abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35717238
In Twee Vandaag was een item over de gemeenteraadsverkiezingen op Texel. Eerst vroegen ze aan een man of hij al wist op welke partij hij gaat stemmen. "Ja dat weet ik". "Ok en waarop?". "Dat zeg ik niet".
Later hetzelfde bij een vrouw. "Weet u al wat u gaat stemmen?". "Ja maar ik zeg niet waarop".
Waarom moet dat nou weer geheim blijven? Ik zie het wel vaker op TV voorbijkomen en ik snap er niks van. Of zouden ze zich schamen ofzo?

Oh ja, ik stem VVD en daar schaam ik me niet voor
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_35717266
Ik zeg het lekker niet.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 maart 2006 @ 18:54:51 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_35717310
Dat is ook privé.Mijn opa was daar consequent in die vertelde zelfs tegen mijn oma niet waar ie op had gestemd. Maar de VARA-gids en de Vrij Nederland zeiden genoeg

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 4 maart 2006 @ 18:55:57 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35717338
Ontzettend knurftig gedrag vind ik dat.. echt iets voor mensen die het lef niet hebben een discussie aan te gaan of gewoon af te kappen als ze er op dat moment geen zin in hebben.
Vampire Romance O+
pi_35717353
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:51 schreef Homdeck het volgende:
In Twee Vandaag was een item over de gemeenteraadsverkiezingen op Texel. Eerst vroegen ze aan een man of hij al wist op welke partij hij gaat stemmen. "Ja dat weet ik". "Ok en waarop?". "Dat zeg ik niet".
Later hetzelfde bij een vrouw. "Weet u al wat u gaat stemmen?". "Ja maar ik zeg niet waarop".
Waarom moet dat nou weer geheim blijven? Ik zie het wel vaker op TV voorbijkomen en ik snap er niks van. Of zouden ze zich schamen ofzo?

Okee.
pi_35717368
ja slaat nergens op .
leeghoofden .
pi_35717396
Waarom zou je dat ook moeten vertellen? Nieuwschierig aagje!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 18:58:15 #8
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_35717397
Zolang als iemand er maar over nadenkt maakt het niet uit, maar wat je zag tijdens Pim's tijdperk is dat er echt op een persoon en enkele uitspraken gestemd werd. Nu is het "bashen"van politici in de mode, degene die het hardst de ander "basht" pakt de meeste punten.

On-topic, ik wil het wel vertellen hoor
Tot zover de kwaliteitspost
pi_35717404
Die mensen leven nog in verzuild Nederland.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_35717411
Ik kan het niet zeggen omdat ik voor de gemeenteraadsverkiezingen van dit jaar blanco ga stemmen. Dit is gerelateerd aan het feit dat ik van mening ben dat de gemeenteraad (en de lijsten voor de nieuwe raad) in de plaats waar in vandaan kom alleen maar randdebielen en onbekenden bevat.

Landelijk stem ik wel gewoon op een partij
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:02:08 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_35717484
Ik kan het me wel een beetje voorstellen als je van plan zou zijn pvda te stemmen in Heerlen

Er stond een fout in de kieslijst waardoor een meneer "mevr" voor z'n naam had staan. Aanvankelijk ging de partij accoord met een rectificatie maar bij nader inzien vond men dat toch niet voldoende en heeft men geeist dat er nieuwe kieslijsten verspreid zouden worden. Over ongelofelijke verspilling van gemeenschapsgeld gesproken..

Nee, ik zou er ook niet voor uit durven komen dat ik daar achtersta

[ Bericht 1% gewijzigd door MouseOver op 04-03-2006 19:13:18 ]
Vampire Romance O+
pi_35717529
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:58 schreef Nemephis het volgende:
Waarom zou je dat ook moeten vertellen? Nieuwschierig aagje!
Het interesseert me helemaal niet waarop ze gaan stemmen, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik stoor me alleen aan dat ouderwetse gedrag dat geheim moet blijven waar je op stemt. Al kon ik aan die bejaarde man met dat ringbaardje zo ook wel zien dat het de gristenunie gaat worden.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:07:18 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35717608
Hebbeuh ze wat tuh verberregêuh ofso!?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:07:50 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35717620
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:07 schreef Yildiz het volgende:
Hebbeuh ze wat tuh verberregêuh ofso!?
Of men vind gewoon dat dat die interviewer geen bal aangaat, terecht, overigens.

Leg me maar eens de voordelen voor als een oom Tjedde uit Klazinaveen wél zegt waar ie op stemt. Kan je hem dan belachelijk gaan maken? Of ineens meeknikken?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:11:33 #15
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_35717701
quote:

schaam je!
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_35717768
Anders worden ze door Balkenende het land uitgestuurd!!
(Als ze niet op het CDA stemmen)
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_35718212
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:03 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Het interesseert me helemaal niet waarop ze gaan stemmen, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik stoor me alleen aan dat ouderwetse gedrag dat geheim moet blijven waar je op stemt. Al kon ik aan die bejaarde man met dat ringbaardje zo ook wel zien dat het de gristenunie gaat worden.
Mogen die mensen dat godver de godver zelf uitmaken?!
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_35718224
Je godsdienst vertellen en kleur bekennen. Nooit doen.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:34:22 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35718232
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:33 schreef wonko het volgende:

[..]

Mogen die mensen dat godver de godver zelf uitmaken?!
Precies.
pi_35718280
misschien omdat 3/4 van de nederlanders niet weet waar ze op moeten stemmen?
pi_35718319
Wat moet iemand eik met de info over waarop ik stem?!
Is natuurlijk geheel privé.

ik stem btw lekker SP
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:40:33 #23
3495 creech
Verdere Oosten
pi_35718393
De stemming dient geheim te blijven opdat op de kiezer geen enkele sanctie of druk zou kunnen uitgeoefend worden. Dit houdt in dat de nodige materiële voorzieningen dienen getroffen te worden opdat de geheimhouding van de stemming zou kunnen gewaarborgd worden. Mensen die niet willen liegen zullen dus ook nooit zeggen waar ze op gaan stemmen als ze hier veel waarde aan hechten.
Liever buitenwesten dan in het westen
  Moderator zaterdag 4 maart 2006 @ 21:03:58 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:07:13 #25
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_35720909
Ik wil extreem rechts stemmen, maar het zijn hier allemaal van die nette partijtjes.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_35721185
Leraren zijn ook zo
pi_35721644
De meeste mensen doen iene miene mutte
pi_35722757
Ik twijfel een beetje tussen NVU en D66 ....

eigenlijk zou 'Extreem D66' wel iets voor me zijn, bv de gekozen burgemeester met geweld invoeren en de burgers dwingen tot een referendum met opkomstplicht... dat soort dingetjes .....

Jammer dat de onderhandelingen over een listbinding tussen D66 en NVU vastliepen toen Thom de Graaf begon over het dagboek van Anne Frank tegen Constant Kusters ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:52:44 #29
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35724470
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:55 schreef MouseOver het volgende:
Ontzettend knurftig gedrag vind ik dat.. echt iets voor mensen die het lef niet hebben een discussie aan te gaan of gewoon af te kappen als ze er op dat moment geen zin in hebben.
Ja joh, want wanneer jij op tv vertelt op wie je gaat stemmen heb je uiteraard ook meteen de kans de discussie aan te gaan met de vele kijkers. Kijkers die wel meteen een bepaald beeld van jou zouden kunnen krijgen.

Los daarvan, waarom zou iemand te pas en te onpas een discussie moeten aangaan met elke bevooroodeelde ziel?
Krekker is de bom!
pi_35724660
Ik twijfel tussen de NVU en de SP, want als ik iets doe wil ik het ook meteen extreem doen
  zaterdag 4 maart 2006 @ 22:58:52 #31
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35724721
quote:
Wat ik al zei, niet iedereen heeft zin om met jan alleman een politieke discussie te beginnen. Niet iedereen heeft zin zich tegenover iedere zeikerd te moeten verantwoorden over zijn stemgedrag. En dat wil niet automatisch zeggen dat betreffend persoon zich schaamt voor zijn stem of dat betreffend persoon de discussie niet aan kan gaan.
Krekker is de bom!
pi_35724751
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat ik al zei, niet iedereen heeft zin om met jan alleman een politieke discussie te beginnen. Niet iedereen heeft zin zich tegenover iedere zeikerd/b] te moeten verantwoorden over zijn stemgedrag. En dat wil niet automatisch zeggen dat betreffend persoon zich schaamt voor zijn stem of dat betreffend persoon de discussie niet aan [b]kan gaan.
Zeiksnol, zeg gewoon waar je op stemt
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:00:28 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35724778
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zeiksnol, zeg gewoon waar je op stemt
Ik zou het overigens echt niet weten. Waarschijnlijk ga ik niet eens stemmen.
Krekker is de bom!
pi_35724918
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat ik al zei, niet iedereen heeft zin om met jan alleman een politieke discussie te beginnen. Niet iedereen heeft zin zich tegenover iedere zeikerd te moeten verantwoorden over zijn stemgedrag. En dat wil niet automatisch zeggen dat betreffend persoon zich schaamt voor zijn stem of dat betreffend persoon de discussie niet aan kan gaan.
Waar heb ik gezegd dat ze zich moeten verantwoorden? Waar heb ik gezegd dat ze de discussie aanmoeten gaan? En waarom vetgedrukt?
pi_35725010
Bagger verwijderd. Gezeik over spelfouten laat je maar mooi achterwege
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:07:34 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35725031
Ja, daar erger ik me ook zo aan. Whoeoeoehhoeoeoe, geheimzinnig gedoe. Wmb mogen ze die hele stemming wel openbaar maken. Weg afgeschermde stemhuisjes en als je langs die poppetjes loop t en je geeft je stemkaart, dan zeg je: groen links graag . Of beter nog: je vult op je stemkaart in wat je stemt en gooit hem daar in de stembus of stuurt hem op
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:10:57 #37
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35725146
Ja, en dan je baas ernaast zetten, die dan fijn gaat kijken wat je stemt. En als je dan SP stemt zegt ie: ah, je hebt niet zo het beste met me voor hé? Je kan beter VVD stemmen. Dat schijnt goed te zijn voor je job security.

Nee, laat die praktijken maar lekker in de Sims hangen, dankjewel.
pi_35725220
Waar haalt een ander het gore lef vandaan om van mij op elk willekeurig moment van de dag te eisen dat ik zijn vragen beantwoord? Zeker als het gaat om vragen waarmee ik in een slecht daglicht geplaatst kan worden ben ik er ook niet echt happig op om te antwoorden. Voor de televisie ben ik extra voorzichtig. Stel dat ik voor de NVU stem. Je weet nooit hoe men je in beeld brengt. Straks zie je jezelf terug na een leuke voice-over:

"... Ook zijn er racistische neo-nazi's. Ze stemmen op de NVU en zouden het liefst zien dat zwarten gedeporteerd worden."

Even knippen en plakken met jouw antwoord:
"Ja, ik stem voor de NVU."

Zeg maar dag tegen je reputatie.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:14:31 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35725267
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:10 schreef Yildiz het volgende:
Ja, en dan je baas ernaast zetten, die dan fijn gaat kijken wat je stemt. En als je dan SP stemt zegt ie: ah, je hebt niet zo het beste met me voor hé? Je kan beter VVD stemmen. Dat schijnt goed te zijn voor je job security.

ja dat is weer het andere uiterste. Je hoeft het natuurlijk niet aan iedereen te vertellen, maar als je bij een familiekransje zit en je wilt er dan niets over loslaten, dan beticht ik je van interessantdoenerij . Mensen lopen altijd zo te pimpen met hun recht op privacy. Voor mij is dat echt een inhoudsloos begrip, hoor.
Niet meer actief op Fok!
pi_35725294
aangezien topicstarter een vvd'er is
zeg ik dat ik stem op de sp
fy
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:16:08 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35725328
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja dat is weer het andere uiterste. Je hoeft het natuurlijk niet aan iedereen te vertellen, maar als je bij een familiekransje zit en je wilt er dan niets over loslaten, dan beticht ik je van interessantdoenerij . Mensen lopen altijd zo te pimpen met hun recht op privacy. Voor mij is dat echt een inhoudsloos begrip, hoor.
Dat mag. Maar als dan zo'n iemand vraagt van hey, wie stem je? mag je toch 'pass' zeggen, en het over iets anders hebben? Er zijn zoveel dingen mooier in de wereld dan politiek.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:17:02 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35725368
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:04 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ze zich moeten verantwoorden? Waar heb ik gezegd dat ze de discussie aanmoeten gaan? En waarom vetgedrukt?
Sloeg niet alleen op jouw post, maar ook op die van Mouseover.

Was dus eigenlijk meer algemeen bedoeld, beetje onduidelijk gequote door mij.
Krekker is de bom!
pi_35725520
quote:
Je hoeft het natuurlijk niet aan iedereen te vertellen, maar als je bij een familiekransje zit en je wilt er dan niets over loslaten, dan beticht ik je van interessantdoenerij
Ik vind het juist interessant doen als je per se op een familiekransje waar het gezellig dient te zijn over politiek gaat zeiken. 2 onderwerpen dien je te vermijden als het gewoon leuk moet blijven: politiek en religie. Op elk kransje zit er wel een linkse en een rechtse. Dus houd je kop over politiek en praat over leuke dingen. Als ik wil discussiëren zoek ik daar wel een gelegenheid voor. Met privacy heeft het weinig te maken. Je wilt gewoon niet dat mensen door 1 naam meteen de hele avond met vooroordelen de sfeer zitten te verpesten.
quote:
Mensen lopen altijd zo te pimpen met hun recht op privacy. Voor mij is dat echt een inhoudsloos begrip, hoor.
Dat zou ik ook zeggen als ik in hardcore-xxx-movies speelde. Ik ben wel erg gesteld op mijn privacy. Als ik iets niet wil vertellen, dan is dat mijn zaak. Wat mensen daar ook van vinden. Ik vind het ook nog eens aardig hypocriet. Iedereen heeft "geheimen" en iedereen heeft onderwerpen waar hij op bepaalde momenten liever niet over praat. Dat is ieders goed recht en vrijheid. Ik laat anderen daar niet over oordelen.
quote:
Dat mag. Maar als dan zo'n iemand vraagt van hey, wie stem je? mag je toch 'pass' zeggen, en het over iets anders hebben? Er zijn zoveel dingen mooier in de wereld dan politiek.
Precies. Ik zou zeggen: "Laten we het gezellig houden en de politiek bewaren voor een andere gelegenheid".
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:32:02 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35725873
@ Neuralnet. Ja, wdb heb je gelijk. Religie is bij ons ook een gevoelig onderwerp Ja, ik vind privacy nu eenmaal een zanikerig, westers begrip. Wat kan het jou schelen of iemand anders weet wat je stemt, hoeveel geld je op je bankrekening hebt staan, met wie je in bed hebt gelegen, welke zaken je op je strafblad hebt staan.
Mensen die zich daar druk over maken, die zijn pas echt sneu Sociale etiquette enzo Privacy was er niet in de oertijd, waarom nu ineens wel. Mensen moeten zich gewoon niet zo aanstellen , kan er niet anders over denken, sorry

-edit- oh en even een toevoeginkje. Ik heb ook het idee dat dit soort denkbeelden zo ingeworteld zit in de mens dat hij zelf ook niet anders kan dan op de vraag waarom hij zo aan privacy hecht antwoorden dat 'het gewoon niet prettig voelt als je gegevens open en bloot op straat liggen'. Dat vind ik onvoldoende argumentatie en het pleit niet voor behoud van de privacywet. Het was er ineens en vervolgens is het in de verdergaande bureaucratie erger geworden en zich gaan nestelen tussen de oren van de mensen.
Niet meer actief op Fok!
pi_35726061
Sneu ben je eerder als je je niet kan inleven in de overtuiging van de ander. Dat jij en je informatie openbaar toegankelijk zijn betekent niet dat iedereen dat op prijst stelt. Als je je in het Westen bevindt, is het aanpassen of opkrassen. Je kan ook terug naar je zandbak waar iedereen elkaar alles vertelt.
pi_35726252
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:10 schreef Yildiz het volgende:

Gewoon tegen je baas zeggen dat je VVD stemt. Tegen de shoarmaboer zeg je dat je GroenLinks stemt. De dakloze op straat maak je wijs dat je SP stemt. Op feestjes ga je zeggen dat je niet gaat stemmen, omdat het allemaal naaiers en zakkenvullers zijn. Tegen die mannelijke vrouw met kort haar en tuinbroek zeg je dat je op de eerste vrouw op de lijst stemt. Zo maak je pas vrienden
pi_35726290
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 22:04 schreef RM-rf het volgende:
eigenlijk zou 'Extreem D66' wel iets voor me zijn, bv de gekozen burgemeester met geweld invoeren en de burgers dwingen tot een referendum met opkomstplicht... dat soort dingetjes .....
Ghehe, die D'66 standpunten zitten dan wel erg diep bij je geworteld .

Helaas is D66 de sofste partij van het moment. Maar dat verandert waarschijnlijk als straks ze uit de (nationale) coalitie geknikkerd worden. Dus vooral niet op D66 stemmen in 2007.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:45:41 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35726333
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 23:37 schreef Neuralnet het volgende:
Sneu ben je eerder als je je niet kan inleven in de overtuiging van de ander. Dat jij en je informatie openbaar toegankelijk zijn betekent niet dat iedereen dat op prijst stelt. Als je je in het Westen bevindt, is het aanpassen of opkrassen. Je kan ook terug naar je zandbak waar iedereen elkaar alles vertelt.
ontwikkeling is niet per definitie goed En ik kan me heel goed inleven in een ander, maar dan moet die ander wel duidelijk maken wat zijn probleem is en dat probleem is tot nu toe een beetje latent blijven sluimeren.
Niet meer actief op Fok!
pi_35726482
quote:
Dat vind ik onvoldoende argumentatie en het pleit niet voor behoud van de privacywet.
Laat ik het maar niet over jouw "als het tussen je oren zit, dan is het onzin"-argumentatie hebben. Dat is al helemaal geen argument. IK ben de baas over MIJN informatie, jij over jouw informatie. We leven in een vrij land en we mogen ieder voor zich over onze eigen informatie beslissen. Ik zeg het nogmaals: wie denk jij dat je bent dat je over iets van mij kan beslissen?

Dat jij erg nieuwsgierig bent, graag alles wilt weten en vanuit die positie mensen onderuit probeert te halen doet me niks. Als ik niet wil dat jij iets van mij weet, dan vertel ik het gewoon niet. Ongeacht wat je van me vindt. Ik laat me door niemand uit de tent lokken.

Overigens ken ik meer mensen zoals jij en het valt me altijd weer op dat ze enkel zeggen heel erg open te zijn met informatie, maar in de praktijk de gekste leugen-constructies verzinnen. Ik heb meer respect voor de persoon die in eerlijkheid verklaart geen behoefte te hebben om iets te vertellen dan de persoon die roept "je mag alles van me weten" maar waarbij je achteraf bijna altijd te weten komt dat het gelogen is.

Zelfs als het niet gelogen is blijkt het een gewoon makkelijker te vertellen dan de ander. Asocialen zonder gevoel van eigen waarde en die geen risico lopen er zelf slechter van te worden lullen een eind heen. Ik ben echter een man van stijl en klasse. En het zit namelijk ook in de mens dat de mens zichzelf wil beschermen. Wie te open is met informatie, kan zichzelf makkelijk beschadigen. Gesloten zijn met bepaalde informatie komt daarom nog altijd beter over dan semi-open zijn met gevaar voor leugen. Want dat mensen liegen om er zelf beter van te worden staat vast.
quote:
ontwikkeling is niet per definitie goed En ik kan me heel goed inleven in een ander, maar dan moet die ander wel duidelijk maken wat zijn probleem is en dat probleem is tot nu toe een beetje latent blijven sluimeren.
Het aardige is dat men dat niet verplicht is en jij dat niet kan eisen. Het is mijn goed recht om aan te geven dat ik iets niet wil vertellen. Dan heb je gewoon pech gehad en leg je je daarbij neer.
pi_35727359
Dat is misschien ook wel de reden dat die stemhokjes afgeschermd zijn en dat het anoniem gebeurt enzo ja zeg ook maar wat hoor...
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')