abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 maart 2006 @ 19:44:56 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_35750494
Naar aanleiding van twee topics die hier staan open ik zelf maar weer eens wat. Het gaat om de topics van Nostredamus en Xerson.nl. Het feit dat er leugens zijn in deze wereld is natuurlijk niet echt leuk te noemen. Houd het je bezig of geloof je er echt in..en val je daarna op je bek..?

Mijn vraag is simpel..als we zoveel leugens op ons afkrijgen en steeds maar weer vallen zal het steeds moeilijker worden dingen echt te geloven. Als ons geloof steeds maar weer afneemt..blijf je uiteindelijk zelf over als persoon, een nuchtere mens.

Mijn vraag is nu: waar gaat dit heen, maken we onszelf niet gewoon kapot als we niks veranderen? Is de mens in staat bijv. de omgeving weer op orde te krijgen en oorlogen echt op te lossen. Is er maar een universele waarheid en moeten we daar nog achter komen..deze universele waarheid, mocht die er zijn is die paranormaal of gewoon hartstikke realistisch. Is deze ergens beschreven? Is hij niet gewoon in deze periode geschreven?

Mocht er een god bestaan dan zal deze toch wel met een sterk staaltje toverkunsten moeten komen om alles te veranderen, maar misschien is dat het plan wel..van hem..eerst alles ontkrachten en daarna tevoorschijn treden..? Dat zou wel het slimst zijn want dan krijg je meer geloof in die god..ik denk dat er een plan is..

Wat als hij volkomen onzichtbaar is..en fungeert als een soort doorgeefluik? En pas zichtbaar wordt als de tijd rijp is..want ik denk niet dat god er voor zou kiezen..om als god over de wereld te lopen, maar eerder als gewoon mens..wat als hij is vastgezet in een psychiatrische inrichting en een hevige ervaring die hij had bestempeld werd als psychose of onzin..zie ook hier een link met het lijden en de hel die hij door moet gaan..wat als dat een mantel zal zijn voor deze god?

Ik denk wel dat we het kunnen merken. Voor mijn gevoel zijn er bepaalde vormen van bewustzijn die hoger kunnen zijn op sommige momenten, maar dan nog: het zou niet eerlijk zijn als hij wordt vereerd nu en een stervend kind in Afrika niet..volgens mij is voor hem iedereen net zo belangrijk als hem..en zal hij zich ook nooit boven de ander stellen..de enige vorm van macht die aan hem wordt toegewezen zal op een gegeven moment het denken van de mens zijn. Die geeft er een draai aan..er zullen copycats komen..en fantasieen en mythes..en legendes..totdat er weer een moment komt dat de leugens zo groot zijn dat ze het geloof weer afbreken en hij weer wordt geboren en bewust wordt van zichzelf.

Ik weet niet hoe jullie hierover denken, ben iig wel benieuwd..laat het even weten.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  maandag 6 maart 2006 @ 14:08:12 #2
136589 mailyourmom
ziet het zitten
pi_35773188
Ik ben zover te denken dat er geen paranormale wereld bestaat. Het enige dat ik zie zijn fraudeurs, mensen die zielig met een camera en papieren poppetjes aan de slag moeten om gewaardeerd te worden. Geesten, uittredingen, aliens, buigende lepels, mediums, telekinese... allemaal niet waar. En iemand die wel gelooft, mag dat van mij maar ik doe het niet meer tot ik keihard bewijs krijg.
.-- .. . -.. .. - .-.. . . ... - -.- . -. - -- --- .-. ... .
pi_35773584
Ik vermoed dat je erg bewust bent, als je én met beide benen op de grond staat/blijft staan én tgt geen oogkleppen op hebt . Nuanceren van oordelen, niks voor zoete koek aannemen, dus ook wat mijn bovenstaander zegt niet . Althans, dat doe ik iig niet .

Alles met een korreltje zout nemen en bij jezelf blijven.
Je niet laten meevoeren op de meningen van anderen, die ook weer ergens (door) zijn ontstaan.

Dat is in je kern blijven staan en er niet constant uit gemanoevreerd worden.
Dat is wat ik denk .
pi_35774603
Mooi gezegd sweetgirly
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')