abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35733487
Kutprijsenoorlog tussen al die supermarkten! Elke week maar weer de prijzen om laag gooien! En wie word daar de dupe van Juist! De arme vakkenvullers! Eerst konden we gewoon vullen, gewoon een beetje doorwerken. Toen kwam mijn baas met het GEWELDIGE idee om op tijd te gaan werken. Maar gelukkig, dat gold alleen voor de vracht! het idee was daar achter: door het aantal collie te tellen kon me baas bepalen hoelang je de tijd hebt om te werken. Haal je die tijd, geweldig! De tijd die je voor hun tijd eerder klaar bent krijg je extra uitbetaald Maar dan moet dat wel te doen blijven. De meerderheid van de vulploeg red z'n tijd niet. Ben je een keer 20 minuten voor de tijd klaar? Mooi! Dan weet me baas dat je te veel tijd hebt! De volgende keer krijg je dus minder tijd! Geweldig! het leukste van alles is dat de tijd die je over je tijd heen bent, die krijg je niet uitbetaald! Dat doe je dus in eigen tijd! Oooeeehhhw Prijzenoorlog

En sinds dinsdag doen we alles op tijd Lekker stressen geblazen
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 5 maart 2006 @ 10:37:30 #2
116541 ChopperMick
houdt z'n hoofd er bij
pi_35733526
Hopen op: Hoe ik mijn baas chanteerde (WARNING: Chantagepraktijken)

En anders : zoek een ander (hopelijk bij-)baantje.
NEKSCHOT!
Ah hell. We had more fun in a week than those weenies had in a lifetime.- Pancho Barnes
  zondag 5 maart 2006 @ 10:39:17 #3
116541 ChopperMick
houdt z'n hoofd er bij
pi_35733540
of anders: Nekschot! voor je baas.
NEKSCHOT!
Ah hell. We had more fun in a week than those weenies had in a lifetime.- Pancho Barnes
pi_35733565
Zoek een beter baantje.
pi_35733578
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:40 schreef Dementor het volgende:
Zoek een beter baantje.
het is zo gezellig daar
  zondag 5 maart 2006 @ 10:45:28 #6
116541 ChopperMick
houdt z'n hoofd er bij
pi_35733617
Gezellig? In de kroeg, dat is gezellig! Werk is werk en vakkenvullen is ###werk.
NEKSCHOT!
pi_35733792
Werken is fijn. Wat is het probleem met hard werken?
pi_35733799
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:59 schreef gargamel het volgende:
Werken is fijn. Wat is het probleem met hard werken?
We moeten tien keer zo hard werken, waardoor wij veel eerder klaar zijn met werken = minder uren= minder loon
En dat terwijl je harder werkt!
pi_35733826
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef RaymanNL het volgende:
Kutprijsenoorlog tussen al die supermarkten! Elke week maar weer de prijzen om laag gooien! En wie word daar de dupe van Juist! De arme vakkenvullers! Eerst konden we gewoon vullen, gewoon een beetje doorwerken. Toen kwam mijn baas met het GEWELDIGE idee om op tijd te gaan werken. Maar gelukkig, dat gold alleen voor de vracht! het idee was daar achter: door het aantal collie te tellen kon me baas bepalen hoelang je de tijd hebt om te werken. Haal je die tijd, geweldig! De tijd die je voor hun tijd eerder klaar bent krijg je extra uitbetaald Maar dan moet dat wel te doen blijven. De meerderheid van de vulploeg red z'n tijd niet. Ben je een keer 20 minuten voor de tijd klaar? Mooi! Dan weet me baas dat je te veel tijd hebt! De volgende keer krijg je dus minder tijd! Geweldig! het leukste van alles is dat de tijd die je over je tijd heen bent, die krijg je niet uitbetaald! Dat doe je dus in eigen tijd! Oooeeehhhw Prijzenoorlog

Psst, tijd per colli werken is al een jarenlang begrip binnen de supermarkt branche, voor de oorlog is dit een paar jaar weg geweest omdat het zo "goed" ging met de branche, maar absoluut niets nieuws. Ik heb ook een tijd in de supermarkt gewerkt en die tijden die ze gaven waren simpel te halen. Behalve voor 14 jarige pubertjes natuurlijk die 1 colli per kwartier denken te vullen en dat ze dat werk kunnen noemen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_35733851
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:00 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

We moeten tien keer zo hard werken, waardoor wij veel eerder klaar zijn met werken = minder uren= minder loon
Voor jou tien andere polen
Als vandaag niet hard werkt sta je morgen op straat (chinees spreekwoord)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 5 maart 2006 @ 11:06:13 #11
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35733869
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:05 schreef longinus het volgende:

gisteren gezien op de tv
lijkt me een interresante docu trouwens
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35733870
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:02 schreef existenz het volgende:

[..]

Psst, tijd per colli werken is al een jarenlang begrip binnen de supermarkt branche, voor de oorlog is dit een paar jaar weg geweest omdat het zo "goed" ging met de branche, maar absoluut niets nieuws. Ik heb ook een tijd in de supermarkt gewerkt en die tijden die ze gaven waren simpel te halen. Behalve voor 14 jarige pubertjes natuurlijk die 1 colli per kwartier denken te vullen en dat ze dat werk kunnen noemen.
Dat is bij ons wel anders, de tijd is zo scherp afgesteld dat het moeilijk is om het te halen. Ik haal die tijd wel, maar het is niet fijn werken. Wat ik me ook afvraag, is of ze wel je uren mogen inkorten nadat je te laat was
pi_35733950
Vroeger gingen de mensen staken bij dit soort geintje, tegenwoordig zijn ze te soft en staan ze toe dat alle verworven rechten worden afgebroken.
pi_35733962
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:05 schreef longinus het volgende:

[..]

spreekwoord? Dat was gewoon door het bedrijf waar die arme kindertjes werkten daar opgehangen en zo hadden ze er regelmatig andere leusen.

Hij ging ook een ietsje anders ;
Als je vandaag niet hard werkt , ben je morgen hard op zoek naar werk.
  zondag 5 maart 2006 @ 11:14:46 #15
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_35734012
Wees blij dat je nog werk heb. Kreeg Vrijdag ontslag op staande voet. Daar ik mijn verdedigde omdat iemand met een stanley mes 2 keer langs mijn jas op mijn schouder kraste. En hem toen van me af schopte . Toen pas zag ik dat hij het met een bote kant van het mes deed . Tijdens het schopen kwam het mes in mijn been een jaap erin met 5 hechtingen gedicht.
S'middags op kantoor moeten komen en word er gezegd dat ik ben begonnen met vechten.
Terwijl het gewoon een beschermende reactie was. Mijn schuld dus ontslag op staande voet.

Lekker weekend .Heb nu geen recht op een uitkering . Maandag naar de bond en het CWI en heb er al weer een paar solicitatie's eruit en hoop dat ik nu weer snel werk heb.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_35734061
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:14 schreef MUZZ het volgende:
Wees blij dat je nog werk heb. Kreeg Vrijdag ontslag op staande voet. Daar ik mijn verdedigde omdat iemand met een stanley mes 2 keer langs mijn jas op mijn schouder kraste. En hem toen van me af schopte . Toen pas zag ik dat hij het met een bote kant van het mes deed . Tijdens het schopen kwam het mes in mijn been een jaap erin met 5 hechtingen gedicht.
S'middags op kantoor moeten komen en word er gezegd dat ik ben begonnen met vechten.
Terwijl het gewoon een beschermende reactie was. Mijn schuld dus ontslag op staande voet.

Lekker weekend .Heb nu geen recht op een uitkering . Maandag naar de bond en het CWI en heb er al weer een paar solicitatie's eruit en hoop dat ik nu weer snel werk heb.
Ga ook even naar de politie om aangifte te doen,
  zondag 5 maart 2006 @ 11:17:59 #17
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_35734066
Ach je mag teminste nog evenveel werken als je precies op tijd werkt, maar wij worden sowieso naar huis gestuurd om te besparen of het werk nu af is of niet.
pi_35734080
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:17 schreef longinus het volgende:

[..]

Idd, naaien die hap
  zondag 5 maart 2006 @ 11:19:37 #19
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_35734083
quote:

waarom niet gewoon aangifte doen van bedreiging?
Where's my fear???
pi_35734088
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:00 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Waarom moet een supermarkt luiaards belonen? Jij vind het mischien hard werken maar dat is wellicht een kwestie van perceptie
  zondag 5 maart 2006 @ 11:24:07 #21
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35734147
quote:

Wat ben jij een eikel zeg! Ik hoop dat je leeftijd niet klopt in je profiel en dat je werkelijk maar 14 bent..... Als ik dit zo lees ben ik blij dat je geen uitkering krijgt, zal je leren je gedragen de volgende keer.

Oh, nee ik zeg niet dat die andere persoon goed gehandeld heeft
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 5 maart 2006 @ 12:09:11 #22
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_35735178
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:17 schreef longinus het volgende:

[..]

Dat heb ik vrijdag avond nog gedaan>
  zondag 5 maart 2006 @ 12:12:52 #23
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_35735270
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:09 schreef MUZZ het volgende:

[..]

Dat heb ik vrijdag avond nog gedaan>
misschien is het een idee om bij een vakbond is na te gaan vragen of je op deze manier wel ontslagen mag worden.
Where's my fear???
  zondag 5 maart 2006 @ 12:16:12 #24
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_35735357
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:24 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Wat ben jij een eikel zeg! Ik hoop dat je leeftijd niet klopt in je profiel en dat je werkelijk maar 14 bent..... Als ik dit zo lees ben ik blij dat je geen uitkering krijgt, zal je leren je gedragen de volgende keer.

Oh, nee ik zeg niet dat die andere persoon goed gehandeld heeft
Wat heb ik dan fout gedaan ik zie in een ooghoek terwijl ik met iemand aan het praten ben op mijn afkomen en ik iets hoort schrappen en iets van een mes op mijn af ziet komen.
Dan heb je maar 1 reactie wat mij aan geleerd werd in het leger .Tegenstander eerst van je af zien te krijgen en dat deed ik dan met schoppen. Volgens de politie deed ik niks verkeerd en is het een natuurlijke reactie.

En bij mijn profiel staat toch echt 1967 als bouwjaar dus hoe jij aan 14 komt ?
  zondag 5 maart 2006 @ 12:20:11 #25
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_35735462
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:12 schreef jagermaster het volgende:

[..]

misschien is het een idee om bij een vakbond is na te gaan vragen of je op deze manier wel ontslagen mag worden.
Dat heb ik al aan een vriendin gevraagd die juriste is . Het is geen eens echt op staande voet ik ben om 10.30 naar huis gegaan en moest om 14.30 op kantoor komen waar ik toen te horen kreeg dat ik op staande voet ontslagen ben . En daar zit te veel tijd tussen is niet gelijk zoals het hoort.

Ga Maandag naar de bond en gelijk naar met rechtsbijstand verzekering toe.
pi_35735570
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:20 schreef MUZZ het volgende:

[..]

Dat heb ik al aan een vriendin gevraagd die juriste is . Het is geen eens echt op staande voet ik ben om 10.30 naar huis gegaan en moest om 14.30 op kantoor komen waar ik toen te horen kreeg dat ik op staande voet ontslagen ben . En daar zit te veel tijd tussen is niet gelijk zoals het hoort.

Ga Maandag naar de bond en gelijk naar met rechtsbijstand verzekering toe.
Bond doet ook rechtsbijstand
  zondag 5 maart 2006 @ 12:27:42 #27
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_35735676
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:24 schreef dfens het volgende:

[..]

Bond doet ook rechtsbijstand
Weet ik maar bij de bond zijn het vaak leerlingen en bij Das zij het profs waar ik iets meer vertrouwen in heb
  zondag 5 maart 2006 @ 12:52:37 #28
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_35736600
Muzz wat ben jij een agressief kutventje man. Iemand wil een onschuldig geintje met je uithalen en jij denkt gelijk dat die persoon je de strot af wil snijden en valt hem aan.

Kunnen we jou niet terug stoppen in het leger en mee sturen naar Afghanistan, ik heb gehoord dat ze daar nog wel wat kanonnenvoer kunnen gebruiken.
pi_35736822
Goed gehandeld Muzz!
  zondag 5 maart 2006 @ 13:10:14 #30
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_35737200
Huilie, polen werken wel.

zolang ze dat maar niet hier doen, de vuile uitvreters
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_35737566
Misschien moeten ze eens een vak leren in plaats van een vak vullen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35737618
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:06 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Dat is bij ons wel anders, de tijd is zo scherp afgesteld dat het moeilijk is om het te halen. Ik haal die tijd wel, maar het is niet fijn werken. Wat ik me ook afvraag, is of ze wel je uren mogen inkorten nadat je te laat was
nee als ik uren niet betaald krijg zijn dat ook uren dat ik niet werk dat hij dan maar mooi zelf gaat vullen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_35737636
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Misschien moeten ze eens een vak leren in plaats van een vak vullen?
Die lijst ik in
  zondag 5 maart 2006 @ 13:25:51 #34
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_35737708
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:16 schreef MUZZ het volgende:

[..]

Wat heb ik dan fout gedaan ik zie in een ooghoek terwijl ik met iemand aan het praten ben op mijn afkomen en ik iets hoort schrappen en iets van een mes op mijn af ziet komen.
Dan heb je maar 1 reactie wat mij aan geleerd werd in het leger .Tegenstander eerst van je af zien te krijgen en dat deed ik dan met schoppen. Volgens de politie deed ik niks verkeerd en is het een natuurlijke reactie.

En bij mijn profiel staat toch echt 1967 als bouwjaar dus hoe jij aan 14 komt ?
Geen zin om hier verder op in te gaan, maar als de politie zegt dat je niets fout hebt gedaan mag je dan wel worden ontslagen?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 5 maart 2006 @ 13:28:07 #35
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_35737790
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:52 schreef doemaardrie het volgende:
Muzz wat ben jij een agressief kutventje man. Iemand wil een onschuldig geintje met je uithalen en jij denkt gelijk dat die persoon je de strot af wil snijden en valt hem aan.

Kunnen we jou niet terug stoppen in het leger en mee sturen naar Afghanistan, ik heb gehoord dat ze daar nog wel wat kanonnenvoer kunnen gebruiken.
Onschuldig geintje die vent had wel 2 Stanley breek messen in zijn handen en kom op mijn afgestormt.
Dat noemik geen geintje . En agressief ben ik helemaal niet ik heb nog nooit gevochten sinds ik van de lagere school af ben en dat is al weer ruim 26 jaar geleden.
pi_35738487
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:52 schreef doemaardrie het volgende:
Dat soort voorwerpen zijn niet gemaakt om zulke domme geintjes mee uit te halen.Ik had net zo gereageerd als hij in zo'n geval.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:32:55 #37
116541 ChopperMick
houdt z'n hoofd er bij
pi_35742390
Hulde vor je reactie!
Eikels die geintjes uithalen met een mes verdienen het om total loss gemschopt te worden.
Die eikel had ontslagen moeten worden met z'n grafhumor.
Rechtsbijstand er op en laten bloeden die baas (ga voor de schadevergoeding en niet voor je baantje)
NEKSCHOT!
  zondag 5 maart 2006 @ 15:57:50 #38
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_35743313
Wat een kutbaan heb je dan, mag zoiets eigenlijk wel van de officiële vakkenvullers CAO? ( )
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_35743863
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:57 schreef JosvG het volgende:
Wat een kutbaan heb je dan, mag zoiets eigenlijk wel van de officiële vakkenvullers CAO? ( )
Is geen CAO voor, of een hele magere....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_35744779
Slechte baas heb je dan. Als supermarkteigenaar moet je begrijpen dat vulploegkinderen niet voor je door het vuur gaan voor die 3 euro die ze in het uur verdienen. Natuurlijk moet je die jongens aansporen om zo hard mogelijk te werken, maar ze moeten gewoon geen wonderen verwachten. De supermarkteigenaren zijn ook helemaal niet (meer) in een positie om dit soort eisen te stellen aan hun vulploegmedewerkers. Vroeger was het zo dat vakkenvullen 1 van de weinige bijbaantjes was voor de jeugd, nu zijn er tal van andere werkzaamheden die net zo goed maar vaak beter verdienen (callcenterwerk, pizzakoerier). Als een baas zijn (part-time)personeel teveel onder druk zet zullen ze vanzelf iets nieuws gaan zoeken.
  zondag 5 maart 2006 @ 22:36:32 #41
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_35757408
Dat hebben wij helemaal niet

Ik vul altijd relaxt de groentens bij
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_35763044
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:40 schreef LSS het volgende:
Slechte baas heb je dan. Als supermarkteigenaar moet je begrijpen dat vulploegkinderen niet voor je door het vuur gaan voor die 3 euro die ze in het uur verdienen. Natuurlijk moet je die jongens aansporen om zo hard mogelijk te werken, maar ze moeten gewoon geen wonderen verwachten. De supermarkteigenaren zijn ook helemaal niet (meer) in een positie om dit soort eisen te stellen aan hun vulploegmedewerkers. Vroeger was het zo dat vakkenvullen 1 van de weinige bijbaantjes was voor de jeugd, nu zijn er tal van andere werkzaamheden die net zo goed maar vaak beter verdienen (callcenterwerk, pizzakoerier). Als een baas zijn (part-time)personeel teveel onder druk zet zullen ze vanzelf iets nieuws gaan zoeken.
Mja, dat is op dit moment geen enkel probleem voor werkgevers. Voor jou 100 anderen is echt geen overdrijving. Maar de economie begint weer aan te trekken. Op het moment dat het aantal sollicitaties weer afneemt zal de situatie voor de werknemers weer verbeteren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_35765197
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:36 schreef Maikuuul het volgende:

Sjiek man!

Ik vroeg mij ook af of dat bij andere C1000 winkels ook zo is
pi_35769912
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:16 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Sjiek man!

Ik vroeg mij ook af of dat bij andere C1000 winkels ook zo is
Geloof dat maar niet. Of Maikuuul werkt bij een C1000 met een zelfstandig ondernemer.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:26:05 #45
121108 Woldo
Het enige echte Bier.
pi_35769994
Ik heb 3 jaar bij de C1000 vakken gevult en wij hadden op een gegeven moment het ultime record van wel 20-25 collies per uur.
I'm not deaf or blind, I'm just ignoring you.
oO<
  maandag 6 maart 2006 @ 12:28:08 #46
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_35770068
wil niet vervelend doen, maar dit is een vrij standaard aanpak hoor?

AH werkt al jaren met aantal colli per uur, ook voor de prijzenoorlog
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_35770106
quote:
Op zondag 5 maart 2006 22:36 schreef Maikuuul het volgende:

Pfff... Jij werkt ook niet hard!

Ik vul de hele vers afdeling bij!
pi_35770374
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef RaymanNL het volgende:

klink niet erg goed nee
  maandag 6 maart 2006 @ 12:38:33 #49
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_35770427
Ik vraag me eerlijk gezegd af of het wel mag, zonder aanpassing van het contract als je daarvoor altijd gewoon op uurbasis hebt gewerkt.
pi_35771643
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:38 schreef Maerycke het volgende:
Ik vraag me eerlijk gezegd af of het wel mag, zonder aanpassing van het contract als je daarvoor altijd gewoon op uurbasis hebt gewerkt.
idd, dat vraag ik mij ook af, er staat niks over in in mijn contract, het is pas later gekomen. Laat ik het niet hebben over het feit dat in het eerste halfjaar dat dit systeem inging, te weinig tijd had, omdatmijn tijd niet klopte vanwege het feit dat ze een bepaald schap dat ik vulde niet in mijn tijd hadden meegerekend (waren ze vergeten )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')