doorgaan ermee.
Gevolg: slotje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |