mooie plaat, maar hij haalt 't niet bij Suicide Medicine, zoals ik eerder ook al had gezegd. naar het einde toe vlakt ie inderdaad af en hij mist een beetje de passie die ik zo kenmerkend vond voor Suicide Medicine.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:21 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ja. Iemand anders zat het hier ook al te spammen. Vind het een redelijk album. Aantal erg goede tracks, maar tegen het einde wordt het iets te veel van hetzelfde. Geen topalbum mijn inziens, maar wel relaxte achtergrond muziek. Ik draai hem veel op mijn werk.
was ook niet zo onder de indruk. hun debuutplaat is m.i. nog altijd het beste.quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:00 schreef MaJo het volgende:
Heb gisteren de nieuwste cd van the Strokes gekocht en vind er niet echt veel aanNou ben ik verder niet bekend met hun andere cd's maar het werd me aangeraden en meestal zit het dan wel goed. Ik zal hem waarschijnlijk wat vaker moeten horen hoor, maar mijn eerste indruk is slecht...
Ik vind 'm wel aardig. Weer een stap terug richting Is this It...quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:00 schreef MaJo het volgende:
Heb gisteren de nieuwste cd van the Strokes gekocht en vind er niet echt veel aanNou ben ik verder niet bekend met hun andere cd's maar het werd me aangeraden en meestal zit het dan wel goed. Ik zal hem waarschijnlijk wat vaker moeten horen hoor, maar mijn eerste indruk is slecht...
da's jammer, want de eerste twee albums (Is This It en Room On Fire) zijn, naar mijn mening, heel erg leuk!quote:Op woensdag 8 maart 2006 02:00 schreef MaJo het volgende:
Nou ben ik verder niet bekend met hun andere cd's
Misschien, alhoewel The Strokes geen nummer hebben dat zo goed is als "When the sun goes down" van de Arctic Monkeys (wat tegelijkertijd ook het enige goede aan die hele plaat is)quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:23 schreef DaisyDuke het volgende:
Menschen, zijn The Strokes niet gewoon de Arctic Monkeys van begin jaren nul?
The Strokes was mijn inziens wel het begin van de hype-journalistiek die we nu elke maand mogen aanschouwen in de verschillende bladen. Dus in dat opzicht heb je wel gelijk, The strokes waren wat de Artic monkeys nu zijn, the hotest band/hype on earthquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:23 schreef DaisyDuke het volgende:
Menschen, zijn The Strokes niet gewoon de Arctic Monkeys van begin jaren nul?
Die eeuw is nog maar net begonnen hoor.quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:27 schreef pfaf het volgende:
Is This It is toch wel een van DE cd's van deze eeuw.
Over Athens gesproken. Een nieuwe Elf Power!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:35 schreef _dirkjan_ het volgende:
Heeft iemand een verklaring voor het feit dat er zoveel geweldige muziek uit het kleine plaatsje Athens (Georgia) komt? Niet alleen R.E.M. en de B52's, ook Neutral Milk Hotel en Of Montreal vinden er hun oorsprong, net als vele anderen. Ik heb het opgezocht, Athens kent slechts 100.000 inwoners, half zo groot als een stad als Tilburg.
Ah, het ging in het vorige topic al over snobisme en hier bespeur ik het weer... Nee, ik ben niet bekend met het eerdere werk van the Strokes omdat ik me vroeger verdiept heb in hele andere muziek (jazz onder andere). Ik ben pas sinds kort into "indie" en het is voor mij één grote ontdekkingstocht waarbij ik steeds nieuwe leuke bands ontdek. Tuurlijk kende ik de naam wel maar de muziek niet nee. Ik vind het jammer dat er in dit topic altijd een bepaalde sfeer heerst, alsof je minder bent omdat je de kaiser chiefs leukt vindt en niet Belle and Sebastian (om maar iets te noemen). Laten elkaar nou eens in zijn waarde. Het is toch belachelijk dat ik me hier moet verdedigen om de muziek waar ik naar luister...quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:27 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel aardig. Weer een stap terug richting Is this It...
Ik wil overigens niet lullig doen, maar niet bekend met The Strokes?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is This It is toch wel een van DE cd's van deze eeuw. Ook al vind je 'm niet goed, the strokes hebben wel een gigantsiche inpact gehad.
Ga maar eens in hip hop bentral posten dat je Vanilla Ice een briljante rapper vindt, dan krijg je ook reacties. Ik post expres scherpe reacties in de hoop een beetje een inhoudelijke discussie op gang te brengen. Het probleem is alleen dat iedereen zich meteen aangevallen voelt ... En als ik daar mensen mee het topic uit jaag, daar kan ik niet mee zitten, dat is hun verlies. Met het aanhalen van bepaalde bands krijg je een reactie omdat dit topic in oorsprong andere bedoelingen had. Ik kan er overigens prima mee leven dat dit topic zich ontwikkeld, maar blijf wel bij mijn mening, en dan hou ik me nog behoorlijk inquote:Laten elkaar nou eens in zijn waarde. Het is toch belachelijk dat ik me hier moet verdedigen om de muziek waar ik naar luister.
Er is toch wel een essentieel verschil tussen in een hip hop topic roepen dat je Vanilla Ice een briljante rapper vindt en in een indie topic dat je niet bekend bent met muziek van the Strokes. Bovendien, wie beslist dat het ene beter is dan het andere? als ik wel van Arctic Monkeys houd, maakt mij dat dan een mindere indiefan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:22 schreef Z het volgende:
[..]
Ga maar eens in hip hop bentral posten dat je Vanilla Ice een briljante rapper vindt, dan krijg je ook reacties. Ik post expres scherpe reacties in de hoop een beetje een inhoudelijke discussie op gang te brengen. Het probleem is alleen dat iedereen zich meteen aangevallen voelt ... En als ik daar mensen mee het topic uit jaag, daar kan ik niet mee zitten, dat is hun verlies. Met het aanhalen van bepaalde bands krijg je een reactie omdat dit topic in oorsprong andere bedoelingen had. Ik kan er overigens prima mee leven dat dit topic zich ontwikkeld, maar blijf wel bij mijn mening, en dan hou ik me nog behoorlijk in
Had je die niet een keer als 'Lied van de dag'? Volgens mij heb ik n.a.v. die post wat beluisterd, was niet echt onder de indruk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:38 schreef Grobbel het volgende:
Is er hier trouwens iemand die bekend is met de Poolse band Boys? Ik kwam een paar maanden terug bij toeval een EP van ze tegen (Wapping), en ondanks de Morrissey sound-a-like klinkt het best fris, eigenlijk.En dan met name het titelnummer, trouwens. De rest van de nummers *klinken* ook als oude Morrissey-tracks.
Het enige wat ik heb terug kunnen vinden is hun last.fm-pagina zonder bandinfo, maar wel met een heerlijk foute promofoto en dito logo.
Het gaat niet over termen als minder zijn, het gaat om indie, niet elk gitaar bandje is indie. Of laat ik het anders zeggen niet elk gitaarbandje hoort in dit topic thuis.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er is toch wel een essentieel verschil tussen in een hip hop topic roepen dat je Vanilla Ice een briljante rapper vindt en in een indie topic dat je niet bekend bent met muziek van the Strokes. Bovendien, wie beslist dat het ene beter is dan het andere? als ik wel van Arctic Monkeys houd, maakt mij dat dan een mindere indiefan?
Mooie cd's!quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:09 schreef -Dries- het volgende:
Keb de nieuwste van the Gourds en de eerste van de Great Lake Swimmers gekocht..
Ben even gaan kijken, leuk inderdaad. En rare tips dan wel, die ze mij geven, afgaande op wat DD zegt. Geen echt verrassende dubbelen. Had wellicht nog meer Beatles en Elliott Smith en Wilco verwacht bij jou.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:44 schreef Grobbel het volgende:
Ik ken die 4 verder ook verder niet.
Volgens het ingebouwde vergelijkmechanisme zijn er trouwens 65 CDs die we beide in onze collectie hebben. Dat lijstje kun je zelf ook terugzien als je mijn RYM-pagina bezoekt (zie link in mijn sig), en dan rechtsonder "compare ratings" bekijkt. Weinig verrassingen daarbij, trouwens.
Oh, en we hebben nagenoeg bijna evenveel CDs bij RYM opgegeven (454 om 451). Ik heb nog dozen vol met foute verzamelaars en half vergeten singles, maar die zijn de moeite van het toevoegen niet waard.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |