abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36013267
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 07:26 schreef mschol het volgende:

[..]

maar als ik di gooi in me pohp bestanden dan krijf ik tussen me html code witte regels
dus dan heb je zoiets:
[ code verwijderd ]
Zo krijg je witregels:

1
2
3
4
5
6
7
echo "<html>

<head>

</head>

<body>";

en zo

1
2
3
4
5
6
7
8
9
?>
<html>

<head>

</head>

<body>
<? // hier verder met je php

Zo ook:

1
2
3
4
echo "<html>\n\n";
echo "<head>\n\n";
echo "</head>\n\n";
echo "<body>\n\n";

Maar zo niet:

1
2
3
4
echo "<html>";
echo "<head>";
echo "</head>";
echo "<body>";
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:48:13 #152
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_36016021
Wat is een goeie manier om uit een string alle tekens die geen letters zijn te filteren? Ik wil dat een gebruiker iets intypt in een vakje en dat vervolgens alle punten, komma's, spaties en alles wat verder geen letter is simpelweg wordt genegeerd.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:19:34 #153
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_36016818
ik zou het zo doen, hoewel ik niet weet of er eenvoudigere methoden zijn:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function only_az( $string )
{
        $out = "";
        for ($x = 0 ; $x < strlen( $string ) ; $x++ )
        {
            $t = ord($string[$x]); //t now holds ascii value
            if ( ($t > 64 && $t < 91) || ($t > 96 && $t < 123 ) ) $out.=$string[$x];
//if the asci value matches that of A-Z or a-z add this character to the output string
        }
        return $out;
}
pi_36016876
Ik zou aan Superrembo vragen of het makkelijk en snel te doen is met een regexp, en zoja, of hij die regexp dan wil geven

En anders zoiets als dat van ralfie proberen te maken
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:35:15 #155
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_36017287
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:21 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou aan Superrembo vragen of het makkelijk en snel te doen is met een regexp, en zoja, of hij die regexp dan wil geven

En anders zoiets als dat van ralfie proberen te maken
ja, idd, nog niet aan gedacht

1
2
3
4
function only_az( $string )
{
  return eregi_replace("[^a-z]","",$string); 
}
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 maart 2006 @ 12:37:37 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36018990
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:01 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Jammer dat je het voorbeeld netjes had opgemaakt. En in de header had je ook al netjes \r\n staan.
INderdaad had ik de output leesbaar gemaakt om te zien of deze wel juist geparsed werd. En dat werd hij, alleen zonder newlines

In de header had ik inderdaad newlines, maar in de body niet. Omdat ik toch <br /> tags gebruikte vond ik dat niet echt nodig.

Blijkbaar dacht planet daar anders over (en misschien nog wel meer ISP's, maar planet komt relatief vaak voor)
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:43 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Konden ze overigens niet ipv dat mailtje afbreken geen foutmelding erin gooien?
maximum characters without newline of zoiets had de boel misschien duidelijker gemaakt
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:23:40 #157
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_36028387
Juist ja... Ook ik wil aan de php dus ik ben de volgende tutorial aan het doorlopen:

http://www.php-mysql-tutorial.com/install-apache-php-mysql.php

Erg fijn allemaal, totdat ik mysql moet installeren... Ik heb versie 4.1 en hij 4.0 en die dos schermpjes openen werkt voor geen meter bij mij (zal wel xp zijn) in ieder geval is mijn installatie heel anders dan die van hem heb ik het idee... iemand enig idee of ik het goed doe..? Gewoon mijn Mysql 4.1.18 installeren en een beetje op next klikken???
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_36029567
installeer gewoon appserv (als je op windblows werkt)
pi_36030570
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:23 schreef BillyOcean het volgende:
Juist ja... Ook ik wil aan de php dus ik ben de volgende tutorial aan het doorlopen:

Erg fijn allemaal, totdat ik mysql moet installeren... Ik heb versie 4.1 en hij 4.0 en die dos schermpjes openen werkt voor geen meter bij mij (zal wel xp zijn) in ieder geval is mijn installatie heel anders dan die van hem heb ik het idee... iemand enig idee of ik het goed doe..? Gewoon mijn Mysql 4.1.18 installeren en een beetje op next klikken???
de install van mysql daar is zo te niet echt super, probeer eens gewoon de msi installer te downloaden en daar de instructies te volgen..
dan heb je die command line helemaal niet nodig
pi_36040216
quote:

Ik ben paar weken geleden begonnen en ik zou ook (zoals hierboven aangegeven) met AppServ aan de slag gaan. Alles meteen in een pakket binnen en werkend.
Voordeel daarvan is ook dat je een GUI voor MySQL hebt en dus niet met de commandline aan de slag hoeft om tabellen en databases te maken
  woensdag 15 maart 2006 @ 00:53:55 #161
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_36044179
Maar heb je dan ook ergens een tutorial die uitgaat van het gebruik van die AppServ?
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_36044207
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:46 schreef DaFan het volgende:

[..]

Voordeel daarvan is ook dat je een GUI voor MySQL hebt en dus niet met de commandline aan de slag hoeft om tabellen en databases te maken
http://www.phpmyadmin.net
pi_36044318
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 00:55 schreef mschol het volgende:

[..]

http://www.phpmyadmin.net
Dat is grappig dat je daar over begint, want de laatste versie vind ik dus echt (om het zachtjes uit te drukken).

De standaard layout heeft een te groot lettertype imho, en de nieuwe config/setup is vervelend aangezien je met maprechten moet gaan klooien voordat er überhaupt iets werkt. Een standaard config.inc.php leveren ze niet meer mee, zodat je het ook niet op de 'oude' manier kunt doen. Ik wacht maar even totdat ze het één en het ander verbeterd hebben.
pi_36045576
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 01:01 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat is grappig dat je daar over begint, want de laatste versie vind ik dus echt (om het zachtjes uit te drukken).

De standaard layout heeft een te groot lettertype imho, en de nieuwe config/setup is vervelend aangezien je met maprechten moet gaan klooien voordat er überhaupt iets werkt. Een standaard config.inc.php leveren ze niet meer mee, zodat je het ook niet op de 'oude' manier kunt doen. Ik wacht maar even totdat ze het één en het ander verbeterd hebben.
ik heb een eeuwigheid altijd de 2.5 versie gebruikt
later heb ik eens geupgrade naare 2.6 en die vind ik prima werken (dus zie geen reden voor upgraden)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 maart 2006 @ 08:45:52 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36046022
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 00:53 schreef BillyOcean het volgende:
Maar heb je dan ook ergens een tutorial die uitgaat van het gebruik van die AppServ?
Je kan niet 3 keer op next klikken?
pi_36047253
Ik heb laatst phpmyadmin geupdate naar 2.7, en ik had nergens last van qua rechten of wat dan ook...
pi_36048163
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:55 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb laatst phpmyadmin geupdate naar 2.7, en ik had nergens last van qua rechten of wat dan ook...
Ik had dan ook niet geupdate - ik doe altijd een schone installatie om zo weinig mogelijk troep achter te laten
pi_36048738
quote:

Probeer http://www.easyphp.org/ eens.
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_36051723
[edit]

[ Bericht 93% gewijzigd door Desdinova op 15-03-2006 12:46:07 ]
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_36052656
Mensen kan dit gemakkelijker? de volgende code maakt directories aan...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
    foreach($f as $c)
    {
        if($c['dir'] != CHR(47))
        {
            if(substr($c['dir'],0,1) == CHR(47))
            {
                $c['dir'] = substr($c['dir'],1,strlen($c['dir'])-1);
            }

$nDir   = array();
            $path   = pathinfo($_SERVER['PATH_TRANSLATED']);
            $nDir[] = $path['dirname'];
            $dirs   = explode(CHR(47),$c['dir']);

foreach($dirs as $dirname)
            {
                $nDir[] = $dirname;
                $newdir = implode(CHR(47), $nDir);

if(!is_dir($newdir))
                {
                    if(mkdir($newdir))
                    {
                        echo '    <li>Succesfull <strong style="color:green;">created</strong> directory: ' . $newdir . '</li>' . ENTER;
                    }
                    else
                    {
                        $err = true;

echo '    <li>Could <strong style="color: red;">not</strong> create directory: ' . $newdir . '</li>' . ENTER;
                    }
                }
            }
        }
    }

de array $f bestaat uit meerdere onderdelen maar in deze routine gebruik ik alleen $f[1]['dir'], $f[2]['dir'] etc

Alleen vind ik het nogal omslachtig hoe dit opgezet is maar zie zelf nog niet hoe het anders kan!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:19:40 #171
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_36053175
zo heb ik het gedaan om mijn website:

$cd is de huidige directory als in "home/public_html/some_dir/"
$_GET['file'] is de naam van de te maken map (deze wordt ook gebruikt voor bestandsnamen, vandaar de name file.)
$error[] is een array die alle errors in het script opslaat en aan het eind ervan output

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
if (!isvalidname($_GET['file'])) $error[]="Could not make new folder ".$_GET['file']." : The name was invalid!";
else if (alreadyexists($cd.$_GET['file'])) $error[]="Could not make new folder ".$_GET['file']." : The file or folder already exists!";
else  {
    if (!mkdir($cd.$_GET['file'])) $error[]="Undefined error trying to create ".$_GET['file'];
}
.......

function isvalidname($name)
{
  if ($name==".." || $name=="." || $name=="") return false;
  return (strlen(preg_replace("/[a-zA-Z0-9_\-+~\s\.\(\)]/","",$name))==0);
}

function alreadyexists($name) { return (file_exists($name) || is_dir($name)); }
Vanzelfsprekend kunnen de twee functies ook gebruikt worden om te bepalen of een bestandsnaam ok is
pi_36053275
Met mijn site moet ik dieper graven, dus meerdere directories achter elkaar aanmaken etc.. maar bedankt voorje reactie!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_36053946
ik wil graag voor een website voor een eetcafé de eigenaar de mogelijkheid geven om het menu van de maand zelf aan te passen (ik blijf liever lui dan moe), dit is het enige dat hij met regelmaat aan moet passen. Nu had ik begrepen dat php hier een hele mooie functie voor had die dingen uit een txt bestand kan halen en er ook weer in kan schrijven?
kan iemand me hier ook meer uitleg over geven?
is het bijvoorbeeld mogelijk om de tekst die hieruit komt met bijvoorbeeld css op te maken?
Hajeto!
pi_36057366
klopt het dat de query "DELETE FROM table1, table2, table3 WHERE kolom = '2'" niet werkt? moet ik per table een query maken?
pi_36058017
1
2
"DELETE FROM table1, table2, table3 WHERE table1.kolom = 2 
OR table2.kolom = 2 OR table3.kolom = 2;"

Werkt dit wel?
pi_36059571
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:29 schreef ikke_ook het volgende:

[ code verwijderd ]

Werkt dit wel?
Als dat werkt dan zou er eerst een enorme outer join gedaan worden op alle drie de tabellen. Lijkt me geen optimale query. En al helemaal niet duidelijk leesbaar.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_36061751
ik heb nu maar een array gemaakt van de tables, en de query in een foreach gezet. in principe ook vrij beknopt, maar had het liever in 1 query gehad.
pi_36062242
SuperRembo, op je site, daar staat een © melding in je foto's, doe je dat met php, of vantevoren met Photoshop/irFanview oid?
pi_36062650
@DutchBlood
het kan iig heel makkelijk met imagettftext() uit de gdlibary
pi_36067981
Iemand al wat voor mijn directory create functie?
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')