abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:21:11 #1
142827 echteorgelman
Is ook leuk, toch?
pi_35697853
Jammer, jammer, jammer, kon niet meer reageren op "Teringlijers met een Draaiorgel!"

Allereerst vind ik het heel knap dat je van een orgelman kunt zien dat het een teringlijer is. Menig huisarts moet daar een fikse studie voor volgen, maar hier kan men het aan het uiterlijk van de man al zien. Waarschijnlijk zag de man er heel slecht uit, maar dan kan het net zo goed een flinke griep zijn. Maar, ik dwaal af.

Draaiorgels horen al meer dan 100 jaar thuis in de Nederlandse cultuur. Toen de mensen nog geen radio's hadden en zich ook geen platen, laat staan een platenspeler, konden veroorloven, kwamen de draaiorgels door de straten en die speelden de hits van toen. Gelukkig bestaan ze nog steeds en ook nu worden nog steeds top-hits in boekvorm gemaakt.

Dat er alleen maar zwervers en kampers met een draaiorgel lopen is natuurlijk onzin. Zelf heb ik een goede opleiding gehad, ik heb een goede baan en in mijn vrije tijd ben ik draaiorgelman.

Je hoeft het van mij niet mooi te vinden, maar moet het dan zo worden afgezeken? Kijk, als jouw hoofd me niet aanstaat, dan zou ik er een hengst op kunnen geven, ik zou er op kunnen schijten of er KUT-opmerkingen over maken. Meestal zeg ik lekker niks en lach in m'n vuistje, omdat ik toch de enige ben die weet hoe het in elkaar zit.
pi_35697963
Misschien is het handig om even degene te quoten waarop je reageert
Een heer met stijl
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:29:14 #3
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_35698077
Misschien heeft hij, ongeacht wat, wel gelijk.

Dus reageerd misschien op iets wat veel dwars zit ????
En terecht.

Mijn dochter heeft er nooit 1 gezien. Weg traditie.

En trots dat we zijn ???? Heer Bartol nog wat.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:29:31 #4
142827 echteorgelman
Is ook leuk, toch?
pi_35698083
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:36 schreef kikoooooo het volgende:
Tering wat kan ik me opwinden over dat soort zwervers zeg.
Vanmiddag stonden ze ook weer in t centrum, groot draaiorgel, agreggaatje, 3 zwervers met een geldbusje.

Dat ding loopt godverdomme dus gewoon electrisch, en dan staan ze te klapperen met die geldbusjes voor geld... WAAROM? Stomme kutkampers die dat deden. Waarom wordt dat getolereerd? Dat zijn godverdomme toch geen straatmuzikanten?

Ik neem volgende week mn cdspeler mee naar de stad en een verlengsnoer. Dan zet ik een leuk muziekje op en ga ook om geld vragen.
Ja, helemaal gelijk. Ik was weer net effe te snel.
pi_35698181
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:29 schreef beware_reageerd het volgende:
Misschien heeft hij, ongeacht wat, wel gelijk.

Dus reageerd misschien op iets wat veel dwars zit ????
En terecht.

Mijn dochter heeft er nooit 1 gezien. Weg traditie.
Hij is dus juist voor draaiorgels, net als ik op zicht, maar ik suggereer alleen uiterst voorzichtig dat wat verduidelijking geen kwaad zo kunnen, wat terecht blijkt te zijn aangezien jij zijn OP dus duidelijk niet hebt begrepen
quote:
En trots dat we zijn ???? Heer Bartol nog wat.
Ik ben een zeer trots man ja
Oh ja en het is Bartolhoven, Heer van Bartolhoven
Een heer met stijl
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:34:00 #6
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_35698230
emmercompaascum
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:36:38 #7
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_35698307
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Hij is dus juist voor draaiorgels, net als ik op zicht, maar ik suggereer alleen uiterst voorzichtig dat wat verduidelijking geen kwaad zo kunnen, wat terecht blijkt te zijn aangezien jij zijn OP dus duidelijk niet hebt begrepen
[..]
Waarvan akte genomen en terecht.
Ik moet alleen wennen aan het idee dat ook andere daar een voordeel in zien, aangezien hier alles tegenwoordig standaard afgezeken wordt. Daarom dacht ik dat ook dit in dat deel zou vallen, en dat wil ik dus absoluut niet.
Alleen dus goede gedachtes, maar moet tegen woordig verdomde snel zijn, wanty anders is het al klaar he.
quote:

Ik ben een zeer trots man ja
Oh ja en het is Bartolhoven, Heer van Bartolhoven
Zou kunnen, maar die haalde ik niet uit je nick.

Vandaar.
pi_35698434
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:21 schreef echteorgelman het volgende:
Jammer, jammer, jammer
inderdaad, want draaiorgels bestaan al jaren niet meer
vroeger had je een orgelman die zelf draaide aan het rad van het orgel...
nu wordt het orgel aangedreven door een 8 cilinder dieselmoter

[ Bericht 2% gewijzigd door laffer op 04-03-2006 00:51:52 ]
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_35698505
sorry hoor maar als jouw leuke hobby mij onmenselijk veel overlast veroorzaakt als ik rustig door de stad heen loop dan is mijn mening al snel geveld.
het kan dan allemaal met nostalgie naar oude tijden zijn maar het klinkt alsnog tien keer nergens naar.
als ik de nieuwste hit wil horen koop ik wel een cd en wil ik er niet mee gebombardeerd worden in bar slechte kwaliteit als ik rustig in de stad aan het winkelen ben.

Als je het allemaal zo leuk vind om te doen ga je toch ergens op het platteland staan met je draaiorgel en mede draaiorgel fans om daar vol op te genieten van de “prachtige” klanken.

en er dan ook nog geld voor durven vragen
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_35698757
Ik vraag me af wat een orgelman ongeveer op een zaterdag verdient?
pi_35699047
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:50 schreef MaxPower het volgende:
Ik vraag me af wat een orgelman ongeveer op een zaterdag verdient?
ik ben bang dat dat nog aardig wat is, aangezien veel mensen imo denken 'Hee gezellig, een draaiorgel'

ik haat draaiorgels en hun muziek, vooral dan die pogingen om er hedendaagse muziek op te draaien
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_35699174
Inderdaad. Je loopt de winkelstraat in, en aan het begin hoor je al dat aan het eind zo'n ding staat te jengelen. Dan vergaat mij het plezier al.

Ik denk trouwens dat alleen bejaarden nog wat geld geven, het geeft zo'n 'gezellig' jaren-50 sfeertje...
pi_35699849
Ik vind het eigenlijk wel leuk in de stad, wat muziek! Gezellig moet ik zeggen,wat saaier dan die klote saaie winkelmuziek, die in de ene winkel keihard staat en in de volgende klassieke bach draait .
pi_35700077
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 01:28 schreef Brembo het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel leuk in de stad, wat muziek! Gezellig moet ik zeggen,wat saaier dan die klote saaie winkelmuziek, die in de ene winkel keihard staat en in de volgende klassieke bach draait .
dus jij hoort liever muziek die je een vaag idee van een (hedendaags) nummer geeft maar er toch eigenlijk niet bepaald op lijkt?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_35700119
Ik vind de draaiorgel muziek vele malen beter dan dat gejengel van tegenwoordig.

Draaiorgels
pi_35728054

[ Bericht 51% gewijzigd door Cool_Runner op 05-03-2006 00:50:15 ]
If Matrix was here, he'd laugh too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')