Zo krijg je witregels:quote:Op dinsdag 14 maart 2006 07:26 schreef mschol het volgende:
[..]
maar als ik di gooi in me pohp bestanden dan krijf ik tussen me html code witte regels
dus dan heb je zoiets:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 | <head> </head> <body>"; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <html> <head> </head> <body> <? // hier verder met je php |
1 2 3 4 | echo "<head>\n\n"; echo "</head>\n\n"; echo "<body>\n\n"; |
1 2 3 4 | echo "<head>"; echo "</head>"; echo "<body>"; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | { $out = ""; for ($x = 0 ; $x < strlen( $string ) ; $x++ ) { $t = ord($string[$x]); //t now holds ascii value if ( ($t > 64 && $t < 91) || ($t > 96 && $t < 123 ) ) $out.=$string[$x]; //if the asci value matches that of A-Z or a-z add this character to the output string } return $out; } |
ja, idd, nog niet aan gedachtquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:21 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou aan Superrembo vragen of het makkelijk en snel te doen is met een regexp, en zoja, of hij die regexp dan wil geven
En anders zoiets als dat van ralfie proberen te maken
1 2 3 4 | { return eregi_replace("[^a-z]","",$string); } |
INderdaad had ik de output leesbaar gemaakt om te zien of deze wel juist geparsed werd. En dat werd hij, alleen zonder newlinesquote:Op maandag 13 maart 2006 22:01 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Jammer dat je het voorbeeld netjes had opgemaakt. En in de header had je ook al netjes \r\n staan.
maximum characters without newline of zoiets had de boel misschien duidelijker gemaaktquote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:43 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
![]()
Konden ze overigens niet ipv dat mailtje afbreken geen foutmelding erin gooien?
de install van mysql daar is zo te niet echt super, probeer eens gewoon de msi installer te downloaden en daar de instructies te volgen..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:23 schreef BillyOcean het volgende:
Juist ja... Ook ik wil aan de php dus ik ben de volgende tutorial aan het doorlopen:
http://www.php-mysql-tutorial.com/install-apache-php-mysql.php
Erg fijn allemaal, totdat ik mysql moet installeren... Ik heb versie 4.1 en hij 4.0 en die dos schermpjes openen werkt voor geen meter bij mij (zal wel xp zijn) in ieder geval is mijn installatie heel anders dan die van hem heb ik het idee... iemand enig idee of ik het goed doe..? Gewoon mijn Mysql 4.1.18 installeren en een beetje op next klikken???
Ik ben paar weken geleden begonnen en ik zou ook (zoals hierboven aangegeven) met AppServ aan de slag gaan. Alles meteen in een pakket binnen en werkend.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:23 schreef BillyOcean het volgende:
Juist ja... Ook ik wil aan de php dus ik ben de volgende tutorial aan het doorlopen:
Erg fijn allemaal, totdat ik mysql moet installeren... Ik heb versie 4.1 en hij 4.0 en die dos schermpjes openen werkt voor geen meter bij mij (zal wel xp zijn) in ieder geval is mijn installatie heel anders dan die van hem heb ik het idee... iemand enig idee of ik het goed doe..? Gewoon mijn Mysql 4.1.18 installeren en een beetje op next klikken???
http://www.phpmyadmin.netquote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:46 schreef DaFan het volgende:
[..]
Voordeel daarvan is ook dat je een GUI voor MySQL hebt en dus niet met de commandline aan de slag hoeft om tabellen en databases te maken![]()
Dat is grappig dat je daar over begint, want de laatste versie vind ik dus echtquote:
ik heb een eeuwigheid altijd de 2.5 versie gebruiktquote:Op woensdag 15 maart 2006 01:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is grappig dat je daar over begint, want de laatste versie vind ik dus echt(om het zachtjes uit te drukken).
De standaard layout heeft een te groot lettertype imho, en de nieuwe config/setup is vervelend aangezien je met maprechten moet gaan klooien voordat er überhaupt iets werkt. Een standaard config.inc.php leveren ze niet meer mee, zodat je het ook niet op de 'oude' manier kunt doen. Ik wacht maar even totdat ze het één en het ander verbeterd hebben.
Je kan niet 3 keer op next klikken?quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:53 schreef BillyOcean het volgende:
Maar heb je dan ook ergens een tutorial die uitgaat van het gebruik van die AppServ?
Ik had dan ook niet geupdate - ik doe altijd een schone installatie om zo weinig mogelijk troep achter te latenquote:Op woensdag 15 maart 2006 09:55 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb laatst phpmyadmin geupdate naar 2.7, en ik had nergens last van qua rechten of wat dan ook...
Probeer http://www.easyphp.org/ eens.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:23 schreef BillyOcean het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | { if($c['dir'] != CHR(47)) { if(substr($c['dir'],0,1) == CHR(47)) { $c['dir'] = substr($c['dir'],1,strlen($c['dir'])-1); } $nDir = array(); $path = pathinfo($_SERVER['PATH_TRANSLATED']); $nDir[] = $path['dirname']; $dirs = explode(CHR(47),$c['dir']); foreach($dirs as $dirname) { $nDir[] = $dirname; $newdir = implode(CHR(47), $nDir); if(!is_dir($newdir)) { if(mkdir($newdir)) { echo ' <li>Succesfull <strong style="color:green;">created</strong> directory: ' . $newdir . '</li>' . ENTER; } else { $err = true; echo ' <li>Could <strong style="color: red;">not</strong> create directory: ' . $newdir . '</li>' . ENTER; } } } } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | else if (alreadyexists($cd.$_GET['file'])) $error[]="Could not make new folder ".$_GET['file']." : The file or folder already exists!"; else { if (!mkdir($cd.$_GET['file'])) $error[]="Undefined error trying to create ".$_GET['file']; } ....... function isvalidname($name) { if ($name==".." || $name=="." || $name=="") return false; return (strlen(preg_replace("/[a-zA-Z0-9_\-+~\s\.\(\)]/","",$name))==0); } function alreadyexists($name) { return (file_exists($name) || is_dir($name)); } |
1 2 | OR table2.kolom = 2 OR table3.kolom = 2;" |
Als dat werkt dan zou er eerst een enorme outer join gedaan worden op alle drie de tabellen. Lijkt me geen optimale query. En al helemaal niet duidelijk leesbaar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |