Waarom zou je gaan solliciteren als je niet wil werken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:20 schreef JosvG het volgende:
Ja, maar dat komt mooi over in je brief. Dan lijkt het misschien wel of je daadwerkelijk ook wilt gaan werken
Zie OPquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:20 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Waarom zou je gaan solliciteren als je niet wil werken.![]()
Vast wel. Ik weet het bijna wel zeker.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Solliciteer dan bij de McDonalds daar vragen ze zulk soort dingen vast niet!
quote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:18 schreef martinlutherking het volgende:
'Waarom wil je hier werken, motiveer het!'. Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder.
En dat bedoel ik dus ook. Voor elk pestbaantje zal je een mooi verhaaltje erbij moeten lullen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Solliciteer dan bij de McDonalds daar vragen ze zulk soort dingen vast niet!
Geachte heer/ mevrouw,quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:18 schreef martinlutherking het volgende:
Ik krijg een pesthekel aan dat geslijm. 'Waarom wil je hier werken, motiveer het!'. Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder. Maar dat is natuurlijk voor hen geen motivatie. Nee, je moet gaan uitwijden. 'Leuke bedrijf, geweldige werksfeer, enthousiaste collega's, blablabla'. En ze weten het zelf ook wel.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:25 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
En dat bedoel ik dus ook. Voor elk pestbaantje zal je een mooi verhaaltje erbij moeten lullen.
Waarom wil je vuilinsman worden?
- Ik had vroeger al interesse, leuke collega's.
Waarom wil je achter de lopende band staan?
- Het lijkt me leuk en afwisselend werk.
Waarom wil je in de C1000 werken?
- Maikuuul is mijn held.
Het is ten minste eerlijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geachte heer/ mevrouw,
Via deze weg wil ik u informeren dat het mij een puik plan lijkt dat ik bij uw bedrijf kom te werken. Ik zal geen lang verhaal schrijven over hoe geweldig ik u bedrijf toch vind. Laten we eerlijk zijn: u wilt aan het einde van de dag gewoon dat het werk af is en ik wil aan het eind van de maand gewoon mijn geld, zodat ik mijn rekeningen kan betalen.
Groetjes,
De sollicitant.
Als ik baas zou zijn, zou ik liever dat hebben dan dat ik zo'n brief krijg vol geslijm over het bedrijf, terwijl ie er nog nooit is geweest.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geachte heer/ mevrouw,
Via deze weg wil ik u informeren dat het mij een puik plan lijkt dat ik bij uw bedrijf kom te werken. Ik zal geen lang verhaal schrijven over hoe geweldig ik u bedrijf toch vind. Laten we eerlijk zijn: u wilt aan het einde van de dag gewoon dat het werk af is en ik wil aan het eind van de maand gewoon mijn geld, zodat ik mijn rekeningen kan betalen.
Groetjes,
De sollicitant.
Ja precies! Zolang je C.V. dan maar in orde is.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:27 schreef Forcefuzz het volgende:
Als ik baas zou zijn, zou ik liever dat hebben dan dat ik zo'n brief krijg vol geslijm over het bedrijf, terwijl ie er nog nooit is geweest.
Ja, dat zegt men. Het bedrijf is gewoon uit op winst, en een werknemer op salaris. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:24 schreef Syll het volgende:
Aan de hand van jouw motivatie bekijken zij of jouw verwachtingen een beetje overeen komen met die van het bedrijf.
Ik wilde dat een keer zeggen tijdens een functioneringsgesprek... net op tijd m'n woorden ingeslikt...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Ja, dat zegt men. Het bedrijf is gewoon uit op winst, en een werknemer op salaris. Zo simpel is het.
*kruipt even in de huid van diegene die aan de andere kant zit*quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:18 schreef martinlutherking het volgende:
<..> Ik wil geld verdienen omdat ik mijn rekeningen moet betalen. Niet meer en niet minder. <..>
Als het voor vakkenvuller/kassamiep/productiewerk is of een bijbaantje dan zou deze brief wat mij betreft hoge ogen gooien.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Geachte heer/ mevrouw,
Groetjes,
De sollicitant.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:36 schreef wdn het volgende:
[..]
*kruipt even in de huid van diegene die aan de andere kant zit*
Dus als iemand bij een ander bedrijf je 25 euro per maand meer biedt ben je weg hier?
Waarom zouden als bedrijf dan moeten investeren in jou? Dan hebben wij liever iemand die hier komt werken omdat hij/zij het werk leuk vind.
Ja natuurlijk..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:33 schreef martinlutherking het volgende:
[..]
Ja, dat zegt men. Het bedrijf is gewoon uit op winst, en een werknemer op salaris. Zo simpel is het.
Neem het op en stuur ze een MP3tje waarin je zegt dat je graag mag kletsen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:44 schreef martinlutherking het volgende:
Ik moet nu een tekst schrijven waarom ik graag bij een callcenter wil werken.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |