Er zijn helaas nog steeds een zooi artsen die bij dergelijke onderzoeken geen roesje willen geven omdat ze dan een bed moeten regelen en dat gaat allemaal van het budget af enzo. Het komt dan dus voor dat ze je niet eens de mogelijkheid tot een roesje geven. Als je nog een keer moet, geef dan aan dat je graag een roesje wil. Dat moet je wel op tijd, doen en niet pas op de dag zelf. Gewoon bij het maken van de afspraak of als de arts zegt dat je nog een keer moet aangeven dat je een roesje wil. En als ze moeilijk doen gewoon vragen of je bij hun een keer die slang naar binnen mag douwen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:40 schreef Sjannie het volgende:
Wanneer krijg je een roesje bij het onderzoek?
Ik heb gister het onderzoek gehad, zonder roesje. Ik was van te voren erg rustig en niet zenuwachtig, dacht dat het wel mee zou vallen. Maar ik begon al te kokhalzen van de xylocaine spray in mijn keel. Van de slang ging ik nog meer kokhalzen en dacht echt dat ik stikte. Ik kon geen adem halen door mijn neus en als ik het door mijn keel probeerde moest ik dus zo kokhalzen. Viel zwaar tegen. Heb nu nog steeds hele erge keelpijn en blijk een ontsteking in mijn slokdarm te hebben![]()
Een bed kost niet alleen geld, je houd ook een bed bezet voor iemand die het waarschijnlijk stukken harder nodig heeft dan jij. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat er geen bedden genoeg zijn? Een gastroscopie is een KLEINE ingreep en daar is geen roesje voor nodig.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:30 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Er zijn helaas nog steeds een zooi artsen die bij dergelijke onderzoeken geen roesje willen geven omdat ze dan een bed moeten regelen en dat gaat allemaal van het budget af enzo.
Dat klopt. Maar ga er niet van uit dat je bij je eerste gastroscopie een roesje krijgt. Als je eerder een gastroscopie hebt gehad is de kans groter dat de arts het je toewijst.quote:Het komt dan dus voor dat ze je niet eens de mogelijkheid tot een roesje geven. Als je nog een keer moet, geef dan aan dat je graag een roesje wil. Dat moet je wel op tijd, doen en niet pas op de dag zelf. Gewoon bij het maken van de afspraak of als de arts zegt dat je nog een keer moet aangeven dat je een roesje wil.
Dokters zijn geen halve imbecielen. Ze hebben in hun studietijd vaak genoeg dit soort onderzoeken zelf ondergaan doordat medestudenten moesten oefenen.quote:En als ze moeilijk doen gewoon vragen of je bij hun een keer die slang naar binnen mag douwen.
Ja, dat klopt. Pas geleden op tv nog gezien dat alle dokters dit onderzoek moeten ondergaan zodat ze weten hoe het voelt. En maar goed ook, daardoor gaan ze een stuk voorzichtiger te werk dan alleen maar even die slang naar binnen proppen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:26 schreef Kings het volgende:
Dokters zijn geen halve imbecielen. Ze hebben in hun studietijd vaak genoeg dit soort onderzoeken zelf ondergaan doordat medestudenten moesten oefenen.
Ja maar dan willen ze het allemaal met een roesje geloof me en ik heb dat uit betrouwbare bronnenquote:Dokters zijn geen halve imbecielen. Ze hebben in hun studietijd vaak genoeg dit soort onderzoeken zelf ondergaan doordat medestudenten moesten oefenen.
Blaat......leuke houding heb je wel zegquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:26 schreef Kings het volgende:
Een bed kost niet alleen geld, je houd ook een bed bezet voor iemand die het waarschijnlijk stukken harder nodig heeft dan jij. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat er geen bedden genoeg zijn? Een gastroscopie is een KLEINE ingreep en daar is geen roesje voor nodig.....
Ik zou afgelopen donderdag eigenlijk de uitslag krijgen maar hij had alleen de uitslag van wat ze met het cameraatje gezien hebben. De biopten waren nog niet klaar. Hij had niet het idee dat hij daar nog een parasiet in ging vinden, alhoewel hij daar wel naar op zoek was melde hij. Dus ik moet over 2 weken bellen voor de uitslag van de biopten. Als ze dan niets gevonden hebben, houd hij het op een B12 tekort zonder aantoonbare reden. Zowieso moet ik elke 2 maanden een B12 injectie krijgen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 23:26 schreef marimbaplayer het volgende:
hoi beaver hebben z\e bij jou alleen maar biopten genomen van je maag en niet van je dunne darm?? want vit B12 tekort kan ook komen door coeliakie. bij mij is er verder niks uit de biopties gekomen
waarschijnlijk werken die medicijnen wel hoorquote:Op donderdag 14 september 2006 22:32 schreef reepie het volgende:
Nou eindelijk bij de dokter geweest i.v.m. de uitslag ,die luide scheurtje in het middenrif geen ontsteking in de slokdarm en geen bacterie in maag gelukkig , nu net een mega tas met omeprazol opgehaald bij de apotheek 180 stuks a 40 mg voor de komende 3 maanden, ik vroeg nog bij de apotheek ik krijg volgend zeker mijn eigen bijdrage niet terug hahaha ,nou ja nu maar hopen dat de klachten minder worden .
nu 1 na maand slikken van die omeprazol niet echt het gevoel dat het over gaat dus maar weer ff langs de dokterquote:waarschijnlijk werken die medicijnen wel hoor en anders terug naar de huisarts, en andere medicijnen vragen.
tis trouwens geen scheurtje maar een breuk (heb het zelf ook). en je vroeg nog wat eraan gedaan kon worden: niets, behalve medicijnen die je maagzuur remmen.
trouwens weet zo niet of je man of vrouw bent. maar bij vrouwen raden ze het ook aan om het te melden als je zwanger word. omdat de breuk dan groter kan worden, maar ook omdat het erfelijk kan zijn (dit weet ik doordat zowat mijn hele familie zo'n breuk heeft ) en de kinderen ook een grotere breuk kunnen krijgen (een echte hernia diafragmatica) waardoor bv darmen en maag in de borstkas kunnen zitten.
dit soort dingen weet ik vooral door mijn zus, die heeft deze info van haar huisarts en gynacoloog gekregen, op het moment dat zij zwanger was. en ja hoor, haar tweeling hebben allebei een breuk in het middenrif
hou er trouwens wel rekening mee dat je veel dingen niet of minder kan eten/drinken. bv cola is funest voor je, net zoals scherp gekruid eten, en vet eten. ikzelf slik de medicijnen alleen maar op de nacht door te komen, overdag neem ik wel wat extra melkproducten om mijn maag te kalmeren.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 08:30 schreef reepie het volgende:
[..]
nu 1 na maand slikken van die omeprazol niet echt het gevoel dat het over gaat dus maar weer ff langs de dokter
En ik ben een man dus dat verhaal over zwanger worden gaat voor mijn niet op
En Argento sterkte 16 oktober , ik zou je een roesje aanraden maar das persoonlijk anders gewoon proberen rustig te blijven dan is het zo voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |