abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_37835722
Ouch.. Ik wil 'm ook 4 weken in gaan houden..
Sterkte! Ik hoop dat er snel wat tips en trucs komen.
I will take the sun in my mouth
pi_37835936
@ sannydance - Als je doorringt kun je altijd doorbraakbloedingen krijgen, en een doorbraakbloeding kan net zo heftig zijn als gewoon ongesteld zijn. Je lichaam is gewoon gewend aan een bepaald ritme, en dan kan het zijn dat het niet gelijk accepteerd dat jij het ritme wil ontregelen. Ook is de dosis hormonen lager dan bij de pil, dus is het misschien net niet genoeg om de menstruatie te voorkomen. Maar dat betekent echt niet dat je lichaam het niet goed opneemt. Ik heb het zelf wel eens meegemaakt met de pil, dat ik mijn stopweek wilde verschuiven en dat het pas 2 strips later ook echt opgeschoven was. Het is bij jou iig wel een paar dagen uitgesteld, als ik het goed begrijp?
Als je vaker doorringt zal je lichaam er waarschijnlijk aan wennen. En je bent gewoon veilig.
Als je je echt zorgen blijft maken kun je altijd naar Organon mailen of je arts bellen.

ps. als je blijft doorringen en dit blijft voorkomen is dit misschien een seintje van jouw lichaam dat je toch een 'normaal' ritme nodig hebt. Het is niet voor iedereen weggelegd.
pi_37836572
Oh, ik zit weer lekker te klooien hoor... Kwam er gisteren op bed achter dat ik ;s ochtends mijn nuva had moeten vervangen (na 4 weken). Dacht, dan doe ik het alsnog. ZIjn de nuva's op... Dus ik zit nu op 4 weken en 1 dag en ik ga dadelijk maar even naar de apotheek...
I had a signature once. It was awful.
pi_37839339
Hehe, wat een gedoe... Uiteraard komt de zorgverzekering weer ter sprake en ik moet de ringen nu volledig betalen. Dat wist ik en daar kwam mevrouw Apotheek ook achter, dus ok. Bij het betalen: 19 euro nogwat. Hm... Dat is dus de helft van het bedrag, oftewel niet helemaal. Nouja, na veel gedoe uiteindelijk gewoon volledig betaald, en ik ben weer veilig, maar wat een gemuts zeg
pi_37840130
ik heb geen last van de ring, voel m niet zitten, maar de laatste paar dagen gaat ie er minder hoog in dan normaal. soms zat ie wel eens zo hoog, dat ik m bijna niet meer kon aanraken. nu haal ik m er soms uit om af te spoelen met koud water of als ik voel of ie er nog zit en hij komt een stukje naar onder, dan gaat ie er nog wel in, ook nog 'om t hoekje' , maar niet meer zo ver als eerst.
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_37840455
Waarom zou je hem afspoelen?

Hoe dan ook, het kan geen kwaad. Als je slaapt kan de ring wat dieper gaan zittehn, of als je opgewonden bent, dan rekt de vagina zich uit en kan hij ook buiten bereik halen.
Maar bij mij zit hij heel erg ondiep, hij zit echt recht voor de ingang, heel soms voel ik hem als ik loop ofzo, maar dan duw ik hem op de wc een stukje terug. Kan verder geen kwaad, zolang hij er maar inzit.
pi_37841002
ik spoel m wel eens af, omdat ik dat frisser vind, en ook bijvoorbeeld na de seks. in de bijsluiter staat ook dat je m af kan spoelen, dus soms doe ik dat. het probleem is al opgelost, hij zit er nu weer gewoon in zoals normaal. bij mij zit ie er altijd hoog in, echt diep.
pi_37844375
Hallo,

Hier een nieuwe gebruiker van de ring (sinds gisteravond, na 10 jaar Microgynon 30)....ben ook een beetje bang en nerveus vandaag...heb namelijk het volgende gelezen (obsessie van mij):

http://library.birthcontr(...)es-and-Disadvantages

en

http://library.birthcontr(...)es-and-Disadvantages

Ik wilde gewoon minder risico op bloedproppen. Daarom (dacht ik) ging ik over naar Nuvaring, maar heb het idee dat het risico alleen maar erger is...ik ben meer dan 2 jaar geleden gestopt met roken, drink niet en heb geloof ik geen trombose in de familie (wel spataderen geloof ik en heb ikzelf ook een klein beetje)...

Ik weet ook niet echt het verschil tussen de patch en de ring, maar heb het idee dat ze gelijkwaardig werken, alleen deze ring heeft minder hormonen, maar door de continue afgifte van hormonen (in tegenstelling tot de pil met pieken en dalen) heb je dus meer risico op trombose / bloedproppen.
Ook omdat de ring nog zo nieuw is...dus weinig onderzoek enzo...

Nu zit ik hier in de zenuwen...bang om dood te gaan...of bloedproppen te krijgen...lekker is dat....want verder zit ie super!!

Iemand advies voor mij of een geruststelling?

dank je wel!

Angela

[ Bericht 9% gewijzigd door Angelita op 15-05-2006 14:38:34 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 15:08:31 #284
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37845568
hallo Angelita !!
Dat is eignelijk ook de doorslag geweest dat ik aan de nuvaring ben begonnen. Ik rookte toentertijd ook nog een stevig. Allemaal factoren die niet goed samen gingen ( pil en roken ).
Met de nuvaring is de kans vele malen kleiner op trombose ..... Dat omdat de hormoonafgifte minder en geleidelijker is ... En op een heel andere manier.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 15 mei 2006 @ 15:18:38 #285
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37845862
Als ik pas met dit middel begin, waar moet ik dan op letten?
* Hormonale anticonceptie kan in bepaalde situaties risico's met zich meebrengen. Begin er dus niet aan zonder degelijk overleg met uw arts! In het algemeen geldt: aan hormonale anticonceptie kleven weinig bezwaren als hart, bloeddruk, vetgehalte van het bloed, bloedvaten, bloedstolling en lever gezond zijn (en altijd zijn geweest en ook blijven), als er geen sprake is van suikerziekte met vaataandoeningen, als er geen verhoogd risico op trombose bestaat (ook niet in de directe familie), en als er geen sprake is (geweest) van borstkanker of kanker aan de geslachtsorganen. Uw arts moet dus eerst uw gezondheids-toestand (en die van uw directe familie) beoordelen, en zal tevens bepalen of u tijdens het gebruik regelmatig op controle moet komen.

BRON:http://www.oosterbeekseapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1988&productId=5470

( ik haat die engelse pagina's altijd en vaak is er genoeg in het Ned. te vinden )
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_37846407
Onwijs bedankt voor je reactie. Ben al een beetje gerustgesteld door jou nou. Maar ja iets nieuws he na 10 jaar en al die berichten op internet (over trombose en blloedproppen & Nuvaring) maakten me erg ongerust.
pi_37846446
Hoe oud ben jij eigenlijk? En rook je nog steeds?
pi_37846610
Sorry hoor, weer een vraagje, kan jij mij misschien het verschil uitleggen dan met de ring en de patch? Zijn het ook verschillende hormonen dan ofzo?
Ik dacht dat door de contstante afgifte juist het risico op trombose / bloedproppen groter werd (zoals bij patch en ring). Ik lees teveel op internet denk ik...

ik ben 28 trouwens...
pi_37847573
Rustig aan. iedere anticonceptie brengt zijn eigen risico's met zich mee. Juist doordat je zo stresst om de mogelijek risico's beïnvloed je de werking van de hormonen en maak je zelf de risico's dus hoger. Probeer het dus uit je hoofd te zetten, het komt vanzelf wel goed.

Ik denk dat die Patch de Evra-pleister is? De pleister bevat ook vrij weinig hormonen, en plak je iedere week op een deel van je huid. De hormoonafgifte is dacht ik iets hoger, omdat het niet direct op de juiste plek uitkomt. Ik heb niet veel ervaringsverhalen gelezen, maar 1 iemand die ik ken heeft hem geprobeerd en het schijnt dat de huid onder de pleister heel erg snel gaat irriteren. de nuvaring is in dat opzicht comfortabeler: als ie goed zit, voel je hem niet.
  maandag 15 mei 2006 @ 16:19:19 #290
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_37847993
hoi Angelita!

nee hoor.. vind al die vragen niet erg. Als we er elkaar mee kunnen helpen is het goed toch?
Ik beweer natuurlijk niet dat er 'geen' trombose van kan krijgen maar even goed, blijf onder controle bij je huisarts. Wat zoeperzazke aangeeft heeft een kern van waarheid. Ben er niet te veel mee bezig in je hoofd, het kan beinvloeden. Zet het van je af. Er zijn namelijk andere dingen in je leven waar je misschien juist meer zorgen over zou moeten maken dan over het feit dat je een kans maakt om trombose te krijgen door anti conceptie. Doem denken is negatief .... Leef lekker door!! Dat is echt het beste.

Helaas kan ik je het verschil tussen de patch en de nuva niet uitleggen. Ik heb geen ervaring met de patch. Ik ben overgegaan naar Nuvaring omdat mij de afgifte en hoeveelheid afgifte van de ring mij het meest aansprak. Die ligt namelijk lager dan bij de pil.
Ik ben 35 jaar, gebruik de ring 2 jaar en 2 maanden en inmiddels ben ik helaas weer begonnen met roken nadat ik 2.5 jaar geleden gestopt was met 15 tot 20 sigaretten per dag. ik rook nu sinds een paar maanden ongeveer 1 tot 2 sigaretten per dag. Laat ik zeggen ....... ik ben een gezelligheids roker!
pi_37852302
dank voor jullie berichtjes, ben nogal een doemdenker he...helemaal als ik die berichten lees over mensen die (zeggen ze) geen risico factoren hadden (familie, roken etc.) en het toch krijgen en zelfs overlijden.
Jammer dat je weer rookt, maar die 1 of 2 sigaretten per dag....lijkt me niet al te schadelijk. Beter dan 20 sigaretten (zoveel rookte ik ook).
Ik moet mezelf gewoon ´rustig´ houden met het feit (???) dat de ring ´gezonder´ is dan de pil en helemaal de (Evra) patch (zie link hierboven; met hoge dosering afgifte de hele dag door) en daarom ook minder risico´s heeft....hoop ik.
pi_37875467
je mag de nuvaring alleen afspoelen met koud of handwarm water, maar hoe zit dat met in bad gaan, dan zit je toch ook in heet/warm water? kan dat gewoon met de nuvaring?
pi_37876243
Hm, zorg ervoor dat de ring in ieder geval goed diep zit. Verder komt er toch geen heet water in je vagina?
Ik hoop het maar, ik zat zaterdag met de ring in bad.. En anders zou je de ring uit kunnen doen voor max. 3 uur.
pi_37877288
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:19 schreef warrel het volgende:
Hm, zorg ervoor dat de ring in ieder geval goed diep zit. Verder komt er toch geen heet water in je vagina?
Ik hoop het maar, ik zat zaterdag met de ring in bad.. En anders zou je de ring uit kunnen doen voor max. 3 uur.
de ring zit er altijd diep genoeg in, maar ik weet dus niet of dat er water in je vagina komt als je in bad zit, hmmmm. uitdoen doe ik liever niet.
pi_37877693
Ik denk dat het gewoon kan hoor, volgens mij loopt je vagina niet vol met badwater als je in bad zit. Daarbij geeft de ring hormonen af aan de vaginawand dus het eerste waar de hormonen mee in contact komen is nog steeds de vagina... en anders mail je organon even?
pi_37878120
Áls je mailt, zou je het hier willen posten?
Pff allemaal gedoe over de betrouwbaarheid van m'n ring. Gister las ik de buisluiter van Gyno-Daktarin (de turpedo's tegen schimmelinfecties) en die zouden het rubber van voorbehoedsmiddelen kunnen aantasten.. Dus ik bellen naar de apotheek hoe het zit met de nuvaring en het 'aantasten'.
Ze wisten het daar ook allemaal niet, later belt de opperapotheker terug, en gelukkig gaat het gewoon goed samen. Ik dacht dat door het aantasten er misschien meer hormonen zouden worden afgegeven, en dat die dan opzijn in de laatste week. Maar dat is dus niet geval. Pfjuw..
Heeft iemand trouwens het gevoel dat ze minder snel, of juist sneller infecties hebben?
Toen ik de pil slikte heb ik denk ik bijna een jaar met een sluimerende infectie rond gelopen, ik heb me er pas aan (toen ik durfde, en er niet meer omheen kon van de pijn en tsjah, wat andere juicy details..) laten helpen toen ik ook met de pil stopte..
pi_37886555
het lijkt mee een beetje eng. Ik weet niet; kan het zo zijn dat je hem te diep stopt en hem er niet uit krijgt. Of dat hij te hoog komt te zitten doordat je sex hebt gehad en hij er niet uit kan... e nvolet je vriend er iets van?
pi_37887798
Hoi Fish Chips! Mijn ring zit nooit te diep, ik kan er altijd gewoon bij. Soms na de seks zit ie wel een stuk dieper.. De eerste keer schrok ik er een beetje van, maar toen kon ik alsnog nog net bij de ring om hem er uit te halen. Anders zijn er nog trucjes als; op je hurken zitten en persen. En zittend op je hurken zou je er ook beter bij kunnen.
Mijn vriendje voelt de ring niet met zijn piemel bij de seks. Heel soms (en dan écht zelden) voel ik 'm zitten. Vind ik het vervelend, dan haal ik 'm er gewoon eventjes uit (dat mag 3 uur per 24 uur).
Lees het topic eens door voor de voor- en nadelen! Hier staan de echte ervaringen.
Ik ben écht blij met m'n NuvaRing!
pi_37887905
dankjewel warrel voor je reactie:D top... klinkt echt goed die ring. Vooral omdat je er maar 1x per maand aan hoeft te denken. En de helft minder hormonen. Denk dat ik maar een seen afspraak ga maken bij de HA..
pi_37888477
Nog een klein vraagje... je kan dus 'doorringen' dus je ring laten zitten na drie weken zodat je niet onegsteld word. kan je dat ook 2 keer achter elkaar doen. Zodat je dus 2x niet ongesteld word. Ik ga namelijk van de zomer best lang weg en zou heeel handig zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')