Wat maakt dat nou uit in een topic als dit man, reageer gewoon niet!quote:
grappigquote:Op maandag 6 maart 2006 17:59 schreef -Numlock- het volgende:
In laten slapen?
Ik stuur hem voor minder geld naar de hemelse Vader toe.![]()
Omdat ik nu al weet dat die ontiegelijk leem is.quote:Op maandag 6 maart 2006 18:33 schreef Death_Angel_89 het volgende:
(wrom is er geen verdrietig kijkende, knikkende smiley...)
Dit maakt het voor mij ook een stuk moeilijker.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:07 schreef assepoes het volgende:
Hoe is de kat er zelf onder? Is hij nog speels, ondanks dat hij erg ziek is? Kan hij nog fijn kroelen ed. Dan is het misschien wel de moeite waard om te kuren met hem. Als hij zelf te ziek is om zich te wassen en het fijn te hebben, dan niet.
Ik zeg dit, omdat mijn schoonouders een kat hebben met een auto-immuun ziekte en die dus ook veel medicijnen nodig heeft om te blijven leven, maar als hij in zijn goede dagen zit, zit er nog zoveel pit in dat beest en zie je hem gewoon genieten van het leven. Daarom alleen al vinden zij het de moeite waard om met hem verder te gaan.
Heel veel sterkt iig met de moeilijke beslissing die je moet nemen.
Geef jij zo snel op!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:57 schreef zwaaibaai het volgende:
Ik weet nu niet of Rocky onder de levenden is of niet, maar ja, ik vind het egoisme. Ondanks dat je gehecht bent aan het beestje, vind ik het onnodig om het te laten lijden omdat jij zo gehecht bent hem. Als je voor de kat kiest....
De strijd tussen gevoel en verstand is altijd rot, maar stel nu dat ik het bovenstaande verhaal geschreven had? Wat had je dan geantwoord? juist.....
Niet zo snel met je oordeel klaarstaan. TS wil alleen maar wat het beste is voor zijn kat, en wil een weloverwogen keuze maken. Van egoisme is hier zeker geen sprake. Lees nog maar eens terug anders.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:57 schreef zwaaibaai het volgende:
Ik weet nu niet of Rocky onder de levenden is of niet, maar ja, ik vind het egoisme. Ondanks dat je gehecht bent aan het beestje, vind ik het onnodig om het te laten lijden omdat jij zo gehecht bent hem. Als je voor de kat kiest....
De strijd tussen gevoel en verstand is altijd rot, maar stel nu dat ik het bovenstaande verhaal geschreven had? Wat had je dan geantwoord? juist.....
Nou nee hoor. Ik heb maanden lang gemarteld met een kat alvorens ik hem liet inslapen. Op een gegeven moment is het namelijk op: het beestje was, behalve op een respectabele leeftijd, te ziek om leuke dingen te doen. Daarbij had hij steeds vaker steeds hevigere pijnen. Je hart draait om als je dat ziet. En als de dierenarts er niks aan kan doen, en dus ook geen pijnbestrijding, dan laat ik het liever inslapen dan onder het mom van "wat ben ik gehecht aan Guus" blijven houden omdat het de leukste en liefste dikzak van de buurt was.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:51 schreef Lammie het volgende:
[..]
Geef jij zo snel op!
Dat zeg veel over jou.
Hm, goed punt. Nu ik het terug lees is het niet zo hard dan dat ik eerst veronderstelde.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:37 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Niet zo snel met je oordeel klaarstaan. TS wil alleen maar wat het beste is voor zijn kat, en wil een weloverwogen keuze maken. Van egoisme is hier zeker geen sprake. Lees nog maar eens terug anders.
*Marietje sluit aan*quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:23 schreef assepoes het volgende:
Wat heb je besloten MrWes? Ik leef nl erg mee. Het lijk mij verschikkelijk om in zo'n dillema te zitten.
Hee, bedankt voor de updatequote:Op maandag 13 maart 2006 17:39 schreef MrWes het volgende:
Een reactie van mijn kant.
De afspraak om Rocky in te laten slapen heeft op de kalender gestaan, echter we hebben het niet gedaan. We konden het simpelweg niet.
Hij speelde weer lekker met zijn broertje en was weer lekker aan het kroelen.
Gevolg is dat wij het niet konden en helemaal niet wouden.
Ik heb daarop weer contact met mijn neef gezocht.
Hij heeft mij daarop weer een kuurtje toegestuurd en dat krijgt hij nu.
De eerste dagen zijn de darmen van hem een beetje van slag maar dat is gauw voorbij.
Nu naar 1 dag "kuuren" zien we het verschil alweer.
Hij leeft weer lekker op en speelt weer meer en dit wordt alsmaar beter.
Echter moeten we ons blijven afvragen of je dit moet willen en wat "diervriendelijk" is.
Moet je een kat continue tabletten blijven toedienen.
De ene vind het egoïstisch van ons om het niet te doen, maar voor de kat is het alles behalve prettig.
Gelukkig is het een hele makkelijke kat.
Ik ben de gene die hem altijd de tabletten geeft en toch ben ik degene die hij opzoekt om mee te kroelen. Daaruit trek ik de conclusie dat hij het zo erg nog niet vind.
Daarmee blijft de vraag wel ... moet je een kat zijn hele leven (hij is 8,5 mnd) die gaan doen?
Van die prednison krijgt hij hoe dan ook nierproblemen ooit en dat is wel het begin van het einde.........
Dat dus. Rocky heeft het ongelovelijke geluk bij jullie terecht te komen. Een kat elke dag een pilletje geven lijkt me niet zo'n bezwaar. Zo te lezen heeft hij genoeg energie om zijn broertje te terroriseren en op schoot bij jullie te liggen.quote:Op maandag 13 maart 2006 18:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Weet je, ik denk dat het belangrijkst is dat je kat nog lol heeft ion z'n leventje en geen pijn lijdt, en als ik jou zo hoor zijn jullie hele lieve bezorgde en alertje baasjes.
Mijn vorige kater kreeg een (vermoedelijk goedaardig) gezwel aan zijn schildklier, waardoor zijn hele metabolisme van slag raakte; niet ongebruikelijk, maar we kwamen er laat achter (hij was 17, dus dan denk je aan van alles). Aanvankelijk had de dierenarts ook pillen voorgeschreven om die overactieve schildklier te compenseren.quote:Op maandag 13 maart 2006 17:39 schreef MrWes het volgende:
Moet je een kat continue tabletten blijven toedienen.
De ene vind het egoïstisch van ons om het niet te doen, maar voor de kat is het alles behalve prettig.
Gelukkig is het een hele makkelijke kat.
Treurig om te horenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:22 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Mijn vorige kater kreeg een (vermoedelijk goedaardig) gezwel aan zijn schildklier, waardoor zijn hele metabolisme van slag raakte; niet ongebruikelijk, maar we kwamen er laat achter (hij was 17, dus dan denk je aan van alles). Aanvankelijk had de dierenarts ook pillen voorgeschreven om die overactieve schildklier te compenseren.
Dit was een heel makkelijke kat (ga je 's nachts naar het toilet, sta je in het donker in de gang op zijn staart, kom je terug, sta je weer op zijn staart omdat hij gewoon was blijven liggen). Ik had eerder ook geen problemen met pillen (bek open, pil erin, strot wrijven, en dan bleef hij nog bij me liggen), maar nu had hij er zoveel problemen mee dat hij 's ochtends als ik beneden kwam al angstig in elkaar dook, en bij een beestje dat 17 jaar lang blindelings vertrouwen in me had was dat een doodeng gezicht. Toen toch maar besloten om te laten opereren, maar hij was al zo verzwakt dat hij niet helemaal meer uit de coma bijkwam, en 's nachts is overleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |