abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35846393
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:03 schreef TechXP het volgende:

[..]

Circusmensen zeggen dat ook. Dus geen goede reden. Het gaat erom dat die dieren geboren worden voor de mens. En niet voor hun eigen redenen.
Ik ga uit van de quote van Alice Walker: The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for whites or women for men.
Vandaar dus. Maar goed.. het gaat zo offtopic en de discussie heb ik al eerder gevoerd.
Even jouw redenatie doortrekken; Jij hebt toch ook niet gevraagd om geboren te worden? Ik kan begrijpen dat je tegen dierenleed bent, ik kan begrijpen dat je daar voor in actie wilt komen. Ik kan begrijpen dat je van dieren houdt meer als dat je van mensen houdt.
Maar naar mho trek jij het te ver door. Je kunt wel blijven roepen dat mensen dieren uit asielen moeten halen, maar kijk ook naar de realiteit. Mensen willen pups dat willen we al zo lang sinds honden huisdieren zijn. En ipv mensen alleen maar doorverwijzen naar asielen, waar veel mensen de hond zeker weten naar een week al weer terug brengen om ze niet met een getraumatiseerde hond om kunnen gaan. Kun je ze beter alternatieve bieden.
Het is leuk dat jij een wereld voor ogen hebt, en ik zou die wereld het liefste ook zo zien.
Maar we leven niet in fantasialand. Dus het beste wat je kunt doen is mensen op goede fokkers wijzen, leren hoe mensen met honden op moeten gaan en ze inlichten over broodfokkers van de ergste soort.
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')