1 2 | <input type='checkbox' name='bla' value='jij'> |
1 2 | <input type='checkbox' name='bla[]' value='jij'> |
met die [] heb je een array aangemaakt en die krijg je dan terug. Anders vervangt het laatste antwoord elke keer het vorige antwoord. Stel je dit voor:quote:Op zondag 5 maart 2006 23:59 schreef mschol het volgende:
laatste vraag uit deel 22:
misschien beetje offtopic maar een zeer domme vraag al zeg ik het zelf:
waarom moet ik, als ik alle waardes v/d aangevinkte checkboxes wil kunnen ophalen, in de name attribuut [] zetten?
want als ik alleen een naam gebuik krijg je alleen de laatste terug?
dus bij:
[ code verwijderd ]
krijg ik alleen 'jij' terug
maar met:
[ code verwijderd ]
krijg ik beide terug na een formuliersubmit (post methode)
1 2 3 | $a = 2; $a = 3; |
1 2 3 | $a[1]=2; $a[2]=3; |
yupquote:Op maandag 6 maart 2006 00:07 schreef massiefje het volgende:
[..]
met die [] heb je een array aangemaakt en die krijg je dan terug. Anders vervangt het laatste antwoord elke keer het vorige antwoord. Stel je dit voor:
[ code verwijderd ]
Antwoord: a = 3.
met een array vul je die dus gewoon zodat je dus:
[ code verwijderd ]
krijgt.
snappu ?
Ik heb een zoeksleutel %key% geprobeerd.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:34 schreef SuperRembo het volgende:
Maar wat staat er nou in $search (of in $query) ?
Daarmee krijg je dus een cijfer terug wat je vervolgens als key kunt gebruiken.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:27 schreef the_disheaver het volgende:
rand(0, count($teksten)-1)
Niet getest.
Het is trouwens ook wel handig om die like_esc functie uit te breiden zodat je ook met * en ? kan zoeken.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb een zoeksleutel %key% geprobeerd.
EN ik echo de zoeksleutel in de resultaten pagina en die gaf gewoon %key% en niet \%key\% zoals ik verwacht.
Uiteraard geeft de query niets terug omdat er geen %key% in de db staat. Neem ik een 'gewone' key retouneert de query wel de verwachtte resultaten.
Ik doe ongetwijfeld iets vreemds, ga vanavond wel even verder zoeken
ik wel iigquote:Op maandag 6 maart 2006 00:34 schreef massiefje het volgende:
ach, hebben we allemaal niet eens een 'vaag probleem' gehad, wat achteraf een ' of een ; was ?
Of gewoon een functie die er voor gemaakt isquote:Op maandag 6 maart 2006 16:32 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Daarmee krijg je dus een cijfer terug wat je vervolgens als key kunt gebruiken.
Dus
echo $array[rand(0, count($teksten)-1)];
Een * omzetten naar % bedoel je?quote:Op maandag 6 maart 2006 16:50 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Het is trouwens ook wel handig om die like_esc functie uit te breiden zodat je ook met * en ? kan zoeken.
(tevens tvp)
Hoe gaat dat worden dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een * omzetten naar % bedoel je?
Hmz leuk idee.
Ga later wel even verder kijken. Vanmiddag vernomen dat met het verdwijnen van een groot gedeelte van mijn afdeling naar Hongkong, de nieuwe invulling van mijn functie inderdaad wordt zoals ik dat al voor ogen had....kut.
CSS wordt browserwise geinterpreteert en zou dus gewoon moeten werkenquote:Op maandag 6 maart 2006 20:54 schreef Desdinova het volgende:
ik heb lokaal nu mysql en php draaien, klopt het dat mn stylesheet niet werkt? of zou die gewoon moeten werken? voor zover ik weet heb ik geen css support installed oid.
Anchors zijn client-side...quote:Op maandag 6 maart 2006 20:58 schreef Darkomen het volgende:
Ik probeer deze anchor (kleurcodes.php#M4RM)r op te vragen met php, is dat mogelijk?
$_SERVER['REQUEST_URI'] werkt hier helaas niet voor
1 2 3 4 5 6 7 | $filename = "lees.txt"; $p = fopen($filename,"r"); $file = fread($p,filesize($filename)); ?> |
Kun je niet beter file_get_contents() of file() gebruiken?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:42 schreef Pronk het volgende:
Ik gebruik de onderstaande code om de inhoud van een tekstfile 'lees.txt' in een string te plaatsen:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik de tekstfile 'lees.txt' op een remote (webserver) locatie plaatsen. Op het moment dat ik dat doe werkt het bovenstaande script niet. Waarschijnlijk komt dit omdat de filesize niet meer kan worden uitgelezen door het 'fread' commando.
Weet iemand misschien wat ik aan mijn code moet veranderen om dit te laten werken met 'lees.txt' op een remote locatie?
file_get_contents() kan/mag ik helaas niet gebruiken op mijn server. Ik heb het zojuist wel geprobeert.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Kun je niet beter file_get_contents() of file() gebruiken?
Ehh, geen nette oplossing, maar een groot getal erin zetten? (en wat doet 0 als waarde?)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:02 schreef Pronk het volgende:
[..]
file_get_contents() kan/mag ik helaas niet gebruiken op mijn server. Ik heb het zojuist wel geprobeert.
1 2 3 4 5 6 7 | $contents = ''; while (!feof($handle)) { $contents .= fread($handle, 8192); } fclose($handle); ?> |
strlen()quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:58 schreef Desdinova het volgende:
met welke functie tel ik het aantal chars in een string?
Dit werkt perfect! Thx!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:09 schreef SuperRembo het volgende:
Voorbeeldje direct uit de php manual
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo("<tr>\n"); echo("<td align='center'><input type='hidden' name='id[]' value='".$row['ID']."'> <input type='text' maxlenght='6' name='pcname[]' value='".$row['pcnaam']."'></td>\n"); echo("<td align='center'><select name='gebouw[]'>"); if($row['gebouw'] == "Laakweg") { echo("<option value='Laakweg' selected=selected>Laakweg</option>"); echo("<option value='Slachthuisplein'>Slachthuisplein</option>"); }else{ echo("<option value='Laakweg'>Laakweg</option>"); echo("<option value='Slachthuisplein' selected=selected>Slachthuisplein</option>"); } echo("</select></td>\n"); echo("<td align='center'><input type='text' maxlenght='6' name='lokatie[]' value='".$row['lokatie']."'></td>\n"); echo("<td align='center'><select name='teacher[]'>"); if($row['leerkracht'] == "Yes") { echo("<option value='Yes' selected=selected>Yes</option>"); echo("<option value='No'>No</option>"); }else{ echo("<option value='Yes'>Yes</option>"); echo("<option value='No' selected=selected>No</option>"); } echo("</select></td>\n"); if($row['gebruikt'] == "Yes") { echo("<td align='center'><input name='gebruikt[]' type='checkbox' value='on' checked='checked' /></td>\n"); }else{ echo("<td align='center'><input name='gebruikt[]' type='checkbox' value='on' /></td>\n"); } echo("</tr>\n\r"); } echo("<tr>\n\r<td align='center' colspan=5><input type='submit' name='Verwijderen' value=\"PC's aanpassen\">\n</td>\n</tr>"); } ?> |
Kijk op je c schijf naar de map wamp, en dan de map www. Dit is je webroot zeg maar, net zoals je met IIS ook een bepaalde map nodig hebt om bestanden in op te slaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:09 schreef Here2Stay het volgende:
Een ontzettende lekenvraag, maar hopelijk wel iemand die er serieus antwoord op weet..
Ben bezig met een site.. HTML enzo kan ik heel aardig mee uit de voeten, maar wil ook een gastenboek aanmaken met php. Nu heb ik WAMP geinstalleerd op mn laptop, maar wat moet ik hierna verder doen om op mn eigen laptop php-pagina's te kunnen openen? Heb ergens een script gejat voor een gastenboek, maar hoe nu verder?
Mijn webhosting-gebeuren ondersteunt php enzo verder wel, maar hoe krijg ik eerst alles eerst werkend op mn computer?
Heel hartelijk dank alvast:)
In WAMP map heb je waarschijnlijk een www map.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:09 schreef Here2Stay het volgende:
Een ontzettende lekenvraag, maar hopelijk wel iemand die er serieus antwoord op weet..
Ben bezig met een site.. HTML enzo kan ik heel aardig mee uit de voeten, maar wil ook een gastenboek aanmaken met php. Nu heb ik WAMP geinstalleerd op mn laptop, maar wat moet ik hierna verder doen om op mn eigen laptop php-pagina's te kunnen openen? Heb ergens een script gejat voor een gastenboek, maar hoe nu verder?
Mijn webhosting-gebeuren ondersteunt php enzo verder wel, maar hoe krijg ik eerst alles eerst werkend op mn computer?
Heel hartelijk dank alvast:)
Ehm, ik zie het verband tussen een header field en een target="_blank" niet echtquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:35 schreef Chandler het volgende:
Is er ook een manier met content-disposition een nieuw scherm te openen? ik kon helaas geen types vinden van deze html functie.. iemand/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:38 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ehm, ik zie het verband tussen een header field en een target="_blank" niet echt
Haha het zit andersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb een button, daarmee kan ik a. downloaden of previewen (en previewen in nieuw scherm). Echter wil ik ook kunnen previewen door op dezelfde button te klikken. dus target is niet mogelijk. Verder kan ik wel met javascript detecteren welke optie de user heeft gekozen maar dan kost het weer heel wat extra regels.
1
2header("Content-type: text/document");
header("Content-Disposition: attachment; filename=filename.php");The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie ik nu trouwens goed dat de [ php] tag niet meer stuk is?
1 2 3 | echo $kapot > $gefixed; ?> |
Maar je haalt nu server-side en client-side dingen door elkaar. Die headers lijken me helemaal geen betrekking te hebben op je probleem. Je probleem is dus hoe je een formulier kunt submitten naar een nieuw scherm?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:59 schreef Chandler het volgende:
[..]
Haha het zit anders
ik heb een button, daarmee kan ik a. downloaden of previewen (en previewen in nieuw scherm). Echter wil ik ook kunnen previewen door op dezelfde button te klikken. dus target is niet mogelijk. Verder kan ik wel met javascript detecteren welke optie de user heeft gekozen maar dan kost het weer heel wat extra regels.
[ code verwijderd ]
Heb ik hier ook niet, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had. In de post van mschol is het echter wel hinderlijk dat een horizontale scrollbar ontbreektquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar er is zeker geen verticale scrollbalk meer? Of ligt dat aan mij?
Ja, ik bedoel eigenlijk ook die horizontale scrollbalk. Mooi dat ie weg is. Of zoel horizontaal als vertikaal, of geen een. Zo lastig bij een lang veld als je eerst naar beneden moet scrollen om naar rechts te kunnen scrollen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:17 schreef JeRa het volgende:
[..]
Heb ik hier ook niet, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had. In de post van mschol is het echter wel hinderlijk dat een horizontale scrollbar ontbreekt
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel eigenlijk ook die horizontale scrollbalk. Mooi dat ie weg is. Of zoel horizontaal als vertikaal, of geen een. Zo lastig bij een lang veld als je eerst naar beneden moet scrollen om naar rechts te kunnen scrollen.
Zouden ze dat nu nog zomaar mogen overnemen, nu Tweakers.net onder VNU valt?quote:De tweaker oplossing is nog beter.
Ja en nee, inderdaad er zijn dus 3 opties.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Maar je haalt nu server-side en client-side dingen door elkaar. Die headers lijken me helemaal geen betrekking te hebben op je probleem. Je probleem is dus hoe je een formulier kunt submitten naar een nieuw scherm?
Port 80 in je router forwarden naar je server PC.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:03 schreef Desdinova het volgende:
ik heb nu wampserver draaien, en vanaf een andere computer is mijn server te bereiken via intern IP
is het ook mogelijk om dit van buitenaf toegankelijk te maken? zit wel achter een router..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | php // Lets show existing news $sql = mysql_query("select * from $table ORDER BY id DESC"); while($row = mysql_fetch_array($sql)){ echo "<tr><td>$row[title]</td> <td><a href='?action=delete&item=$row[id]'><strong>Verwijder</strong></a></td> <td><a href='?action=edit&item=$row[id]'><strong>Edit</strong></a></td></tr>"; } } echo "</table> "; } ?> |
Behalve dan dat 'px' niet in de height- en width-waarden magquote:Op donderdag 9 maart 2006 17:26 schreef the_disheaver het volgende:
Maar das gewoon basis html kennis.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:19 schreef freiss het volgende:
@typhoon
Je kan ook enkele aanhalingstekens gebruiken.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:18 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Behalve dan dat 'px' niet in de height- en width-waarden mag
Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:29 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
W3C HTML4 specs over de IMG tag en length type.
Wat is dat toch dat mensen altijd de drang hebben om hun scripts te publiceren, maar eigenlijk NIET willen dat iemand wat aanpast of veranderdquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:58 schreef Chandler het volgende:
Mensen willen jullie eens comments geven op het volgende ( http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=22019 ) en dan niet taal technisch hé
De normale manier om strings als een 'array' te benaderen is door middel van de curly brackets, $string{$pos}. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat hij over de normale brackets zeikt, laat staan een fatal error op geeftquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:09 schreef Darkomen het volgende:
Fatal error: [] operator not supported for strings
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:11 schreef Chandler het volgende:
werkt niet met IISdat weet ik iig
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=20471
1 2 3 4 | { $outputO .= $begintijd . ":" . 15*$d . " - " . . "<br>"; // begintijd = 10:00:00 } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | $starttijd = "10:00:00"; $stoptijd = "22:00:00"; $loop = true; list( $h, $m, $s ) = explode( ":", $starttijd ); list( $hstop, $mstop, $sstop ) = explode( ":", $stoptijd ); while( $loop == true ) { echo ( ( strlen($h) == 1 ) ? '0' : '' ) . $h . ":" . ( ( strlen($m) == 1 ) ? '0' : '' ) . $m . ":". $s ."<br>"; if( $h >= $hstop ) $loop = false; $m += 15; if( $m >= 60 ) { $m -= 60; $h++; } } ?> |
Ik heb je nieuwste file gedownload en dat lost het probleem opquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:37 schreef Chandler het volgende:
Darkomen, wil je eens proberen de $files te renamen naar $f (gewoon ff alle $FILESmisschien dat dat wel werkt? welke versie van php draai jij? en werkt het wel als je eerst $files = array() doet?
--> add; tevens heb ik even een update gemaakt waarbij ik aangeef dat $files (nu $f) een array is...
Jera; ik heb geen flauw idee, vind het best raar dat die error er in zit
Raar, het enige verschil was dat ik $f als array heb aangemaakt. Maar goed, kan ook aan de instellingen liggen héquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:39 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ik heb je nieuwste file gedownload en dat lost het probleem op
PHP Version 4.3.9-1
Het ziet er wel stoer uitquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:34 schreef Chandler het volgende:
Maar wat vond je van het script? vind het fijn om dat te weten!
Ooow okee... Ja klinkt te logisch eigenlijkquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:24 schreef Nevermind het volgende:
Hm, nu ik je vraag wat beter lees slaat mijn antwoord nergens op in dit geval. Rekenen met datums doe je met UNIX timestamps, rekenen met tijd gaat wat anders. In jouw geval kan het misschien zo:
[ code verwijderd ]
door een foutje in de forumsoftware komt er ipv < < en ipv > > , hou daar ff rekening mee
Maak je GUI echt ubersimpel (zeg ik als (nu nog) GUI designer.)quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:41 schreef Chandler het volgende:
Swets! top je comments. Inderdaad is mijn engels extreem bagger dus als je me daar bij zou willen helpen zou dat geweldig zijn! Heb je tevens nog comments en of tips? dan zou ik die graag vernemen. Je mag me ook wel mailen als je dat leuk vind. En dan kom je zelf ook in de credits
Ik ben even bezig om van mijn zolder een nieuw computerhok te makenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:30 schreef Chandler het volgende:
Je hebt gelijk swets; het gui is niet echt heel simpel hé... heb je misschien een idee van concept? misschien dat je iets kan tekenen oid? ps. zat ben ik de hele dag (tot 17.00) aan het scripten, dus als je tijd hebt!!! heel topf!!
Ik denk dat dat wel kanquote:Op zondag 12 maart 2006 12:56 schreef mschol het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om met php nar je gmail box te connecten en vervolgens je mail te kunnen ophalen/verwijderen?
hmmm ga eff kijken of ik er iets mee kan, het draait nu wel, nu alleen kijken hoe ze het hebben gedaan..quote:
1 2 | upload_max_filesize = 4M |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |