abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35706910
Topic naar aanleiding van een discussie tussen het_fokschaap en mij. Hij plaatste deze post:
quote:
Op ]zaterdag 4 maart 2006 12:26 schreef het_fokschaap het volgende:
wie is er hier nou SEX mod ?
misschien moet je je gaan richten op ONZ

What's The Difference Between Clitoral and Vaginal Orgasms?

The difference between a "clitoral" and a "vaginal" orgasm is where you are being stimulated to achieve orgasm, not where you feel the orgasm. This may clear up some of the confusion around this common question. The clitoris has a central role in elevating feelings of sexual tension. During sexual excitement, the clitoris swells and changes position. The blood vessels through the whole pelvic area also swell, causing engorgement and creating a feeling a fullness and sexual sensitivity. Your inner vaginal lips swell and change shape. Your vagina balloons upward, and your uterus shifts position in your pelvis.

For some women, the outer third of their vagina and the cervix are also very sensitive or even more sensitive than the clitoris. When stimulated during intercourse or other vaginal penetration, these women do have intense orgasms. This would be what is referred to as a vaginal orgasm -- without clitoral stimulation. (Sigmund Freud made a pronouncement that the "mature" woman has orgasms only when her vagina, but not her clitoris, is stimulated). This of course, made the man's penis central to a woman's sexual satisfaction. Many sexual health experts still disagree about any actual female ejaculation, although you will find plenty of web sites that will want to teach you how to do this for a fee, here you can check it out for free. For more on the often misunderstood G-spot, see that page

bron: http://coolnurse.com/orgasm_female.htm
Wat mij betreft is het totale onzin wat hier staat (met name het vetgedrukte). Een vaginaal orgasme is bij mij een totaal andere ervaring dan een clitoraal orgasme. Het gevoel zit op een heel andere plek en een vaginaal orgasme is vele malen intenser. Als ik vaginaal klaarkom, begint mijn hele lijf te trillen, ik ga huilen en ik word heel erg emotioneel en kwetsbaar. Het gevoel is zo heftig dat het bijna ondraaglijk is. Een clitoraal orgasme is ook heerlijk, maar het is heel anders. Het duurt minder lang en erna voel ik me gewoon blij en 'leeg'/'schoon'. Lichamelijk voelen de twee orgasmes ook heel verschillend, alleen weet ik niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Een clitoraal orgasme lijkt meer 'gelokaliseerd' (rond clitoris, in vagina, samentrekkingen) dan een vaginaal orgasme (waar mijn gehele lichaam bij betrokken lijkt te zijn).

Hoe ervaren andere vrouwen dit...? Ik word een beetje boos als ik lees dat een of andere 'expert' beweert dat ik iets anders voel dan ik voel. Als u begrijpt wat ik bedoel...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 04-03-2006 12:47:19 ]
pi_35706944
Gevoel zegt niets. Het gaat om de wetenschappelijke verklaring. Gelovigen voelen ook van alles

maar verder maakt het me niet uit. Iedereen mag voelen wat hij/zij wil
pi_35706991
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:38 schreef het_fokschaap het volgende:
Gevoel zegt niets. Het gaat om de wetenschappelijke verklaring. Gelovigen voelen ook van alles
Ik denk dat die zogenaamde wetenschappelijke verklaring van jou van geen kant klopt. Deze site beweert ook dat female ejaculation waarschijnlijk een mythe is. Laat erodome het niet horen. Er worden veel fabeltjes verteld over seks, en dit is er wmb één van. Wetenschappers weten nog nauwelijks hoe de clitoris werkt.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:40:28 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35706996
Geen idee, ik ken alleen het tweede.
pi_35707025
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik denk dat die zogenaamde wetenschappelijke verklaring van jou van geen kant klopt. Deze site beweert ook dat female ejaculation waarschijnlijk een mythe is. Laat erodome het niet horen. Er worden veel fabeltjes verteld over seks, en dit is er wmb één van. Wetenschappers weten nog nauwelijks hoe de clitoris werkt.
mja, Erodome is een autoriteit
pi_35707029
Boos om zoiets worden? Mwah, er wordt zoveel zin en onzin over van alles en nog wat geschreven.

Heb zelf nog nooit een vaginaal orgasme gehad, alleen clitoraal. Maar ik geloof best wel dat een vaginaal orgasme intenser is en langer duurt.
pi_35707059
quote:

Wetenschappers weten nog nauwelijks hoe de clitoris werkt.
ik denk dat ze dat best weten. Laten we het nu niet "mooier" maken dan het is. Het is een bolletje vlees met een knoop zenuwbanen
pi_35707091
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Boos om zoiets worden?
Nou ja, boos, 'lichtelijk geïrriteerd'.
quote:
Heb zelf nog nooit een vaginaal orgasme gehad, alleen clitoraal. Maar ik geloof best wel dat een vaginaal orgasme intenser is en langer duurt.
Dat is niet het enige. Het is gewoon een totaal andere ervaring. De twee zijn wat mij betreft niet te vergelijken.
pi_35707117
Misschien zijn de wetenschappers allemaal mannen en die kunnen zich uberhaupt niet voorstellen hoe een vrouw dat ervaart.
pi_35707126
Nou Lupa denk dat ik je daar wel gelijk in kan geven
Ben een van de gelukkige die dus ook vaginaal klaar komt en is zeker veel heftiger dan clitoraal
is ook fijn,maar niet te vergelijken met vaginaal klaarkomen..
Salsa Española
pi_35707153
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:42 schreef het_fokschaap het volgende:
ik denk dat ze dat best weten. Laten we het nu niet "mooier" maken dan het is. Het is een bolletje vlees met een knoop zenuwbanen
Ze weten nog helemaal niet hoe dat alles precies werkt. Men is er bijvoorbeeld pas sinds kort achter dat de clitoris slechts het topje van de ijsberg is. De vrouwelijke anatomie was tot kort geleden niet interessant genoeg voor de wetenschap.
pi_35707161
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:44 schreef Salsagirl het volgende:
Nou Lupa denk dat ik je daar wel gelijk in kan geven
Ben een van de gelukkige die dus ook vaginaal klaar komt en is zeker veel heftiger dan clitoraal
is ook fijn,maar niet te vergelijken met vaginaal klaarkomen..
gelukkig...slotje
pi_35707218
maar hoezo is dat vetgedrukte onzin dan?

ik zie niet waarin dat tegengesteld is met wat jij zegt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_35707239
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:46 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

gelukkig...slotje
Niks niet. Ik ben wel benieuwd hoe andere vrouwen dit ervaren. En ik wil uiteraard even wachten tot erodome ons komt verlichten met haar wijsheid op dit gebied.
pi_35707301
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:48 schreef milagro het volgende:
maar hoezo is dat vetgedrukte onzin dan?

ik zie niet waarin dat tegengesteld is met wat jij zegt.
Ze zeggen dat de manier van het bereiken van het orgasme anders is, maar dat een vaginaal en een clitoraal orgasme hetzelfde zijn. En dat is dus niet zo. Ze zeggen dat je het op dezelfde plek voelt. Ook niet waar. Het zijn twee hele andere ervaringen, wat mij betreft noemen we het ene een orgasme en het andere iets anders, maar wat daar staat klopt gewoon niet.
pi_35707324
Lees daar nog even bij: voor mij. Ik herken dat absoluut niet. Vandaar ook dat ik benieuwd ben hoe andere vrouwen het verschil ervaren.
pi_35707349
quote:

[..]

`

gelukkig hebben we LUPA voor alle wetenschappelijke zaken rond seksgebied
trouwens
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_35707418
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:52 schreef Aarde het volgende:
gelukkig hebben we LUPA voor alle wetenschappelijke zaken rond seksgebied
trouwens
Ik zeg niet dat ik wel weet hoe het precies in elkaar zit, ik heb alleen grote twijfels bij deze verklaring (en wetenschappers zijn het hier ook niet over eens, net als over female ejaculation trouwens). Zeggen dat vaginaal en clitoraal klaarkomen hetzelfde zijn, klinkt voor mij ongeveer net zo als zeggen dat horen en zien hetzelfde zijn.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:54:50 #19
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_35707425
Het maakt mij niet uit.
Zolang ik iedere keer opnieuw denk dat het de lekkerste ever was.

Op het hoogtepunt ben ik al die keren daarvoor vergeten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_35707463
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:54 schreef ondeugend het volgende:
Het maakt mij niet uit.
Zolang ik iedere keer opnieuw denk dat het de lekkerste ever was.

Op het hoogtepunt ben ik al die keren daarvoor vergeten.
Op het hoogtepunt ben ik sowieso de hele wereld vergeten. Maar achteraf zijn vergelijkingen wel te maken.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:56:39 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_35707485
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Op het hoogtepunt ben ik sowieso de hele wereld vergeten. Maar achteraf zijn vergelijkingen wel te maken.
Ja maar waarom zou je ?
En is het niet zo.... net als met pijn.... dat je denkt te weten hoe het gevoel is maar dat als je het weer ondergaat het toch weer helemaal nieuw lijkt ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_35707493
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ze zeggen dat de manier van het bereiken van het orgasme anders is, maar dat een vaginaal en een clitoraal orgasme hetzelfde zijn. En dat is dus niet zo. Ze zeggen dat je het op dezelfde plek voelt. Ook niet waar. Het zijn twee hele andere ervaringen, wat mij betreft noemen we het ene een orgasme en het andere iets anders, maar wat daar staat klopt gewoon niet.
Ik lees dat het verschil ligt in waar je gestimuleerd wordt, en niet waar je het voelt.

Maar goed, dan nog, jij kan toch niet bepalen hoe ik een vaginaal orgasme ervaar?
Zij kunnen dat niet voor jou, maar jij net zo goed niet voor mij.

Je zegt "het is niet te vergelijken" , nou, dat is het dus wel, want je doet het

Het ene orgamse, clitoraal, is ook het andere niet.
Clitorale orgasmes kunnen net zo goed, bij mij althans, ontzettend heftig zijn, me volkomen knock out slaan.

Overigens, ik ken geen vaginaal orgasme, een g-spot heb ik ook nooit kunnen vinden,, laat staan spuiten (en ik ben daar vooraal erg blij om ) dus ik kan niet vergelijken, maar ik kan wel ongevoeld concluderen dat het ten alle tijden een persoonlijke ervaring is.

Ik geloof eerlijk gezegd ook dat het vaginaal orgasme dezelfde bron heeft als het clitoraal orgasme, dat alleen bij sommige dames de gevoeligheid een groter gebied beslaat.
Dat lijkt me iig een logische verklaring.
pi_35707520
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:56 schreef ondeugend het volgende:
Ja maar waarom zou je ?
Nou, ik ga geen bewuste evaluatie doen ofzo. Maar het vaginale orgasme is iets wat ik recentelijk ontdekt heb en ik hoef niet eens te gaan vergelijken om te weten dat het iets totaal anders is dan al het andere wat ik ooit heb ervaren, inclusief de duizenden clitorale orgasmes voordien.
pi_35707598
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:57 schreef milagro het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd ook dat het vaginaal orgasme dezelfde bron heeft als het clitoraal orgasme, dat alleen bij sommige dames de gevoeligheid een groter gebied beslaat.
dat bedoel ik dus. en ik heb beide nog nooit ervaren
pi_35707611
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:57 schreef milagro het volgende:
Ik lees dat het verschil ligt in waar je gestimuleerd wordt, en niet waar je het voelt.
En dat klopt dus niet. Bij mij is dat in elk geval niet zo.
quote:
Maar goed, dan nog, jij kan toch niet bepalen hoe ik een vaginaal orgasme ervaar?
Zij kunnen dat niet voor jou, maar jij net zo goed niet voor mij.
Dat weet ik, vandaar dat ik ook die post over 'voor mij' toevoegde.
quote:
Je zegt "het is niet te vergelijken" , nou, dat is het dus wel, want je doet het
Dat is gewoon een manier van zeggen. Een clitoraal orgasme lijkt net zoveel op een vaginaal orgasme (*bij mij*) als een banaan op een tractor.
quote:
Het ene orgamse, clitoraal, is ook het andere niet.
Bij mij wel. Clitorale orgasmes zijn bij mij vrij consistent in lengte en intensiteit. Zit vrij weinig verschil in. Ene keer iets beter dan de andere.
quote:
Clitorale orgasmes kunnen net zo goed, bij mij althans, ontzettend heftig zijn, me volkomen knock out slaan.
Bij mij niet.
quote:
Het is niet alleen een groter gebied. Het is gewoon een heel ander gevoel, alleen valt dat nou eenmaal niet uit te leggen...
  Moderator zaterdag 4 maart 2006 @ 13:04:15 #26
5428 crew  miss_sly
pi_35707701
Milagro is me net voor

Wat het artikel zegt is alleen dat het gevoel van het orgasme fysiek gezien gegenereerd wordt vanaf dezelfde plek. Daarmee zegt het niets over hoe het orgasme voelt.
.
Niet alle orgasmes zijn gelijk, hoe ik ook klaarkom.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_35707727
je OP heeft de toon van 'zo is het' , Lupa.

dat krantenartikel is niet meer of minder onzin dan jouw persoonlijke mening.
pi_35707738
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:04 schreef miss_sly het volgende:
Milagro is me net voor

Wat het artikel zegt is alleen dat het gevoel van het orgasme fysiek gezien gegenereerd wordt vanaf dezelfde plek. Daarmee zegt het niets over hoe het orgasme voelt.
Het zegt dat er geen verschil is in de plek waar je het orgasme voelt.
pi_35707805
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:04 schreef milagro het volgende:
je OP heeft de toon van 'zo is het' , Lupa.

dat krantenartikel is niet meer of minder onzin dan jouw persoonlijke mening.
Ik zeg alleen hoe het *voor mij* is en ik ben benieuwd naar ervaringen voor anderen. Of had ik bij elke zin *voor mij* moeten toevoegen. Het lijkt mij wel evident dat het erom gaat dat mijn *persoonlijke* ervaring niet klopt met dat artikel. Wat me nieuwsgierig maakt hoe dat voor anderen is. Wmb dus een misinterpretatie van jouw kant in combinatie met onvoldoende duidelijkheid van mijn kant. Ik bedoel het niet als "zo is het", ik geef slechts weer hoe ik het ervaar en dat dat artikel onzin beweert daar waar het mij aangaat.
  Moderator zaterdag 4 maart 2006 @ 13:07:35 #30
5428 crew  miss_sly
pi_35707807
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het zegt dat er geen verschil is in de plek waar je het orgasme voelt wordt gegenereerd. .
Er staat niets over de ervaring van het orgasme, maar over de plaats waar het fysiek gezien vandaan komt.

Er staat toch echt where en niet how in die zin, volgens mij
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_35707830
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het zegt dat er geen verschil is in de plek waar je het orgasme voelt.
je leest het toch echt verkeerd, hoor.

het zegt dat de bron eender is, dat de plek van stimulatie verschilt, en de naam geeft.

dat het vervolgens uitstraalt naar andere plaatsen, wordt nergens ontkend.

een clitoral orgasme, het gevoel, is ook niet te lokaliseren, toch?
bij mij niet althans, het overspoelt, of kan overspoelen, mijn hele lijf en geest.

in het artikel wordt enkel gezegd dat de BRON een en dezelfde is.
pi_35707853
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

ik geef slechts weer hoe ik het ervaar en dat dat artikel onzin beweert daar waar het mij aangaat.
dan zijn we daar toch uit. veel verder dan deze conclusie gaan we niet "komen" denk ik
pi_35707859
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 12:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat mij betreft is het totale onzin wat hier staat (met name het vetgedrukte). Een vaginaal orgasme is bij mij een totaal andere ervaring dan een clitoraal orgasme. Het gevoel zit op een heel andere plek en een vaginaal orgasme is vele malen intenser. Als ik vaginaal klaarkom, begint mijn hele lijf te trillen, ik ga huilen en ik word heel erg emotioneel en kwetsbaar. Het gevoel is zo heftig dat het bijna ondraaglijk is. Een clitoraal orgasme is ook heerlijk, maar het is heel anders. Het duurt minder lang en erna voel ik me gewoon blij en 'leeg'/'schoon'. Lichamelijk voelen de twee orgasmes ook heel verschillend, alleen weet ik niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Een clitoraal orgasme lijkt meer 'gelokaliseerd' (rond clitoris, in vagina, samentrekkingen) dan een vaginaal orgasme (waar mijn gehele lichaam bij betrokken lijkt te zijn).

Hoe ervaren andere vrouwen dit...? Ik word een beetje boos als ik lees dat een of andere 'expert' beweert dat ik iets anders voel dan ik voel. Als u begrijpt wat ik bedoel...
Zie ik ff niet hoe je dit anders kunt lezen dan totaal subjectief en geschreven vanuit persoonlijke ervaring en niet als statement...
pi_35707899
volgens mij zijn vaginale en clitorale orgasmes gewoon zo gedefinieerd als in de bron staat. waar jij het voelt heeft niets met die definitie te maken. of jij die definitie wel of niet goed vind doet ook niet terzake.
pi_35707907
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Zie ik ff niet hoe je dit anders kunt lezen dan totaal subjectief en geschreven vanuit persoonlijke ervaring en niet als statement...
door je laatste zin vooral.
maar ook de toon gewoon, Lupa, je klinkt erg stellig, ondanks de 'wmb' jes
pi_35707922
The difference between a "clitoral" and a "vaginal" orgasm is where you are being stimulated to achieve orgasm, not where you feel the orgasm.

Staat er bij jullie nou iets anders dan bij mij...? Ze beweren idd niet iets over *hoe* je het voelt, maar ze beweren wel dat je het beide op dezelfde plek zou moeten voelen. Wat bij mij dus niet zo is.
pi_35707966
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
The difference between a "clitoral" and a "vaginal" orgasm is where you are being stimulated to achieve orgasm, not where you feel the orgasm.

Staat er bij jullie nou iets anders dan bij mij...? Ze beweren idd niet iets over *hoe* je het voelt, maar ze beweren wel dat je het beide op dezelfde plek zou moeten voelen. Wat bij mij dus niet zo is.
de naam wordt ontleend aan de plek die gestimuleerd wordt.
een clitoraal orgasme voel je niet enkel bij de clitoris
een vaginaal orgasme voel je niet enkel in de vagina.

duidelijker kan ik het niet uitleggen, hoor
pi_35707974
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:08 schreef milagro het volgende:
een clitoral orgasme, het gevoel, is ook niet te lokaliseren, toch?
bij mij niet althans, het overspoelt, of kan overspoelen, mijn hele lijf en geest.
Dat ervaar ik niet zo, maar ik vind het lastig om uit te leggen hoe ik het dan wel ervaar. Een clitoraal orgasme is vooral lichamelijk bij mij, doet niet zoveel met mijn geest en is ook fysiek vrij gelokaliseerd (namelijk in mijn vagina).
pi_35708025
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat ervaar ik niet zo, maar ik vind het lastig om uit te leggen hoe ik het dan wel ervaar. Een clitoraal orgasme is vooral lichamelijk bij mij, doet niet zoveel met mijn geest en is ook fysiek vrij gelokaliseerd (namelijk in mijn vagina).
het boeit niet zo waar jij of ik het voelt.

het artikel geeft een hele aannemelijke veronderstelling.

het verschil tussen die 2 zit hem in de plek die gestimuleerd wordt, niet in de plek waar je wat voelt
pi_35708030
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

maar het komt toch beide echt vanuit de vagina, of dacht je dat een vaginaal orgasme in je grote teen begint ?
pi_35708042
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:10 schreef milagro het volgende:
door je laatste zin vooral.
maar ook de toon gewoon, Lupa, je klinkt erg stellig, ondanks de 'wmb' jes
Kun je dan op zijn minst aannemen dat dat anders overkomt dan ik het bedoel? Ik heb het puur over mezelf. En ik hoop dat ik over mezelf wel stellig mag zijn.
pi_35708077
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Kun je dan op zijn minst aannemen dat dat anders overkomt dan ik het bedoel? Ik heb het puur over mezelf. En ik hoop dat ik over mezelf wel stellig mag zijn.
dus is het artikel geen onzin en hoef je ook niet 'boos' te worden erom
pi_35708109
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:14 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar het komt toch beide echt vanuit de vagina, of dacht je dat een vaginaal orgasme in je grote teen begint ?
Nee. Ik denk dat ik die zin gewoon ander interpreteer dan jullie. Zoals ik hem lees, beweren zij dat je een vaginaal en een clitoraal orgasme op dezelfde plek voelt en dat beide dus feitelijk hetzelfde zijn, maar dat alleen de bron anders is. Mijn interpretatie wordt ook ingegeven door het feit dat 'vaginal' en 'clitoral' tussen aanhalingstekens staan, wat op mij de indruk maakt alsof zij het onderscheid onzin vinden (omdat het beide op hetzelfde neerkomt). Blijkbaar lezen jullie dat er niet in.
pi_35708142
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:15 schreef milagro het volgende:
dus is het artikel geen onzin en hoef je ook niet 'boos' te worden erom
Zoals ik die zin interpreteer (zie boven) is het wel onzin en mijn 'boosheid' was dan ook gebaseerd op die interpretatie.

Magoed, alsnog ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere vrouwen.
pi_35708158
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee. Ik denk dat ik die zin gewoon ander interpreteer dan jullie. Zoals ik hem lees, beweren zij dat je een vaginaal en een clitoraal orgasme op dezelfde plek voelt en dat beide dus feitelijk hetzelfde zijn, maar dat alleen de bron anders is. Mijn interpretatie wordt ook ingegeven door het feit dat 'vaginal' en 'clitoral' tussen aanhalingstekens staan, wat op mij de indruk maakt alsof zij het onderscheid onzin vinden (omdat het beide op hetzelfde neerkomt). Blijkbaar lezen jullie dat er niet in.
de vorm van stimulatie is natuurlijk heel anders. ik zie heiden6 nog niet op je clitoris "rammen"
pi_35708192
dit wordt een erg vemoeiende (non) discussie

er staat gewoon niet wat jij denkt dat er staat.
ze hebben het puur over de fysieke (ws) oorzaak, en niet over wat jij al dan niet mag voelen en waar.
pi_35708202
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:18 schreef het_fokschaap het volgende:
de vorm van stimulatie is natuurlijk heel anders. ik zie heiden6 nog niet op je clitoris "rammen"
Nee, dank u. Maar het effect is ook totaal anders en ik lees in dat artikel dus dat zij beweren dat de uitkomst hetzelfde is.
pi_35708219
dit topic is niks zonder filmpjes

seks on
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_35708222
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

ze zeggen helemaal niet dat je het op de zelfde plek voelt/moet voelen. ze zeggen dat het er niet toe doet waar je het orgasme voelt.
pi_35708236
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 13:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, dank u. Maar het effect is ook totaal anders en ik lees in dat artikel dus dat zij beweren dat de uitkomst hetzelfde is.
dan denk ik dat je het verkeerd leest

als je wilt kunnen we er een topic over openen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')