Hier zijn ook vooralsnog geen klachten daarover, er is zelfs geen ribbeltje te voelen. En ook met het libido zit het prima en ik ben vooralsnog niet vaker dipperig dan gewoonlijk. Nu alleen de menstruatie nog even afwachten...quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:44 schreef Klusmus het volgende:
Ik was wel heel nieuwsgierig wat mijn vriend ervan zou merken, maar hij voelt 'em bijna niet. Hij voelt een beetje een extra ribbeltje, maar dat ervaart hij niet als vervelend...![]()
dat zeker, ik heb hem gewoon ook al bijna een jaar in juli...quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:55 schreef Sannydance het volgende:
nou de jaren vliegen om met dat ding dr in
nu je het opmerkt, ik begon in februari of maart 2003 met de nuvaring, da's dus al 3 jaar... de tijd vliegt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:21 schreef Pearly het volgende:
edit: ik zit me hier helemaal een ongeluk te lachen. Een paar stukjes terug vertelde ik dat ik de nuvaring nu 1 jaar in heb. Echter. ... toen ik terug ging lezen in het allereerste deel, zag ik dat ik hem deze maand precies 2 jaar in heb!!!!![]()
DAt had ik dus ook vrij snel ja....quote:[b]Op donderdag 13 april 2006 11:07
Even iets anders: ik gebruik de ring morgenavond pas een week, maar het lijkt erop dat mijn libido zich nu al met sprongen herstelt....Al die jaren pilgebruik eisten dus blijkbaar inderdaad hun tol... Nu maar hopen dat die bijwerking bij de Nuva wegblijft!
![]()
quote:Op donderdag 13 april 2006 20:10 schreef EnniroC het volgende:
Nou hij is er letterlijk uit gewipt.![]()
Hij had hem om zijn ding zitten...
Heeft ie trouwens wel een penis van 5,4 cm doorsneequote:Op donderdag 13 april 2006 20:10 schreef EnniroC het volgende:
Dat zou hier niet lukken hoor... hij zit zoooo gigantisch diepquote:Op donderdag 13 april 2006 20:10 schreef EnniroC het volgende:
Het maakt in principe niet uit hoe ver ie erin zit, zegmaar... maar ik heb 'm voor de zekerheid zo ver mogelijk omhoog geduwd. Tijdens (ok, vlak na) de seks kan ik er zelf niet eens bij met m'n vingerquote:Op donderdag 13 april 2006 20:33 schreef EnniroC het volgende:
Iik vind het nu grappiger als dat ik het toen op dat moment vond..
Is dat gewoon een nadeel of moet ding nog verder naar boven.?
Geweldig!!quote:Op donderdag 13 april 2006 20:31 schreef Rewimo het volgende:Ringsteken
precies wat mijn vriendin en ik ook altijd zeggenquote:
Ik heb ook nog flink last van moodswings. Had ik met de pil ook heel erg. Ook nog steeds regelmatig last van flinke hoofdpijnen. Ik kijk het nog een maand of 2 aan, ben nu met m'n 2e ring bezig.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:59 schreef Burdie het volgende:
Ik voel me trouwens al een paar dagen flink down. Ik hoop maar dat het een "gewoon" dipje is, en dat het niet te maken heeft met die ring, anders kan ik weer verder zoeken....
Hebben er nog meer mensen last van moodswings door de nuvaring, of zou het dit keer ergens anders van komen? (Met de pil ben ik destijds gestopt omdat ik er depressief van werd).
Nouja, dat heb ik dus ook. En ik heb ook nog eens een auto ongeluk gehad vorige week, waardoor ik me zachtgezegd niet helemaal top voel, en waardoor mijn hormonen ook flink van slag zijn geraakt. En dat nog wel op de 1e dag van mijn 1e Nuvaringquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:06 schreef Sabsie het volgende:
Ik heb van mezelf al last van moodswings (om het ff zacht uit te drukken), maar ik kan nog niet echt oordelen of ik er met de nuvaring meer last van heb of niet.
's nachts moet je ook geen tampons gebruiken... maar zo'n nachtmaandverbandje. Omdat je ligt, stroomt het bloed er zegmaar niet echt uit (ok, dit is een beetje grafisch, sorryquote:Op zaterdag 15 april 2006 00:55 schreef Sannydance het volgende:
mijn menstruatie is nu al een dagje of 3 onderweg en hij valt me mee. Normaal ben ik 5 dagen ongesteld met de pil, ik verwacht dat het met de nuvaring niet veel anders is. Ik heb ietsjes minder buikkramp dan met de pil, maar de laatste maanden was dat bij de pil vrij heftig, dus nou is het nog niet geweldig, maar ik kan het aan zonder pijnstillers. dat is al een voordeel.
Ik vind wel dat ik vrij veel bloed heb, met de pil kon ik een nacht op alleen een normale tampon, vannacht is dat dus niet gelukt.... kan ook toeval zijn, maar je weet het niet.
Was het maar waar. Asl ik dat doe, is 's ochtends álles rood bij mij...quote:Op zaterdag 15 april 2006 01:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
's nachts moet je ook geen tampons gebruiken... maar zo'n nachtmaandverbandje. Omdat je ligt, stroomt het bloed er zegmaar niet echt uit (ok, dit is een beetje grafisch, sorry) en zodra je wakker word, ren je heel hard naar het toilet om al die zooi te lozen. Nooit meer last van doorlekken in je slaap
.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:00 schreef Klusmus het volgende:
Ik gebruik al jaren 's nachts gewoon tampons. Waarom zou je dat niet moeten doen dan?
Bronquote:Wat is precies de tamponziekte of het toxisch schoksyndroom?
Het toxisch schoksyndroom ('toxic shock syndrome' in het Engels) is een niet erg vaak voorkomende, maar soms fatale ziekte, die voornamelijk bekend is als neveneffect bij menstruerende vrouwen die tampons gebruiken. Wie verstandig met tampons omspringt, loopt weinig risico.
Het toxisch schoksyndroom uit zich door plotseling optredende hoge koorts, gepaard gaande met braken, diaree en spierpijn. Eén tot drie dagen hierna verschijnen plekken die op zonnebrand lijken. Tien tot twaalf dagen later pelt de huid af, meerbepaald op de handen en de zolen van de voeten. Meestal verschijnen de eerste symptomen van het syndroom op de tweede of derde dag van de menstruatie. Er zijn echter ook gevallen bekend waarop de tamponziekte uitbrak op de eerste tot tiende dag van de menstruatie.
Bij mensen die de ziekte hebben, groeit de staphyloccoccus aureus-bacterie (die in normale hoeveelheid onschadelijk is) zo snel, dat ze het immuniteitssysteem laat overreageren. Een toxine die erdoor geproduceerd wordt, lijkt verantwoordelijk te zijn voor de (soms dodelijke) uitwerking. Gelukkig kan de ziekte, indien ze tijdig wordt ontdekt, behandeld worden met penicilline.
In het einde van de jaren '70 waren het vooral de gebruiksters van de Rely tampons die getroffen werden door de ziekte. De tampons waren gemaakt uit synthetische vezels en hadden een hoge absorbtiegraad. De tampons werden van de markt gehaald in 1980, en andere merken gingen veiligere tampons maken die minder absorbeerden en van natuurlijke katoen werden gemaakt. Het risico op de ziekte blijft echter bestaan. Als gebruikster loopt men een reële kans de ziekte op te lopen, maar slechts één kans op 350.000 er daadwerkelijk aan te sterven.
Diverse nationale overheden verplichten de tamponfabrikanten om het publiek in te lichten over de gevaren van het gebruik door middel van opschriften op de verpakking of in de handleiding. Desondanks raakt het syndroom een beetje in de vergetelheid en wordt er vaak nonchalant mee omgesprongen. Dit werd pijnlijk duidelijk in een studie van Omar en Aggarwal uit de West Virginia University. Zij ondervroegen studenten en hun dokters naar het gebruik van tampons. Daarbij gebruikte de dokters significant minder tampons omdat ze beter op de hoogte waren van TSS.
Het toxisch schoksyndroom kan je voorkomen door de volgende regels in acht te nemen:vervang de tampon regelmatig (minstens drie keer per dag) gebruikt indien mogelijk afwisselend tampons en maandverband kies steeds een tampon met de kleinste absorbtiegraad die voldoet 's nachts wordt aangeraden maandverband te gebruiken gebruik alleen tampons als je echt niet zonder kan
Als zij tweemaal 's nachts zonder mij wakker te maken de boel komen schoonmaken zou ik het zo doenquote:Op dinsdag 18 april 2006 14:16 schreef Leipo666 het volgende:
's nachts wordt aangeraden maandverband te gebruiken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |