Wat mij betreft is het totale onzin wat hier staat (met name het vetgedrukte). Een vaginaal orgasme is bij mij een totaal andere ervaring dan een clitoraal orgasme. Het gevoel zit op een heel andere plek en een vaginaal orgasme is vele malen intenser. Als ik vaginaal klaarkom, begint mijn hele lijf te trillen, ik ga huilen en ik word heel erg emotioneel en kwetsbaar. Het gevoel is zo heftig dat het bijna ondraaglijk is. Een clitoraal orgasme is ook heerlijk, maar het is heel anders. Het duurt minder lang en erna voel ik me gewoon blij en 'leeg'/'schoon'. Lichamelijk voelen de twee orgasmes ook heel verschillend, alleen weet ik niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Een clitoraal orgasme lijkt meer 'gelokaliseerd' (rond clitoris, in vagina, samentrekkingen) dan een vaginaal orgasme (waar mijn gehele lichaam bij betrokken lijkt te zijn).quote:Op ]zaterdag 4 maart 2006 12:26 schreef het_fokschaap het volgende:
wie is er hier nou SEX mod ?
misschien moet je je gaan richten op ONZ
What's The Difference Between Clitoral and Vaginal Orgasms?
The difference between a "clitoral" and a "vaginal" orgasm is where you are being stimulated to achieve orgasm, not where you feel the orgasm. This may clear up some of the confusion around this common question. The clitoris has a central role in elevating feelings of sexual tension. During sexual excitement, the clitoris swells and changes position. The blood vessels through the whole pelvic area also swell, causing engorgement and creating a feeling a fullness and sexual sensitivity. Your inner vaginal lips swell and change shape. Your vagina balloons upward, and your uterus shifts position in your pelvis.
For some women, the outer third of their vagina and the cervix are also very sensitive or even more sensitive than the clitoris. When stimulated during intercourse or other vaginal penetration, these women do have intense orgasms. This would be what is referred to as a vaginal orgasm -- without clitoral stimulation. (Sigmund Freud made a pronouncement that the "mature" woman has orgasms only when her vagina, but not her clitoris, is stimulated). This of course, made the man's penis central to a woman's sexual satisfaction. Many sexual health experts still disagree about any actual female ejaculation, although you will find plenty of web sites that will want to teach you how to do this for a fee, here you can check it out for free. For more on the often misunderstood G-spot, see that page
bron: http://coolnurse.com/orgasm_female.htm
Ik denk dat die zogenaamde wetenschappelijke verklaring van jou van geen kant klopt. Deze site beweert ook dat female ejaculation waarschijnlijk een mythe is. Laat erodome het niet horen. Er worden veel fabeltjes verteld over seks, en dit is er wmb één van. Wetenschappers weten nog nauwelijks hoe de clitoris werkt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:38 schreef het_fokschaap het volgende:
Gevoel zegt niets. Het gaat om de wetenschappelijke verklaring. Gelovigen voelen ook van alles
mja, Erodome is een autoriteitquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat die zogenaamde wetenschappelijke verklaring van jou van geen kant klopt. Deze site beweert ook dat female ejaculation waarschijnlijk een mythe is. Laat erodome het niet horen. Er worden veel fabeltjes verteld over seks, en dit is er wmb één van. Wetenschappers weten nog nauwelijks hoe de clitoris werkt.
ik denk dat ze dat best weten. Laten we het nu niet "mooier" maken dan het is. Het is een bolletje vlees met een knoop zenuwbanenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wetenschappers weten nog nauwelijks hoe de clitoris werkt.
Nou ja, boos, 'lichtelijk geïrriteerd'.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Boos om zoiets worden?
Dat is niet het enige. Het is gewoon een totaal andere ervaring. De twee zijn wat mij betreft niet te vergelijken.quote:Heb zelf nog nooit een vaginaal orgasme gehad, alleen clitoraal. Maar ik geloof best wel dat een vaginaal orgasme intenser is en langer duurt.
Ze weten nog helemaal niet hoe dat alles precies werkt. Men is er bijvoorbeeld pas sinds kort achter dat de clitoris slechts het topje van de ijsberg is. De vrouwelijke anatomie was tot kort geleden niet interessant genoeg voor de wetenschap.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:42 schreef het_fokschaap het volgende:
ik denk dat ze dat best weten. Laten we het nu niet "mooier" maken dan het is. Het is een bolletje vlees met een knoop zenuwbanen
gelukkig...slotjequote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:44 schreef Salsagirl het volgende:
Nou Lupa denk dat ik je daar wel gelijk in kan geven
Ben een van de gelukkige die dus ook vaginaal klaar komt en is zeker veel heftiger dan clitoraal
is ook fijn,maar niet te vergelijken met vaginaal klaarkomen..
Niks niet.quote:
Ze zeggen dat de manier van het bereiken van het orgasme anders is, maar dat een vaginaal en een clitoraal orgasme hetzelfde zijn. En dat is dus niet zo. Ze zeggen dat je het op dezelfde plek voelt. Ook niet waar. Het zijn twee hele andere ervaringen, wat mij betreft noemen we het ene een orgasme en het andere iets anders, maar wat daar staat klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:48 schreef milagro het volgende:
maar hoezo is dat vetgedrukte onzin dan?
ik zie niet waarin dat tegengesteld is met wat jij zegt.
`quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat die zogenaamde wetenschappelijke verklaring van jou van geen kant klopt. Deze site beweert ook dat female ejaculation waarschijnlijk een mythe is. Laat erodome het niet horen. Er worden veel fabeltjes verteld over seks, en dit is er wmb één van. Wetenschappers weten nog nauwelijks hoe de clitoris werkt.
Ik zeg niet dat ik wel weet hoe het precies in elkaar zit, ik heb alleen grote twijfels bij deze verklaring (en wetenschappers zijn het hier ook niet over eens, net als over female ejaculation trouwens). Zeggen dat vaginaal en clitoraal klaarkomen hetzelfde zijn, klinkt voor mij ongeveer net zo als zeggen dat horen en zien hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:52 schreef Aarde het volgende:
gelukkig hebben we LUPA voor alle wetenschappelijke zaken rond seksgebied![]()
trouwens
Op het hoogtepunt ben ik sowieso de hele wereld vergeten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:54 schreef ondeugend het volgende:
Het maakt mij niet uit.
Zolang ik iedere keer opnieuw denk dat het de lekkerste ever was.![]()
Op het hoogtepunt ben ik al die keren daarvoor vergeten.
Ja maar waarom zou je ?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Op het hoogtepunt ben ik sowieso de hele wereld vergeten.Maar achteraf zijn vergelijkingen wel te maken.
Ik lees dat het verschil ligt in waar je gestimuleerd wordt, en niet waar je het voelt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ze zeggen dat de manier van het bereiken van het orgasme anders is, maar dat een vaginaal en een clitoraal orgasme hetzelfde zijn. En dat is dus niet zo. Ze zeggen dat je het op dezelfde plek voelt. Ook niet waar. Het zijn twee hele andere ervaringen, wat mij betreft noemen we het ene een orgasme en het andere iets anders, maar wat daar staat klopt gewoon niet.
Nou, ik ga geen bewuste evaluatie doen ofzo. Maar het vaginale orgasme is iets wat ik recentelijk ontdekt heb en ik hoef niet eens te gaan vergelijken om te weten dat het iets totaal anders is dan al het andere wat ik ooit heb ervaren, inclusief de duizenden clitorale orgasmes voordien.quote:
dat bedoel ik dus. en ik heb beide nog nooit ervarenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:57 schreef milagro het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd ook dat het vaginaal orgasme dezelfde bron heeft als het clitoraal orgasme, dat alleen bij sommige dames de gevoeligheid een groter gebied beslaat.
Dat lijkt me iig een logische verklaring.
En dat klopt dus niet. Bij mij is dat in elk geval niet zo.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:57 schreef milagro het volgende:
Ik lees dat het verschil ligt in waar je gestimuleerd wordt, en niet waar je het voelt.
Dat weet ik, vandaar dat ik ook die post over 'voor mij' toevoegde.quote:Maar goed, dan nog, jij kan toch niet bepalen hoe ik een vaginaal orgasme ervaar?
Zij kunnen dat niet voor jou, maar jij net zo goed niet voor mij.
quote:Je zegt "het is niet te vergelijken" , nou, dat is het dus wel, want je doet het
Bij mij wel. Clitorale orgasmes zijn bij mij vrij consistent in lengte en intensiteit. Zit vrij weinig verschil in. Ene keer iets beter dan de andere.quote:Het ene orgamse, clitoraal, is ook het andere niet.
Bij mij niet.quote:Clitorale orgasmes kunnen net zo goed, bij mij althans, ontzettend heftig zijn, me volkomen knock out slaan.
Het is niet alleen een groter gebied. Het is gewoon een heel ander gevoel, alleen valt dat nou eenmaal niet uit te leggen...quote:Ik geloof eerlijk gezegd ook dat het vaginaal orgasme dezelfde bron heeft als het clitoraal orgasme, dat alleen bij sommige dames de gevoeligheid een groter gebied beslaat.
Dat lijkt me iig een logische verklaring.
Het zegt dat er geen verschil is in de plek waar je het orgasme voelt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:04 schreef miss_sly het volgende:
Milagro is me net voor
Wat het artikel zegt is alleen dat het gevoel van het orgasme fysiek gezien gegenereerd wordt vanaf dezelfde plek. Daarmee zegt het niets over hoe het orgasme voelt.
Ik zeg alleen hoe het *voor mij* is en ik ben benieuwd naar ervaringen voor anderen. Of had ik bij elke zin *voor mij* moeten toevoegen. Het lijkt mij wel evident dat het erom gaat dat mijn *persoonlijke* ervaring niet klopt met dat artikel. Wat me nieuwsgierig maakt hoe dat voor anderen is. Wmb dus een misinterpretatie van jouw kant in combinatie met onvoldoende duidelijkheid van mijn kant. Ik bedoel het niet als "zo is het", ik geef slechts weer hoe ik het ervaar en dat dat artikel onzin beweert daar waar het mij aangaat.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:04 schreef milagro het volgende:
je OP heeft de toon van 'zo is het' , Lupa.
dat krantenartikel is niet meer of minder onzin dan jouw persoonlijke mening.
Er staat niets over de ervaring van het orgasme, maar over de plaats waar het fysiek gezien vandaan komt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het zegt dat er geen verschil is in de plek waar je het orgasme voelt wordt gegenereerd. .
je leest het toch echt verkeerd, hoor.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het zegt dat er geen verschil is in de plek waar je het orgasme voelt.
dan zijn we daar toch uit. veel verder dan deze conclusie gaan we niet "komen" denk ikquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
ik geef slechts weer hoe ik het ervaar en dat dat artikel onzin beweert daar waar het mij aangaat.
Zie ik ff niet hoe je dit anders kunt lezen dan totaal subjectief en geschreven vanuit persoonlijke ervaring en niet als statement...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat mij betreft is het totale onzin wat hier staat (met name het vetgedrukte). Een vaginaal orgasme is bij mij een totaal andere ervaring dan een clitoraal orgasme. Het gevoel zit op een heel andere plek en een vaginaal orgasme is vele malen intenser. Als ik vaginaal klaarkom, begint mijn hele lijf te trillen, ik ga huilen en ik word heel erg emotioneel en kwetsbaar. Het gevoel is zo heftig dat het bijna ondraaglijk is. Een clitoraal orgasme is ook heerlijk, maar het is heel anders. Het duurt minder lang en erna voel ik me gewoon blij en 'leeg'/'schoon'. Lichamelijk voelen de twee orgasmes ook heel verschillend, alleen weet ik niet goed hoe ik dat moet uitleggen. Een clitoraal orgasme lijkt meer 'gelokaliseerd' (rond clitoris, in vagina, samentrekkingen) dan een vaginaal orgasme (waar mijn gehele lichaam bij betrokken lijkt te zijn).
Hoe ervaren andere vrouwen dit...? Ik word een beetje boos als ik lees dat een of andere 'expert' beweert dat ik iets anders voel dan ik voel. Als u begrijpt wat ik bedoel...
door je laatste zin vooral.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zie ik ff niet hoe je dit anders kunt lezen dan totaal subjectief en geschreven vanuit persoonlijke ervaring en niet als statement...
de naam wordt ontleend aan de plek die gestimuleerd wordt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
The difference between a "clitoral" and a "vaginal" orgasm is where you are being stimulated to achieve orgasm, not where you feel the orgasm.
Staat er bij jullie nou iets anders dan bij mij...? Ze beweren idd niet iets over *hoe* je het voelt, maar ze beweren wel dat je het beide op dezelfde plek zou moeten voelen. Wat bij mij dus niet zo is.
Dat ervaar ik niet zo, maar ik vind het lastig om uit te leggen hoe ik het dan wel ervaar. Een clitoraal orgasme is vooral lichamelijk bij mij, doet niet zoveel met mijn geest en is ook fysiek vrij gelokaliseerd (namelijk in mijn vagina).quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:08 schreef milagro het volgende:
een clitoral orgasme, het gevoel, is ook niet te lokaliseren, toch?
bij mij niet althans, het overspoelt, of kan overspoelen, mijn hele lijf en geest.
het boeit niet zo waar jij of ik het voelt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat ervaar ik niet zo, maar ik vind het lastig om uit te leggen hoe ik het dan wel ervaar. Een clitoraal orgasme is vooral lichamelijk bij mij, doet niet zoveel met mijn geest en is ook fysiek vrij gelokaliseerd (namelijk in mijn vagina).
maar het komt toch beide echt vanuit de vagina, of dacht je dat een vaginaal orgasme in je grote teen begint ?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat ervaar ik niet zo, maar ik vind het lastig om uit te leggen hoe ik het dan wel ervaar. Een clitoraal orgasme is vooral lichamelijk bij mij, doet niet zoveel met mijn geest en is ook fysiek vrij gelokaliseerd (namelijk in mijn vagina).
Kun je dan op zijn minst aannemen dat dat anders overkomt dan ik het bedoel? Ik heb het puur over mezelf. En ik hoop dat ik over mezelf wel stellig mag zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:10 schreef milagro het volgende:
door je laatste zin vooral.
maar ook de toon gewoon, Lupa, je klinkt erg stellig, ondanks de 'wmb' jes
dus is het artikel geen onzin en hoef je ook niet 'boos' te worden eromquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Kun je dan op zijn minst aannemen dat dat anders overkomt dan ik het bedoel? Ik heb het puur over mezelf. En ik hoop dat ik over mezelf wel stellig mag zijn.
Nee. Ik denk dat ik die zin gewoon ander interpreteer dan jullie. Zoals ik hem lees, beweren zij dat je een vaginaal en een clitoraal orgasme op dezelfde plek voelt en dat beide dus feitelijk hetzelfde zijn, maar dat alleen de bron anders is. Mijn interpretatie wordt ook ingegeven door het feit dat 'vaginal' en 'clitoral' tussen aanhalingstekens staan, wat op mij de indruk maakt alsof zij het onderscheid onzin vinden (omdat het beide op hetzelfde neerkomt). Blijkbaar lezen jullie dat er niet in.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar het komt toch beide echt vanuit de vagina, of dacht je dat een vaginaal orgasme in je grote teen begint ?
Zoals ik die zin interpreteer (zie boven) is het wel onzin en mijn 'boosheid' was dan ook gebaseerd op die interpretatie.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:15 schreef milagro het volgende:
dus is het artikel geen onzin en hoef je ook niet 'boos' te worden erom
de vorm van stimulatie is natuurlijk heel anders. ik zie heiden6 nog niet op je clitoris "rammen"quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat ik die zin gewoon ander interpreteer dan jullie. Zoals ik hem lees, beweren zij dat je een vaginaal en een clitoraal orgasme op dezelfde plek voelt en dat beide dus feitelijk hetzelfde zijn, maar dat alleen de bron anders is. Mijn interpretatie wordt ook ingegeven door het feit dat 'vaginal' en 'clitoral' tussen aanhalingstekens staan, wat op mij de indruk maakt alsof zij het onderscheid onzin vinden (omdat het beide op hetzelfde neerkomt). Blijkbaar lezen jullie dat er niet in.
Nee, dank u.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:18 schreef het_fokschaap het volgende:
de vorm van stimulatie is natuurlijk heel anders. ik zie heiden6 nog niet op je clitoris "rammen"
ze zeggen helemaal niet dat je het op de zelfde plek voelt/moet voelen. ze zeggen dat het er niet toe doet waar je het orgasme voelt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat ik die zin gewoon ander interpreteer dan jullie. Zoals ik hem lees, beweren zij dat je een vaginaal en een clitoraal orgasme op dezelfde plek voelt en dat beide dus feitelijk hetzelfde zijn, maar dat alleen de bron anders is. Mijn interpretatie wordt ook ingegeven door het feit dat 'vaginal' en 'clitoral' tussen aanhalingstekens staan, wat op mij de indruk maakt alsof zij het onderscheid onzin vinden (omdat het beide op hetzelfde neerkomt). Blijkbaar lezen jullie dat er niet in.
dan denk ik dat je het verkeerd leestquote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, dank u.Maar het effect is ook totaal anders en ik lees in dat artikel dus dat zij beweren dat de uitkomst hetzelfde is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |