quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:45 schreef -starseed-mayo- het volgende:Toen ik vanmorgen wakker werd en ik nog door wou doezelen dacht ik bij mezelf dat het goeie tijdstip zou zijn om te oefenen voor uittreden. Ik hield mezelf in gedachten wakker maar tegelijker tijd was ik nog slaperig en dacht ik niet diep na. ik was geloof ik al half uitgetreden en was me alleen maar bewust van wat er op mn derde oog geprojecteerd werd het was nog wazig en dacht bij mezelf ik wil naar een oerwoud ik zag alleen nog maar groen en probeerde met mn astrale handen de wazigheid weg te halen ik zag langzamerhand een bos eerst nog voor me derde oog en daarna omringde het me toen zag ik een konijn met bloedrode ogen het keek me aan alsof het me ging aanvallen. ik wou eruit en dat lukte gelijk maar ik voelde me niet gelijk terug in me lichaam. dus ging ik tellen hoelang het zou duren totdat ik weer er helemaal in zat duurde 15 seconden
![]()
.
maar ok ik vraag me nu af ik heb het wel helemaal bewust meegemaakt en alles maar het was niet een uittreding als in dat ik mezelf zag liggen slapen in deze wereld dus. meestal lukt het alleen maar op deze manier via mn derde oog maar ik kom altijd in een lucide wereld en ik heb daar eigenlijk weinig aan.
hoe zou ik dit kunnen veranderen en in deze wereld astraal kunnen komen en alles zien ? enne hebben meer mensen dit ?
Er is m.i. sprake van een astrale reis gezien je doelbewuste actie met je astrale handen de wazigheid weg te halen. Je hoeft het begin en of eind van een uittreding niet bewust meegemaakt te hebben. Het klinkt of je op een bepaald gebied was afgekomen, maar daar werd geconfronteerd met iets 'dreigends'. Dit zou goed een verpersoonlijking van je eigen angst kunnen zijn (konijn met rode ogen). Een aantal astrale dimensies stelt zich samen aan de hand van jouw geest. Een scepticus zou het daarom als fantasie of hallucinatie afdoen, maar gezien de uittreedachtige bewegingen en of gevoelens, reis je wel degelijk met je geest ergens heen.
Alle dimensies bestaan naar mijn weten ergens, de eigen dimensies en de dimensies die ook voor anderen bestaan maar zich mengen met jouw dimensies.
Gewoon beschouwen als astrale reis dus. Je moet je angsten overwinnen of tenminste leren beheersen, dit vereist een onwankelbaar zelfbeeld en geen twijfels, en een 'let it be' mentaliteit. Vrijheid in je geest, daar gaat het om, dan kun je bewust reizen en bewust handelen in de dimensies van de geest.