Gedeeltelijk waar, maar we hebben het hier over een A-merk kliklaminaat, daar mag op de kopse kanten van de plank geen kier komen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:39 schreef Sledgie het volgende:
Hout "leeft" nu eenmaal, het zal altijd een beetje krimpen of uitzetten. Vooral in de winter.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:36 schreef mjb44 het volgende:
Ik heb het zelf ook gehad. Even met een breekijzer/koevoet op het eind tussen de lamintaa en de muur drukken en kier was bij mij verleden tijd. Je moet dat wel voorzichtig doen. Je kunt met een koevoet namelijk veel kracht zetten. Voordat je het weet druk je te hard en breekt er een stuk af. Succes er mee.
Is de kier er uit?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:37 schreef smeder het volgende:
bedankt voor de tip gaan we morgen meteen proberen
Ach, die ervaringen mag hij hier ook wel neerzetten hoor.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:17 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
ik denk dat TS zich afgelopen nacht bezig heeft gehouden met een andere "kier"
lijm als plamuur gebruikt dan?quote:Op zondag 5 maart 2006 12:29 schreef Conflict het volgende:
Ik heb pas een hele vloer zo gerepareerd, met een aanslagijzer en toen houtlijm ertussen gedaan![]()
Niks meer van te zien![]()
mooie kleurcombinaties krijg je dan ja.....quote:Op maandag 6 maart 2006 11:55 schreef Supaplex het volgende:
Uiterste noodmaatregel: los stuk laminaat verzagen tot een bergje zaagsel, dit mengen met houtlijm en in de kier smeren.
Jawel, MDF. Hoe oud is het nieuwbouwhuis trouwens? Volgens mij duurt het een tijdje voordat je laminaat kunt leggen op een pas gestortte vloer namelijk ivm vocht.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:54 schreef DanielaJurcevice het volgende:
uhm, laminaat is geen hout...
Niet zozeer ivm met vocht, maar meer omdat de muren en vloeren nog uitzetten/krimpen. Dit verklaart ook de scheuren in het stucwerk van nieuwbouw. Wat overigens tot 2 jaar na oplevering nog kan voorkomen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:58 schreef mynick het volgende:
[..]
Jawel, MDF. Hoe oud is het nieuwbouwhuis trouwens? Volgens mij duurt het een tijdje voordat je laminaat kunt leggen op een pas gestortte vloer namelijk ivm vocht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |