het is zo gezellig daarquote:Op zondag 5 maart 2006 10:40 schreef Dementor het volgende:
Zoek een beter baantje.
We moeten tien keer zo hard werken, waardoor wij veel eerder klaar zijn met werken = minder uren= minder loonquote:Op zondag 5 maart 2006 10:59 schreef gargamel het volgende:
Werken is fijn. Wat is het probleem met hard werken?
Psst, tijd per colli werken is al een jarenlang begrip binnen de supermarkt branche, voor de oorlog is dit een paar jaar weg geweest omdat het zo "goed" ging met de branche, maar absoluut niets nieuws. Ik heb ook een tijd in de supermarkt gewerkt en die tijden die ze gaven waren simpel te halen. Behalve voor 14 jarige pubertjes natuurlijk die 1 colli per kwartier denken te vullen en dat ze dat werk kunnen noemen.quote:Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef RaymanNL het volgende:
Kutprijsenoorlog tussen al die supermarkten! Elke week maar weer de prijzen om laag gooien! En wie word daar de dupe vanJuist! De arme vakkenvullers! Eerst konden we gewoon vullen, gewoon een beetje doorwerken. Toen kwam mijn baas met het GEWELDIGE idee om op tijd te gaan werken. Maar gelukkig, dat gold alleen voor de vracht! het idee was daar achter: door het aantal collie te tellen kon me baas bepalen hoelang je de tijd hebt om te werken. Haal je die tijd, geweldig! De tijd die je voor hun tijd eerder klaar bent krijg je extra uitbetaald
![]()
![]()
Maar dan moet dat wel te doen blijven. De meerderheid van de vulploeg red z'n tijd niet. Ben je een keer 20 minuten voor de tijd klaar? Mooi! Dan weet me baas dat je te veel tijd hebt! De volgende keer krijg je dus minder tijd!
![]()
Geweldig! het leukste van alles is dat de tijd die je over je tijd heen bent, die krijg je niet uitbetaald! Dat doe je dus in eigen tijd! Oooeeehhhw
![]()
Prijzenoorlog
En sinds dinsdag doen we alles op tijdLekker stressen geblazen
![]()
![]()
Voor jou tien andere polenquote:Op zondag 5 maart 2006 11:00 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
We moeten tien keer zo hard werken, waardoor wij veel eerder klaar zijn met werken = minder uren= minder loon
En dat terwijl je harder werkt!
gisteren gezien op de tvquote:Op zondag 5 maart 2006 11:05 schreef longinus het volgende:
Als vandaag niet hard werkt sta je morgen op straat (chinees spreekwoord)
Dat is bij ons wel anders, de tijd is zo scherp afgesteld dat het moeilijk is om het te halen. Ik haal die tijd wel, maar het is niet fijn werken. Wat ik me ook afvraag, is of ze wel je uren mogen inkorten nadat je te laat wasquote:Op zondag 5 maart 2006 11:02 schreef existenz het volgende:
[..]
Psst, tijd per colli werken is al een jarenlang begrip binnen de supermarkt branche, voor de oorlog is dit een paar jaar weg geweest omdat het zo "goed" ging met de branche, maar absoluut niets nieuws. Ik heb ook een tijd in de supermarkt gewerkt en die tijden die ze gaven waren simpel te halen. Behalve voor 14 jarige pubertjes natuurlijk die 1 colli per kwartier denken te vullen en dat ze dat werk kunnen noemen.
spreekwoord? Dat was gewoon door het bedrijf waar die arme kindertjes werkten daar opgehangen en zo hadden ze er regelmatig andere leusen.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:05 schreef longinus het volgende:
[..]
Als vandaag niet hard werkt sta je morgen op straat (chinees spreekwoord)
Ga ook even naar de politie om aangifte te doen,quote:Op zondag 5 maart 2006 11:14 schreef MUZZ het volgende:
Wees blij dat je nog werk heb. Kreeg Vrijdag ontslag op staande voet. Daar ik mijn verdedigde omdat iemand met een stanley mes 2 keer langs mijn jas op mijn schouder kraste. En hem toen van me af schopte . Toen pas zag ik dat hij het met een bote kant van het mes deed . Tijdens het schopen kwam het mes in mijn been een jaap erin met 5 hechtingen gedicht.
S'middags op kantoor moeten komen en word er gezegd dat ik ben begonnen met vechten.
Terwijl het gewoon een beschermende reactie was. Mijn schuld dus ontslag op staande voet.
Lekker weekend .Heb nu geen recht op een uitkering . Maandag naar de bond en het CWI en heb er al weer een paar solicitatie's eruit en hoop dat ik nu weer snel werk heb.
Idd, naaien die hapquote:Op zondag 5 maart 2006 11:17 schreef longinus het volgende:
[..]
Ga ook even naar de politie om aangifte te doen,
waarom niet gewoon aangifte doen van bedreiging?quote:Op zondag 5 maart 2006 11:14 schreef MUZZ het volgende:
Wees blij dat je nog werk heb. Kreeg Vrijdag ontslag op staande voet. Daar ik mijn verdedigde omdat iemand met een stanley mes 2 keer langs mijn jas op mijn schouder kraste. En hem toen van me af schopte . Toen pas zag ik dat hij het met een bote kant van het mes deed . Tijdens het schopen kwam het mes in mijn been een jaap erin met 5 hechtingen gedicht.
S'middags op kantoor moeten komen en word er gezegd dat ik ben begonnen met vechten.
Terwijl het gewoon een beschermende reactie was. Mijn schuld dus ontslag op staande voet.
Lekker weekend .Heb nu geen recht op een uitkering . Maandag naar de bond en het CWI en heb er al weer een paar solicitatie's eruit en hoop dat ik nu weer snel werk heb.
Waarom moet een supermarkt luiaards belonen? Jij vind het mischien hard werken maar dat is wellicht een kwestie van perceptiequote:Op zondag 5 maart 2006 11:00 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
We moeten tien keer zo hard werken, waardoor wij veel eerder klaar zijn met werken = minder uren= minder loon
En dat terwijl je harder werkt!
Wat ben jij een eikel zeg! Ik hoop dat je leeftijd niet klopt in je profiel en dat je werkelijk maar 14 bent..... Als ik dit zo lees ben ik blij dat je geen uitkering krijgt, zal je leren je gedragen de volgende keer.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:14 schreef MUZZ het volgende:
Dat heb ik vrijdag avond nog gedaan>quote:Op zondag 5 maart 2006 11:17 schreef longinus het volgende:
[..]
Ga ook even naar de politie om aangifte te doen,
misschien is het een idee om bij een vakbond is na te gaan vragen of je op deze manier wel ontslagen mag worden.quote:
Wat heb ik dan fout gedaan ik zie in een ooghoek terwijl ik met iemand aan het praten ben op mijn afkomen en ik iets hoort schrappen en iets van een mes op mijn af ziet komen.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:24 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat ben jij een eikel zeg! Ik hoop dat je leeftijd niet klopt in je profiel en dat je werkelijk maar 14 bent..... Als ik dit zo lees ben ik blij dat je geen uitkering krijgt, zal je leren je gedragen de volgende keer.
Oh, nee ik zeg niet dat die andere persoon goed gehandeld heeft
Dat heb ik al aan een vriendin gevraagd die juriste is . Het is geen eens echt op staande voet ik ben om 10.30 naar huis gegaan en moest om 14.30 op kantoor komen waar ik toen te horen kreeg dat ik op staande voet ontslagen ben . En daar zit te veel tijd tussen is niet gelijk zoals het hoort.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:12 schreef jagermaster het volgende:
[..]
misschien is het een idee om bij een vakbond is na te gaan vragen of je op deze manier wel ontslagen mag worden.
Bond doet ook rechtsbijstandquote:Op zondag 5 maart 2006 12:20 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Dat heb ik al aan een vriendin gevraagd die juriste is . Het is geen eens echt op staande voet ik ben om 10.30 naar huis gegaan en moest om 14.30 op kantoor komen waar ik toen te horen kreeg dat ik op staande voet ontslagen ben . En daar zit te veel tijd tussen is niet gelijk zoals het hoort.
Ga Maandag naar de bond en gelijk naar met rechtsbijstand verzekering toe.
Weet ik maar bij de bond zijn het vaak leerlingen en bij Das zij het profs waar ik iets meer vertrouwen in hebquote:
nee als ik uren niet betaald krijg zijn dat ook uren dat ik niet werk dat hij dan maar mooi zelf gaat vullenquote:Op zondag 5 maart 2006 11:06 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dat is bij ons wel anders, de tijd is zo scherp afgesteld dat het moeilijk is om het te halen. Ik haal die tijd wel, maar het is niet fijn werken. Wat ik me ook afvraag, is of ze wel je uren mogen inkorten nadat je te laat was![]()
Die lijst ik inquote:Op zondag 5 maart 2006 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Misschien moeten ze eens een vak leren in plaats van een vak vullen?
Geen zin om hier verder op in te gaan, maar als de politie zegt dat je niets fout hebt gedaan mag je dan wel worden ontslagen?quote:Op zondag 5 maart 2006 12:16 schreef MUZZ het volgende:
[..]
Wat heb ik dan fout gedaan ik zie in een ooghoek terwijl ik met iemand aan het praten ben op mijn afkomen en ik iets hoort schrappen en iets van een mes op mijn af ziet komen.
Dan heb je maar 1 reactie wat mij aan geleerd werd in het leger .Tegenstander eerst van je af zien te krijgen en dat deed ik dan met schoppen. Volgens de politie deed ik niks verkeerd en is het een natuurlijke reactie.
En bij mijn profiel staat toch echt 1967 als bouwjaar dus hoe jij aan 14 komt ?
Onschuldig geintje die vent had wel 2 Stanley breek messen in zijn handen en kom op mijn afgestormt.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:52 schreef doemaardrie het volgende:
Muzz wat ben jij een agressief kutventje man. Iemand wil een onschuldig geintje met je uithalen en jij denkt gelijk dat die persoon je de strot af wil snijden en valt hem aan.
Kunnen we jou niet terug stoppen in het leger en mee sturen naar Afghanistan, ik heb gehoord dat ze daar nog wel wat kanonnenvoer kunnen gebruiken.
Dat soort voorwerpen zijn niet gemaakt om zulke domme geintjes mee uit te halen.Ik had net zo gereageerd als hij in zo'n geval.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:52 schreef doemaardrie het volgende:
Muzz wat ben jij een agressief kutventje man. Iemand wil een onschuldig geintje met je uithalen en jij denkt gelijk dat die persoon je de strot af wil snijden en valt hem aan.
Is geen CAO voor, of een hele magere....quote:Op zondag 5 maart 2006 15:57 schreef JosvG het volgende:
Wat een kutbaan heb je dan, mag zoiets eigenlijk wel van de officiële vakkenvullers CAO? ()
Mja, dat is op dit moment geen enkel probleem voor werkgevers. Voor jou 100 anderen is echt geen overdrijving. Maar de economie begint weer aan te trekken. Op het moment dat het aantal sollicitaties weer afneemt zal de situatie voor de werknemers weer verbeteren.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:40 schreef LSS het volgende:
Slechte baas heb je dan. Als supermarkteigenaar moet je begrijpen dat vulploegkinderen niet voor je door het vuur gaan voor die 3 euro die ze in het uur verdienen. Natuurlijk moet je die jongens aansporen om zo hard mogelijk te werken, maar ze moeten gewoon geen wonderen verwachten. De supermarkteigenaren zijn ook helemaal niet (meer) in een positie om dit soort eisen te stellen aan hun vulploegmedewerkers. Vroeger was het zo dat vakkenvullen 1 van de weinige bijbaantjes was voor de jeugd, nu zijn er tal van andere werkzaamheden die net zo goed maar vaak beter verdienen (callcenterwerk, pizzakoerier). Als een baas zijn (part-time)personeel teveel onder druk zet zullen ze vanzelf iets nieuws gaan zoeken.
Sjiek man!quote:Op zondag 5 maart 2006 22:36 schreef Maikuuul het volgende:
Dat hebben wij helemaal niet
Ik vul altijd relaxt de groentens bij
Geloof dat maar niet. Of Maikuuul werkt bij een C1000 met een zelfstandig ondernemer.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:16 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Sjiek man!
Ik vroeg mij ook af of dat bij andere C1000 winkels ook zo is![]()
Pfff... Jij werkt ook niet hard!quote:Op zondag 5 maart 2006 22:36 schreef Maikuuul het volgende:
Dat hebben wij helemaal niet
Ik vul altijd relaxt de groentens bij
klink niet erg goed neequote:Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef RaymanNL het volgende:
Kutprijsenoorlog tussen al die supermarkten! Elke week maar weer de prijzen om laag gooien! En wie word daar de dupe vanJuist! De arme vakkenvullers! Eerst konden we gewoon vullen, gewoon een beetje doorwerken. Toen kwam mijn baas met het GEWELDIGE idee om op tijd te gaan werken. Maar gelukkig, dat gold alleen voor de vracht! het idee was daar achter: door het aantal collie te tellen kon me baas bepalen hoelang je de tijd hebt om te werken. Haal je die tijd, geweldig! De tijd die je voor hun tijd eerder klaar bent krijg je extra uitbetaald
![]()
![]()
Maar dan moet dat wel te doen blijven. De meerderheid van de vulploeg red z'n tijd niet. Ben je een keer 20 minuten voor de tijd klaar? Mooi! Dan weet me baas dat je te veel tijd hebt! De volgende keer krijg je dus minder tijd!
![]()
Geweldig! het leukste van alles is dat de tijd die je over je tijd heen bent, die krijg je niet uitbetaald! Dat doe je dus in eigen tijd! Oooeeehhhw
![]()
Prijzenoorlog
En sinds dinsdag doen we alles op tijdLekker stressen geblazen
![]()
![]()
idd, dat vraag ik mij ook af, er staat niks over in in mijn contract, het is pas later gekomen. Laat ik het niet hebben over het feit dat in het eerste halfjaar dat dit systeem inging, te weinig tijd had, omdatmijn tijd niet klopte vanwege het feit dat ze een bepaald schap dat ik vulde niet in mijn tijd hadden meegerekend (waren ze vergetenquote:Op maandag 6 maart 2006 12:38 schreef Maerycke het volgende:
Ik vraag me eerlijk gezegd af of het wel mag, zonder aanpassing van het contract als je daarvoor altijd gewoon op uurbasis hebt gewerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |