het is zo gezellig daarquote:Op zondag 5 maart 2006 10:40 schreef Dementor het volgende:
Zoek een beter baantje.
We moeten tien keer zo hard werken, waardoor wij veel eerder klaar zijn met werken = minder uren= minder loonquote:Op zondag 5 maart 2006 10:59 schreef gargamel het volgende:
Werken is fijn. Wat is het probleem met hard werken?
Psst, tijd per colli werken is al een jarenlang begrip binnen de supermarkt branche, voor de oorlog is dit een paar jaar weg geweest omdat het zo "goed" ging met de branche, maar absoluut niets nieuws. Ik heb ook een tijd in de supermarkt gewerkt en die tijden die ze gaven waren simpel te halen. Behalve voor 14 jarige pubertjes natuurlijk die 1 colli per kwartier denken te vullen en dat ze dat werk kunnen noemen.quote:Op zondag 5 maart 2006 10:34 schreef RaymanNL het volgende:
Kutprijsenoorlog tussen al die supermarkten! Elke week maar weer de prijzen om laag gooien! En wie word daar de dupe vanJuist! De arme vakkenvullers! Eerst konden we gewoon vullen, gewoon een beetje doorwerken. Toen kwam mijn baas met het GEWELDIGE idee om op tijd te gaan werken. Maar gelukkig, dat gold alleen voor de vracht! het idee was daar achter: door het aantal collie te tellen kon me baas bepalen hoelang je de tijd hebt om te werken. Haal je die tijd, geweldig! De tijd die je voor hun tijd eerder klaar bent krijg je extra uitbetaald
![]()
![]()
Maar dan moet dat wel te doen blijven. De meerderheid van de vulploeg red z'n tijd niet. Ben je een keer 20 minuten voor de tijd klaar? Mooi! Dan weet me baas dat je te veel tijd hebt! De volgende keer krijg je dus minder tijd!
![]()
Geweldig! het leukste van alles is dat de tijd die je over je tijd heen bent, die krijg je niet uitbetaald! Dat doe je dus in eigen tijd! Oooeeehhhw
![]()
Prijzenoorlog
En sinds dinsdag doen we alles op tijdLekker stressen geblazen
![]()
![]()
Voor jou tien andere polenquote:Op zondag 5 maart 2006 11:00 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
We moeten tien keer zo hard werken, waardoor wij veel eerder klaar zijn met werken = minder uren= minder loon
En dat terwijl je harder werkt!
gisteren gezien op de tvquote:Op zondag 5 maart 2006 11:05 schreef longinus het volgende:
Als vandaag niet hard werkt sta je morgen op straat (chinees spreekwoord)
Dat is bij ons wel anders, de tijd is zo scherp afgesteld dat het moeilijk is om het te halen. Ik haal die tijd wel, maar het is niet fijn werken. Wat ik me ook afvraag, is of ze wel je uren mogen inkorten nadat je te laat wasquote:Op zondag 5 maart 2006 11:02 schreef existenz het volgende:
[..]
Psst, tijd per colli werken is al een jarenlang begrip binnen de supermarkt branche, voor de oorlog is dit een paar jaar weg geweest omdat het zo "goed" ging met de branche, maar absoluut niets nieuws. Ik heb ook een tijd in de supermarkt gewerkt en die tijden die ze gaven waren simpel te halen. Behalve voor 14 jarige pubertjes natuurlijk die 1 colli per kwartier denken te vullen en dat ze dat werk kunnen noemen.
spreekwoord? Dat was gewoon door het bedrijf waar die arme kindertjes werkten daar opgehangen en zo hadden ze er regelmatig andere leusen.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:05 schreef longinus het volgende:
[..]
Als vandaag niet hard werkt sta je morgen op straat (chinees spreekwoord)
Ga ook even naar de politie om aangifte te doen,quote:Op zondag 5 maart 2006 11:14 schreef MUZZ het volgende:
Wees blij dat je nog werk heb. Kreeg Vrijdag ontslag op staande voet. Daar ik mijn verdedigde omdat iemand met een stanley mes 2 keer langs mijn jas op mijn schouder kraste. En hem toen van me af schopte . Toen pas zag ik dat hij het met een bote kant van het mes deed . Tijdens het schopen kwam het mes in mijn been een jaap erin met 5 hechtingen gedicht.
S'middags op kantoor moeten komen en word er gezegd dat ik ben begonnen met vechten.
Terwijl het gewoon een beschermende reactie was. Mijn schuld dus ontslag op staande voet.
Lekker weekend .Heb nu geen recht op een uitkering . Maandag naar de bond en het CWI en heb er al weer een paar solicitatie's eruit en hoop dat ik nu weer snel werk heb.
Idd, naaien die hapquote:Op zondag 5 maart 2006 11:17 schreef longinus het volgende:
[..]
Ga ook even naar de politie om aangifte te doen,
waarom niet gewoon aangifte doen van bedreiging?quote:Op zondag 5 maart 2006 11:14 schreef MUZZ het volgende:
Wees blij dat je nog werk heb. Kreeg Vrijdag ontslag op staande voet. Daar ik mijn verdedigde omdat iemand met een stanley mes 2 keer langs mijn jas op mijn schouder kraste. En hem toen van me af schopte . Toen pas zag ik dat hij het met een bote kant van het mes deed . Tijdens het schopen kwam het mes in mijn been een jaap erin met 5 hechtingen gedicht.
S'middags op kantoor moeten komen en word er gezegd dat ik ben begonnen met vechten.
Terwijl het gewoon een beschermende reactie was. Mijn schuld dus ontslag op staande voet.
Lekker weekend .Heb nu geen recht op een uitkering . Maandag naar de bond en het CWI en heb er al weer een paar solicitatie's eruit en hoop dat ik nu weer snel werk heb.
Waarom moet een supermarkt luiaards belonen? Jij vind het mischien hard werken maar dat is wellicht een kwestie van perceptiequote:Op zondag 5 maart 2006 11:00 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
We moeten tien keer zo hard werken, waardoor wij veel eerder klaar zijn met werken = minder uren= minder loon
En dat terwijl je harder werkt!
Wat ben jij een eikel zeg! Ik hoop dat je leeftijd niet klopt in je profiel en dat je werkelijk maar 14 bent..... Als ik dit zo lees ben ik blij dat je geen uitkering krijgt, zal je leren je gedragen de volgende keer.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:14 schreef MUZZ het volgende:
Dat heb ik vrijdag avond nog gedaan>quote:Op zondag 5 maart 2006 11:17 schreef longinus het volgende:
[..]
Ga ook even naar de politie om aangifte te doen,
misschien is het een idee om bij een vakbond is na te gaan vragen of je op deze manier wel ontslagen mag worden.quote:
Wat heb ik dan fout gedaan ik zie in een ooghoek terwijl ik met iemand aan het praten ben op mijn afkomen en ik iets hoort schrappen en iets van een mes op mijn af ziet komen.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:24 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat ben jij een eikel zeg! Ik hoop dat je leeftijd niet klopt in je profiel en dat je werkelijk maar 14 bent..... Als ik dit zo lees ben ik blij dat je geen uitkering krijgt, zal je leren je gedragen de volgende keer.
Oh, nee ik zeg niet dat die andere persoon goed gehandeld heeft
Dat heb ik al aan een vriendin gevraagd die juriste is . Het is geen eens echt op staande voet ik ben om 10.30 naar huis gegaan en moest om 14.30 op kantoor komen waar ik toen te horen kreeg dat ik op staande voet ontslagen ben . En daar zit te veel tijd tussen is niet gelijk zoals het hoort.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:12 schreef jagermaster het volgende:
[..]
misschien is het een idee om bij een vakbond is na te gaan vragen of je op deze manier wel ontslagen mag worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |