Ik heb er stukjes van gehoord, en het klonk op het eerste gehoor best leuk, maar heb nog niet echt een goed oordeel kunnen vellen. Moet er nog eens uitgebreid voor gaan zitten.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:25 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
*proest!*
Kan iemand mij vertellen of de nieuwe Television Personalities de moeite waard is?
Nou, ik bedoel dat jullie over indie praten alsof het een genre is. Indie is geen genre op zich, het wil gewoon zeggen dat een band of artiest wordt vertegenwoordigt door een independant label.............de Sugababes kunnen bijvoorbeeld ieder uur op TMF komen en "indie" zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:24 schreef lienelien het volgende:
[..]
Moet je er over een andere manier over praten dan?
Ik weet ook wel wat Indie is. Independent label, in eigen beher uitbrengen ed.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:36 schreef SilverRocket het volgende:
[..]
Nou, ik bedoel dat jullie over indie praten alsof het een genre is. Indie is geen genre op zich, het wil gewoon zeggen dat een band of artiest wordt vertegenwoordigt door een independant label.............de Sugababes kunnen bijvoorbeeld ieder uur op TMF komen en "indie" zijn.
Fall Out Boy (ugh) is niet "indie" trouwens mja, weet ik. was een foutje om in dit topic daarover te beginnen..
Dat opperde Kabouter_Krulleput al eens, en werd niet door iedereen hier als een succes bevonden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:13 schreef spacemangraig het volgende:
Misschien is het tijd voor een quasi-indie topic voor bands als Hard-Fi en Arctic Monkeys. Bands die in tegenstelling tot de échte indiebands geadopteerd zijn door TMF. Dan kan het hier gewoon over de echt goeie Indieshit gaan
Nee.. dat niet, maar TMF is gewoon een rukzender.. en die moeten lekker doen wat ze altijd hebben gedaan.. bagger draaienquote:Op donderdag 16 maart 2006 17:56 schreef Lieke_K het volgende:
Het komt nu allemaal een beetje over van: "Ahnee, nou TMF (or MTV for that matter) het ook draait, vinden dus meer mensen het leuk, nou dan vinden wij er niks meer aan hoor!"
Boeiend.
of ik interpreteer de afgelopen pagina's verkeerd natuurlijk![]()
Ik denk dat je de afgelopen pagina's inderdaad verkeerd interpreteert... Fall Out Boy is sowieso een millionseller in de VS, immens populair onder pubers, en vergelijkbaar qua publiek, opzet en promotie met Linkin Park en Simple Plan en zo. En uiteraard getekend door een major label, waardoor een clip op TMF eerder voorspelbaar is dan opvallend.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:56 schreef Lieke_K het volgende:
Het komt nu allemaal een beetje over van: "Ahnee, nou TMF (or MTV for that matter) het ook draait, vinden dus meer mensen het leuk, nou dan vinden wij er niks meer aan hoor!"
Boeiend.
of ik interpreteer de afgelopen pagina's verkeerd natuurlijk![]()
Deze ookquote:Op donderdag 16 maart 2006 01:26 schreef bigshadow het volgende:
Adam green kreeg ik sowieso al kriebels van, de andere beide platen zijn zeer![]()
Ik kan er helemaal niks mee, totaal niet mijn muziek.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:56 schreef pfaf het volgende:
Met dank aan DaisyDuke: Man Man- Six Demon Bag! Interessante jazzy hoempapa rock; Tom Waits, Kaizers Orchestra, Danny Cohen....
Ach, 't is geen kippenvel of tranen in de ogen muziek, maar zeker erg vermakelijk.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:02 schreef Z het volgende:
[..]
Ik kan er helemaal niks mee, totaal niet mijn muziek.
Man Man is inderdaad wel een aardige band, Van Helsing Boombox was vorig jaar al een leuke single. Hier is een directe link naar het bovengenoemde nummer dat ik vorig jaar al een keer geplaatst heb:quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:56 schreef pfaf het volgende:
Met dank aan DaisyDuke: Man Man- Six Demon Bag! Interessante jazzy hoempapa rock; Tom Waits, Kaizers Orchestra, Danny Cohen....
niet gek.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:58 schreef methodmich het volgende:
* methodmich heeft Modest Mouse van iemand gekocht voor 4,50. De EP Everywhere And His Nasty Parlour Tricks.
You're the good things die daar ook op staat is een van mijn favoriete Modest Mouse-tracks, trouwens. Prima aankoop voor een prima prijs!quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Deze ook!
* methodmich heeft Modest Mouse van iemand gekocht voor 4,50. De EP Everywhere And His Nasty Parlour Tricks.
Verder B&S en Gorki binnen.
Geweldige plaat met volstrekt onlogische zangpartijen, Beefheartiaanse gitaarritmiek en opgerekte liedvormen. Waanzin!quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:56 schreef pfaf het volgende:
Dat was één van de songs die me als eerste opviel. Heb ik gisteren nog als Song van de Dag gekozen op het Excelsior forum.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
You're the good things die daar ook op staat is een van mijn favoriete Modest Mouse-tracks, trouwens. Prima aankoop voor een prima prijs!
Het lijkt me wel iets voor jou. Mooie opname, vierde plaat al (?). Ik vind het wat te droompopperig.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:51 schreef peaceman het volgende:
Iemand bekend met Devics?
Ik heb de cd (Push the heart) al.....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:14 schreef Z het volgende:
[..]
Het lijkt me wel iets voor jou. Mooie opname, vierde plaat al (?). Ik vind het wat te droompopperig.
Ja idd, dat wist ik. Dat bedoelde ik verder niet zozeer, maargoed.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:40 schreef Grobbel het volgende:
Ik denk dat je de afgelopen pagina's inderdaad verkeerd interpreteert... Fall Out Boy is sowieso een millionseller in de VS, immens populair onder pubers, en vergelijkbaar qua publiek, opzet en promotie met Linkin Park en Simple Plan en zo. En uiteraard getekend door een major label, waardoor een clip op TMF eerder voorspelbaar is dan opvallend.
Nog nooit iets van gehoord, wel een seen recensie gelezen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:45 schreef peaceman het volgende:
Z ook bekend met Mazarin?
quote:If Caribou is electro pretending to be indie rock, then Mazarin is its inverted reflection
En die Rumble Stripes kom ik toevallig in een Pitchfork verhaal over SXSW. Het clipj wat je op de site kan vinden is leuk, dat is meteen het enige wat ik van ze ken ...quote:Koushik specializes in making that hazy, hip-hop-based downbeat sh*t that you could easily compare to contemporaries such as Four Tet (who released Koushik's first single on his Text label), RJD2, and DJ Shadow.
Dat deed mij een beetje denken aan Firewater. Leuk dus.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Man Man is inderdaad wel een aardige band, Van Helsing Boombox was vorig jaar al een leuke single. Hier is een directe link naar het bovengenoemde nummer dat ik vorig jaar al een keer geplaatst heb:
http://acefu.com/MP3s/ManMan/10%20Van%20Helsing%20Boombox.mp3
Die heb ik in 2002 op het Virusfestival in Eindhoven ooit eens zien optreden. Erg dromerig inderdaad, en niet alle nummers kwamen toen echt uit de verf, maar wel een fijne band.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:51 schreef peaceman het volgende:
Iemand bekend met Devics?
Oe. Ik ga het ook eens checken. Klinkt als de moeite waard.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:35 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Geweldige plaat met volstrekt onlogische zangpartijen, Beefheartiaanse gitaarritmiek en opgerekte liedvormen. Waanzin!
Zit nu naar die plaat te luisteren, maar het klinkt gewoon als standaard rockmuziek, eigenlijk. Een soort van Nada Surf die af en toe wat stevigere noiseriffs en wat psychedelica in hun nummers verwerken, en bij vlagen associaties met Pavement en The Flaming Lips oproepen, maar duidelijke electroklanken? Weinig. Eén intermezzoliedje, misschien. Tenzij ze het monotone psychedelische ge-strum gelijk willen stellen aan "electronische invloeden", maar dan wordt er stevig aan geschiedvervalsing gedaan door die recensent.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef Z het volgende:
Dit lezende kent Grobbel het vast:
"If Caribou is electro pretending to be indie rock, then Mazarin is its inverted reflection"
Wij zaten/stonden aan vlakbij de bar, achterin, naast de mannen van het licht.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:10 schreef Wepeel2 het volgende:
Natuurlijk mag dit in indie verdomme.
Meindert Talma was geweldig Peaceman.Het was een compleet multimediale show. De liedjes werden ondersteunt door filmpjes die speciaal voor de nummers gemaakt waren. Ik had Meindert Talma al 2x eerder gezien, maar deze keer was veruit het beste. Af en toe werd er trouwens bikkelhard gespeeld. Heel apart.
At The Close Of Every Day vond ik trouwens weinig aan. De stem van die zanger vind ik veel te eentonig. Ze schrijven best goede teksten/melodien/muziek, maar die stem doet het allemaal een beetje te niet. Op cd vind ik het ook best een paar nummers aardig, maar een hele plaat trek ik het niet.
Waar stond je trouwens Peaceman? Even kijken of ik je misschien nog ergens gezien hebt. Je hebt sowieso een van mijn beste vrienden ontmoet, want die verkocht de kaartjes achter de kassa.
Ken Ishii is inderdaad erg goed! Heb hem een paar jaar geleden ook ontmoet (hij stond toen op Virus), en toen viel het me vooral op hoe klein van stuk hij eigenlijk is.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:48 schreef Z het volgende:
Ik ben vrijdag naar Ken Iishi geweest, dat il helemaal geen indie maar was erg leuk. Hij geeft echt een optreden, hij doet dingen en is niet alleen maar plaatjes aan het draaien. Een soort van jammen, maar dan wel loeistrak.
Ik geloof niet dat ik je gezien heb. Ik stond meestal ergens in het midden, een beetje naar voren.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wij zaten/stonden aan vlakbij de bar, achterin, naast de mannen van het licht.
At the close of every day had overigens wel de pech dat het behoorlijk rumoerig was... Ik blijf dat niet begrijpen... mensen die naar een concert gaan en dan hun week bijpraten![]()
Waar stond jij dan?
Overigens kan je in het fotoboek van mijn vriendin daadwerkelijk beoordelen of je me gezien hebt...
Wel klote om te horen dat Meindert Talma zo goed was![]()
Ik zit net dat Man Man te luisteren..... klinkt gaafquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Man Man is inderdaad wel een aardige band, Van Helsing Boombox was vorig jaar al een leuke single. Hier is een directe link naar het bovengenoemde nummer dat ik vorig jaar al een keer geplaatst heb:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |