abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35727283
Geachte mede-FOT-fokkers,

aangezien ik dus binenkort ga trouwen schijn ik dus ook een fotograaf te moeten hebben. Nou ben ik zelf geen slechte fotograaf vind ik zelf, maar ik heb een beetje het probleem dat ik niet mijn eigen bruiloft kan gaan fotograferen.

Het moet gaan plaatsvinden in voorburg, capelle en krimpen a/d ijssel voor resp. gemeente, kerk en feest van 's ochtends 9:00 tot 18:30 's avonds. Eten en drinken wordt voor de hele dag gezorgd alsmede vervoer tussen de locaties, mocht je geen eigen vervoer hebben. De datum is 2 juni a.s. overigens.

Ik zoek dus iemand die bruiloften wil leren fotograferen of het nog weinig heeft gedaan. Ik heb er zelf denk ik zo'n 15 a 20 gedaan totaal en ik kan dus wel het 1 en ander zeggen over bruiloftsreportages. Wil je dus iets leren, in het echt en ben je bereid om daarvoor naar mijn bruiloft te komen, dan zal ik je het 1 en ander ook leren erover, tijdens en na de bruiloft.

De voordelen zijn tweezijdig, ik heb een goedkope fotograaf (reis- en onkosten worden in principe vergoed) en jij hebt een duidelijke begeleiding in dit soort fotografie en bent een praktijkervaring rijker.

Ik zoek ook specifiek een beginnend fotograaf, want die zijn veel opener om te leren en gretiger, daar waar een prof. het maar uit het losse polsje doet en ik eigenlijk alleen maar standaard foto's maakt. Ik weet het zelf, want ik doe het zelf ook, maar daarom vraag ik dus een beginnend fotograaf, die samen met mij een vernieuwende stijl kan ontwikkelen.

Ik heb drie plekken vrij waarvan er eentje zeker al bezet is, een tweede ben ik aan het interviewen en dus zoek ik hier op FOK voor een derde.

Dus als je beginnend fotograaf bent, geen prof. dus die dit bedrijfsmatig doet, en je wilt leren hoe je stap voor stap een bruiloft moet fotograferen, in theorie obv mijn praktijkervaring en voor het "eggie". Dan moet je vooral reageren.

Ik vertel je de ins en outs van bruiloftsreportages en het maken van een boek en hoe je jezelf kan profileren en prijzen. Ik schat in dat je, afhankelijk van je instinctieve talent hierna, zeker zo'n 300-400 euro kan vangen per bruiloft, zonder trouwalbum en afdrukken. En je kan je voor 80-90% meten met de prof. met het grote voordeel dat je nog niet verpest bent.

mail me op de_xeet(at)hotmail.com of voeg me toe met msn.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_35727574
Je hebt zelf geen tijd om te fotograferen (logisch) maar wel tijd om 3 mensen te regiseren en alle ins en outs van bruiloft-fotografie te laten zien??

Hoe ga je dat aanpakken dan?
  zondag 5 maart 2006 @ 00:29:55 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35727693
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:16 schreef hassanjassan het volgende:

aangezien ik dus binenkort ga trouwen schijn ik dus ook een fotograaf te moeten hebben.
Enthousiasme alom

Ow 1 vraagje. Je wil 3 fotograven en daar de kosten/reis etc voor vergoeden. Reken nou eens ¤100 per persoon. Dan kan je toch net zo goed een gewone fotograaf nemen? Dan lijkt mij de kans op een onbezorgde trouwdag en redelijke foto's achteraf een stuk groter.
pi_35727839
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:25 schreef djengizz het volgende:
Je hebt zelf geen tijd om te fotograferen (logisch) maar wel tijd om 3 mensen te regiseren en alle ins en outs van bruiloft-fotografie te laten zien??

Hoe ga je dat aanpakken dan?
nou twee ken ik al heel goed en daarmee kan ik heel goed samenwerken. Eentje is heel zelfstandig werkend, maar heeft geen ervaring. Ik ken zijn fotografie stijl. de andere is een meid die heel gretig is om het te leren en die hoef ik alleen maar van te voren te informeren en een teken te geven en dan weet ze precies wat ze moet fotograferen. Ik heb ze nu nl. al uitgebreid gebriefd over de hele procedure, een college gegeven als het ware.

Maar kan je ook onder druk in de praktijk fotograferen, dat willen ze aan den lijve ondervinden. En dan vraag ik af, durf jij dat ook? Kan je het wel en heb je de instinctieve verborgen talenten om het te kunnen. Alleen dan zou je het voor elkaar kunnen krijgen om een goede bruiloftsfotograaf te worden, die anders denkt dan zovelen.
pi_35728094
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:29 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Enthousiasme alom

Ow 1 vraagje. Je wil 3 fotograven en daar de kosten/reis etc voor vergoeden. Reken nou eens ¤100 per persoon. Dan kan je toch net zo goed een gewone fotograaf nemen? Dan lijkt mij de kans op een onbezorgde trouwdag en redelijke foto's achteraf een stuk groter.
Nee ik wil geen gewone bruiloftsfotograaf, want ik heb het zo vaak gezien dat het voor hen een soort routine/productiewerk wordt. Er zit amper enthousiasme en pit meer in en dat hebben de beginners nog wel. Je moet alleen durven erkennen dat je beginner bent en gretig bent om het te willen leren.

Redelijke foto's kan iedereen maken, zeker met digitaal tegenwoordig kan je 40 gig zonder probleem volschieten en ik weet zeker dat je dan genoeg goede foto's hebt voor een album, maar daar gaat het niet om. De prof's maken allemaal redelijke foto's, ik wil uitmuntende foto's en ik wil dat mijn bruloftsfotografen ook gaan weten waarom die zo perfect is en andere foto's niet. En ik ga ze die composities en technieken leren.

Prof's die ik zou willen hebben wonen niet in nederland, die wonen in amerika en australie. De stijl die gangbaar is is hier in nederland echt supersaai en super- been there, done that. Moet je maar eens kijken naar de foto's die ze maken. van hetzelfde laken, duizend pakken.
pi_35728253
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:42 schreef hassanjassan het volgende:
Prof's die ik zou willen hebben wonen niet in nederland, die wonen in amerika en australie.
Misschien iets voor je huwelijksreis dan?
pi_35728699
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:47 schreef djengizz het volgende:

[..]

ssst....die reis gaat idd, naar amerika, maar ik verklap lekker niet waar naartoe precies allemaal
pi_35728835
quote:
Op zondag 5 maart 2006 01:01 schreef hassanjassan het volgende:

ssst....die reis gaat idd, naar amerika, maar ik verklap lekker niet waar naartoe precies allemaal
Als je hiervoor ook de reiskosten vergoedt dan wil ik misschien wel mee om het één en ander van je te leren over 'huwelijksreis-in-amerika-shoots'
pi_35728910
quote:
Op zondag 5 maart 2006 01:07 schreef djengizz het volgende:

[..]

Als je hiervoor ook de reiskosten vergoedt dan wil ik misschien wel mee om het één en ander van je te leren over 'huwelijksreis-in-amerika-shoots'
ooooh bedoel je dat....nee, dan wil ik graag alleen zijn met mijn vrouwtje, ik hoop dat je het niet erg vind. Maar als je foto's wilt maken op mijn bruiloft in NL, dan heb ik er wel oren naar.
pi_35728960
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:47 schreef djengizz het volgende:

[..]

ik keek net op je site....leiden heeft echt een paar hele toffe plekken voor foto's....vooral die ene fabriek herken ik....ziet er goed uit allemaal.
  zondag 5 maart 2006 @ 10:50:23 #11
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_35733678
Hey, het is lang geleden dat ik je op FOT zag. Ik heb toen je hier vaker kwam veel van je commentaar op mijn en andermans foto's geleerd.

Ik ben zelf meer een standaard-plaatjes-fotograaf, dus denk niet dat ik aan je verwachtingen voldoe.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf zondag 5 maart 2006 @ 11:59:40 #12
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_35734928
Je hebt mail
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_35735026
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:50 schreef pea4fun het volgende:
Hey, het is lang geleden dat ik je op FOT zag. Ik heb toen je hier vaker kwam veel van je commentaar op mijn en andermans foto's geleerd.

Ik ben zelf meer een standaard-plaatjes-fotograaf, dus denk niet dat ik aan je verwachtingen voldoe.
Ja het is een lange tijd geleden, ik moet maar weer eens vaker langskomen hierzo. En dat zal ook wel gebeuren, ik zie heel veel goede en minder goede foto's rondzwerven en die geven me ook allemaal weer inspiratie en input over fotografie en dat ik er gewoon meer op uit moet trekken. Maar goed, dat wat ik weet en kan gaat niet verloren, gelukkig en zolang ik naar mooie foto's blijf kijken en erover nadenken dan blijf ik tenminste in het spel.

Ik ga je een e-mail sturen !
pi_35735045
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:59 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Je hebt mail
you've got mail !
pi_35740282
En nog meer mail.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:59:32 #16
143387 everpix
Nu even Nikon
pi_35812268
Gisteren heb ik ook een mailtje naar hotmail gestuurd.
pi_35813965
Hmmm, het gaat veel te goed met de aanmeldingen zeg! Ik voel me echt vereerd dat er zoveel mensen reageren.

Ik heb ook een aantal links gekregen van professionele trouwfotografen, maar die zoek ik dus expliciet niet. Want ik kijk natuurlijk zelf ook en wat ik zie is dat ze nog altijd dezelfde kiekjes maken die wij, amateurs, denk ik ook allemaal wel eens gemaakt hebben. Het punt is, hoever durf je, om in skitermen te praten, off-piste te gaan? Hoever durf je creatief te zijn in je fotografie. Snap je en zie je waarom een prof daar gaat staan op dat moment en juist op die plek? Echt hoor, als je dat snapt en inziet, dan zie je dat iedereen niet onder heoft te doen voor een prof.

Een voorbeeldje van een bruiloft die ik heb gedaan op het moment supreme:

Ik zat hier met mijn neus bovenop en dit zijn 1 van de sleutelmomenten in een bruiloft. Met de ringen gaan ze over van vrijgezel naar getrouwd, symbolisch gezien en dit moment is dus echt in 10 seconden voorbij, maar de foto is voor altijd.

En zo zijn er nog een veel momenten die even of bijna even belangrijk zijn. Dit zal ik dus zowiezo uitdelen, vertellen en uitleggen aan iedereen die zich wil aanmelden als fotograaf bij mijn bruiloft en als je gekozen wordt, dan kan je het bij mij in de praktijk uitvoeren.

Oh ja, het verdient ook te vermelden dat ik het heel erg tof zou vinden als je zeker weet of je die dag kan, dus 2 juni 2006 en dan het liefst van 9:00 tot pak 'em beet 18:30..of langer, want dan krijg je een superdeluxe indonesisch buffet te eten (niet de crap die je om de hoek haalt, maar the real deal, het is een oom van me die het doet nl.) met dessertbuffet, ijs, taart en vruchten enzo. Oh ja er is ook nog een chinese lunch bij, maar dan zijn wij allen, op fotosessie in rotterdam of capelle bij de kerk (Ik heb overigens nog geen slecht weer locatie, dus als iemand dat weet in rotterdam, dan sta ik open voor suggesties.)

De dag zal in principe plaatsvinden in voorburg, capelle ad ijssel en krimpen ad ijssel voor resp. burgelijke stand, kerk en feest

Ok, dit ter verder informatie, ik zal later nog wel meer plaatsen, nu ga ik eens wat mailtjes beantwoorden.
pi_35814168
Overigens vind ik deze een onwijs mooie foto, mede omdat qua techniek het ook goed gelukt is, dit krijg je dus door spotmeting te gebruiken, geen flits en een stabiele hand, of een hoge iso filmrol/instelling al dan niet met een snelle lens of zoiets.

Het is dus echt retemoeilijk om bruidjes met hoeden te fotograferen, want als je flitst krijg je zo'n irritante schaduw en verpest eigenlijk de hele foto. Ik heb zelf veel foto's daarom moeten bijwerken of gewoon niet kunnen gebruiken.

Hebben mensen nog andere ideeen om dat probleem op te lossen, want ik ben ook nog steeds lerende. Ik doe het dus zoals ik net schreef.
pi_35873060
oh ja, heb ik erbij gezegd dat het een indonesisch-nederlandse betrekking wordt? Oftewel de indonesiers koloniseren een stukje nederland als tegenprestatie. Hassan = de ino en de bruid is de belanda.

De bruiloft is daarom ook ietsjes anders dan een typisch hollandse, je hebt bijv. een theeceremonie in de ochtend, daar waar het bruidspaar de alle ouders en familie thee geeft als zijnde een zegening voor het aankomende huwelijk.

En er is geen receptie en geen diner, maar in plaats daarvan een groot feest. Hier hoeven geen foto's gemaakt te worden behalve bij binnenkomst van de gasten. Dus per situatie is de dag:

voorbereiding, bruid ophalen, theeceremonie, gemeente, officiele trouwfoto's, kerk+familiefoto's, en dan feest. Lekker simpel, maar alle situaties zitten er wel in.

Receptie en diner en feest bijv. zijn de situaties die het meest op elkaar lijken, dus dan lijkt me eentje daarvan wel genoeg, toch?
pi_35873210
Misschien is dit wel iets voor Morgil denk dat zij het wel zou kunnen.
pi_35875435
hoi,

Ik niet zo lang in de wondere wereld van fotografie en dit lijkt me echt onwijs leuk om te doen. Het feit dat ik zelf half indo ben is misschien dan nog een extra dimensie die het nog leuker maakt.
Ik stel me in ieder geval beschikbaar!
pi_35875507
Dus jij denkt dat je mensen kan regiseren hoe ze de foto's moeten maken op je EIGEN bruiloft
Punk !
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:29:40 #23
78831 ReemF
Plaatjesmaker
pi_35880550
Scheelt em zenuwen toch? Heeft ie iets om zich bezig te houden.

hassanjassan: wat voor foto's heb je precies in gedachten? Klassieke stijl, losjes, modern, kunstig, blij, whatever? Misschien heb ik interesse afhankelijk van wat voor stijl je zoekt

Ohja, schaduwen met hoedjes en flitsen zijn vrij makkelijk op te lossen met de juiste fotospullen ervoor
pi_35901827
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:29 schreef ReemF het volgende:

Ohja, schaduwen met hoedjes en flitsen zijn vrij makkelijk op te lossen met de juiste fotospullen ervoor
En dat ga je niet gelijk even vertellen?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 08:48:19 #25
78831 ReemF
Plaatjesmaker
pi_35902473
Tedda: sommige dingen kun je via internet uitleggen, andere weer niet. Zoiets als subtiel schaduwen van hoeden wegkrijgen zonder iets/iemand 'plat' te flitsen is niet uit te leggen zo helaas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')