abonnement Unibet Coolblue
pi_45345152
Vandaag opnieuw skivliegen in Vikersund.

Het zit lekker vol daar in het stadion.
  zondag 14 januari 2007 @ 17:09:55 #77
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_45347580
En de wedstrijd is afgeblazen...

Up next: Zakopane!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_45398442
hopelijk gaat dit weekend het skispringen wel gewoon door. het lange wachten werd zondag niet beloond. zakopane is langzaam CULT aan het worden qua sfeer. zo'n beetje vergelijkbaar met willingen en planica. vooral de zaterdagavond wedstrijd is helemaal top.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:48:55 #79
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_45420419
Ligt er wel sneeuw in Zakopane, of daar ook al niet?
quote:
Das für den 25. bis 28. Januar geplante Weltcup-Skifliegen in Oberstdorf fällt aus. Wie die Organisatoren mitteilten, muss die Veranstaltung, die als Generalprobe für die Skiflug-Weltmeisterschaft 2008 geplant war, wegen Schneemangels abgesagt werden. Die für die Jahreszeit zu hohen Temperaturen und die Wetterprognosen für die kommenden Tage würden ein wettkampfgerechtes Präparieren der Skiflugschanze unmöglich machen, heißt es in der Begründung.
Dennoch wird aller Voraussicht nach am letzten Januar-Wochenende die Weltelite in Oberstdorf Ski springen. Der Internationale Skiverband (FIS) und der DSV haben dem Vorschlag der Oberstdorfer schon mündlich zugestimmt, statt der beiden Skiflug-Wettkämpfe zwei Weltcup-Springen auf der Schattenberg-Großschanze durchzuführen.

"Wir haben alles versucht, um die Generalprobe für die Skiflug-WM 2008 möglich zu machen", sagte Stefan Huber, Geschäftsführer der Skisport- und Veranstaltungs-GmbH am Dienstag. Doch sämtliche Notfall-Maßnahmen, beispielsweise der Transport von Restschnee aus den Oberstdorfer Seitentälern oder die aufwendige Produktion von Maschinenschnee bei Plustemperaturen, seien entweder nicht möglich oder wirtschaftlich untragbar gewesen. Im Vergleich zu einer Skisprung-Anlage seien beim Skifliegen beinahe zwei bis drei Mal so große Schneemassen für Aufsprunghügel und Auslauf erforderlich.
SHIIIIIIT!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_45420479
het begint nu wel irritant te worden zeg, dat gebrek aan sneeuw overal
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:44:05 #81
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_45422389
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:50 schreef komrad het volgende:
het begint nu wel irritant te worden zeg, dat gebrek aan sneeuw overal
Het hele jaar maar op matten springen dan? Of schansen in de Himalaya bouwen?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_45422435
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:44 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Het hele jaar maar op matten springen dan? Of schansen in de Himalaya bouwen?
of een rolluikje tussen de zon en de aarde bouwen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:47:40 #83
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_45422537
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:45 schreef komrad het volgende:

[..]

of een rolluikje tussen de zon en de aarde bouwen
Dan wordt het weer te koud, ik hoef nou ook weer niet dood te vriezen
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_45422592
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:47 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dan wordt het weer te koud, ik hoef nou ook weer niet dood te vriezen
dat is het mooie ervan, een rolluik kan open en dicht
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:52:15 #85
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_45422701
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:49 schreef komrad het volgende:

[..]

dat is het mooie ervan, een rolluik kan open en dicht
Mooi, dan mag je dat zelf gaan doen, 't is mij te ver lopen
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_45422853
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:52 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Mooi, dan mag je dat zelf gaan doen, 't is mij te ver lopen
dan toch maar wachten op de winter ...
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_45503809
Ik heb gelezen, dat Oberstdorf wel doorgaat, maar op de grote schans ipv de vliegschans
Rane rulezz!!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 23:35:38 #88
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_45522120
Quali van Zakopane is verzet naar morgen, niet alleen vanwege de wind, maar ook vanwege de Finnen!

Don't expect too much of the poor boys tomorrow... Yesterday Matti missed
the flight with others from Helsinki to München because his flight from
Kuopio was late due to snowfall. Then the whole team was stuck in München
because all the flights were cancelled due to the storm. They spent the
night on the floor of the airport!!! Finally today they got to Warsaw and
from there to Zakopane where they arrived around 8 in the evening. During
the flights Matti had lost his skis and luggage, Arttu his jumping suits and
shoes. This was told in the sport news some time ago.

Aldus een Finse vriendin van mij.

Ook Mika Kojo van de Noren zat trouwens nog vast in Muchen.

Of de heren Hautamäki en Lappi hun zooi inmiddels weer terug hebben is mij niet bekend.
Overigens is het niet de eerste keer dat Matti's ski's ergens anders zijn dan waar Matti is...
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_45535647
Matti heeft latten en Lappi heeft ook weer een komplete uitrusting. Dus kallen maar !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch denk ik dat ook Adam weer een kunststukje kan uithalen. Over 2 uurtjes weten we het zeker Doeiiiiiiiiii
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_45536044
Leuke wedstrijden meestal in Zakopane.

Dolle boel daar bij die Polen.
pi_45539199
Sfeer zit er goed in in Zakopane.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 19:03:44 #92
30919 mitt
Michael Corleone
pi_45539719
Whoa wat een val
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_45540206
Vreselijke val van die jonge Tsjech.

Hoop dat het goed met hem afloopt. Fingers crossed.
pi_45540215
En gestaakt wegens de weersomstandigheden, erg veel wind.
sig verwijderd door FA
pi_45540458
Het is de vraag wat de jury nu gaat doen.

De wedstrijd helemaal schrappen of het resultaat van de eerste ronde laten gelden.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:20:33 #96
30919 mitt
Michael Corleone
pi_45544385
Ben benieuwd wanneer we wat gaan horen van die gevallen held.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:22:17 #97
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45544441
Dat doet me denken aan een voorspringer die 2 weken terug bij een Noordse combinatie snoeihard ten val kwam! Heeft iemand daar nog wat over gehoord? Zo niet, zal het gelukkig wel meegevallen zijn.
pi_45545266
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:20 schreef mitt het volgende:
Ben benieuwd wanneer we wat gaan horen van die gevallen held.
Ik heb er tot nu toe nog niks over gehoord, en op eurosport.com zag ik ook nog niks staan.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:40:46 #99
30919 mitt
Michael Corleone
pi_45546569
quote:
875 Teletekst za 20 jan
***CHANSSPRINGEN***********************
******Toestand schansspringer kritiek
***************************************

**Jan Mazoch vecht in een ziekenhuis in
het Poolse Zakopane voor zijn leven.De
21-jarige Tsjechische schansspringer
kwam tijdens de wereldbekerwedstrijd in
dezelfde plaats zwaar ten val en werd
in kritieke toestand afgevoerd.

"De verwondingen die hij opliep zijn
zeer ernstig en bedreigen zijn leven",
was het commentaar van een woordvoerder
van het ziekenhuis.Over de aard van de
verwondingen wensten de dienstdoende
artsen geen uitlatingen te doen.

De springers hadden in Zakopane ernstig
te kampen met de wind en de wedstrijd
werd uiteindelijk afgelast.

***************************************
volgende nieuws index sport
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_45552394
Hij schijnt weer bij bewustzijn te zijn, las ik op www.skispringen.com.

De schrik zal er niettemin goed inzitten bij de heren.
pi_45558688
Nu wordt er bericht dat Mazoch in een kunstmatige coma wordt gehouden en wordt overgeplaatst naar een neurochirurgische kliniek in Krakow.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:16:26 #102
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zondag 21 januari 2007 @ 21:56:23 #103
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_45568861
Sja, maar kwam het onverwacht? Nee.
Het was niet in eens een plotseling opzettende wind. Die wind die was er in de 1e ronde ook al, alleen hebben de springers toen geluk gehad.
De organisatie had niet net zo dom moeten zijn als in Kuusamo, waar de wedstrijd ook een totale afgang was.
Maar nee, tv time, commercie, centjes, dat is tegenwoordig de prioriteit van Hofer en co, terwijl het belangrijkste de veiligheid en de gezondheid van de springers moet zijn.
Dus hoppa, nog een ronde erbij! En het ergste is, na deze verschrikkelijke val gaat er nog niet eens een lichtje branden, nee, we gaan gewoon door, centjes, commercie etc. Kom jongens lekker springen. En dan moet Morgenstern een keer of wat van de balk af, die raakt gefrustreerd, zwaait, brult 'scheisse', dan wordt er nog es een takje uit het spoor gehaald en dan in ene is het welletjes geweest.

Dit is de 2e keer dit jaar al dat de organisatie niet goed bezig is!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_45593087
Zeg maar beter 20e keer . Maar ja als een Walter Hofer zegt ; "Stuur maar eens 65 000 mensen naar huis " dan denk je 'zucht'
quote:
Op zondag 21 januari 2007 21:56 schreef Relin het volgende:
Sja, maar kwam het onverwacht? Nee.
Het was niet in eens een plotseling opzettende wind. Die wind die was er in de 1e ronde ook al, alleen hebben de springers toen geluk gehad.
De organisatie had niet net zo dom moeten zijn als in Kuusamo, waar de wedstrijd ook een totale afgang was.
Maar nee, tv time, commercie, centjes, dat is tegenwoordig de prioriteit van Hofer en co, terwijl het belangrijkste de veiligheid en de gezondheid van de springers moet zijn.
Dus hoppa, nog een ronde erbij! En het ergste is, na deze verschrikkelijke val gaat er nog niet eens een lichtje branden, nee, we gaan gewoon door, centjes, commercie etc. Kom jongens lekker springen. En dan moet Morgenstern een keer of wat van de balk af, die raakt gefrustreerd, zwaait, brult 'scheisse', dan wordt er nog es een takje uit het spoor gehaald en dan in ene is het welletjes geweest.

Dit is de 2e keer dit jaar al dat de organisatie niet goed bezig is!
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:13:54 #105
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_45597476
Er wordt voorlopig geen nieuws meer bekend gemaakt over Mazoch (op verzoek van zijn familie -> zie skispringen.com).

Is jou nog wat nieuwsover Mazoch ter ore gekomen Peter? Ik hoop dat hiij er bovenop komt.
pi_45615442
KRAKOW (ANP) - Skispringer Jan Mazoch wordt nog altijd in coma gehouden. De 21-jarige Tsjech verloor zaterdag tijdens de wereldbekerwedstrijd in Zakopane door een heftige windvlaag de controle en landde op zijn hoofd. Zijn toestand is onveranderd ernstig.
De Poolse artsen hadden gehoopt Mazoch na enkele dagen bij bewustzijn te kunnen laten komen, maar zagen daar dinsdag van af. Het verzoek van de ouders van de ongelukkige schansspringer hem naar een ziekenhuis in Praag over te brengen, kon ook niet worden ingewilligd.


Ik heb ook nog ergens gelezen dat er een onderzoek naar zijn val is gestart...
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:41:53 #107
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_45647156
Het laatste nieuws van www.jan-mazoch.com
quote:
After his fall, Jan Mazoch is still in hospital in Krakow in an artificial coma . Like the Manager of Mazda told us, they wanna wake him up, if its possible, on thursday. After he is awake, they have to make another check - up. Then they will decide, if he can be moved to Prague.
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:51:01 #108
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_45647523
Ohw, ik lees nu pas over de val van Mazoch. Triest nieuws, ziet er niet goed uit. Blijkbaar is de commercie (dus het doorgaan van de wedstrijd) belangrijker dan de veiligheid van de springers. Hopelijk gaan ze zich nu eens goed achter de oren krabben...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:46:51 #109
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_45692450
Jan Mazoch is bijgekomen uit'de kunstmatige coma. Hij herkent zijn familie, spreekt weer, maar het is nog niet bekend wanneer hij overgebracht kan worden naar Praag. Ondanks dat z'n situatie nog behoorlijk ernstig is, is dit toch wel goed nieuws!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_45700184
nog beter een leuk berichtje is dat er een inhaal wedstrijd ids op 7 febr in Klingental.

Voor de FIN-lovers : Ari-Pekka Nikola is voorlopig trainer in Slovenie. Vasja is het zat en heeft zijn biezen gepakt.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_45700725
Ari Pekka, ook een oude Finse spring-held.
pi_45766633
De Duitsers konden vandaag eindelijk weer eens juichen, want Michael Uhrmann won in Oberstdorf.
pi_45831482
En Mazoch is nu helemaal uit zijn coma.

Volgens zijn artsen zla hij dusdanig kunnen herstellen dat hij weer kan springen.

Goed nieuws dit.
pi_45922122
De nieuwste versie van DSJ is uit.Het spel is te vinden op www.mediamond.fi. Het is nu mogelijk online te spelen. Dus tot op de schans zou ik zeggen.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_45955618
Game on.

Adams Malysz won met een schansenrecord (145.0 meter) in Titisee - Neustadt, voor Andreas Kofler en Anders Jacobsen.

Die oude Pool is toch ieder jaar weer goed voor een aantal fraaie zeges. Hij zal er vast weer staan op het WK.

Stand in de wereldbeker is nu:

1. Jacobsen - 937 punten
2. Schlierenzauer - 721 punten
3. Malysz - 657 punten
4. Ammann - 636 punten
5. Kuettel - 591 punten

Morgen wordt er opnieuw gesprongen in T - N.
pi_45980960
Dubbelslag voor Malysz.

Vandaag won hij voor Schlierenzauer en Vassiliev. Wereldbekerleider Jacobsen werd vierde.

In deze vorm is Malysz de te kloppen man voor het WK.
pi_46183036
Anders Jacobsen won vandaag in Willingen, voor Michael Uhrmann en Jernej Damjan.

Vierde seizoenszege voor de Noor.

Morgen wordt er opnieuw gesprongen in Willingen. Vanaf 24 februari staat het WK op het programma, in Sapporo.
pi_46183102
Opvallend:

Sigurd Pettersen werd vandaag 4e.

De voormalig vierschansen-kampioen lijkt weer op de weg terug na een flinke dip.
  zondag 11 februari 2007 @ 13:00:28 #119
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46198956
Over een paar jaar hebben we een nieuwe topper in de wereldbeker!
Mico Ahonen suist ook al van de schanzen (lees: schansjes) af!

Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_46211978
Hopelijk kan ik hem nog koppelen aan mijn dochterJuliët.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_46213037
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:35 schreef petervanhal het volgende:
Hopelijk kan ik hem nog koppelen aan mijn dochterJuliët.
Dan wordt je kleinzoon net zo goed als Janne himself?
  zondag 11 februari 2007 @ 20:06:51 #122
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_46214804
Weet je zeker dat dit de zoon van Janne is? Ik zie toch bijna een glimlach
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_46250092
hij lijkt erg op zn moeder, en dat is nit verkeerd
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  woensdag 14 februari 2007 @ 15:43:59 #124
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46298595
Gemelde springers voor het WK in Sapporo:

Finland: Janne Ahonen, Janne Happonen, Matti Hautamäki, Arttu Lappi, Tami Kiuru, Harri Olli
Polen: Adam Malysz, Kamil Stoch, Piotr Zyla, Robert Mateja en Stefan Hula
Oostenrijk: Gregor Schlierenzauer, Thomas Morgenstern, Andi Kofler, Martin Koch, Mario Innauer, Wolfgang Loitzl
Duitsland: Michael Uhrmann, Martin Schmitt, Jörg Ritzerfeld, Stephan Hocke, Kevin Horlacher, Tobias Bogner

Rest is nnb

Over Loitzl jr. het volgende geschreven door Wuff Loitzl op springerteam.at
Doch das sollte nicht alles gewesen sein, denn während wir unser Meeting hielten, erreichte mich die Nachricht dass ich zum 2. Mal Vater geworden bin. Nicolas, 51cm groß und 3,4 kg schwer kam um 21.24 zur Welt und machte diesen Samstag zu einem wunderschönen Tag! Mutter und Kind sind gesund und munter, ich allerdings musste den Stress erst einmal verdauen, eine unruhige und schlaflose Nacht war die Folge. Doch die Ereignisse von gestern geben mir bestimmt einen mächtigen Energieschub für das Teamspringen bei dem wir unsere Vormachtstellung wieder unter Beweis stellen wollen!



[ Bericht 4% gewijzigd door Relin op 14-02-2007 22:47:24 ]
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  woensdag 14 februari 2007 @ 15:44:54 #125
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46298617
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:06 schreef 4-elements het volgende:
Weet je zeker dat dit de zoon van Janne is? Ik zie toch bijna een glimlach
Mico kan ook enorm op z'n Janne's kijken hoor
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:37:17 #126
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46325858
En goed nieuws voor Mazoch!
Van janmazoch.cz

14th February: The Czech ski jumper Jan Mazoch was released from the Clinic of Neurology by the Ústřední vojenská nemocnice hospital in Prague to continue his treatment with private physiotherapy. The most important factor leading to a successful cure in the following days is going to be peace and quiet, so that Jan can fully concentrate on the prescribed physiotherapeutic exercise.

In the upcoming weeks, Honza is not expecting and he is not going to accept any visitors, nor shall he give any interviews for the media. As soon as his health condition allows it, he is going to appear in front of the media, possibly in the form of a press conference. For the above mentioned reasons, the current place of residence is not going to be published. At the moment, the most important aim for Honza, his family and, as we believe, also for his fans, is his full recovery. We expect that the public shall understand this completely, and Honza's family is thankful in advance.

En zo zag Mazoch er ongveer een week geleden uit


En zo ziet ie er nu uit
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_46432617
quote:
Op zondag 11 februari 2007 13:00 schreef Relin het volgende:
Over een paar jaar hebben we een nieuwe topper in de wereldbeker!
Mico Ahonen suist ook al van de schanzen (lees: schansjes) af!
MICO! Die is echt wel een beetje groter geworden sinds ik m voor t laatst heb gezien Maarreee...waar haal jij in 's hemelsnaam zo'n foto vandaan? Hebben ze die al gepubliceerd? Z'n ouders kennende, kan ik me dat haast niet voorstellen...
Rane rulezz!!
  maandag 19 februari 2007 @ 19:22:06 #128
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46466211
Ik heb hem van het Finnenforum en de foto komt weer van een franse site (zie url). Verder weet ik het ook niet, sorry
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_46467144
Wie tippen jullie trouwens voor het komende WK?

Ik Jacobsen en Malysz, en in iets mindere mate Uhrmann en Schlierenzauer.
  donderdag 22 februari 2007 @ 22:16:54 #130
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46576365
Streep Uhrmann maar weer door.
Die is alweer bijna op weg naar huis nl.
Tijdens de training van woensdag is meneer op z'n snuitje gegaan en heeft daarbij een botje in z'n voet gebroken (dacht dat dat het was...iig is er iets gebroken)
Terug vlucht staat voor morgen gepland, en hij is waarschijnlijk een week of 12 uit de roulatie.

Training van vandaag is afgelast ivm met de wind

Morgen quali (hopelijk...)
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_46576565
Lullig zeg voor Uhrmann.

Die was best wel in vorm de laatste weken.
  zondag 25 februari 2007 @ 12:39:11 #132
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_46650926
Vittu ja perkele².
Scheelt het gisteren voor Olli 0.2 punten met de eerste plaats, vandaag was het wel een totale deceptie!
Ik bedoel, als het niet voor Olli's top sprongen waren, dan hadden ze net zo goed het B-team kunnen laten springen, want die deden het niet veel slechter in Willingen
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_47063451
Jahaa! Terug in Lahti!! Maar drie maanden weggeweest, toch had ik best heimwee

Het weer laat veel te wensen over, het is weer gaan dooien, dus er wordt met man en macht gewerkt om de schans in goede conditie te houden. Van t weekend wordt +7 graden voorspeld...de aanloop kunnen ze nog wel aardig goed houden, maar dat wordt dus in zuigsneeuw landen.

We zullen t zien.....
Rane rulezz!!
pi_47063966
Ik weet nu ook waar die foto van Mico vandaan komt...van de website van Janne bij Konica (www.konicaminolta.fi)
Rane rulezz!!
pi_47065288
permanent naar Lahti of even snel bezoekje?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_47082483
Een bezoekje van 10 dagen...
Rane rulezz!!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:18:56 #137
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_47120458
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:27 schreef Lahti het volgende:
Jahaa! Terug in Lahti!! Maar drie maanden weggeweest, toch had ik best heimwee

Het weer laat veel te wensen over, het is weer gaan dooien, dus er wordt met man en macht gewerkt om de schans in goede conditie te houden. Van t weekend wordt +7 graden voorspeld...de aanloop kunnen ze nog wel aardig goed houden, maar dat wordt dus in zuigsneeuw landen.

We zullen t zien.....
URGH! Ik ben gewoon een jaar te vroeg gegaan! Nu is 't veel beter uit te houden daar. Al zal het wel soppen zijn als je langs de schans staat

Zijn de heren blij je weer te zien?
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_47122843
Ja, de heren zijn blij me weer te zien. En dat is ntrlk wederzijds... Gisteren gezellig met Peter Rohwein en Henry Glaß een biertje gedronken.

En hier in Lahti hebben ze me erg gemist! Goed voor je ego hoor, als je om de haverklap omhelsd wordt
Rane rulezz!!
pi_47124084
nog mooie FINSE roddels. het schijnt dat Harri Olli heeft uitgehaald in de pers naar Nikunen, en dat Nikunen (nog) niet heeft gereageerd. Gaat Ahonen stoppen ???????
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:01 schreef Lahti het volgende:
Ja, de heren zijn blij me weer te zien. En dat is ntrlk wederzijds... Gisteren gezellig met Peter Rohwein en Henry Glaß een biertje gedronken.

En hier in Lahti hebben ze me erg gemist! Goed voor je ego hoor, als je om de haverklap omhelsd wordt
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_47124872
En, was je nog in Sapporo, Peter? Of deed je verslag vanuit de studio in Hilversum?
pi_47124928
hilverdorp
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_47124961
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:31 schreef petervanhal het volgende:
hilverdorp
Okay.

Ben je trouwens wel vaak op locatie, als het in Europa is?
pi_47125127
de laatste jaren steeds minder. geld is een belangrijke factor en verder moet ik het werk combineren met een baan in het onderwijs en een lieve vrouw en dochter van 1 1/2 jaar jong.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_47125182
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 15:38 schreef petervanhal het volgende:
de laatste jaren steeds minder. geld is een belangrijke factor en verder moet ik het werk combineren met een baan in het onderwijs en een lieve vrouw en dochter van 1 1/2 jaar jong.
Ik kan het me voorstellen.
pi_47150507
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:53 schreef petervanhal het volgende:
nog mooie FINSE roddels. het schijnt dat Harri Olli heeft uitgehaald in de pers naar Nikunen, en dat Nikunen (nog) niet heeft gereageerd. Gaat Ahonen stoppen ???????
[..]
Ach...sommige media maken gewoon weer van een mug een olifant, zoals dat wel vaker gebeurt. Harri geeft idd wat gezegd, nl dat ie vindt, dat Tommi zich meer zou moeten concentreren op echt training geven (in een notendop samengevat), maar zo heel erg is het nou ook weer niet. Tommi en skibond-bobo's hebben ook al gereageerd en het allemaal een beetje gesust. Ach ja, wat er echt binnen de teams gebeurt, weet men toch nooit (oke, ik misschien wel, maar mag het niet zeggen, haha) Nee, echt waar, het valt reuze mee.

En er wordt al drie jaar lang ofzo ieder jaar in maart weer gevraagd of Rane stopt...dat weet nog niemand! Hè, als het zover is, zegt ie t wel, so wie so niet tijdens het seizoen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lahti op 11-03-2007 18:32:27 ]
Rane rulezz!!
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:50:13 #146
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_47564822
Heb jij trouwens enig idee hoe het kan dat Janne zo uit vorm is?
Ik heb me dat dit seizoen redelijk vaak afgevraagd. Ik bedoel, de afgelopen jaren was Janne echt super goed bezig (en Janda afgelopen seizoen ook) maar dit jaar lukt het niet. Waar ligt zoiets aan? Want talent dat verlies je niet.

Nu jah, back to the daily business...Laatste weekend al weer. Skivliegen in Planica, persoonlijk voor mij het hoogtepunt van het jaar, want Planica is toch wel...

Tijdens de training vandaag al 39 vluchten over de 200 meter en heaas ook weer een behoorlijk erge val van een voorspringer.
Quali is verplaatst naar morgen, aangezien de ski's van de Russische heren een eigen leven zijn gaan leiden en zich ergens op de wereld bevinden.

I'd say: Bring on a new SkiFlying record!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_47588076
Malysz wint het skivliegen in Planica, voor Ammann.

Adam en Simi zijn duidelijk toch wel de beste springers van de tweede helft van het seizoen.

Tot en met de vierschansen domineerden Jacobsen en Schlierenzauer, maar het blijkt dat voor jonkies het toch erg lastig is om een heel seizoen sterk te zijn. Routiniers als Malysz en Ammann kunnen dat wat langer vasthouden en dat vertaalt zich ook uit in de eindstand van de wereldbeker.
pi_47641202
Malysz nu naast Matti Nykänen voor wat betreft wereldbekers, vier stuks.
  zondag 25 maart 2007 @ 16:20:43 #149
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_47642483
Kanarie ey! Wat moet je doen om commentator te worden? Zo veel mogelijk namen op een belabberde manier uitspreken?!
Heb me weer groen en geel zitten ergeren vandaag aan de meneer-waarvan-ik-de-naam-niet-weet

Petterson / Jacobson (neuj meneer, we zijn niet in Ijsland...)
Loekelsoey
Aanhonen (wtf? )
Romoeren
Anthonie Hajek
Andre Widhoed
Koeiuttel ('t is niet eens op te schrijven!! En die jongen heeft toch heus niet zo'n moeilijke naam! )
Loit
Liendstroem
Laapi
Dmitry Patov

Leer eerst de namen es normaal uitspreken (heb je weer een hele zomer voor) en kom dan terug, want verder was je zo slecht nog niet...

Wel bizar trouwens, vorig jaar liep het gros in Planica bijkans nog rond in shorts en t-shirtjes, nu sneeuwt het er
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_47643312
Eindstand wereldbeker 2006 / 2007:

1. Adam Malysz 1453
2. Anders Jacobsen 1319
3. Simon Ammann 1167
4. Gregor Schlierenzauer 956
5. Andreas Kuettel 804

De vier beste springers van het seizoen mooi op een rijtje.

Het was al met al een leuk seizoen. De twee jonge talenten Anders Jacobsen en Gregor Schlierenzauer die op geweldige manier debuteerden en samen de dienst uitmaaakten in de vierschansentournee (waar de vierschansen al lange tijd niet meer door een youngster werd gewonnen).

Daarna nam de ervaren rot Adam Malysz het commando over en had olympische legende Simon Ammann eindelijk weer eens een topseizoen. Met voor beiden fraaie wereldtitels en voor Malysz ook nog eens de wereldbeker als beloning.

Het grote minpunt was dat de FIS af en toe wedstrijden in onverantwoorde omstandigheden liet doorgaan, wat resulteerde in die levensgevaarlijke crash van Jan Mazoch. Gelukkig zal hij naar alle waarschijnlijkheid weer volledig herstellen.

Verder vond ik de meeste Finnen (op Lappi en Olli na) behoorlijk tegenvallen dit seizoen. Ik vraag me af of Janne Ahonen weer terug aan de top kan komen, als hij uberhaupt doorgaat. En ook Jakub Janda had een matig seizoen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')