Jammer, jammer, jammer, kon niet meer reageren op "Teringlijers met een Draaiorgel!"
Allereerst vind ik het heel knap
![]()
dat je van een orgelman kunt zien dat het een teringlijer is. Menig huisarts moet daar een fikse studie voor volgen, maar hier kan men het aan het uiterlijk van de man al zien. Waarschijnlijk zag de man er heel slecht uit, maar dan kan het net zo goed een flinke griep zijn. Maar, ik dwaal af.
Draaiorgels horen al meer dan 100 jaar thuis in de Nederlandse cultuur. Toen de mensen nog geen radio's hadden en zich ook geen platen, laat staan een platenspeler, konden veroorloven, kwamen de draaiorgels door de straten en die speelden de hits van toen. Gelukkig bestaan ze nog steeds en ook nu worden nog steeds top-hits in boekvorm gemaakt.
Dat er alleen maar zwervers en kampers met een draaiorgel lopen is natuurlijk onzin. Zelf heb ik een goede opleiding gehad, ik heb een goede baan en in mijn vrije tijd ben ik draaiorgelman.
Je hoeft het van mij niet mooi te vinden, maar moet het dan zo worden afgezeken? Kijk, als jouw hoofd me niet aanstaat, dan zou ik er een hengst op kunnen geven, ik zou er op kunnen schijten of er KUT-opmerkingen over maken. Meestal zeg ik lekker niks en lach in m'n vuistje, omdat ik toch de enige ben die weet hoe het in elkaar zit.