Ik denk dat de impact van The Strokes toch groter is geweest en daarbij vind ik Is This It als plaat vele malen interessanter dan die apenplaat.quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:23 schreef DaisyDuke het volgende:
Menschen, zijn The Strokes niet gewoon de Arctic Monkeys van begin jaren nul?
Misschien wordt het tijd voor een Hip Populair Indie-topic. Kunnen de niet-snobs en het gepeupel het daar hebben over de Franz Ferdinands, Arctic Monkeys en Strokes. Kan het hier gewoon weer gaan over de échte Indie...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:51 schreef Z het volgende:
The Veils, ik vind er echt helemaal niks aan, een bandje die bandjes na doet die bandjes na doen, en dat met een typische stem, die eigenlijk niet zo typisch is.
goed idee, kunnen mensen die niet zo persé tot in den treuren inhoudelijk op nummers en bandjes in willen gaan ook weer gezellig verder, zonder dat er mensen 'expres scherpe reacties posten om een discussie op gang te brengen'quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:12 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd voor een Hip Populair Indie-topic. Kunnen de niet-snobs en het gepeupel het daar hebben over de Franz Ferdinands, Arctic Monkeys en Strokes. Kan het hier gewoon weer gaan over de échte Indie...
![]()
We kennen DD's aversie naar The Strokes toe. Tuurlijk komt de impact van die aapjes niet eens in de buurt van de buurt van The Strokes.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik denk dat de impact van The Strokes toch groter is geweest en daarbij vind ik Is This It als plaat vele malen interessanter dan die apenplaat.
Nee.quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:23 schreef DaisyDuke het volgende:
Menschen, zijn The Strokes niet gewoon de Arctic Monkeys van begin jaren nul?
Het is meer dat dergelijke bands ieder al meerdere topics hebben lopen op Fok!, waardoor het eigenlijk een beetje overbodig is om dat hierin nog eens dunnetjes over te doen. Het idee van de indiereeks is juist grotendeels om onderbelichte bandjes te bespreken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:12 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd voor een Hip Populair Indie-topic. Kunnen de niet-snobs en het gepeupel het daar hebben over de Franz Ferdinands, Arctic Monkeys en Strokes. Kan het hier gewoon weer gaan over de échte Indie...
![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:12 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
![]()
Zo was m'n reactie ook helemaal niet bedoeld hoor. Het ging ook helemaal niet over mooi, fan zijn van of beter zijn dan... Ik vond het alleen opmerkelijk dat iemand onbekend is met the Strokes, zoals ik al aangaf voor mij toch dé meest essentiele cd van deze eeuw, qua impact. En echt snobbistisch was het naar mij idee ook niet, aangezien nummers als Last Nite toch ook grijs zijn gedraaid bij 3FM bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er is toch wel een essentieel verschil tussen in een hip hop topic roepen dat je Vanilla Ice een briljante rapper vindt en in een indie topic dat je niet bekend bent met muziek van the Strokes. Bovendien, wie beslist dat het ene beter is dan het andere? als ik wel van Arctic Monkeys houd, maakt mij dat dan een mindere indiefan?
Ik houd overigens ook van scherpe discussies, ben niet voor niets journalist in spe
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef hesselmid het volgende:
Iemand de nieuwe Fiery Furnaces al gehoord? Hij moet even goeien bij mij maar dat heb ik bij al hun platen. Het is wel wat anders wat ik had verwacht van een "rockplaat" maar dat is het leuke van de Furnaces dat ze zo verassend zijn
Ik ken één nummer, naam ben ik even vergeten, dat was een prima nummer, beetj epop-rock inderdaad.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef hesselmid het volgende:
Iemand de nieuwe Fiery Furnaces al gehoord? Hij moet even goeien bij mij maar dat heb ik bij al hun platen. Het is wel wat anders wat ik had verwacht van een "rockplaat" maar dat is het leuke van de Furnaces dat ze zo verassend zijn
Ik ben benieuwd, zal er een dezer dagen eens naar luisteren. Waar is het nog het meest mee te vergelijken, Gallowsbird's Bark wellicht? Of is het echt weer volledig de andere kant op?quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:39 schreef hesselmid het volgende:
OK, bedoelde het ook niet vervelend. De 'grote' bands hebben idd al een eigen topic. Maar vind een overkoepelend Indie-topic wel een stuk fijner.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het is meer dat dergelijke bands ieder al meerdere topics hebben lopen op Fok!, waardoor het eigenlijk een beetje overbodig is om dat hierin nog eens dunnetjes over te doen. Het idee van de indiereeks is juist grotendeels om onderbelichte bandjes te bespreken.Een keer die grotere namen te bespreken of om tips vragen is echt geen probleem, ik kan sowieso veel van die "hippe populaire indie"-bandjes ook best waarderen.
Ik vind wel dat de discussie snel op een niet zo fijne manier polariseert, trouwens.
Home-made!quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:42 schreef DaisyDuke het volgende:
*gaap*
Ik vind sowieso dat iedereen die geen K-records tattoo op z'n arm heeft hier niets te zoeken heeft....
Hij is gelekt jaquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:42 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
Is tie al uit, of gelekt? Ik kan het bij de FF ook niet bijhouden!
Hoe verrassend? Waar zou je het mee vergelijken? EP, Blueberry of Gallowsbird's Bark?
Hmm, niet echt waar ik op gehoopt had. Maar ik zal 'm vanavond eens proberen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:46 schreef hesselmid het volgende:
[..]
Hij is gelekt ja![]()
Maar hij doet me nog het meest denken aan Rehearsing My Choir, en dan met mooie zang van Eleanor! niet van hun oma wat ik wel genoeg vond voor een keer.
Ik denk het wel, ik weet alleen niet of het zinvol is. Nog afgezien van de vele banddiscussies elders, om straks twee reeksen te hebben met het woord 'indie' prominent in de titel kan alleen maar verwarring en gedonder opleveren op de lange termijn, als ook de door mij eerder aangehaalde polarisatie... Ik vind dat het nog best kan om alles in 1 reeks te houden, eigenlijk. Met iets meer respect, maar ook zeker met een iets dikkere huid van sommigen moet dat gewoon goed blijven gaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:44 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
OK, bedoelde het ook niet vervelend. De 'grote' bands hebben idd al een eigen topic. Maar vind een overkoepelend Indie-topic wel een stuk fijner.
Weet niet of er draagvlak is voor een "hippe populaire indie"-topic.. ?
Ik kan alvast opmerken dat ik, met het inbranden van het k-record label zo net om mijn bestaansrecht in dit topic te waarborgen, een stuk minder dikkere huid heb gekregen!quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ik weet alleen niet of het zinvol is. Nog afgezien van de vele banddiscussies elders, om straks twee reeksen te hebben met het woord 'indie' prominent in de titel kan alleen maar verwarring en gedonder opleveren op de lange termijn, als ook de door mij eerder aangehaalde polarisatie... Ik vind dat het nog best kan om alles in 1 reeks te houden, eigenlijk. Met iets meer respect, maar ook zeker met een iets dikkere huid van sommigen moet dat gewoon goed blijven gaan.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:50 schreef hesselmid het volgende:
Matt komt van de zomer ook nog met 2! soloplaten. Eleanor was op vakantie naar Engeland dus hij verveelde zich :0
Ja, die staat op mijn verlanglijstje. Sterke zangeres.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:45 schreef Z het volgende:
Ey methodmitch, de nieuwe Neko Case al gehoord? Niet echt iets voor mij maar jij kan er wel wat mee denk ik.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Home-made!
[afbeelding]
Plus Daniël Johnston artwork in de wc hangen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |