abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 maart 2006 @ 21:10:51 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36068610
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:38 schreef Crack_david het volgende:
ik wil graag voor een website voor een eetcafé de eigenaar de mogelijkheid geven om het menu van de maand zelf aan te passen (ik blijf liever lui dan moe), dit is het enige dat hij met regelmaat aan moet passen. Nu had ik begrepen dat php hier een hele mooie functie voor had die dingen uit een txt bestand kan halen en er ook weer in kan schrijven?
kan iemand me hier ook meer uitleg over geven?
is het bijvoorbeeld mogelijk om de tekst die hieruit komt met bijvoorbeeld css op te maken?
Er bestaat geen kant en klare functie voor.
Je kan een formulier maken waarin de beheerder tekst kan zetten en die tekst wordt vervolgens naar een txt bestand geschreven. bijvoorbeeld:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD']=='POST'){

$fp=fopen('path/to/text.txt','w+');
    fwrite($fp,$_POST['text']);
    fclose($fp);
}
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
<meta name="robots" content="noindex, nofollow">

<title></title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../includes/main.css" />
</head>
<body>
<div id="container">
        <div id="content">
        <form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="post">
        <textarea name="text" cols="75" rows="10" style="text-align:left;"><?  $text=trim(file_get_contents('../includes/index.txt'));
         echo $text;
          ?>
          </textarea>
          <p><input type="submit" name="submit" value="plaatsen" /></p>
          </form>
          </div>
</div>
</body>
</html>

Kleurtjes en dergelijke kan ook met zogenaamde UBB code.
pi_36068638
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:41 schreef DutchBlood het volgende:
SuperRembo, op je site, daar staat een © melding in je foto's, doe je dat met php, of vantevoren met Photoshop/irFanview oid?
Ik neem aan via php, of hij zou ook via een externe prog er eenthumb van gemaakt moeten hebben. Op de thumbs staan geen copyright tekst, dus kan er niet eerst een copyright teken opgezet worden, en dan pas verkleind worden.
pi_36069297
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:41 schreef DutchBlood het volgende:
SuperRembo, op je site, daar staat een © melding in je foto's, doe je dat met php, of vantevoren met Photoshop/irFanview oid?
Ik plak met php/gd een pngtje met alpha transparantie over de foto heen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_36069298
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:11 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ik neem aan via php, of hij zou ook via een externe prog er eenthumb van gemaakt moeten hebben. Op de thumbs staan geen copyright tekst, dus kan er niet eerst een copyright teken opgezet worden, en dan pas verkleind worden.
Dat kan prima hoor, de thumbnail wordt opgeslagen in de exif informatie, en die hoeft dus niet per se aangepast te zijn.

Maar, stel dat je het via php doet, kost je dat voor zeg een galerij pagina van 20 foto's niet relatief (te) veel parsetime?
pi_36069375
Ik heb sinds gister het probleem dat mn PHP-pagina's niet meer in IE openen. Ik heb een tweetal frames waarvan links het navigatiescherm is en het rechter ' content' van het menu.

Maar ik krijg nu de vraag of ik wil openen of opslaan (het php-bestand in kladblok). Hoe krijg ik dit weer voor elkaar
pi_36069457
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:35 schreef DaFan het volgende:
Ik heb sinds gister het probleem dat mn PHP-pagina's niet meer in IE openen. Ik heb een tweetal frames waarvan links het navigatiescherm is en het rechter ' content' van het menu.

Maar ik krijg nu de vraag of ik wil openen of opslaan (het php-bestand in kladblok). Hoe krijg ik dit weer voor elkaar
Maak je gebruik van header()? Zoja, controleer die regels eens.
pi_36069467
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:35 schreef DaFan het volgende:

Nvm ik had Main.html geopend vanuit de map waarin ie staat, ipv van via Localhost

Nu weer terug naar mn internetloze computer om verder te klussen...(huisgenoot PCtje dit )
pi_36069497
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:33 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Maar, stel dat je het via php doet, kost je dat voor zeg een galerij pagina van 20 foto's niet relatief (te) veel parsetime?
Niet als je tijdens het uploaden het watermerk al over de foto heen zet en de JPG verkleind opslaat
pi_36069609
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:38 schreef JeRa het volgende:

[..]

Niet als je tijdens het uploaden het watermerk al over de foto heen zet en de JPG verkleind opslaat
Ja, maar SR doet dit dus dmv Gd/PHP...
  woensdag 15 maart 2006 @ 21:42:38 #190
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_36069628
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:50 schreef Chandler het volgende:
Iemand al wat voor mijn directory create functie?
zoiets?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
    foreach($f as $c)
    {
        if($c['dir'] != '/')
        {
            $path = substr( $_SERVER['PATH_TRANSLATED'] , 1 , strrpos( $_SERVER['PATH_TRANSLATED'] , '/' ) );
            foreach ( explode( '/' , $c['dir'] ) as $dirname )
            {
               $path .= '/' . $dirname;
                if(!is_dir($path))
                {
                    $err = @mkdir($path);
                    if ($err)
                        echo '    <li>Succesfull <strong style="color:green;">created</strong> directory: ' . $path . '</li>' . ENTER;
                    else
                        echo '    <li>Could <strong style="color: red;">not</strong> create directory: ' . $path . '</li>' . ENTER;
                }
            }
        }
    }
Maakt niet veel uit eigenlijk, zal wel iets sneller werken denk ik
pi_36069761
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:42 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Ja, maar SR doet dit dus dmv Gd/PHP...
Je zou het idd direct na het uploaden met php/gd kunnen doen. Ik doe het op het moment dat de foto getoond wordt. Niet echt optimaal, maat het is altijd maar 1 foto tegelijk, op de thumbs staat geen watermerk.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_36084835
als ik een IPadres registreer in een session, kan dit IP adres dan kwaadschiks aangepast worden?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_36085022
kan je bij phpmyadmin een cel van een tabel vullen met een phpscript. Geen idee namelijk hoe ik anders mijn zoekresultaten erin moet weergeven......
pi_36085294
'erin moet weergeven'

waarin?

lijkt mij niet erg optimaal om je script in een database te zetten. volgens mij kan je hem ook niet als script aanspreken tenzij je m eerst wegschrijft
pi_36085511
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:00 schreef Desdinova het volgende:
'erin moet weergeven'

waarin?

lijkt mij niet erg optimaal om je script in een database te zetten. volgens mij kan je hem ook niet als script aanspreken tenzij je m eerst wegschrijft
zoekfunctie heb ik nu zo dattie een nieuwe pagina opent waarin de zoekresultaten worden weergegeven.
Deze resultaten moeten echter ook gewoon op de website komen, maar geen idee hoe ik dat moet doen. Er is een template, waar pagina's vanuit de database ingeladen worden. Vandaar dat ik dacht het phpscript in die tabel te zetten.
Enige wat hij dan echter laat zien is de phpcode ipv zoekresultaten
pi_36085654
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:08 schreef Blerfaap het volgende:

[..]

zoekfunctie heb ik nu zo dattie een nieuwe pagina opent waarin de zoekresultaten worden weergegeven.
Deze resultaten moeten echter ook gewoon op de website komen, maar geen idee hoe ik dat moet doen. Er is een template, waar pagina's vanuit de database ingeladen worden. Vandaar dat ik dacht het phpscript in die tabel te zetten.
Enige wat hij dan echter laat zien is de phpcode ipv zoekresultaten
Welke zoekresultaten?zoekresultaten uit een database?En wat wil je nou eigenlijk?Je wil je zoekresultaten op 2 verschillende plekken laten zien?
En het is nogal logisch dat hij phpcode laat zien als je die met een query uit de database haalt...Je kunt die php code uit laten voeren met eval() maar ik denk dat je het beter op een andere manier kunt doen..
Hoe weet ik niet want ik snap niet wat je wil
pi_36085676
dat komt omdat hij de code niet ziet als php maar als tekst. als ik goed begrijp wat je bedoelt althans.

verder begrijp ik niet zo goed hoe het nou in elkaar zit. heb je het phpscript zelf geschreven?
pi_36085963
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:43 schreef Desdinova het volgende:
als ik een IPadres registreer in een session, kan dit IP adres dan kwaadschiks aangepast worden?
een session variabele is een variabele op de server, net zoals een andere variabele, en daar kun je dus alleen in schrijven vanuit een php script. Dus nee, het kan niet kwaadschiks aangepast worden. (Tenzij je natuurlijk beroert programmeert maar dan is er niks meer veilig...)
pi_36086067
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:14 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Welke zoekresultaten?zoekresultaten uit een database?En wat wil je nou eigenlijk?Je wil je zoekresultaten op 2 verschillende plekken laten zien?
En het is nogal logisch dat hij phpcode laat zien als je die met een query uit de database haalt...Je kunt die php code uit laten voeren met eval() maar ik denk dat je het beter op een andere manier kunt doen..
Hoe weet ik niet want ik snap niet wat je wil
Ik heb dus een werkende zoekfunctie, alleen komen de zoekresultaten nu in een nieuw venster te staan ipv in hetzelfde venster. Zoekresultaten komen dus uit de database.

Ik heb het script niet zelf geschreven, moet alleen de zoekfunctie werkend maken.
pi_36086089
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:14 schreef Desdinova het volgende:
dat komt omdat hij de code niet ziet als php maar als tekst. als ik goed begrijp wat je bedoelt althans.

verder begrijp ik niet zo goed hoe het nou in elkaar zit. heb je het phpscript zelf geschreven?
hoe kan ik dan zorgen dat hij het als php ziet ipv tekst? Met die eval() functie?
pi_36086460
ik denk persoonlijk dat het php script aangepast moet worden zodat je precies kan krijgen wat je wilt zonder omweg.

staat er niet gewoon een target="" in je form field, waardoor een nieuw venster geopend wordt?
pi_36087111
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:43 schreef Desdinova het volgende:
ik denk persoonlijk dat het php script aangepast moet worden zodat je precies kan krijgen wat je wilt zonder omweg.

staat er niet gewoon een target="" in je form field, waardoor een nieuw venster geopend wordt?
geen target, maar action;

action= "resultaat.php" --> heb ik gedaan om te testen of de zoekfunctie goed werkt. Resultaat.php wordt dus in een nieuw venster geopend.

action="?pid=36" --> dit moet het eigenlijk zijn om in de site te blijven, maar dan krijg ik dus de phpcode te zien ipv een zoekresultaat.
pi_36088872
Het enige probleem is dus dat je resultaat in een nieuw scherm wordt weergegeven ipv in hetzelfde scherm?En daarom ga je code in een database gooien????
Bekijk eerst eens goed wat er gebeurd als je je form submit...
Heb je geen voorbeeld online staan?
pi_36089171
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:10 schreef ikke_ook het volgende:
Het enige probleem is dus dat je resultaat in een nieuw scherm wordt weergegeven ipv in hetzelfde scherm?En daarom ga je code in een database gooien????
Bekijk eerst eens goed wat er gebeurd als je je form submit...
Heb je geen voorbeeld online staan?
ik heb er nu zelf voor gekozen om het resultaat in een nieuw venster te openen.
Als ik de resultaten echter gewoon in de website wil hebben, dan werkt het niet. Die pid=36 die geladen wordt komt dus uit de database;

Uit deze tabel;
CREATE TABLE `content` (
`page_id` int(11) NOT NULL default '0',
`head` tinytext NOT NULL,
`text` text NOT NULL,
UNIQUE KEY `page_id` (`page_id`)
) TYPE=MyISAM;

de phpcode had ik in het text veld gezet. Met de phpcode is nix mis, want de zoekfunctie werkt gewoon normaal, behalve wanneer de resultaten in de site geplaatst moeten worden.
Bij een andere pagina die uit deze tabel wordt gehaald (een contactformulier) werkt de code om te controleren of alles in is gevuld wel, dit is javascript.

Geen voorbeeld online staan, zit hier op een testomgeving die niet bereikbaar is van buitenaf.
pi_36089401
Dit is echt een hele vreemde manier van programmeren die je gebruikt.....
Moeten de resultaten altijd zowel in het hoofdvenster als in het nieuwe venster worden getoond?Dan zou je ervoor kunnen kiezen om ze te laten zien in het hoofdvenster en dan ook nog een popup tonen met de resultaten.
En als je echt zo graag die tabel wil gebruiken, zet dan de zoekresultaten, of alleen de zoekquery in de tabel. Maar ik zou het echt op een andere manier proberen want dit is echt superomslachtig..
pi_36089518
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:25 schreef ikke_ook het volgende:
Dit is echt een hele vreemde manier van programmeren die je gebruikt.....
Moeten de resultaten altijd zowel in het hoofdvenster als in het nieuwe venster worden getoond?Dan zou je ervoor kunnen kiezen om ze te laten zien in het hoofdvenster en dan ook nog een popup tonen met de resultaten.
En als je echt zo graag die tabel wil gebruiken, zet dan de zoekresultaten, of alleen de zoekquery in de tabel. Maar ik zou het echt op een andere manier proberen want dit is echt superomslachtig..
dat ze in een nieuw venster komen was alleen om te testen of hij werkt. Ze moeten dus gewoon in de website geladen worden.

Dat het omslachtig is merk ik ook, maar heb heel de site niet zelf ontworpen, dus zit met de geweldige manier van werken van iemand anders opgescheept.
pi_36089728
include resultaat.php in je hoofdpagina en verander je action van je form in de hoofdpagina en zorg dat die het dan goed afhandeld, dus dat die dan resultaat.php include ofzo.

En misschien moet je je eerst wat verder verdiepen in php, en het idee wat je wil hebben even goed overdenken ofzo. Want ik heb niet echt het idee dat je een goed beeld hebt wat je wil gaan maken en waar je mee bezig bent.
pi_36089855
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:34 schreef ikke_ook het volgende:
include resultaat.php in je hoofdpagina en verander je action van je form in de hoofdpagina en zorg dat die het dan goed afhandeld, dus dat die dan resultaat.php include ofzo.

En misschien moet je je eerst wat verder verdiepen in php, en het idee wat je wil hebben even goed overdenken ofzo. Want ik heb niet echt het idee dat je een goed beeld hebt wat je wil gaan maken en waar je mee bezig bent.
weet wat ik wil maken, alleen voor het hoe win ik dus informatie in. Das toch niet zo goed:?
pi_36090105
Das toch niet zo gek bedoel ik in het vorige bericht........
pi_36091315
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:44 schreef Blerfaap het volgende:
Das toch niet zo gek bedoel ik in het vorige bericht........
Gebruik de edit knop om je bericht te editen

Verder: Je weet wat je wilt maken: de zoekresultaten in een nieuw venster.

Maar als je iets wilt aanpassen, zul je ook weten wat je moet aanpassen. Als je van een bezineauto een diesel wilt maken (je weet wat je wilt) heeft het weinig zin de stoelen te vervangen.

Zonder voorbeeld kunnen we volgens mij weinig... Geen voorbeeldje ergens staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')