abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35766846

Dit is Boy. Een Golden Retreiver van 9 jaar die niet gecastreert is, alle inentingen heeft en een goed paspoort bezit.

Een schat van een hond maar met (helaas) wel wat kuren. Zo heeft hij onlangs ons zoontje van een jaar een waarschuwingsbeet gegeven. Hierdoor kunnen we helaas ons lieve beestje niet meer vertrouwen en hebben we met veel pijn en moeite besloten Boy af te staan. Omdat we Boy liever niet terug in het asiel brengen (waar we m 4 jaar geleden uitgehaald hebben) proberen we op deze manier een goed thuis voor Boy te vinden.

Boy is een ontzettende lieve hond, maar kan dus niet met kleine kinderen overweg. Hij houdt enorm van zn rust en geniet van alle mogelijke aandacht. Hoe meer hoe beter en het maakt m weinig uit van wie. Het is echt een hond die enorm veel aandacht in het begin van zijn leven heeft gemist. We hebben de afgelopen 4 jaar echt vertroeteld en alle mogelijke aandacht gegeven. Boy is gewend dat er iemand thuis is voor m. Hij is een hond die het liefst lekker in het zonnetje op de grond ligt en af en toe een lik komt geven of een aai komt halen. Boy kan ook heel goed alleen zijn, als het maar niet te lang is en is erg netjes op alle spullen. Het is dus geen hond die, door bijvoorbeeld werk, een hele dag alleen thuis kan zijn. Omdat Boy ontzettend veel van aandacht houd kan ie dat moeilijk delen. Andere honden vind Boy dus niet zo'n succes. Zeker geen grote honden. Kleine hondjes vind ie vaak wel lief, maar hij kan soms erg dominant overkomen. Boy vind het heerlijk om buiten te zijn en geniet ontzettend van wandelen en spelen.

Het is echt een ontzettende lieverd en het doet ons allemaal veel verdriet om m weg te moeten doen, het mag alleen niet gebeuren dat ons zoontje nog een keer de dupe word.

Wie o wie heeft een enorm lief en groot hart en denkt dat hij dit ontzettende lieve beestje een goed thuis kan geven met de nodige aandacht?

Het liefst dus een gezinnetje waarvan iemand overdag wel thuis is en zonder (kleine) kinderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaanBanaantje op 06-03-2006 10:50:15 ]
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  maandag 6 maart 2006 @ 11:08:00 #2
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35767386
Tering, mooi beest he. Hoop echt dat je hem op een goed adres kwijt kan. Ik kan hem helaas niet nemen, maar hoop echt dat 'ie goed terechtkomt...
Tot zover de kwaliteitspost
  maandag 6 maart 2006 @ 11:13:07 #3
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_35767521
Misschien iets voor V&A?
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 11:15:15 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35767592
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:13 schreef Lippie85 het volgende:
Misschien iets voor V&A?
daar mogen geen dieren in aangeboden worden slimmerd.
bovendien zitten hier de dierenliefhebbers, dus is boy hier op de juiste plek.
en nu nog een fijn nieuw thuis voor hem vinden
pi_35767630
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:13 schreef Lippie85 het volgende:
Misschien iets voor V&A?
Hier zitten de dierenliefhebbers.

Mooi beest, jammer genoeg kan ik geen hond nemen vanwege mijn kat. Die zou een hartaanval krijgen als ik met een hond aan zou komen.

Sterkte met het zoeken van een lief gezinnetje.
pi_35767653
ahh.. ik zou echt supergraag een hond willen hebben maar krijg het hier in huis ook niet voor elkaar met 2 mensen die allergisch zijn voor huisstofmijt .

Veel sterkte met het afscheid nemen van je hond, mocht je een nieuw baasje vinden, want makkelijk is dat niet.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:19:39 #7
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_35767703
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

daar mogen geen dieren in aangeboden worden slimmerd.
bovendien zitten hier de dierenliefhebbers, dus is boy hier op de juiste plek.
en nu nog een fijn nieuw thuis voor hem vinden
Hé wat, tis maandag ik zal de volgende keer de policy doorlezen
Misschien handig als je erbij zet waar je ongeveer woont, dan weten mensen waar ze de hond weg kunnen halen.
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 11:23:22 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35767818
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:19 schreef Lippie85 het volgende:

[..]

Hé wat, tis maandag ik zal de volgende keer de policy doorlezen
Misschien handig als je erbij zet waar je ongeveer woont, dan weten mensen waar ze de hond weg kunnen halen.
jij hebt ECHT problemen met de maandag he? kijk eens indr profiel
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 11:57:41 #9
43556 miss_dynastie
pi_35768999
Maar, Daantje, heb je dit wel overlegd met het asiel? Hier zeg je namelijk dat de hond altijd terug moet naar het asiel waar hij vandaan komt. Lijkt me ook vervelend voor het eventuele nieuwe baasje als dat niet overlegd is en Boy alsnog terug zou moeten. niet lullig bedoeld hoor, maar kan me voorstellen dat je er niet direct aan gedacht hebt

[ Bericht 13% gewijzigd door miss_dynastie op 06-03-2006 12:05:58 ]
  maandag 6 maart 2006 @ 11:58:35 #10
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_35769036
joh wat ben jij ontzettend niet grappig

[ Bericht 79% gewijzigd door buzzer op 06-03-2006 13:36:29 ]
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 12:00:50 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35769111
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:58 schreef mrPanerai het volgende:
edit
kunnen ze jou dan niet meteen meenemen?

[ Bericht 8% gewijzigd door buzzer op 06-03-2006 13:36:39 ]
  maandag 6 maart 2006 @ 12:03:13 #12
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_35769194
kunnen ze wel maar heeft geen zin... teveel vet
pi_35769360
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar, Daantje, heb je dit wel overlegd met het asiel? Hier zeg je namelijk dat de hond altijd terug moet naar het asiel waar hij vandaan komt. Lijkt me ook vervelend voor het eventuele nieuwe baasje als dat niet overlegd is en Boy alsnog terug zou moeten. niet lullig bedoeld hoor, maar kan me voorstellen dat je er niet direct aan gedacht hebt
helemaal gelijk! zal eerst eens bellen! heb daar verder idd niet aan gedacht! dank je wel
  maandag 6 maart 2006 @ 12:18:45 #14
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_35769738
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:23 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

jij hebt ECHT problemen met de maandag he? kijk eens indr profiel
Fok fok fok
pi_35771869
Ik heb net gebelt naar aanleiding van de vraag van Miss_Dynastie.

Boy komt uit het haagse dierenasiel. Voor ons was dat een van de beste van Nederland, vandaar die keuze. We wonen zelf in Almere.

Als iemand besluit dat hij/zij graag het nieuwe baasje voor Boy wil worden en ook wij vinden degene geschikt dan kunnen we met zn allen naar dit asiel om Boy over te schrijven op de nieuwe eigenaar. Deze tekent dan alleen wel voor de verantwoordelijkheid van Boy en mag Boy dan ook niet aan derden geven zonder overleg te doen met het asiel. Ook word er dan getekend dat als er afstand gedaan moet worden dat Boy dan weer terug naar dit asiel moet. Geen ander asiel zal Boy dan ook accepteren. Dit is te achterhalen via de chip die Boy heeft.
pi_35772068
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:44 schreef DaanBanaantje het volgende:
Een schat van een hond maar met (helaas) wel wat kuren. Zo heeft hij onlangs ons zoontje van een jaar een waarschuwingsbeet gegeven. Hierdoor kunnen we helaas ons lieve beestje niet meer vertrouwen en hebben we met veel pijn en moeite besloten Boy af te staan. Omdat we Boy liever niet terug in het asiel brengen (waar we m 4 jaar geleden uitgehaald hebben) proberen we op deze manier een goed thuis voor Boy te vinden.
Ik weet er natuurlijk niet de situatie, maar een waarschuwingsbeet is wat anders als je zoontje aanvallen uit jaloursie. Elk dier dat wordt lastig gevallen zal reageren, en honden doen dit wel eens door het armpje/vingers dat in zijn ogen staat te porren een beet te geven. Normaal schrikt een kind/puppy hiervan en zal het voortaan laten.
Maar om een hond dan onbetrouwbaar te noemen, ik zou eerder zeggen dat je op je kind moet letten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_35772693
nou dat lijkt me niet. Ik stond er namelijk naast toen het gebeurde. Op mn kind letten doe ik wel.

Ons zoontje was aan het kruipen richting de hond en hij heeft Boy nog nooit pijn gedaan/kunnen doen. Hij heeft m dus echt niet lastig gevallen. Boy reageerde hierop door te grommen waarna hij van mij een standje kreeg. Toen gebeurde er iets waardoor hij dat weer af reageerde op Dylan. het heeft duidelijk wel met jaloezie te maken. Dat is te duidelijk te merken. dat kun je alleen zien door hier een dag mee te lopen, niet door het lezen van een post.

Verder is het een ontzettend mooi en lief beest. Alleen kinderen zijn geen succes bij Boy.
pi_35773987
Pfft, lastig hoor, lijkt me heel moeilijk om mijn hond om zo'n reden weg te moeten doen. Ik hoop dat jullie een goed baasje voor hem vinden.
pi_35793718
de hond van ma deed dat ook tegen mij.
Was de hond snel afgeleert.
Mij ma is namelijk niet zo makkelijk.
Ma is de baas in huis en de hond heeft de laagste positie.
Dit moet de hond aan geleert worden.
MMMMaaaaarr als jij altijd de hond behandelt heb als een eigen kind dan word de hond jaloers zoals elke kind dat doet (een hond zijn verstand word net zo oud als een kind van 7jaar zeggen ze).
pi_35795035
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
de hond van ma deed dat ook tegen mij.
Was de hond snel afgeleert.
Mij ma is namelijk niet zo makkelijk.
Ma is de baas in huis en de hond heeft de laagste positie.
Dit moet de hond aan geleert worden.
MMMMaaaaarr als jij altijd de hond behandelt heb als een eigen kind dan word de hond jaloers zoals elke kind dat doet (een hond zijn verstand word net zo oud als een kind van 7jaar zeggen ze).
met geweld tegen een dier kweek je alleen angst, iedere gek weet nog dat je een hond en een klein kind nooit uit het oog mag verliezen, als je dan daarna het dier slaat toon je alleen dat je totaal niet met dieren om kan gaan
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:54:43 #21
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35803895
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:33 schreef duivelin1 het volgende:
met geweld tegen een dier kweek je alleen angst, iedere gek weet nog dat je een hond en een klein kind nooit uit het oog mag verliezen, als je dan daarna het dier slaat toon je alleen dat je totaal niet met dieren om kan gaan
Zo is het.
pi_35806718
Je moet je kind leren met de hond om te gaan.

Een hond wordt mi veel te vaak gebruikt als knuffel/speelding. De hond moet alles maar toelaten.
Als je de hondentaal begrijpt kan je zien dat je hond volledig normaal en honds heeft gereageerd.
Schandalig dat je dan maar zo makkelijk afstand van je hond doet.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:20:29 #23
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35808679
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:24 schreef CarDani het volgende:
Je moet je kind leren met de hond om te gaan.
idd... als die naar de hond loopt enzo.. zeggen dat die dat niet moet doen.. en zorgen dat je kind alleen aan het dier komt wanneer je er bij bent en gecontroleerd aaien.
pi_35811231
Ja, ik kan er niet bij hoor.
9 jaar is het de liefste hond van de wereld.
Waarschuwt hij een keer naar het kind, moet hij weg. Triest triest triest.

Volgende keer kunnen ze beter een knuffelbeest nemen die het niet erg vindt als zijn ogen uitgestoken worden.

Stoute hond dat hij daarvoor bijt.
pi_35813957
Als je goed leest zie je dat het kind naar de hond toe kroop en niet liep. Ook kwam hij niet aan de hond maar alleen er naar toe. Het kind heeft de hond dus niks gedaan.
Misschien is het beter eerst goed te lezen en je te verplaatsen in de TS dan zomaar nutteloze oordelen te gaan plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')