abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2006 @ 16:29:45 #251
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_40907145
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:24 schreef Vinno het volgende:
Ik zal hem tekenen, maar wel met tegenzin.
Ik hou niet van die 'Nederlanders' toevoeging. Dat vind ik zo'n onzin. Omdat er nu 2 Nederlanders vast zitten moet ineens iedereen ff tekenen...
Ik ben meer voor acties die de doodstraf in zijn algemeen aanpakken zonder "misbruik" (jajaja, het is geen misbruik) te maken van de situatie dat er nu toevallig 2 Nederlanders vast zitten.
(Als je snapt wat ik bedoel)

Verder complimenten uiteraard voor je inzet Conflict!
Je hoeft niet meer te tekenen, ze krijgen al gratie verleend en zullen naar nederland komen
(kijk naar de datum van 't eerste bericht en de schop)

[ Bericht 3% gewijzigd door tsjsieb op 17-08-2006 16:37:09 ]
pi_40908338
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:24 schreef Vinno het volgende:
Ik zal hem tekenen, maar wel met tegenzin.
Ik hou niet van die 'Nederlanders' toevoeging. Dat vind ik zo'n onzin. Omdat er nu 2 Nederlanders vast zitten moet ineens iedereen ff tekenen...
Ik ben meer voor acties die de doodstraf in zijn algemeen aanpakken zonder "misbruik" (jajaja, het is geen misbruik) te maken van de situatie dat er nu toevallig 2 Nederlanders vast zitten.
(Als je snapt wat ik bedoel)

Verder complimenten uiteraard voor je inzet Conflict!
Je mag ook aan alle andere akties die in landen gehouden worden voor hun (onterecht) vastzittende medelanders, maar dat moet je dan ff zelf opzoeken via internet.

Het tekenen is niet meer nodig, het doel is namelijk bereikt
pi_40908379
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:11 schreef Conflict het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze dat altijd. Zelfs als ze schuldig zouden zijn geweest is dat zo
Doen ze niet altijd. Het kan zijn dat het niet gebeurt. Dit is afhankelijk van wat er tussen de landen overeengekomen wordt.
pi_40908445
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Doen ze niet altijd. Het kan zijn dat het niet gebeurt. Dit is afhankelijk van wat er tussen de landen overeengekomen wordt.
Ja maar er is een overeenkomst tussen Nederland en Thailand en daar ging ik dus vanuit. Het maakt in dat geval niet uit of je schuldig was of niet.

Mensen in Thailand worden wat makkelijker schuldig verklaard dan hier trouwens.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:29:46 #255
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_40908775
En toch blijft het ontzettend dom. Je weet gewoon dat je je in dergelijke landen verre van drugs moet houden. Ze hebben Hilton Bangkok waarschijnlijk niet gezien voor ze in de fout gingen.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_40908905
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:29 schreef buzzer het volgende:
En toch blijft het ontzettend dom. Je weet gewoon dat je je in dergelijke landen verre van drugs moet houden. Ze hebben Hilton Bangkok waarschijnlijk niet gezien voor ze in de fout gingen.
Ze zijn waarschijnlijk helemaal niet schuldig. Ze waren in de buurt van mensen die drugs bezaten en dat is genoeg reden in Thailand om de doodstraf te krijgen.
pi_40912880
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:17 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja maar er is een overeenkomst tussen Nederland en Thailand en daar ging ik dus vanuit. Het maakt in dat geval niet uit of je schuldig was of niet.

Mensen in Thailand worden wat makkelijker schuldig verklaard dan hier trouwens.
Het maakt niet uit of je schuldig bent of niet (Wanneer je veroordeeld bent wordt er vanuit gegaan dat je schuldig bent. In Nederland wordt dit niet opnieuw beoordeeld). Het WOTS-verdrag op basis waarvan gevangenen in Thailand hun straf in Nederland kunnen uitzitten en omgekeerd (Maar kan me niet voorstellen dat iemand dat laatste wil) bepaalt dat de straf ofwel wordt omgezet naar Nederlandse maatstaven, ofwel wordt gehandhaafd zoals het in Thailand is uitgesproken. Thailand kan aan de uitlevering de voorwaarde stellen dat de straf niet wordt aangepast.
pi_40921862
Zijn ze al dood?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:25:46 #259
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40930134
Toevallig vandaag een stuk over Kuijt in de Telegraaf:
quote:
Beslissing over uitlevering Machiel Kuijt in november

Gratie Chinese Nederlanders

door Charles Sanders

DEN HAAG, vrijdag
Thailand beslist over drie maanden of Machiel Kuijt, de Amsterdammer die in Bangkok levenslang kreeg voor betrokkenheid bij heroïnehandel, aan ons land wordt uitgeleverd. Als het besluit positief uitvalt, kan Kuijt in december of januari terugkeren. Hij zal dan waarschijnlijk nog een deel van zijn straf in een Nederlandse gevangenis moeten uitzitten.
Gisteren werd bekend dat de aan twee Chinese Nederlanders opgelegde doodstraf na gratie van de Thaise koning Bhumibol is omgezet in levenslang. Li Yang (26) en Edy Tang (41), in bezit van Nederlandse paspoorten, maar onze taal niet machtig, werden zes jaar geleden in Bangkok gearresteerd. Op hun vakantieadres vond de narcoticabrigade heroïne, bestemd voor smokkel naar het buitenland.
Thailand voert de doodstraf uit met de injectienaald, tot voor kort werden ter dood veroordeelden nog voor het vuurpeloton gezet. Maar het land met een zerotolerancedrugsbeleid heeft al enkele jaren geen buitenlanders meer geëxecuteerd. De twee Chinese Rotterdammers mogen hun cel in de dodenvleugel van de beruchte Bangkwang Prison nog deze week verruilen voor de gewone gevangenis.

Ontkennen
Daar zit ook Kuijt. De 38-jarige marktkoopman werd op 16 april 1997 aangehouden, nadat bij zijn ex-vriendin Linda 748 gram heroïne was aangetroffen. Machiel Kuijt is elke betrokkenheid altijd blijven ontkennen. Volgens het recent door de regeringen in Den Haag en Bangkok geratificeerde WOTS-verdrag kunnen gevangenen na acht jaar detentie in Thailand terugkeren. Kuijts verblijf achter Thaise tralies duurt al ruim negen jaar, Li Yang en Edy Tang zullen nog tot zeker eind 2008 moeten wachten voor zij een verzoek om uitlevering kunnen indienen.

Kuijts advocaat, mr. GeertJan Knoops: „Minister Donner en de Nederlandse ambassadeur in Bangkok hebben alles gedaan om mijn cliënt zo snel mogelijk terug te halen. Zoals het er nu uitziet, beslist de Thaise commissie met oudrechters en gevangenisdirecteuren in november over het uitleveringsverzoek. Als dat voor Kuijt positief is, duurt het nog maximaal twee maanden voor hij terug kan.”
Het aantal Nederlanders in buitenlandse detentie is nog nooit zo groot geweest. Op dit moment zitten ruim 2700 landgenoten in den vreemde opgesloten, bijna altijd vanwege drugsdelicten. Dominee Joop Spoor, die de gevangenen bezoekt, spreekt van een zorgelijke situatie. „Met name in Peru en de Dominicaanse Republiek lopen steeds meer landgenoten tegen de lamp.”
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:28:55 #260
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40930210
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:25 schreef Rewimo het volgende:
Toevallig vandaag een stuk over Kuijt in de Telegraaf:
[..]
Hoe zit het dan met die ex-vriendin van Kuijt? Daar heb ik nog nooit wat over gehoord.
pi_40930334
Spreken deze Nederlanders eigenlijk wel 1 woord Nederlands?
pi_40930539
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:35 schreef -IksRee- het volgende:
Spreken deze Nederlanders eigenlijk wel 1 woord Nederlands?
quote:
Gisteren werd bekend dat de aan twee Chinese Nederlanders opgelegde doodstraf na gratie van de Thaise koning Bhumibol is omgezet in levenslang. Li Yang (26) en Edy Tang (41), in bezit van Nederlandse paspoorten, maar onze taal niet machtig, werden zes jaar geleden in Bangkok gearresteerd.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_40931338
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:34 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ze zijn waarschijnlijk helemaal niet schuldig. Ze waren in de buurt van mensen die drugs bezaten en dat is genoeg reden in Thailand om de doodstraf te krijgen.
Zozo
Was je erbij dat je dit alles weet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')