Okee.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:51 schreef Homdeck het volgende:
In Twee Vandaag was een item over de gemeenteraadsverkiezingen op Texel. Eerst vroegen ze aan een man of hij al wist op welke partij hij gaat stemmen. "Ja dat weet ik". "Ok en waarop?". "Dat zeg ik niet".
Later hetzelfde bij een vrouw. "Weet u al wat u gaat stemmen?". "Ja maar ik zeg niet waarop".
Waarom moet dat nou weer geheim blijven? Ik zie het wel vaker op TV voorbijkomen en ik snap er niks van. Of zouden ze zich schamen ofzo?
Oh ja, ik stem VVD en daar schaam ik me niet voor![]()
Het interesseert me helemaal niet waarop ze gaan stemmen, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik stoor me alleen aan dat ouderwetse gedrag dat geheim moet blijven waar je op stemt. Al kon ik aan die bejaarde man met dat ringbaardje zo ook wel zien dat het de gristenunie gaat worden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:58 schreef Nemephis het volgende:
Waarom zou je dat ook moeten vertellen? Nieuwschierig aagje!
Of men vind gewoon dat dat die interviewer geen bal aangaat, terecht, overigens.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:07 schreef Yildiz het volgende:
Hebbeuh ze wat tuh verberregêuh ofso!?
schaam je!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:51 schreef Homdeck het volgende:
In Twee Vandaag was een item over de gemeenteraadsverkiezingen op Texel. Eerst vroegen ze aan een man of hij al wist op welke partij hij gaat stemmen. "Ja dat weet ik". "Ok en waarop?". "Dat zeg ik niet".
Later hetzelfde bij een vrouw. "Weet u al wat u gaat stemmen?". "Ja maar ik zeg niet waarop".
Waarom moet dat nou weer geheim blijven? Ik zie het wel vaker op TV voorbijkomen en ik snap er niks van. Of zouden ze zich schamen ofzo?
Mogen die mensen dat godver de godver zelf uitmaken?!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:03 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Het interesseert me helemaal niet waarop ze gaan stemmen, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik stoor me alleen aan dat ouderwetse gedrag dat geheim moet blijven waar je op stemt. Al kon ik aan die bejaarde man met dat ringbaardje zo ook wel zien dat het de gristenunie gaat worden.
Precies.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:33 schreef wonko het volgende:
[..]
Mogen die mensen dat godver de godver zelf uitmaken?!
Ja joh, want wanneer jij op tv vertelt op wie je gaat stemmen heb je uiteraard ook meteen de kans de discussie aan te gaan met de vele kijkers. Kijkers die wel meteen een bepaald beeld van jou zouden kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:55 schreef MouseOver het volgende:
Ontzettend knurftig gedrag vind ik dat.. echt iets voor mensen die het lef niet hebben een discussie aan te gaan of gewoon af te kappen als ze er op dat moment geen zin in hebben.
Wat ik al zei, niet iedereen heeft zin om met jan alleman een politieke discussie te beginnen. Niet iedereen heeft zin zich tegenover iedere zeikerd te moeten verantwoorden over zijn stemgedrag. En dat wil niet automatisch zeggen dat betreffend persoon zich schaamt voor zijn stem of dat betreffend persoon de discussie niet aan kan gaan.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:51 schreef Homdeck het volgende:
Zeiksnol, zeg gewoon waar je op stemtquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat ik al zei, niet iedereen heeft zin om met jan alleman een politieke discussie te beginnen. Niet iedereen heeft zin zich tegenover iedere zeikerd/b] te moeten verantwoorden over zijn stemgedrag. En dat wil niet automatisch zeggen dat betreffend persoon zich schaamt voor zijn stem of dat betreffend persoon de discussie niet aan [b]kan gaan.
Ik zou het overigens echt niet weten. Waarschijnlijk ga ik niet eens stemmen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zeiksnol, zeg gewoon waar je op stemt![]()
Waar heb ik gezegd dat ze zich moeten verantwoorden? Waar heb ik gezegd dat ze de discussie aanmoeten gaan? En waarom vetgedrukt?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat ik al zei, niet iedereen heeft zin om met jan alleman een politieke discussie te beginnen. Niet iedereen heeft zin zich tegenover iedere zeikerd te moeten verantwoorden over zijn stemgedrag. En dat wil niet automatisch zeggen dat betreffend persoon zich schaamt voor zijn stem of dat betreffend persoon de discussie niet aan kan gaan.
ja dat is weer het andere uiterste. Je hoeft het natuurlijk niet aan iedereen te vertellen, maar als je bij een familiekransje zit en je wilt er dan niets over loslaten, dan beticht ik je van interessantdoenerijquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:10 schreef Yildiz het volgende:
Ja, en dan je baas ernaast zetten, die dan fijn gaat kijken wat je stemt. En als je dan SP stemt zegt ie: ah, je hebt niet zo het beste met me voor hé? Je kan beter VVD stemmen. Dat schijnt goed te zijn voor je job security.
Nee, laat die praktijken maar lekker in de Sims hangen, dankjewel.
Dat mag. Maar als dan zo'n iemand vraagt van hey, wie stem je? mag je toch 'pass' zeggen, en het over iets anders hebben? Er zijn zoveel dingen mooier in de wereld dan politiek.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja dat is weer het andere uiterste. Je hoeft het natuurlijk niet aan iedereen te vertellen, maar als je bij een familiekransje zit en je wilt er dan niets over loslaten, dan beticht ik je van interessantdoenerij. Mensen lopen altijd zo te pimpen met hun recht op privacy. Voor mij is dat echt een inhoudsloos begrip, hoor.
Sloeg niet alleen op jouw post, maar ook op die van Mouseover.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:04 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ze zich moeten verantwoorden? Waar heb ik gezegd dat ze de discussie aanmoeten gaan? En waarom vetgedrukt?
Ik vind het juist interessant doen als je per se op een familiekransje waar het gezellig dient te zijn over politiek gaat zeiken. 2 onderwerpen dien je te vermijden als het gewoon leuk moet blijven: politiek en religie. Op elk kransje zit er wel een linkse en een rechtse. Dus houd je kop over politiek en praat over leuke dingen. Als ik wil discussiëren zoek ik daar wel een gelegenheid voor. Met privacy heeft het weinig te maken. Je wilt gewoon niet dat mensen door 1 naam meteen de hele avond met vooroordelen de sfeer zitten te verpesten.quote:Je hoeft het natuurlijk niet aan iedereen te vertellen, maar als je bij een familiekransje zit en je wilt er dan niets over loslaten, dan beticht ik je van interessantdoenerij
Dat zou ik ook zeggen als ik in hardcore-xxx-movies speelde. Ik ben wel erg gesteld op mijn privacy. Als ik iets niet wil vertellen, dan is dat mijn zaak. Wat mensen daar ook van vinden. Ik vind het ook nog eens aardig hypocriet. Iedereen heeft "geheimen" en iedereen heeft onderwerpen waar hij op bepaalde momenten liever niet over praat. Dat is ieders goed recht en vrijheid. Ik laat anderen daar niet over oordelen.quote:Mensen lopen altijd zo te pimpen met hun recht op privacy. Voor mij is dat echt een inhoudsloos begrip, hoor.
Precies. Ik zou zeggen: "Laten we het gezellig houden en de politiek bewaren voor een andere gelegenheid".quote:Dat mag. Maar als dan zo'n iemand vraagt van hey, wie stem je? mag je toch 'pass' zeggen, en het over iets anders hebben? Er zijn zoveel dingen mooier in de wereld dan politiek.
Gewoon tegen je baas zeggen dat je VVD stemt. Tegen de shoarmaboer zeg je dat je GroenLinks stemt. De dakloze op straat maak je wijs dat je SP stemt. Op feestjes ga je zeggen dat je niet gaat stemmen, omdat het allemaal naaiers en zakkenvullers zijn. Tegen die mannelijke vrouw met kort haar en tuinbroek zeg je dat je op de eerste vrouw op de lijst stemt. Zo maak je pas vriendenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:10 schreef Yildiz het volgende:
Ja, en dan je baas ernaast zetten, die dan fijn gaat kijken wat je stemt. En als je dan SP stemt zegt ie: ah, je hebt niet zo het beste met me voor hé? Je kan beter VVD stemmen. Dat schijnt goed te zijn voor je job security.
Nee, laat die praktijken maar lekker in de Sims hangen, dankjewel.
Ghehe, die D'66 standpunten zitten dan wel erg diep bij je geworteldquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:04 schreef RM-rf het volgende:
eigenlijk zou 'Extreem D66' wel iets voor me zijn, bv de gekozen burgemeester met geweld invoeren en de burgers dwingen tot een referendum met opkomstplicht... dat soort dingetjes .....
ontwikkeling is niet per definitie goedquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:37 schreef Neuralnet het volgende:
Sneu ben je eerder als je je niet kan inleven in de overtuiging van de ander. Dat jij en je informatie openbaar toegankelijk zijn betekent niet dat iedereen dat op prijst stelt. Als je je in het Westen bevindt, is het aanpassen of opkrassen. Je kan ook terug naar je zandbak waar iedereen elkaar alles vertelt.
Laat ik het maar niet over jouw "als het tussen je oren zit, dan is het onzin"-argumentatie hebben. Dat is al helemaal geen argument. IK ben de baas over MIJN informatie, jij over jouw informatie. We leven in een vrij land en we mogen ieder voor zich over onze eigen informatie beslissen. Ik zeg het nogmaals: wie denk jij dat je bent dat je over iets van mij kan beslissen?quote:Dat vind ik onvoldoende argumentatie en het pleit niet voor behoud van de privacywet.
Het aardige is dat men dat niet verplicht is en jij dat niet kan eisen. Het is mijn goed recht om aan te geven dat ik iets niet wil vertellen. Dan heb je gewoon pech gehad en leg je je daarbij neer.quote:ontwikkeling is niet per definitie goed En ik kan me heel goed inleven in een ander, maar dan moet die ander wel duidelijk maken wat zijn probleem is en dat probleem is tot nu toe een beetje latent blijven sluimeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |