Open brief aan Hare Majesteit de Koningin der NeederlandenGeachte Majesteit,
de laatste tijd valt mij iets verontrustends op. Ik, een blond hyperintelligent meisje van 16, merk de laatste tijd een nieuwe vorm van discriminatie op. Het gaat hier om de zogenaamde Breezah-slet. Het stereotypische gedrag wat hier bij past is een blonde, heftig opgemaakte, sexy geklede jonge meid die na het drinken van enkele Bacardi Breezers seksuele handelingen verricht bij mannen die daar gretig aftrek van maken. Zoals het geval altijd is bij discriminatie zitten er een paar rotte appels tussen het Breezer drinkend publiek dat het verpest voor de rest. Niet iedere blonde meid die een Breezer nuttigt voor haar dorst is gelijk een slet.
Ik begrijp dat aantrekkelijke dames aangesproken worden door leuke kerels. Maar het idee dat geschetst wordt in de media geeft weer dat een meisje met een Breezer in de hand altijd seksuele handelingen wil verrichten ongeacht de kwaliteiten van de jongeman die de handelingen komt claimen. De hedendaagse jonge meid kan door dit geschetste beeld geen Breezers meer drinken in het openbaar zonder lastig gevallen te worden door kansloze dertig plussers die niet serieus genomen worden door hun leeftijdsgenoten (al overkomt mij dit nooit, alleen vriendinnen).
Ook op internet is het raak met de beledigende opmerkingen jegens jonge meiden. Op diverse fora worden foto’s geplaatst met Breezer drinkende jonge dames in sexy poses. Deze foto’s worden vaak vergezeld van een bekritiserende, doch meestal rechtvaardige, opmerking (zie figuur 1.). Zo zijn er ook foto’s van mijn vriendinnen op internet gezet met een rake opmerking. Ikzelf sta gelukkig nooit op die foto’s, maar dat komt omdat ik veelal geweerd wordt door fotografen. Volgens mijn vriendinnen komt dit door mijn intellectuele capaciteiten. Ik heb derhalve, als enige van de groep, nog nooit met iemand gezoend.
Figuur 1. Alsof elke Breezer drinkende dame
in een driehoekige kist wordt begraven…Zelf heb ik ook een account geopend op een populaire Breezah-site. Dit om reacties te ontlokken zodat ik die naar u kon sturen als voorbeeld. Helaas verneem ik geen zinnige reacties op mijn geplaatste foto’s. Wel kreeg ik reacties als: “je bent een gore aidshoer, 13.hiv” en “bòh, das een hendig sjieke slip”. Kortom, niet echt vriendelijke reacties. Toen heb ik zelf maar wat reacties geplaatst bij mannelijke leeftijdsgenoten, maar van een weder reactie ontbreekt elk spoor. Toch verneem ik van vriendinnen dat het probleem wel degelijk bestaat en vandaar deze informerende brief.
Derhalve hoop ik dat u het imago van de Breezer omhoog kan krikken zodat niet meteen iedere vrouw die met een Breezer loopt aangezien wordt voor een slet. Mijn voorstel is dat u tijdens de eerstvolgende publieke verschijning een Breezer drinkt in plaats van een glaasje water. Dit zal weergeven dat het ook mogelijk is om een Breezer te drinken zonder meteen seks te willen alsmede dat intellectuele, succesvolle vrouwen ook hip kunnen zijn.
U moet wel begrijpen dat mijn vriendinnen, die overigens wel in de categorie Breezah-slet vallen, mij willen helpen. Althans, ze proberen het. Laatst werd ik door enige van mijn vriendinnen uitgenodigd voor een zogenaamde Lollipop-party om mannen te ontmoeten. Dat aanbod heb ik maar afgeslagen, ze weten dondersgoed dat ik geen lollies lust.
Hoogachtend,
een bitter anoniempje.
Ps. Een elektronisch antwoord kan gestuurd worden naar Swi3ti3gurl89@sugababes.nl